Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.04.2021 15:17

Karel2 píše: 17.04.2021 11:50 fofok: neprestava me udivovat jak dokazes prekroutit smysl clanku :lol: vzdyt je to jen o tom, ze davat, jak by rekl klasik, oturbeny babety i do velkych aut je co se tyka spotreby(realne) nesmysl a automobilky to pochopily a nasazuji tam osvedcenejsi motory, kdy ta spotreba neni jen na papire :nixw:
tady je to marný :D no hlavně argument "nežere to 4, ale 5", to mi přijde jako kupovat si pivo za 6,90 a pak se pokaždý pos*at a tvářit se spokojeně, protože jsem 10 korun ušetřil :mrgreen:
Babety do velkých aut nepatří, to je tak sotva na nižší střední, 1.0eb v Mondeu byl taky slušnej přešlap.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Raww
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 02.01.2020 10:24
Bydliště: Jihlava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Raww » 18.04.2021 11:29

Anduril píše: 15.03.2021 14:40 To se ti zda, ze je to slozite - naopak je to prave docela chytre jednoduche. Mas tam jednoduchy atmosfericky motor, pracujici v idealnich otackach, 2 jednoduche elektromotory a jednoduchou prevodovku. Jednoduchou atmosferu, zadne turbo, zadny primy vstrik, zadne spojky, zadne dvouhmoty, zadnou slozitou (automatickou) prevodovku.
Pro nadsence to jiste nebude velky pozitek to ridit, ale ciste z pragmatickeho pohledu to neni zas tak spatne.
Jinak hybrid samozrejme dava vyniknout tam, kde jezdis jen kratke trasy, popojizdis a tim padem se co nejvice jede na elektrinu. Kdyz tomu budes stat furt na plynu nebo pojedes po dalnici, tak tam to samozrejme vyznam nema a spotreba bude odpovidat tomu benzinovemu motoru.
....
Take eCvt - je to stejny system.
Zalezi taky na odhlucneni. Ale proste to nesmis prirovnavat k autu s klasickymi prevody. Tady motor slouzi jako generator energie a jeho otacky nesouvisi primo s tim, jak auto zrovna jede. Nicmene chapu, mne se tahle vlastnost taky nelibi :)
Popisuješ to zpětně v několika příspěvcích zjednodušeně a moc pěkně :perfect: Techniku HEVu v Mondeu jsem popsal u zelených (odkaz dávat asi nebudu, abych neporušil nějaký pravidla).
Osobně mám Hybridní Mondeo (viewtopic.php?f=324&t=50362) a parádně mi vyhovuje za ten rok a půl mám najeto 40.000km a vybral jsem dobře.
Tady to dál plevelit hybridem nebudu, sem to nepatří.
Ford Mondeo 2019, HEV, iVCT, 138kW, Titanium
Ford Transit Custom 2016, 2,2TDCi 74kW
Ford Focus II, 1,6i 74kW, automat
Bylo: Ford Mondeo Mk5 2016, 2,0TDCi 132kW, 4x4, PowerShift, Titanium
Bylo: Ford Mondeo Mk3 2007, 2,5V6 125kW, automat, Titanium

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.04.2021 11:33

A kolik mas spotrebu s tim hybridem?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Raww
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 02.01.2020 10:24
Bydliště: Jihlava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Raww » 18.04.2021 11:38

Odpověď na spotřebu: viewtopic.php?f=324&t=50362#p1173769
Aktuálně (najeto 40.000km) auto ukazuje 5.5l/100km, reál: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1079001.html
Ford Mondeo 2019, HEV, iVCT, 138kW, Titanium
Ford Transit Custom 2016, 2,2TDCi 74kW
Ford Focus II, 1,6i 74kW, automat
Bylo: Ford Mondeo Mk5 2016, 2,0TDCi 132kW, 4x4, PowerShift, Titanium
Bylo: Ford Mondeo Mk3 2007, 2,5V6 125kW, automat, Titanium

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.04.2021 10:44

To je slušný, sice kufr asi znatelně menší, ale aspoň je to zase auto, kde člověk nemusí moc koukat nalevo napravo, jak s tím jezdí nebo jen poskakuje.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Marlosk » 12.06.2021 19:02

Turbo je jako modelka - na půjčení je fajn, ale živit bych ho nechtěl. A když, tak nové, nepoužité, protahovat a nenechat zlenivět 😇.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 12.08.2021 06:45

tohle uz dlouho neuslysime na ceste, kdyz to takhle krasne zpivalo na okruzich F1, dalo se na to i koukat, holt jsem konzerva :dih: :mrgreen:
YouTube Video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 24.08.2021 20:59

Tohle na mě vyplivl google.Docela slušnej nájezd na oturbenou Babettu.Sice údajně po GO motoru,ale i tak je to dost.

https://auto.bazos.cz/inzerat/140694948 ... i-81kw.php
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stehnak » 25.08.2021 11:11

Karel2 píše: 12.08.2021 06:45 tohle uz dlouho neuslysime na ceste, kdyz to takhle krasne zpivalo na okruzich F1, dalo se na to i koukat, holt jsem konzerva :dih: :mrgreen:
Doporučuji navštívit za týden a půl Brno:
F1: Toro Rosso STR1 3.0 V10 ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toro_Rosso_STR1 ) v Brně již brzy... 4. 9. - 5. 9. 2021: https://www.automotodrombrno.cz/masaryk ... s-gp-2021/

Donde někdo na tuto cirkulárku která Vám spustí krev z uší ?
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Jackill
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12.10.2021 21:40

Servisni interval

Příspěvek od Jackill » 12.10.2021 22:20

Dobry vecer vsem,
Necele tri tydny jsem pysnym majitelem fungl noveho bileho Focuse ve verzi Active X Business, 110kw, 8 kvaltovy automat.
Sice trivalec, ktery rve asi jak kdyz jsem jeste jako nactilety utopil tatovu tri-a-pulu v bahne, ale jinak zive a komfortni vozitko, ktere nema problem se rozkoulet a pohodlne se pohybovat rychlostmi nad 200km/h.

Design a vykonani je solidni, sedacky komfortni, mediataiment kvalitni, zvuk zvuci, asistenty asistuji, prostoru je dost (sice trochu mene nez v me predchozi 2017 oktavii combi) ale jsem opravdu ve sto procentech spokojen.

Tedy, byl jsem, nez jsem se dozvedel, pri vyjezdu ze salonu, ze se tedy vidime za 2 roky nebo za 30tkm.
Abych pravdu rekl, nejsem mechanik ani strojni inzenyr, tudiz nevim jestli to je v poradku, nebo ne, ale jako automobilovy (a motocyklovy) nadsenec jsem byl lehce v soku! Precetl jsem si pozdeji servisku, uzivatelskou prirucku, pro jistotu jsem dealrovi jeste jednou zavolal abych se ujistil, ze jsem neco spatne nepochopil, ale bohuzel to tak je - pristi servis za 30tkm.

Nedokazu si predstavit tak dlouho jezdit na jednom oleji, a jeste k tomu na moturku, ktery uz je i tak, chudak, vyhoneny na hranici svych moznosti a to uz vubec nemluvim o tom, ze motor se prece musi zabehnout.

A ted jeden dulezity detail: auto je firemni, nicmene mam ho pro sve soukrome pouziti, a ridit ho budu nasledujicich 160tkm nebo 4 roky jenom ja. Teoreticky by me to vubec nemelo zajimat. ale asi ve me krouzi nejake zbytky krve meho dedy, renomovaneho mechanika, ktery uz tedy 30 let nezije, ale urcite by me prisel chodit strasit kdybych to tak nechal.

Vymena samopomoci nepripada v uvahu prestoze techicky zdatny jsem dostatecne. Riskoval bych problemy v praci, popripade s leasingovkou ktera to auto vlastni, kdyby se na to prislo. Mno a "vyjimecna vymena oleje na zadost klienta" neni zrovna levna vec a az tak se mi do toho investovat nechce. Premyslel jsem nad tim, nejak stary olej vysat pres merku oleje, a aspon treba dolit par litru noveho oleje (bez fitru) ale nevim jestli to je dobry postup (musel bych take zjistit jaky olej tam vlastne vubec je). Nekde jsem se take docetl, ze pokud olej v novem motoru vymenim moc rychle, olej se ani nestaci "vypalit" a motor se poradne nezabehne (blabol nebo fakt???)

Resili (a vyresili) jste nekdy podobne dilema? Jak byste to resili vy? Resili byste to vubec? Jsem paranoidni? :nixw:

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Servisni interval noveho vozidla

Příspěvek od enjoy » 12.10.2021 22:50

Rozumím ti a máš naprostou pravdu.
Ty se ale musíš zaměřit na dva fakty:
"auto je firemni"
"leasingovkou ktera to auto vlastni"
A tím to pro tebe hasne. Srdíčko, nesrdíčko..
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisni interval noveho vozidla

Příspěvek od fofok » 12.10.2021 22:51

Neřešil bych to.Nic navíc neměň a otestuj co to vydrží,pokud teda si to auto nechceš pak odkoupit😄
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Servisni interval noveho vozidla

Příspěvek od enjoy » 12.10.2021 22:53

Tohle bude mít zbytečně vysokou odkupní hodnotu. Ale tu může zjistit už teď, pokud je to klasický operák.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Servisni interval

Příspěvek od pbjun » 13.10.2021 08:38

Hele záleží. Nám leasingovky nedělaly problémy s tím když jsme si nechali na autech udělat nějaký servis navíc. Pokud máte rozumnou leasingovku tak tam stačí napsat mail hodit představu, že jednu výměnu si cvakneš sám a jednu oni a bude to po 15k km. Uvidíš, že leasingovka s tím potíže mít nebude, je to k dobru daného kusu. Někdy se pak vyplatí si auto odkoupit.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Servisni interval

Příspěvek od vladka1 » 13.10.2021 09:28

Pokud to má za 4 roky jít pryč tak bych to neřešil.
Kdybych počítal s odkupem a "mít to dokud neshnije" tak bych první výměnu oleje udělal po ca 3kkm, určitě včetně filtru. Jestli za draho oficiálně nebo na pankáče je celkem jedno - o ničem nevíš asi mimozemšťani :mrgreen: A pokud použiješ origo díly tak to neni moc jak poznat, leda tak jiné označení filtru pokud neni stejný jako prvovýroba..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů