Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.06.2019 09:33

Karel2 píše:
ZaQik píše:ve zkratce: motor je jak z vyroby ... cekal jsem alespon "pomackanou" klikovku a jeji ulozeni, ale pry jak nove
Ja cekal i mirne opotrebeni valcu, salku vlivem "ridkeho" oleje a ono nic. Co me zarazilo, ze nedolevali olej. Je ale videt, ze to postupne ladi a tenhle motor ma daleko k puvodnimu. Treba i ta silnejsi spojka. Ikdyz na sacich vent. je karbon, tak bych chtel videt, jak to bude vypadat pri najezdu 10kkm/rok (cvrndacky) a po tech 100kkm. Takhle pri cca 70kkm/rok to porad jezdi skoro v optimalnich podminkach. Celkove to auto dopadlo dobre, podobne jako ten test FFIII s trihrnkem.
https://www.auto.cz/video-rozebrali-jsm ... dla-129749
To je prave ono, ze ten test nepouziva rezim bezneho uzivatele. Každopádně 100tkm by se nemelo na nicem moc projevit si myslim. Moje predchozi auto po 200tkm sebralo z merky max. 2-3mm oleje mezi vymenami (10-12tkm) a to byl take vyhradne lehkobezny olej.
Ano, ladi to, spousta veci byla poddimenzovanych, chtelo by to doladit i odolnost k rodinnému rezimu :) tj. pres tyden par km cukacky a sem tam vylet/dovolena.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 19.06.2019 09:40

Jak říkával kolega, bývalý motorář z Tatry, který to měl podložené vývojovými zkouškami:
- zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
- podobně kontaminace oleje
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4802
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 19.06.2019 09:45

Ma.rt píše:
fofok píše:No neřekl bych,že po 200 km/h po dálnici třeba dochlazujou turbo a po stotisících km by podle zdejších odborníků měl bejt dávno po smrti.Jak říkám jasnej důkaz a někoho to stejně nepřesvědčí.
Tezko rici, ale podle me dochlazuji, urcite je to v manualu a pokud testujou auto, meli by to dodrzet. A jestli ne, kolikrat se to stalo? Bezni uzivatele s najezdem 10-15 tkm rocne maji ti cetnost mnohem vetsi a tam uz by to asi znat bylo.
Běžnej uživatel s tím nebude jezdit dvěstě plnej céres nebo stosedmdrsát po de dálnicích neb i podle zdejších odborníků to není motor vhodný na dálnici.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.06.2019 12:16

200 asi ne. Ale i pri 140 se to turbo slusne ohreje.
Ja si treba nemyslim, ze by to nebyl vhodny motor na dalnici. Na českou uplne v pohode. Na litani 200 v D jsou jiste vhodnejsi motory.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 19.06.2019 14:18

fofok píše: místní hateři budou dělat jako by nic :mrgreen:
A co čekáš :lol: to je klasika :wink: a ještě vymyslí nějakou teorii relativity o testu :totlsmile:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4802
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 19.06.2019 21:21

No start stop vypnutej taky neměli a normální řidič ho má vyplej pořád což je taky dobrej test.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 19.06.2019 22:28

Wolf78 píše:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
To problém není, potíž je v tom, že při studeném startu
- chvíli trvá, než čerpadlo natlačí olej v dostatečném množství a tlaku do všech mazaných míst, neboli chvíli běží motor "nasucho"
- olej je za studena viskóznější "hustší", takže trvá déle, než doteče, kam má
- vlivem různých tepelných roztažností různých materiálů jsou odlišné provozní vůle (menší nebo naopak větší, než ideál).

Nicméně tím chci říct, že tyhle novinářské testy na x-tisic km mají omezenou vypovídací hodnotu. Avšak výrobce si jede životnostní zkoušky v hodně tvrdých podmínkách, takže ví dobře, co a jak vydrží v extrémních podmínkách.
Taky je ale dobré zmínit, že ne 100% motorů se dožije plánované životnosti (která, minimálně subjektivně) není až tak velká.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 02.07.2019 12:08

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 03.07.2019 21:03

To je nový jen pro mondeo. Pro focus to už je rok v běhu. Ještě mi to tam nenaskocilo.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6600
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 05.07.2019 15:12

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 05.07.2019 22:15

jenikHK píše:
Wolf78 píše:
jenikHK píše: - zhruba 90% opotřebení vznikne při studeném startu
jak říkáš :palec_nahoru: když vidím tlak oleje při studeným motoru , tak se ani nedivím :wink:
studený motor - 4,5 bar
ohřátý - cca 2-2,5 bar
To problém není, potíž je v tom, že při studeném startu
- chvíli trvá, než čerpadlo natlačí olej v dostatečném množství a tlaku do všech mazaných míst, neboli chvíli běží motor "nasucho"
- olej je za studena viskóznější "hustší", takže trvá déle, než doteče, kam má
- vlivem různých tepelných roztažností různých materiálů jsou odlišné provozní vůle (menší nebo naopak větší, než ideál).

Nicméně tím chci říct, že tyhle novinářské testy na x-tisic km mají omezenou vypovídací hodnotu. Avšak výrobce si jede životnostní zkoušky v hodně tvrdých podmínkách, takže ví dobře, co a jak vydrží v extrémních podmínkách.
Taky je ale dobré zmínit, že ne 100% motorů se dožije plánované životnosti (která, minimálně subjektivně) není až tak velká.
Kolik je udávaná životnost motoru od výrobce?
¨Kolik ty motory najezdí v reálu?
V posledních letech vidím auta s nájezdem přes půl mega nebo aspoň 300t km , takže s tím opotřebením to tak horké nebude pokud motor dostává pravidelný poctivý servis.
Nevěřím tomu že motor je v momentě startu úplně suchý na slícovaných součástkách ,protože vždy když se dívám dovnitř je vše od filmu oleje. A to stačí aby těch pár sekund při startu ten film udržel motor bez zadírání. Jinak podle vašich teorií ty motory nevydrží ani 200t km a to se jaksi neděje. :-) Přeji hezký den.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 05.07.2019 22:59

O kterých motorech přes půl mega nájezdu vlastně píšeš?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6600
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 06.07.2019 08:22

jarod72pm:
To myslis vazne? 8O Pak bych se zeptal, proc je tlakove mazani a jestli Ti neco rika teplotni roztaznost materialu. Podle Tebe je opotrebeni motoru stejne, tedy napr. pri 10000 nebo 100 studenych startech??
Rekni mne tedy, proc nenastarujes studeny motor v F1? Ikdyz tohle je extremni priklad. Nebo si napriklad myslis, ze tenhle ol. film(treba po tydnu stani) staci na promazani napr. turba, ktere se dokaze roztocit i pri startu a slapnuti na plyn, docela dost. Nemyslel jsem si, ze zrovna Ty dokazes tohle napsat. :roll: Tahle diskuze o testu je o tom, ze to nema vypovidaci hodnotu(skoro), pokud motor natoci s autem 80000/rok a tedy skoro porad v optimalnich podminkach. Prumerny uzivatel najede 10-20kkm/rok a tedy mnohonasobne vic studenych startu a tim padem i vetsi opotrebeni trecich casti motoru a to nemluvim jen o mestkem provozu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 06.07.2019 09:02

Karel2 píše:ze tenhle ol. film(treba po tydnu stani) staci na promazani napr. turba, ktere se dokaze roztocit i pri startu a slapnuti na plyn, docela dost.
Ty myslíš , že v turbu není olej při startu ?? hmm .
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6600
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 06.07.2019 09:07

Znovu pisu "proc je v motoru tlakove mazani"? Nebo si snad myslis, ze ten mikrofilm co zustane po oleji, co odtece po vypnuti motoru, zajisti na 30 s dostatecne mazani slicovanych casti? Ach jo. :dih:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 17 hostů