Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 15.03.2021 07:10

enjoy píše: 14.03.2021 22:06 Marte, dávej si bacha, mě už maxik taky balil :D
Taky ti psal SZ, "ze by rad zakopal valecnou sekyru s ze prece nebudeme zli kluci a ze muze poslat i fotecku?"
:hhura: :irre:
Ja se fakt po... :totlsmile:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 15.03.2021 07:56

Ale no tak Ma.rt , co nám to tady podsouváš :lol: já tobě SZ ?? :totlsmile: Koukám stejná konspirace jako všechno zde od vás napsáno :wink:
A když se na vás dva " hošany" :lol: :lol: kouknu a porovnám: stejné bydliště, stejné auta, stejné přiteplené názory, tak mi z toho jednoznačně vychází to co píšeš: teplý bratři v 2,0 Mondeu :totlsmile: tak už jen pro to bych si stejné auto nikdy nekoupil, když vidím kdo v tom jezdí :totlsmile:

A jen tak pro pobavení ostatních, můžeš udělat printscreen obrazovky s údajnou SZ ?? :wink:
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3668
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 15.03.2021 08:41

Kaspik píše: 14.03.2021 11:46 .......
Tak jsem si počet fajn část o PHEV řešení v pořádným autě ... no a pak to šlo zas do hajzlu :mrgreen:

Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/ tam někde 15 stranek vzadu psal, že nechápe, jak se můžem radovat nad podobným řešením,
Hmm, já to pořád vidím jako fajn kompromis jehož jedinou nevýhodou je jeho složitost a případná servisní náročnost....
Ale ta je mi nakonec vlastně ukradená :roll:

Ale pravidelný denní ježdění (což je pro většinu lidí stejně do 50km) odjezdit na elektro a k tomu mít normální motor, proč ne.
Kaspik píše: 14.03.2021 13:12 Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT :puke_r: ), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Tady jen za sebe dodám... Já mam podobnej pocit pokaždý, když jedu s čímkoliv co má CVT. To je jak projíždka v mixéru... :oops:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 15.03.2021 10:31

Sentik píše: 15.03.2021 08:41 Hmm, já to pořád vidím jako fajn kompromis jehož jedinou nevýhodou je jeho složitost a případná servisní náročnost....
Ale ta je mi nakonec vlastně ukradená :roll:
Za mě je pořád ještě nevýhoda i pořizovací cena (jako u většiny novejch věcí, viz elektrokola - mají momentálně raketovej boom a vývoj rychlej jako telefony pár let zpět, ale to se usadí), a pak ta hmotnost pokud bys PHEV uvažoval do menšího auta na tyhle potřeby - mít 1.5EcoBoost + 15kWh baterku ve Fiestě nebo Focusu (aby manželka mohla dojíždět těch 30km na elektro) je u auta týhle velikosti mnohem větší nárust než třeba u Exe... Zase se ti ale líp rekuperuje tou hmotností. :ble2: Takže možná jen ta cena teď. :mrgreen:
Sentik píše: 15.03.2021 08:41
Kaspik píše: 14.03.2021 13:12 Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT :puke_r: ), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Tady jen za sebe dodám... Já mam podobnej pocit pokaždý, když jedu s čímkoliv co má CVT. To je jak projíždka v mixéru... :oops:
Já jinak moc zkušeností s CVT nemám, ale tahle mě dost odrazuje od toho je získávat. :nixw:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3668
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 15.03.2021 10:40

No jo, váha a náročnost na umístění - to je fakt.
Třeba u Kugy se s tím tuším moc nemazlili a prostě tu baterku "připlácli" zespodu, zadeklovali a nazdar :oops:
V další generaci už to asi poladí líp.

To je těžký, přitom zrovna u aut velikosti Fiesty/Pumy/Focuse by to asi mělo největší smysl, protože jejich využití kolem města je asi jinde než u těch velkých aut. Ale i tohle se počítám bude vyvíjet a to rychle - automobilkám nic jinýno nezbejvá - když to jde "befelem"

Otázka je, jestli se půjde touhle cestou - PHEV i do menších aut a nebo se půjde cestou mHEV a pak rovnou prostě elektrický auta a hotovo. Netuším.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 15.03.2021 10:46

netusite nekdo, proc ford pro duratec pouziva prevodovku CVT ... jine motory ji nemaji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5081
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 15.03.2021 10:55

eCVT pouzita v hybridech neni to samo co CVT. Vlastne to nema spolu nic spolecneho, neni to variator, ale planetova prevodovka.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 15.03.2021 11:03

A na otázku "proč" - jak asi víš, CVT obecně je trochu úspornější (a pomalejší), lehčí, levnější... Kugu si nekupujou žádný sportovci, takže většině lidí CVT bude vyhovovat, a Ford tím může dál tvrdit jak má nižší spotřebu, lepší emise, ..., ...

O eCVT nemám nejmenší tušení, takže k tomu nemůžu nic říct.

Ale asi se to Fordu očividně vyplácí: https://www.sandicliffe.co.uk/blog/ford ... -distances
Naposledy upravil(a) Kaspik dne 15.03.2021 11:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 15.03.2021 11:04

tady je j Powershift a taky podle recenzenta nic moc https://www.youtube.com/watch?v=GsVamocK1sM to je v podstate duvod proc automat nemusim, nekde je "vybornej", ale nekde ho spatne naladi a je to za trest s tim jezdit
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5081
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 15.03.2021 11:14

eCvt neni jen nejake prevodovka, je to cely system toho hybridu (tedy planetova prevodovka a na ni napojene 2 elektromotory, ktere funguji take jako generatory a starter benzinoveho motoru). Ve vysledku to sice zni jako bezny variator, ale neni. System nema klasickou spojku a pomoci rizeni tech elektromotoru umoznuje ruzne vyuziti jednotlivych komponent v ruznych rezimech. Benzinovy motor pak muze bezet v idealnich otackach, coz je u eko vozidla dulezite :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 15.03.2021 11:20

Sentik píše: 15.03.2021 08:41

Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare 8) nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 15.03.2021 11:22

e-CVT nema s CVT konstrukcne nic spolocneho. Len vysledny dojem - otacky motora nesuvisia s rychlostou auta.
Ako pise Anduril, je to planetova prevodovka, kombinovana s 2 eletromotormi/jeden je aj generator.
Aj to je dovod, preco napriklad Yarisa v automate radsej eCVT hybrid ako CVT spalovak. Na tej eCVT sa v podstate nema velmi co pokazit, ziadne (klasicke) spojky, ziadne remene.
Dnes pri kupe maleho auta s automatom su na vyber 4 moznosti: robotizovany automat (manual so solenoidmi) napr Hyundai i10, potom sucha dvojspojka napr Ibiza, Fabia, i20, potom CVT napr Swift, Sandero, Yaris, Space Star, Clio, a nakoniec hybrid napr Yaris, Jazz.
Fiesta u nas s automatom uz nie je.

S powershiftom a hejtom nesuhlasim. Ale tak kazdy ma ine predstavy a ocakavania.

Uživatelský avatar
Kaspik
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 441
Registrován: 01.03.2013 20:19
Bydliště: Praha / Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Kaspik » 15.03.2021 11:38

Ma.rt píše: 15.03.2021 11:20
Sentik píše: 15.03.2021 08:41

Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare 8) nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Tak už stačilo, ne? ... vlastně stačilo nereagovat a nepokračovat v tom :nazdravi:
stano. píše: 15.03.2021 11:22 e-CVT nema s CVT konstrukcne nic spolocneho. Len vysledny dojem - otacky motora nesuvisia s rychlostou auta.
Ako pise Anduril, je to planetova prevodovka, kombinovana s 2 eletromotormi/jeden je aj generator.
Aj to je dovod, preco napriklad Yarisa v automate radsej eCVT hybrid ako CVT spalovak. Na tej eCVT sa v podstate nema velmi co pokazit, ziadne (klasicke) spojky, ziadne remene.
Dnes pri kupe maleho auta s automatom su na vyber 4 moznosti: robotizovany automat (manual so solenoidmi) napr Hyundai i10, potom sucha dvojspojka napr Ibiza, Fabia, i20, potom CVT napr Swift, Sandero, Yaris, Space Star, Clio, a nakoniec hybrid napr Yaris, Jazz.
Fiesta u nas s automatom uz nie je.

S powershiftom a hejtom nesuhlasim. Ale tak kazdy ma ine predstavy a ocakavania.
za mě PowerShift v naftě taky super. A fiesta pořád je v automatu, 7st. automatická DCT == dvouspojka. Nebo se mýlím?

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3668
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 15.03.2021 11:51

Jj, Fiesta s DCT je normálně v nabídce ... naopak očekávám, že bude tlačená víc a víc, stejně jako u Focusu, kde 1.5 bez automatu není možný objednat pěkných pár měsíců....

DCT mi přijde z automatů nejpříjemnější, při porovnání třeba s některou konkurenční DSG mi přijde, že mín škube. Ale to je jen subjektivní dojem, kterej raději nikomu nevnucuju.

No a ta Kuga PHEV, to je stejně zvlášní slepenec, relativně velká 2,5ka, slabá na dnešní dobu, k tomu tedy eCVT a PHEV.
Takže je to drahý, moc to nejede, je to složitý, při předjíždění se to točí někam nevim kam a že by to žralo nějak o moc mín, to taky ne :nixw:
Je to prostě o způsobu využití, pro klidnýho řidiče, příměstskej provoz a semtam vytáhnout o vejkendu na vejlet .. OK. Ale žadný sportování, prosím.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 15.03.2021 11:56

Pozeral som teraz cennik, ano uz je. Koncom minuleho roka u nas nebola. Takisto napr. Focus s 1.5 ecoboost bol iba v automate, ina moznost nebola.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 13 hostů