Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.07.2022 16:32

1. Rozjíždí se naprosto plynule, neřešíš žádné opotřebení spojek, cukání, servis.
2. Rozdíl tam pochopitelně je. On ten elektromobil se rozjíždí od 0 otáček, nepomůžeš si roztočeným motorem. V pružnosti a reakcích na pedál je pořád jinde oproti spalováku.
3. Ano. Pokud chce někdo využít naplno potenciál elektromobilu, tak si pořídí ještě fotovoltaiku, nebo už ji dávno má. Cena s dotací je nižší a s časem půjde ještě níž, až se začnou využívat vyřazené baterie z elektromobilů.
4. Ne všechny a připlácí se za to.
5. Záleží na nájezdu, ale návratnost je rychlá, když člověk velkou část roku jezdí "zadarmo" z fotovoltaiky a v zimě za polovinu oproti benzínu.
6. Porovnávám tu Konu, protože nabízí oba dva druhy pohonu. Navíc je lépe vybavená a s "automatem", tak ji nemůžeš srovnávat s cenou od u benzínu. Na elektro jsou momentálně slevy, takže jde i pod 700k. Benzín se slevou 549k a pořád je to méně výkonný tříválec.
7. Tiché je to především vevnitř. Venku ať si to v nízké rychlosti vyhrává co chce, jako to dělají dneska už i hybridy.
8. Wikipedie říká 40% u uhelné elektrárny, což je asi tak dvakrát víc, než při spalování benzínu v autě plus teda na zpracování ropy je potřeba elektřina a to hodně.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 25.07.2022 23:33

1. servis se řeší samozřejmě u všeho. ICEV menší částky častěji, BEV méně častěji větší částky >> naprosto plynule se dá rozjet i s manuálem a ano akcelerace není s ICEV tak přímočará, ale je to podstatné?
2. obdobně jako v prvním případě se i BEV mezi sebou hodně liší a je to hodně o kontrukci pohonu a naprogramování obdobně to je i u ICEV, taková slušná starší atmosféra bez turbodíry taky není k zahození ohledně reakcí na plyn..
3. kdo chce využít plný potenciál BEV, tak naopak FVE skoro nevyužije (pokud nejezdí pouze v noci a nebo nemá FVE opravdu hodně předimenzovanou a to není zrovna levné) >> ano teď při větším nájezdu může BEV vyjít výhodněji, protože se pokřivují tržní mechanismy a udržuje se dlouhodobě parazitní stav, z kterého BEVkaři profitují..
4. BEV je taky mnohem dražší a do rozdílu ceny se obvykle i s rezervou nacpe u ICEV příplatková výbava a nebo pozdější dodělávka (takové zařízení se dá namontovat i do auta za pár šupů, které patří na šroťák )
5. většina lidí má podprůměrné nájezdy, takže se dá o návratnosti u této skupiny silně pochybovat a) nic není zadarmo b) i ta polovina vychazí z pokřivení trhu a silných dotací tekoucích do elektromobility >> trochu by se chtělo zamyslet nad tím, že teď provoz není zas tak daleko od ceny provozu ICEV a to má elektřina nulové a nebo směšně nízké zdanění ve srovnání s palivy a tenhle stav jednou skončí a Stát si sáhne i do kapes BEVkařů
6. Konu ve svém postu zmiňuje :nixw: >> proč by nemohl porovnávat? Přeci není jeho problém, že nenabídnou elektrovariantu v horší konfiguraci a nižším výkonem ;) (má to svou logiku, protože věci navíc nejsou tak drahé jako samotný pohon a nějak potřebují ospravedlnit vysokou cenu svého BEV) >> ICEV má sice obvykle horší výbavu v základu, ale zároveň v nabízí lepší užitné vlastnosti..

Když se podívám na nejhorší motorizaci pro Konu(ICE), tak akcelerace je sice horší 11-11,5 vs. elektridcká 7,9-9,9 >> opravdu je to takový brutální rozdíl? Navíc varianta s ICE je mj. rychlejší ač má méně kW a dá se nakonfigurovat s tažným o výrazně větší kapacitě.. (problém je, že jmenovitý výkon BEV je obvykle % o dost menší jak u ICEV, ale papír snese vše)
7. to je silně subjektivní a záleží na konstrukci vozidla/úrovni odhlučnění, protože např. takový Leaf je randál na kolech (úroveň hluku mj. od podvozku je subjektivně na úrovní low cost ICEV za 200-300 tisíc), taky jsem jel starší TM3 a už při dálniční rychlosti je to takový "hukot", že ICEV s cenou pod milion jsou na tom obvykle o dost lépe. Navíc ruchy v interiéru jsou u BEV subjektivně o dost nepříjemnější a elektromotor má vyšší frekvenci vs. utlumený brum spalovacího motoru, který navíc ostatní nepříjemné ruchy "vyruší", tak to na mne působí o dost lépe. Pokud se jedná o externí hluk, tak moderní ICEV ho mají naprosto minimální(pokud to člověk netůruje) a jsou sotva slyšet vs AVAS, který má hlučnost až 75 dBA, i když auto jede krokem. Starší studie ohledně osobních vozů zmiňují, že od 30 km/h převládá hlluk způsobený samotným pohybem.
Horší komunikace a vyšší hmotnost vozidla tento hluk akorát zhoršují = tichá BEV jsou prostě nesmysl (neřeším různé upravovače výfuků a motorkáře ..to je hrozný randál a leze to na nervy :D )
8. prvně elektřina se vyrábí i z ropných produktů ;) za druhé veškerá nadspotřeba nad base load jde na triko špinavým zdrojů, takže i BEV, které neživí čistá energie = ohánět se mixem je sice hezké, ale mimo realitu >> nejsme Norsko :)
Různé studie uvádí, že na výrobu jednoho litru paliva je potřeba 1-1,6 kWh elektřiny a v případě využití ropovodu tato spotřeba klesá na 0,4-0,6 kWh na litr (něřeším energetický mix, který je úplně někde jinde)
Za třetí rafinace je synergický proces, který pokrývá podstatnou část poptávky ostatních průmyslových odvětví, ač to stále nestačí a náhrada tohoto procesu bude vyžadovat jiné způsoby, jak tyto suroviny získat (např. nové doly atd.)
Za čtvrté ten nejzajímavější problém >> potřebujeme pro začátek nahradit tisíce Mtoe, když je ta ropa fujky fuj ..
Za páte elektřinu neumíme moc dobře dlouhodobě skladovat, tak jak skladujeme paliva >> volumetrická i gravimetrická energetická hustota uhlovodíků ruku v ruce s nenáročným skladováním je prostě bezkonkureční ..

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 26.07.2022 09:41

To jmenování výhod elektroauta mi připomíná židovskou anekdotu:

Pan Lederer má nějaké úmrtí v příbuzenstvu, a tak jde vybrat k Abelesovi rakev.
"Co počítaj, Abeles, za takovou rakev?"
"Padesát zlatejch."
"Padesát zlatejch? Vždyť Rosenbaum má za výkladem podobnou rakev za čtyřicet."
"Nojo, jenomže, zkusej v tom póvlu od Rosenbauma udělat loktama takhle."
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12894
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 27.07.2022 08:26

pkadecka:

1) Tebe radenie mozno nevadi, niekto vyzaduje automat. Ja som tiez kupoval auto zamerne s automatom.
2) Preco odpich z miesta? Stale pocuvam ako treba aspon 200 koni, na bezpecne predbiehanie. Preco vytahujes Daciu spring? Jaj, lebo sa ti to hodi. A nie, nie je pomalsia.
3) Vynechanie benzinky je skor o nabijani doma napriklad nocnym prudom alebo z fotovoltaiky ako sam pises. Panely ma vela ludi na streche uz teraz a mnohi cakaju na instalaciu. A s elektromobilom to absolutne nesuvisi.
4) Porovnavas s benzinovym autom. Nekecaj, ze po par kilometroch mas zohriaty cely interier. Sadas do studeneho auta, takze musis byt naobliekany. Potom je zas teplo. Vychladit vopred ho nevies. A co sa tyka webasta - to si treba pripocitat k cene auta (vid dole).
5) Nemusis zadarmo. Staci lacnejsie (vid 3).
6) Tu zas vyzdvihujes diesel. Ten tiez kuri po par kilometroch? Mal webasto? Neviem aky sposob nabijania pocitali v tom clanku, tipujem, ze na verejnych (rychlo)nabijackach, ktore su dost drahe. V porovnani cenniku porovnavas uplne odlisne vybavy. Pridaj do toho benzinaku vyhrev sedaciek, nezavisle kurenie, automat, a dalsie prvky vybavy, ktore ma elektro (kludne aj len tie, bez ktorych sa nove auto nekupuje) a CENA OD: je uplne inde.
7) Zalezi, kde byvas. U nas je vonku pocut aj odjazd hybridu/elektra. Niekto ma garaz hned za stenou izby/spalne, takze sa mu hodi, ze odchadza z domu bez klepotu naftaka. Pripadne nastartujes naftak v garazi, zostane za nim vnutri smrad. Potom okolo dveri ide dalej do domu.
8 ) Tu pises o benzine. Este si vynechal oxidy siry a nespalene uhlovodiky ;)
Efektivita vyroby elektriny je celkom dobra. Vies kolko elektriny spotrebuje rafineria na vyrobu benzinu?

Vo vseobecnosti: Porovnavas elektro raz s dieslom, raz s benzinom, ako sa ti to hodi. Nabijanie nemozes pocitat to najdrahsie na rychlonabijackach - to sa potom samozrejme neoplati a tak ani nikto casto nenabija. Ked porovnavas nakupnu cenu, tak porovnavaj aspon rovnaku vybavu. Do benzinu si kazdy aj tak priplati za nejakeho parkovacieho asistenta (pripadne kameru), vyhrev sedaciek, samozrejme pripocitaj webasto (vid 6), atd. Potom to porovnanie bude menej tendencne :wink:
Niekto si za automat priplati aj tak, tichy a nezapachajuci odjazd mu ponukne len hybrid/elektro, nabijat/tankovat za menej len PHEV/elektro, na vykurenie musi dokupovat webasto. A ked to spocitas, zrazu benzinak nie je taky lacny.
Velmi malo aj sucasnych majitelov je tak zanietenych ekologov, ze si to kupovali z presvedcenia a podla diktatu EU :lol: Aj tak to vzdy konci pri penazenke.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 28.07.2022 06:55

stano. píše: 25.07.2022 09:20 Uz som to tu pisal, firemne elektro mame najstarsie myslim uz vyse 15 rokov. Ubytok dojazdu tam je, nic vazne. A to sa s tym jazdilo samozrejme tak, ze kazdy ide skusat odpich na semafore...
Můžeš blíže specifikovat dané vozidlo? Nájezd, typ, r.v. ...
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 28.07.2022 17:47

stano. píše: 27.07.2022 08:26 Vo vseobecnosti
1. prostě "neřazení" u většiny BEV není zas takový zázrak a must have fičurka a argumenty BEVkařů o neřazení jsou liché, protože ani s ICEV se nemusí řadit :)
2. protože zfanatizovaní elektromobilisté argumentují obvykle TOP modely a best case scénáři, které jsou obvykle úplně mimo realitu, ale když se vytáhne cenově dostupnější model, tak je to špatně :) Spring je fakt mrňavá mrdka :)
3. a) noční proud je blbost a b) FVE je jen takové šmrdlátko(vyjma malých nájezdů a vychází to časově + přeje počasí)
4. můj vůz(diesel) začíná mírně topit po cca 1 -1,5 kilometru i bez nezávislého topení (předehřev se dá instalovat i do úplného vraku a zas tak drahé to není a není jen webasto)
6. přidej si k BEV pořádné tažné, dojezd, rychlost doplnění energie na úrovní ICEV a) to ani nejde b) to co se vzdáleně blíží stojí víc jak dva miliony :D .. cena OD je naprosto relevatní pro člověka, který se potřebuje pohybovat z bodu A do bodu B, že je samotné BEV tak drahé, že se výrobce musí podbízet výbavou, který není u ICEV běžně v základu, tak nikdo nerozporuje, ale ať nabídne "levné" BEV taky s cenou OD bez dané výbavy, ale nenabízí. ;)
7. ano špatně řešené stání může být pro někoho problém. PHEV obvykle umí plně elektrický režim, takže hluk může být stejný jako u BEV, ale zase nová auta mají AVAS (až 75dBA = randál na úrovni staršího dieselu)
8. o tom jsem už psal výš a samozřejmě i elektromobilita má své externality a elektromobilisté obvykle řeší jen TTW, což je extrémně zavádějící ... největší výhoda BEV spočívá v menších lokálních emisích

Ve všeobecnosti jsou aktuálně pokřivené tržní mechanismy, kdy je elektromobilita silně dotovaná, energie pro provoz má směšně nízké zdanění vs. uměle prodražovaná ICEV a i tak ten odskok BEV v provozních nákladech(TOC) není tak velký a může vycházet v mnoha případech i hůř, ale v momentě co si Státy sáhnou i do kapes elektormobilistů, tak už to taková "legrace" nebude.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 28.07.2022 19:47

Tak já už od rána čekám na odpověď, jaké je to vyše patnástročné elektro. Prošel jsem spousta inzertních servrů a starší jak deset let jsem nikde neviděl.
Zajímavé je, že u těch starších s nájezdem kolem 100tisíc jaksi všichni inzerenti zapomněli vyplnit kolonku dojezd. :mrgreen:
Ps: a stano tu byl několikrát a nic. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 28.07.2022 21:45

taky jsem se ho už ptal 3 dny zpět, ale je ticho po pěšině :D
blackbox80 píše: 25.07.2022 10:21 Nechceš být sdílnější o jaký model vozu a typ baterie jde, kolik to nalítalo a jaký servis ten vůz i baterie dostávají? Nějak tomu tvému zázračnému "nic" nevěřím .. jasně jsou baterie, které při vzorné péči vydrží i desítky tisíc cyklů, ale i tak degradace tam bude vždy, ale ty se v moderních BEV nepoužívají..
tvrdí, že si myslí rok 2007 a starší ..to vypadá skoro na nějakou elektrickou "ještěrku" s trakční olověnou baterií, která dostává prvotřídní servis + má minimání nájezd a nebo nějaké "exotické" autíčko :)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 28.07.2022 21:56

A nebo jen kecá, aby nás tu ohromil.
Nebo taky, jak už mi několikrát odpověděl on sám, si jen nasral do huby. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12894
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 28.07.2022 22:14

viewtopic.php?p=1190254#p1190254

Zvysok som chcel zistovat, ale serem vam na to. Vam dvom to je hadzanie periel sviniam.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 28.07.2022 22:22

2.11.2020 napíšeš skoro deset let, teď vyše patnáct... Nějak mi ty počty nesedí, asi nemám vysokou školu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12894
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 28.07.2022 22:23

Vediem si sukromny zaznam o presnom veku firemneho auta :roll:
Ze zrovna ty sa odvolavas na presnost a exaktne cisla.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 28.07.2022 22:29

Tak netvrď něco, co nevíš,jen abys nás tu ohromil.
No už tě víc nebudu trápit, nebo se začneš zase vykroucet.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13064
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 28.07.2022 22:31

stano. píše: 28.07.2022 22:14 viewtopic.php?p=1190254#p1190254

Zvysok som chcel zistovat, ale serem vam na to. Vam dvom to je hadzanie periel sviniam.
Protože bys zjistil kulové a auta už nejspíš dávno prošla zběrným dvorem. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 28.07.2022 23:06

stano. píše: 28.07.2022 22:14 viewtopic.php?p=1190254#p1190254

Zvysok som chcel zistovat, ale serem vam na to. Vam dvom to je hadzanie periel sviniam.
tak jo jsme asi svině a ty samá perla :D :D co naděláš :D :D

docela pobavilo :D .. iON, který dá stovku za cca 16 sekund a hned to tvé vyjádření dostává jiný rozměr :D
"A to sa s tym jazdilo samozrejme tak, ze kazdy ide skusat odpich na semafore..."
" ktory samozrejme vsetci skusaju slapat na podlahu"

.. nebude to spíš tím, že jinak se s tím autem ani jezdit v podstatě nedá, tak abys neštval své okolí? :D Opravdu se s tím ty desítky tisíc km jezdilo jen testovat na semafory odpich? :D

Dle tvého vyjádření jste to asi dobíjeli hlavně ze zásuvky (pomalé nabíjení i vybíjení) a baterie si prošla cca 800 cykly .. tyhle novější typy mají obvykle úbytek po 1000 cykles cca 15%, když se k tomu chováš správně, takže to neodpovídá tomu zázračnému "nic...", ale dva roky zpět jsi uvěřitelně uváděl úbytek dojezdu 10-15% .. ta baterie se zregenerovala sama :D .. a ano BEV mají "buffer" a uživatelsky přístupná kapacita je u iONu z počátku o cca 10% menší

imho je to chytrý tah výrobců, protože ze začátku je degradace baterie nejrychlejší a pak degradace zvolňuje, než dojde k bodu zlomu ..nemusí tolik řešit záruky, když prvotní degradaci pobere z pohledu uživatele "rezerva"
miki21 píše: 28.07.2022 22:31 Protože bys zjistil kulové a auta už nejspíš dávno prošla zběrným dvorem. :mrgreen:
třebas má gule a nahodí VIN :D

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů