Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.02.2020 22:02

On v tom nikdy nejel,to píšou v tom testu.Litr ecoboost taky točíš do omezovače a nikde nic najednou neumře po čtýřech tisících.Pokud není lama tak se stín jezdí úplně normálně uživatelský příjemně.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 07:14

321910336 píše:Když se podívám na průběh výkonu 1.0 tsi tak má maximum někde za 5000 otáček a drží ho až do konce. Proč by mělo být použitelné do 4000?
Ano, to ale znamena, ze tocivy momenr docela strme pada. Drzi si to svych 85kW jen diky otackam. Atmosfere vykon roste do nejakych 6000, tocivy moment pada jen mirne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 07:20

fofok píše:On v tom nikdy nejel,to píšou v tom testu.Litr ecoboost taky točíš do omezovače a nikde nic najednou neumře po čtýřech tisících.Pokud není lama tak se stín jezdí úplně normálně uživatelský příjemně.
Ja nerikam, ze litr nejde tocit do omezovace, ale nema to skoro smysl. Tyhle maly motory jedou sice hezky, ale v uzsim spektru otacek. Vetsi atmoska dole tahne temer stejne, nahore si vytre s ekomotorem zadel, chod o 3 levely kultivovanejsi a o par decek horsi spotreba, ale nesere se.
Jezdi si, jak a cim chces, jsem ochoten o tom diskutovat, ale nechovej se jako kreten
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 09:16

Divné, mám naprosto jiné zkušenosti. 1.2 TSI 82kW a 1.5 TSI a 110kW v nízkém spektru otáček, dejme tomu od 2,5tis jede rozhodně lépe jako 2.0i 107kW. Dovoluji si říct, že 1.2 TSI, pokud nemám podřazeno tak mi dokáže i o kousek ujet 8O :perfect:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 09:57

Ty nizke otacky nerozporuju, tam to turbo nafouka 200Nm, to ta atmoska tam nema. Zpravidla tem turbum ubira tezsi zprevodovani, ale i tak jsou dole hbitejsi. 110KW u turba pak uz je proti 107kW v atmosce nekde jinde.
Ja tu zminoval clanek o porovnani 1.0T a 2.0. Vysledek byl, a ja to citim stejne, 2.0 je vyrovnanejsi, prijemnejsi, dynamikou se vice nez vyrovna, sezere o par decek vice a hlavne je to uz z principu spolehlivejsi. Kazdy, at si z toho vybere, co chce. Take bych dokazal s 1.0T zit, ale kdyz mam zatim na vyber?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 05.02.2020 11:08

smoula píše:Divné, mám naprosto jiné zkušenosti. 1.2 TSI 82kW a 1.5 TSI a 110kW v nízkém spektru otáček, dejme tomu od 2,5tis jede rozhodně lépe jako 2.0i 107kW. Dovoluji si říct, že 1.2 TSI, pokud nemám podřazeno tak mi dokáže i o kousek ujet 8O :perfect:
2,0L bez vířivých klapek v sání, to by spíše ani ten kousek neodjel. Motor má jiný nástup krouťáku.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 05.02.2020 11:23

1.0 EB 92 kw neklesne kroutící moment mezi 2000 a 6000 otáček pod 150 Nm, takže nijak dramaticky neklesá z max 170 Nm. Určitě bude mít nahoře víc kroutícího momentu na kolech, než dole na vyšší kvalt a vyplatí se ho točit. Navíc jde hezky do otáček a má zajímavý zvuk.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 05.02.2020 12:45

Ma.rt píše:
fofok píše:On v tom nikdy nejel,to píšou v tom testu.Litr ecoboost taky točíš do omezovače a nikde nic najednou neumře po čtýřech tisících.Pokud není lama tak se stín jezdí úplně normálně uživatelský příjemně.
Ja nerikam, ze litr nejde tocit do omezovace, ale nema to skoro smysl. Tyhle maly motory jedou sice hezky, ale v uzsim spektru otacek. Vetsi atmoska dole tahne temer stejne, nahore si vytre s ekomotorem zadel, chod o 3 levely kultivovanejsi a o par decek horsi spotreba, ale nesere se.
Jezdi si, jak a cim chces, jsem ochoten o tom diskutovat, ale nechovej se jako kreten
S tebou to bohužel jinak nejde.Tak jel si v tom nebo ne.Vypadá to že to máš akorát hezky načtený.Potom diskuse s tebou namá smysl.To je jak vlákno o elektromobilech.Všichni je kritizujou a nikdo v tom ani neseděl :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 12:47

ballu píše:
smoula píše:Divné, mám naprosto jiné zkušenosti. 1.2 TSI 82kW a 1.5 TSI a 110kW v nízkém spektru otáček, dejme tomu od 2,5tis jede rozhodně lépe jako 2.0i 107kW. Dovoluji si říct, že 1.2 TSI, pokud nemám podřazeno tak mi dokáže i o kousek ujet 8O :perfect:
2,0L bez vířivých klapek v sání, to by spíše ani ten kousek neodjel. Motor má jiný nástup krouťáku.
Tomu 1.2 TSI možná, ale u 1.5TSI by si viděl akorát moje zadní světla a neměl bys šanci mě dohnat :wink:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 12:48

Ja ted nemam pred sebou data konkretne 1.0EB, ale u tech turb byva max vykon treba pri 5000 a pak uz se nezvyšuje. 2.0i ma max 190Nm a tech 170 tam je nekde u 2000ot plus minus taky a tech 92kW tam bude nekde u 5000 treba, akorat dal se to dostane k tem 107 kW. Ten dvoulitr jde do otacek lepe a i ja z toho mam takovy pocit, byt litr jsem jel ve focusu a 2.0 mam v tezsim mondeu.
Nejvic se mi na tech turbech zamlouvaji prevodovky. Sestka u 2.0 by bodla, to teda jo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 05.02.2020 12:51

Fofok: samozrejme, ze v litru 92kw jsem jel. Nerikam tisice km, ale od mesta pres okresky, i dalnici. Moje auto mi prijde nahore zivejsi. Dole asi ne..i když pod temi 2000, kdy to solicham nekde v jedouci zacpe, to je ten dvoulitr vyrovnanejsi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 05.02.2020 13:07

fofok píše:To je jak vlákno o elektromobilech.Všichni je kritizujou a nikdo v tom ani neseděl :mrgreen:
Srovnavas nesrovnatelne, navic u elektroaut jde jen o dojezd, nabiti baterek a cenu na 1km. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 05.02.2020 13:17

Ne to je úplně stejnej případ.Načtený na autoforu a hejt za hejtem.Neříkám,že úplně všichni,ale přijde mi,že nejvíc kritizují ti co to viděli akorát na obrázku.Ale co už,je to všude stejný.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 05.02.2020 13:19

fofok: wtf? S 1.2 TSI mám najeto přes 20tis. S 1.5TSI mám najeto kolem 30tis. Se svojí 2.0i najeto přes 50tis. Takže si myslím, že vím jak to funguje a že ty malé turba, pokud se neserou, nejsou vůbec špatné na běžné ježdění

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 05.02.2020 13:21

Na tebe to není,oni vědí a stejně ti budou tvrdit,že to nejede,se.e se to a žere to.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 11 hostů