Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 16.06.2019 22:30

to Ma.rt - opět porovnáváš 1,0 EB s 2,0 atms. ?? :lol: :lol: Opět říkám ,co 1,5 EB a 2,0 atms. :lol: - ale jinak máš pravdu " atmosféra- když človek potřebuje, tak zacne polevovat" :palec_nahoru: proti např. 1,5EB - 1,6EB - 2,0 EB :lol: :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 16.06.2019 23:55

Ma.rt píše:Omyl...jde o vykon... a taky jak je poskladana převodovka. Ty eco převody vam ten kroutak na kolech pekne zabiji. A jestli je nekdo liny podradit a tlemi se tu, ze s atmosferou se podrazuje na 3, pak je mi ho lito... i to podrazeni je ridicska radost...
První věc, a co myslíš, že řeší převodovka? Točivý moment.
Druhá věc, co že mně kde zabíjí? :)
Jinak tady nejde o lenost řadit. Už nevím, kolikrát se mám opakovat. Mě taky baví vytáčet motor a řadit, ale už jsem zvyklý na nějakou tu výkonovou odezvu a ne jen kravál z kapoty. Mám znova opakovat naložené auto, ženu s dětmi, kopec a kamion? Kde tam je pro tu ženskou jaká radost prosím tě? :lol: Že tam narve trojku a za strnulého pohledu zúčastněných, co že se to bude dít, hurá vyrazí vpřed? Ta chce hlavně rychle předjet kamion.

Já jsem odkojený na ostrých Hondách nebo BMW a vidíš, jaký názor na to mám. Nebudeme tu přece řešit čistě průměrnou atmosféru a nějakou řidičskou radost proboha.
Soused důchodce má očividně taky radost, když vytáčí tu svoji škodu 120L a já mu tu radost neberu. Ale rozhodně ji nesdílím.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.06.2019 05:10

fofok píše:Kuci vy tak krásně kecáte,že tomu snad i věříte.Atmosféra 1,6 nejede líp než 1,0 EB tečka.Je to nesmysl a lžete si do kapsy.1,0 EB 92 kw bych klidně srovnával se starým dvoulitrem.Já mám 1,6 atmo a nic jinýho než turbo už nechci.Kdo tvrdí něco jinýho tak kecá.Vždycky když sednu z turba do mýho,připadám si jako bych šel pěšky.
Meles sve vlastni nesmysly. Ze 1.6 jede lepe, to tu nikdo nepsal.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.06.2019 05:25

IvanSt: vis, jak se skládají prevodovky? Pro nejlepší dynamiku se tam da lehci staly prevod (mimojine). A v poslední dobe je trend u beznych aut opačný. Nerikam, ze je to spatne, ale prubehu toc.momentu na kolech a vysledne dynamice to ubira.
To, ze je motor atmosfericky, neznamena, ze nema vykonovou odezvu. Jen na jednotku vykonu potrebujes vetsi objem a je jiny prubeh toc.momentu. Za cenu vetsi spolehlivosti, jednoduchosti. Ale vetsinou s o něco vyssi spotrebou. Takze kazdy si seradi prirority a pak si vybere. Kdybych nejezdil tolik kratke trasy, muzu uvazovat o TB/TD. Jenze to vy porad nechapete, mate pocit, jak jsou ty motory nesmrtelny.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4803
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 17.06.2019 07:04

Ma.rt píše:
fofok píše:Kuci vy tak krásně kecáte,že tomu snad i věříte.Atmosféra 1,6 nejede líp než 1,0 EB tečka.Je to nesmysl a lžete si do kapsy.1,0 EB 92 kw bych klidně srovnával se starým dvoulitrem.Já mám 1,6 atmo a nic jinýho než turbo už nechci.Kdo tvrdí něco jinýho tak kecá.Vždycky když sednu z turba do mýho,připadám si jako bych šel pěšky.
Meles sve vlastni nesmysly. Ze 1.6 jede lepe, to tu nikdo nepsal.
Ma.rt píše:To byl asi rad... stejne jako ja. Jede to jen tam, kde to soudruzi naprogramovali. Ta atmosfera je aspon čitelná a kultivovana. Stejne jako kdyz v praci jedu s tdi. Dole tahne krasne, ale kdyz clovek potřebuje, tak zacne polevovat. Aspon jezdi za 5.
miki21 píše:Tak třeba s ecobuřtem 1,0(92kw) jsem najezdil loni cca 600 km a vždy jsem se těšil do svého starého stokoňového dědečka.
No já to shrnu.Atmosféra je zastaralá,užraná a líná a není potřeba to nějak zbytečně okecávat.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.06.2019 07:25

A proc jezdis v atmosféře? :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3704
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 17.06.2019 08:20

IvanSt píše:Hodně lidí tu nadává na auta, se kterými pořádně nejela. Ale kolik majitelů turbobenzínů by se vrátila k líné atmosféře?
Jo, diskuze se tu motá v kruhu už padesát stran, ale přesně tohle jsem chtěl nedávno psát. Spoustu lidí k tomu donutily okolnosti, turbo benzín nechteli, ale úředník zavelel a bylo to nutný a neznam osobně nikoho, prostě nikoho, kdo by se chtěl k atmo vracet. Pokud se teda bavíme o tom, jak se lidem s tim autem jezdí.
miki21 píše:Tak třeba s ecobuřtem 1,0(92kw) jsem najezdil loni cca 600 km a vždy jsem se těšil do svého starého stokoňového dědečka.
Přiznám se, že ti nevěřím. Se stokonovym dedečkem mam hodně zkušeností, s 1.0EB značne min a to ještě se slabším než píšeš a vždy mi proti tomu ta naše stara 1.6 atmo přišla "nepoužitelná", je to hlučný, žere to víc, nejede to. Ale jo, můžu se uklidnovat, že jako otloukánek v rodinným vozovym parku nás s tou starou atmo přežije. :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4803
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 17.06.2019 08:30

Ma.rt píše:A proc jezdis v atmosféře? :-D
Protože jí mám od nova,ale další upgrade bude turbo a to jednoznačně.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.06.2019 08:43

Tak ja taky nejspíš priste budu mit neco s turbem, ale to uz doufam ty prusery budou vychytany. A nejspíš to auto bude zivejsi a mozna budu jezdit s o neco malo lepsi spotrebou. Ale rozhodne nebudu tvrdit, ze atmosfery jsou nepoužitelny kramy. Dokonce i na predchozi auto rad vzpominam a některé vlastnosti bych si z toho vzal hned.
A jak jsem psal, s 1.0eb jsem jel, vsude se pise, jak to jede. V mem dvoulitru se mi jezdi lepe
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3704
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 17.06.2019 08:57

2Ma.rt:
To asi nikdo nerozporuje ... 1.0 nenahrazovala dvoulitr, ale starý 1.4 ky a 1.6ky, je zajímavý, že zastanci atmo si tu už nevzpomínaj na šílenosti jako 1.4ka ve Focusu, to byl teprve lenoch, proti kterýmu ta 1.6 byla značně použitelnější.
Já na svou 1.6 taky rád vzpomínám, ale to jsou růžový brejle a pocit zelenější trávy.

Jak už bylo psáno nahoře, porovnávej 1.0 EB vs 1.4/1.6 atmo, který to nahradilo a pocit jízdy je podle mne zcela jinde. Zkušenosti mam z obojího, pokud to někdo vidí jinak, jsem překvapen.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 17.06.2019 11:39

Wolf78 píše:
miki21 píše:vždy jsem se těšil do svého starého stokoňového dědečka.
Co ti taky jiného zbylo , když si 1,0 EB musel vrátit , nebo se pletu ??
Pleteš. Koupil jsem si novější 1,8 a šéf ve firmě manželky dostal rozum a prodal to. Koupil mazdu 3 s dvoulitrem. :ble2:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.06.2019 12:07

Sentik: ja nesrovnavam 1.0eb s 2.0 proto, ze by to mela byt nahrada. Ale pro demonstraci toho, jak se motory neobjektivne hodnoti - silny turbolitr proti linemu atmodvoulitru. A pritom ten 2.0 je na tom objektivne o neco lepe. Nebavim se o spotrebe, i kdyz pokud se bude 1.0eb snazit drzet s 2.0 krok, tipnul bych, ze rozdil ve spotřebě podstatny nebude.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 17.06.2019 12:56

Ma.rt píše: silny turbolitr proti linemu atmodvoulitru.
:totlsmile: to si slyšel kde ? :lol:
miki21 píše:šéf ve firmě manželky dostal rozum a prodal to.
spíše to vypadá , že šéf neměl rozum při koupi služebního auta s 1,0 EB :lol: služební auto s 1,0 EB :totlsmile:
Služební auto bych spíše viděl v naftě nebo když už jsme u Fordů a benzínu tak min.1,5 EB :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 17.06.2019 15:12

Za rok 15 tis ti přijde moc na služební? 8O
Já myslel, že auta se kupují k danému účelu, netušil jsem, že služebák musí být fnaftětdipyčo.

Jezdili s tím jen dva lidi necelé tři roky a jen místní jízdy, pravidelný servis.
Fakt jsem se v tom autě necítil dobře. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od memento » 17.06.2019 16:25

Stale vas to bavi? 8O
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů