Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 31.10.2019 08:44

Ma.rt píše:Presne tak. Taky nastesti kazdy netvrdi, ze atmosfera je lina :)
Ona ale je docela líná. Musíš to točit a zabírá až nad 3,5tis otáček.

Ačkoliv nejsem fanda downsizingu, tak musím říct že s těmi motory se jezdí hezky a na takové to běžné ježdění je to živější. Není nutné toliko řadit a turbo si to hezky vezme i z nižších otáček. Na dálnici nemluvě. Tam stačí kolikrát hodit u Brna 6tku a dokážeš s tím jet až do Prahy :-)

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 31.10.2019 14:27

Jj a rozjebane písty od lspi už v Praze :)
(od podtaceni)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 31.10.2019 15:10

Tak nižší otáčky. Třeba 2 000. Nejsem blb, abych dal plnej knedlík když je tam 1100 :-) Ale oproti atmosféře to jede fakt hezky...

A třeba i do kopců na D1 není potřeba podřazovat. Ze 130 km/h si to hezky vezme a zrychlí na 160 km/h bezproblémů. U Duratecu tam musím dát za 4, aby to vůbec trochu jelo

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 31.10.2019 16:06

Bez problémů to zrychlí, ale lepší pro TB tam dát 5 nebo 4 taky. Chování má být stejné jako k atm podle mě.

Moc se už nedivím, že je tolik dodrbanych ecoboostu. Neni to prostě naftak
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 31.10.2019 18:39

To je počteníčko, ve 130-ti dát za 4, aby to vůbec jelo. Co tu čtu, tak teprve EB začala konečně éra aut.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 31.10.2019 19:47

Upřímně řečeno, mám to stejně, pokud nechci nikoho zdržovat, tak taky dám ve 130 čtyřku. Ale v podstatě mi to dělá radost, pravá ručička mě z toho přeřazení nebolí a karpál mám taky v pořádku :D
Kdežto majitel oturbeného downsizingu to prostě jenom sešlápne na aktuální převodový stupěň. Čili hurá, pohodlnější jízda, nemusel jsem řadit. Ale ono je to spíš nepochopení principu, jak správně jezdit.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2019 20:05

Ja nechapu, proc někomu vadi v aute radit. Nedela to taky ten pekny pocit z rizeni? Jinak 1.6EB ma pri 130 na sestku cca stejny vykon jako 2.0 na petku. Takze o podrazeni muzeme mluvit u EB taky, ta auta maji na nejvyssi rychl.stupen dynamiku cca stejnou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13079
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 31.10.2019 20:11

Já zase nechápu, kam pořád všichni spěchají... zvláště na našich "dálnicích". Z bodu A do bodu B se stejně dostanu, jen si to je třeba naplánovat s rezervou. Honem honem a pak stejně stojí v koloně. :mrgreen:
Ale to asi patří jinam, tak pardón.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 31.10.2019 21:00

Mas pravdu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 31.10.2019 22:40

Miki21: máš pravdu, zde většina opomíná důvod, proč EB začaly vyrábět. Menší emise, vysoký výkon, který v kolonách nevyužijí. Ale využijí ten zátah v kolonách při nízkých otáčkách, kdy píst volá o pomoc.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5343
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 01.11.2019 07:48

Neboj se. za chvilku skončí technická a v šalině stát v koloně nebudeš. :ble2:

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 01.11.2019 07:51

Tak ono to taky není jenom o tom řazení ale i o hluku motoru pokud někoho vezete...

Když to začnete vytáčet, tak se kolikrát ptají jestli je nutné jet tak rychle a zuřivě. Přitom v 1.5 TSI tam hodím 6tku, nastavím 160 ACC a lidem, které vezu to přijde jako pohodová jízda :))

Každý motor má něco do sebe... Na Duratec nedám dopustit ale chtít od něj ve 130ti nějakej zázrak je zbožné přání :-))

miki21 píše:Já zase nechápu, kam pořád všichni spěchají... zvláště na našich "dálnicích". Z bodu A do bodu B se stejně dostanu, jen si to je třeba naplánovat s rezervou. Honem honem a pak stejně stojí v koloně. :mrgreen:
Ale to asi patří jinam, tak pardón.
Tak ono je spěchat a spěchat. Pokud vidím souvislou kolonu aut, vláček, tak nemá cenu někam spěchat, vyblikávat, agresivně zrychlovat a pak brzdit za zadkem autam, které zrovna předjíždí kamion. Ale pokud jedu o víkendu, prázdná dálnice, tak proč se malinko rychleji neprojet :-)) Mě to baví :-)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 01.11.2019 11:14

Tak ve 130, kdy uz je roztocenej, si myslim, ze se právě zmensuji rozdily mezi atmo a tb. Jinak mas pravdu, kdybych s tim mel jezdit casto 160, vezmu neco s delsi prevodovkou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 01.11.2019 17:26

Stanley_vy píše:Neboj se. za chvilku skončí technická a v šalině stát v koloně nebudeš. :ble2:
Moc tě nepotěším, mám dvě Mondea 2.0L benzín .Starší posloužilo 260 tisíc bez větší nákladů na opravu. A na ježdění v kolonách mám bavoráka.
A jen tak, zase začínáš s rýpáním.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5343
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 01.11.2019 21:23

Takže je lepší mít pro jistotu atmosféry dvě nebo jak to mám chápat? A toto už neplatí?
ballu píše: Příští rok mně dojde STK, tak se se spolehlivým pojízdným obyvákem rozloučím.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti