Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 22.02.2019 12:59

Jasně, nerad bych aby se to stalo mně nebo komukoliv z okolí, ale vážně si někdo myslí, že nějaká serie je zcela bez chyb? Jeden jeblej motor nic neznamená, chcípnout může naprosto cokoliv a na podchycení největších průserů si každej vezme aspon 5 let záruku.
Nechci to zlehčovat, plakal bych, ale nedělal bych z toho buhví co, u každý automobilky občas něco chcípne... Stejně nejvíc zaleží jak se k tomu kterej člověk chová.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 22.02.2019 15:33

S tím posledním úplně nesouhlasím. Můžeš se k autu chovat jak chceš, ale když natrefíš na motor s výrobní vadou (například se potkají díly s v toleranci na opačné straně stupnice) nebo na "páteční" auto, tak se tomu prostě nevyhneš. Ale nedělal bych z jednoho (možná dvou?) případu závěry.

Nicméně je mi jasné, že až se někteří vrátí Mondeem z generálky, tak z toho budou mít předčasné Vánoce. :totlsmile:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6593
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 22.02.2019 16:23

Jenze tyhle zavady jdou z 90% na vrub konstrukce motoru, proste uz nejsou blbuvzdorny jako moje 1,6. Muzeme jen slintat nad tim, co by dnesni konstrukteri dokazali udelat, nemit za prdeli ekoteroristy a pozadavky na konstrukci vydrze jen "200000" km. Tohle me osobne vadi na dnesnich motorech. Je taky rozdil najet tech 200k km za dva roky, nebo za 15 let. Pri dnesnich kontrolach soucastek musi byt sakra "stesti" dostat zmetek z vyroby. Tech 10% jde na ukor kurvitek, pardon ekosoucastek. :D Je to ale jen muj nazor na dnesni autoodvetvi. Doba 5 valcu volvo je pryc, vse je spocitano do krajnosti a treba jen zvyseni vykonu udela treba problem s prehrivanim.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 22.02.2019 17:58

No, to je trochu to, na co jsem myslel, ale nakonec do svého příspěvku zapomenul napsat. Jedna věc je dodržovat servisní intervaly a druhá třeba jezdit podle "eko asistenta". V podstatě děláš vše správně, ale za to druhé Ti motor nepoděkuje a v extrému to může skončit právě třeba fatalní závadou motoru v 70k km (neříkám, že to tak v tomto případě bylo). Hranice blbuvzdornosti se prostě posunula a automobilky to až tak netrápí, protože je zajímají zejména firemní zákazníci a ti, kteří kupují nová auta a po záruce je točí, a je velká pravděpodobnost, že jim nepříjemná závada po záruce vyhne.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 22.02.2019 18:15

Jsem jen zvědav, jak se k tomu postaví prodejce, případně automobilka, protože tohle asi normální není.

PS- Stanley vy si propříště nechá to popichování od cesty. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 22.02.2019 19:37

Ty motory jsou stale slozitejsi, zrejme se takovehle zavady stavat budou. Zajimalo by me, jestli je vubec mozne, aby olej chránil a cistil motor tech 20tkm, co je v servisnim planu. Podle me pro vetsinu lidi s jejich rezimem ne. A u toho primovstriku se ten motor zasira docela dost. Zajimave by bylo vedet, jestli se tohle stane nekomu, kdo vymenuje olej treba po 10tkm.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 22.02.2019 19:59

Stanley_vy píše: Nicméně je mi jasné, že až se někteří vrátí Mondeem z generálky, tak z toho budou mít předčasné Vánoce. :totlsmile:
A ONi se ještě vrátí ?? :lol: :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW


Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 22.02.2019 22:24

Moderní motory jsou složitější, stejně jako samotná auta (trend dnešní doby ve všech odvětvích), to je bez debat. Na z toho plynoucí výhody a nevýhody má asi každý trochu jiný názor.

Nemyslím si, že jsou nové motory dělané na 200 000 km. Ale je velmi pravděpodobné, že kolem této hranice začne kolotoč s obměňováním součástek a že jich tyto motory mají víc, než jednoduché atmosféry, je fakt.
Ale když porovnám podobně ambiciózní sériové motory dělící od sebe dvě desetiletí, jsem přesvědčen, že dnešní doba vyhrává.

Všechno je o penězích a totální závada na motoru s průměrným platem ČR u pozáručního auta je hodně zlý sen a strašák, který odradí spoustu jinak vážných zájemců. Bydlet například ve Švýcarsku, náš vozový park by byl zaručeně jiný.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 06:36

To neni strasak jen pro lidi v CR. Oprava za 4-5 tis.EUR rozhodi lidi i na zapad od nas :)
Ani nejsem presvedcen, ze dnesni doba vyhrava. Driv mel clovek moznost volby dle jizdniho stylu. Dnes ty motory uz tak blbuvzdorne nejsou. Spotreba a vykon fakt nejsou pro normalniho uzivatele nejdulezitejsi parametry.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 24.02.2019 07:48

Ani není třeba se vyjadřovat, stačí si jen pročíst toto foru. Než se vylezlo s oturbovanýma babetami, tak se zde řešily auta a jejich závady od nějakých 150 tisíc km a výše. Převážně ojetiny, kdy ani majitel nezjistil, kolik má kára nalítáno. Nyní doba a kvalita pokročila, poruchy a svolávačky po 20 tis.km, rozpadající se motory v padesáti tisících, když se nejezdí stylem držení pod krkem. .....
Kdyby to byly dvě auta že sta, napíši výrobní vada, ale to jich je daleko více, tak že konstrukční paskvil.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 24.02.2019 07:58

No jo, to se tu zas zamotáme v kruhu jako už na tolika místech na tomhle foru...
To raději budu těch 5-7 let jezdit tim konstrukčním paskvilem, kterej celkem nežere, jezdit s nim je radost, je svižnej a při sešlápnutí plynu dokonce předvede nějaký zrychlení.
Než abych se 5-7 let nudil a pak to prodal s pocitem jak skvěle to poslouží dalších 350 000km dalšímu majiteli.

Nemluvě o tom, že po celou dobu mam ten motor v záruce.

Smůlu na kus občas někdo prostě má, chcipal i starej DuraTec atmosféra, né že ne, jen se to dneska nějak selektivně zapomíná :wink:

Jinak já samozřejmě souhlasim, že ten nesmyslnej EU eko boj je celkem šílenej a nutí to konstruktéry dělat "zajímavý" rozhodnutí, ale nesouhlasim, že downsizing je takový čistý zlo.
EDIT: Jinak vidím tady Ballua jak nemůže cejtit naše "oturbený Babety", no to je přesně ono. Znám hodně lidí, co přešlo z motoru +- jako máš ty na oturbenou babetu a světe div se, jsou nadšeny. Zpět by to nikdo nechtěl. Jsem jedním z nich, jestli někdy poctivou neoturbenou babetu .. tak jo, ale Mustanga 5.0 V8 :mrgreen: a né tu tvojí downsizovanou sekačku na trávu :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 24.02.2019 10:24

Ma.rty, zapomeň, že ve Švýcarsku bude jezdit většina lidí ve starých krámech s línými motory kvůli tomu, že bude mít strach, že se jim u nového auta stane porucha za 5000 EUR s pravděpodobností kolik, stěží X000:1?

Naopak v zapadlých vesničkách na Ukrajině by místní odborníci s žigulíkem nebo koňským povozem řekli Balluovi o jeho starém mondeu asi něco podobného, co říká on o nových autech.

Pro některé jsou stará auta snad bezporuchová, jak to tak čtu :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od petulak » 24.02.2019 10:51

Pro některé jsou stará auta snad bezporuchová, jak to tak čtu :palec_nahoru:

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
moje, jo. :blee:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů