Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 25.09.2020 10:46

Jinde nemaj tak přísný emisní limity.Uvidíš a Evropa je pro ně v globálu malej trh.Buďto se s někým sloučej nebo opustí Evropu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 25.09.2020 10:55

pkadecka píše: 25.09.2020 10:44 To v Japonsku disely nejezděj? Když vyvinou nový motor, tak ho nasadí do aut pro celý svět.
Naftové motory v osobním autě jsou do značné míry evropské specifikum.
V Japonsku jezdí na naftu tak autobusy, náklaďáky. Tokio a smog, to je téma samo o sobě.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.09.2020 11:10

Snad nejsou blbí a uměj si spočítat, jestli se jim vyplatí vývoj dieslu nebo naopak opuštění evropského trhu. Naftové motory mohly nakoupit celé už dávno od někoho jiného. Dělá to tak spousta automobilek místo vlastního vývoje.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23442
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 25.09.2020 11:23

pkadecka píše: 25.09.2020 11:10 Dělá to tak spousta automobilek místo vlastního vývoje.
nebud slusnej - rekni jmeno ......... FORD
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23442
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 29.09.2020 13:16

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato

ach jo ... ma to byt v roce 2030 a navrhuji to uz ted :roll:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 29.09.2020 13:21

Můžeme být rádi, že nezakázali benzín úplně, protože elektřina je přece tak skvělá...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 29.09.2020 14:59

ZaQik:
Nebuď slušnej, řekni jméno ..... kterej poslanec to předkládá? Poslanec Pustějovský za ANO ...

Jeho chlebodárci, kterej nic nevlastní, se to malinko hodí...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6593
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2020 08:10

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 02.10.2020 08:48

OMG. Tohle je problém technický - jak má auto poznat, kolik se zrovna na silnici smí jet? Podle GPS? Musela by to být přesná a vždycky aktuální mapa. Podle rozpoznávání značek kamerou? Pozná to i dodatkové tabulky? Některé značky platí jen v určitou dobu nebo třeba pro auta nad 3,5t. Nebo platí jen pro některý pruh, typicky odbočovací.

Ale hlavně vidím problém při předjíždění, kdy je dokonce nutné povolenou rychlost překročit, aby ses stihnul včas zařadit zpět do svého pruhu.

Tohle opatření víc lidí zabije než zachrání.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 02.10.2020 09:13

Auto to pozná, pomocí čidla na rozpoznávání značek. Funguje to cca 98% správně. Ale stejně jsem proti! Zlatých 160-180 tempomat po dálnici 8)

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 09:14

Tak technologie na tohle jsou a stále se vyvíjí, už dlouho říkám, že není otázka jestli, ale KDY se tohle zneužije na další otravování a buzeraci v rámci "záchrany životů" na silnici.

I moje technikou né úplně nabušený (proti jiným značkám) auto umí toto: (cituju přímo z dokumentace)
Inteligentní omezovač rychlosti
- detekuje dopravní značky omezující rychlost a automaticky nastaví
maximální rychlostní limit (nastavitelná tolerance) + spolupráce s navigací

Mám vypnuto.

Otázka je právě jak přesně a spolehlivě to funguje, až to bude vymakaný, dovedu si představit, že si při cestování po republice podobnou kravinku zapnu.
Naopak, pokud předjíždím kloboučníka, důchodce, holandana, kterej si to valí po okresce 70-80, sešlápnu pedál, tak se se svým autem musim hodně hlídat, abych tam na tý okresce neměl hned 150, ale předjedu, zařadim se a zvolnim. Představa, že mi v tu chvíli auto začne samo brzdit mne děsí :mrgreen:
Pokud jednou něco takovýho bude povinně - a ono asi bude, je to konec "normálních" aut, můžeme pak všici jezdit ve stejný krabičce, elektrický. Autonomní. Nudný.

EDIT: Uplně vidim, pokud by jednou neco takovyho bylo nutný, jak by bylo třeba upravovat sw tak, aby si auto "myslelo", že je pořád na německý dálnici nebo na Nurburgringu :perfect:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23442
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 02.10.2020 09:22

nemyslim si, ze by se omezovac stal povinnou vybavou ... spis to bude praskac - auto zjisti, zes jel rychleji a posle info pojistovne, ktera to pak zohledni v pojisteni na pristi rok :)
policie to nebude chtit vedet, ta ma jine prace vic nez dost
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 09:25

Nikdo neví, co se úředníckým hlavám v mozku zrodí...

Že bude povinná věc něco jako Start/Stop, to by mne před 20 lety taky nenapadlo. Uspora nulová, ničení ruznych komponent značný.
Jinak příprava probíhá. I FordPass mi psal nedávno, že má novou funkci, at si zapnu a povolim službu, kde bude zapisovat, zaznamenávat a vyhodnocovat mé jízdy. Kudy jsem jel, jak jsem jel, jakým stylem jsem jel.

Tak nějak si nedělám iluze (vzhledem k tomu, že auto je dnes už pořád online) že tyhle informace Ford z toho auta má tak jako tak.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 09:27

V některých zemích to tak je, nebo bylo, že je daný limit pro rychlost mimo obec, ale při předjíždění je vyšší, třeba 90/110.
Tyhle kraviny jsou jen pokračováním výmyslů týkajících se emisí. Asi je vize, že policajti budou hrát na služebnách karty a nás na silnicích budou hlídat samotná auta.
Píšeš to dobře, start/stop, pak ventilky, úplně k h...u a pro zlost.. snad jedno z mála smysluplných nařízení bych viděl povinné ESP.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 09:33

Jasan, spousta věcí, která je povinně, by stejně asi většina lidí chtěla .. ABS, ESP.

Ale povinně senzory tlaku? Povinnej start stop? Povinnej ecall?
No a časem povinny automaticky dodržování rychlosti, protože to přeci zachrání miliony mrtvych. :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů