Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 02.10.2020 09:55

smoula píše: 02.10.2020 09:13 Auto to pozná, pomocí čidla na rozpoznávání značek. Funguje to cca 98% správně. Ale stejně jsem proti! Zlatých 160-180 tempomat po dálnici 8)
No právě, dokud to nebude 100% (a to nebude nikdy), tak by to mělo fungovat jen jako upozornění, případně by ten omezovač rychlosti měl jít vypnout. To máš jako s automatickým brzděním, když se auto rozhodne, že se někam nevejde (zúžení na dálnici např.) nebo sledování jízdního pruhu, kdy se řidič pere s volantem, aby nenajebal do ostrůvku, protože značení na silnici je blbě namalované. Všechny tyhle asistenty by měly jít vypnout.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 09:58

Četl jsem to v nějaký recenzi a i sám potvrzuju, že těch chyb to dělá víc... Není to nějaká tragedie, ale:
- jednou mi to po nastartování v garáži a pak asi první 2km jízdy v obci hlásilo omezení na 140 :mrgreen:
- často to nedetekuje značku označující konec omezení, takže vám tam 70ka svítí ještě kus cesty dál
- sejmulo mi to tuším značku na zadku nakladaku a hlasilo omezení

Sám mam nastaveno jen "varování", prostě obrázek rychlosti, žádný omezení. Přesně z důvodu, že to není spolehlivý. Pokud by auto autonomně řídilo podle tohodle, tak doufám, že by značně rychleji upravovalo data z navigace, páč těch 140 přes obec by asi nepotěšilo :twisted:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 02.10.2020 09:59

Sentik píše: 02.10.2020 09:33 Jasan, spousta věcí, která je povinně, by stejně asi většina lidí chtěla .. ABS, ESP.
Pozri sa na casy Felicii s priplatkovymi airbagmi a ABS.
Ano, niektori si ich doplatili. Velmi vela ludi ale pozerala na co najnizsiu cenu.
Znizenie tazkych a smrtelnych zraneni nastalo po povinnych crash testoch, povinnych airbagoch, povinnom ABS. A teraz nastava pravidlo 80/20. Povedzme ze 80% smrtelnych a tazkych zraneni sme eliminovali tymito jednoduchymi krokmi. Dalsich 20% uz idu picoviny typu sledovanie jazdnych pruhov, sledovanie unavy, sledovanie tlaku v pneumatikach, preventivne brzdenie, sledovanie rychlosti, atd.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 10:04

Neznám ofiko statistiku, ale tak nějak bych předpokládal, že za věci související s bezpečností by si lidi připlatili, i kdyby to nebylo povinně...

Možná se pletu.
Jak píšeš, je k tomu poslední dobou nabaleno spousta věcí, který povinný budou, ale lidi by je nechtěli. Prostě jim to bude vnuceno v rámci nějakýho svatýho boje proti individuálnímu automobilismu nebo co já vím.

I když, možná to vidim fakt blbě. Svýho času jsem kupoval pro manželku skladovou Fiestu, celkem se chvátalo. Příplatek za větší počet airbagů a pár věcí navíc byl 5000,- .. moc jsem to tam chtěl a takový auto nebylo v centrálním skladu vůbec, protože dle prodejce "to nikdo nechtěl" s tímhle příplatkem 8O
Já si tenkrát říkal, to sakra někdo šetří 5000,- na bezpečnosti? Rok 2011.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 10:09

Sentik píše: 02.10.2020 09:58 - často to nedetekuje značku označující konec omezení, takže vám tam 70ka svítí ještě kus cesty dál
Tak omezeni konci i za krizovatkou, to ten mamlas pozná jak? 8O
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 02.10.2020 10:10

Sentik píše: 02.10.2020 10:04 Já si tenkrát říkal, to sakra někdo šetří 5000,- na bezpečnosti? Rok 2011.
Ved prave to...
Detske sedacky tiez kupuju vselijake smejdy v Tescu. A vysvetlit, ze podsedak nie je zrovna bezpecny je nadludsky vykon. Ze niekto nepriputa ani dieta, alebo ho vozi vpredu na kolenach je uz na lopatou po hlave.
Takze to nie je len o peniazoch.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 02.10.2020 10:18

Sentik píše: 02.10.2020 10:04 Neznám ofiko statistiku, ale tak nějak bych předpokládal, že za věci související s bezpečností by si lidi připlatili, i kdyby to nebylo povinně...
...
Svýho času jsem kupoval pro manželku skladovou Fiestu, celkem se chvátalo. Příplatek za větší počet airbagů a pár věcí navíc byl 5000,- .. moc jsem to tam chtěl a takový auto nebylo v centrálním skladu vůbec, protože dle prodejce "to nikdo nechtěl" s tímhle příplatkem 8O
Sám sis odpověděl. Každej má jinou míru toho, co je pro něj bezpečné a jestli to za ten příplatek stojí. Airbagy mají nějakou životnost, myslíš, že je někdo po 10 letech mění?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 10:22

Ma.rt píše: 02.10.2020 10:09
Sentik píše: 02.10.2020 09:58 - často to nedetekuje značku označující konec omezení, takže vám tam 70ka svítí ještě kus cesty dál
Tak omezeni konci i za krizovatkou, to ten mamlas pozná jak? 8O
Správně, to si mi připomněl.
Většinou nepozná ani hovno. Čekal bych tam právě zásah z navigace, ale není to ještě vymakaný.
Já tohle v autě "chtěl" vlastně z důvodu, když už jednou za uherák vytáhnu ST za hranice okresu, tak abych hned nepřišel o papíry :mrgreen: Aby mne obrázek značky varoval na přehlídnutou 70ku, ale těch chyb je tam tolik, že klasika - člověk otupí a značku na palub. počítači nesleduju. :bebng:

2Pkadecka:
Rozumím, ale nerozumím tomu, že někdo u novýho auta za /já nevím/ 270k šetří 5k na packetu bezpečnost, to mi hlava nebere.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 02.10.2020 10:28

ano, konce omezeni "v krizovatce" to nepozna, protoze mapovy podklad nema informaci, ze projizdis krizovatkou, resp. nepozna rozdil mezi krizovatkou a vyustenim obsluzne komunikace, takze nedela nic

a cteni znacek ze zadi navesu nebo autobusu je klasika ... a taky v primem slunci kamera nebere svetelne znacky nad dalnici ... a v zacatcich pripojovacich pruhu (jeste oddelenych od prubeznych) cte i znacky prubezneho pruhu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 02.10.2020 10:49

pkadecka píše: 02.10.2020 10:18 Airbagy mají nějakou životnost, myslíš, že je někdo po 10 letech mění?
To ma vacsinou riesit az druhy majitel. Kedze vymena by stala skoro hodnotu auta, kazdy to prekusne. Airbagy buchnu aj na 20 rocnych autach. Mozno niekedy zlyhaju. Ale ked tam nie je nic, nebuchne urcite.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2020 11:00

Tenhle system rozpoznani znacek, omezovani auta nebude nikdy fungovat, pokud nebude vse oznaceno na 100%(znacky cesty atd.), napr. pri nasich oblibenych vsudepritomnych opravach cest, daj znacku 20 a pak jdou domu, jenze pokud tam neni krizovatka tak to pojedem treba 10km 20?

uz ted nabizi Sygic to ledovani chovani na silnici pro pojistovnu a dobrovolne bonzovani pro "mensi" pojistku :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 11:02

On je ten budoucí vývoj vůbec zajímavej.
Na jednu stranu - možná - povinně omezovat rychlost, vnucovat kde co a na druhou stranu jsou dnes v autech tablety velikosti starých televizí :mrgreen:

Ke značkám jak píše Karel ... to se mi taky stalo xkrat, sekaj travu kolem silnice, daj tam značku 30, ale neukončí ji .. a opět, auto na mne svítí až někam nevim kam, že je tam 30ka.
Tam by tedy ani přesný data z navigace nepomohla, je to boj :nixw:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 12:19

Ty znacky, to nemuze nikdy fungovat. Hlavne ma po znackach cumet ridic a ne auto. To uz lepe funguje v navigaci, pokud se podklady udrzuji aktuální. Zatím teda slychavam, co kdo vse ma za asistenty a na konci je vetsinou dodatek, co vse vypnul :-)
Ale turba si v tech babetach nevypnete, co? :hah: (delam si prd.l, kdyby to nekdo nepochopil :nazdravi: )
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5329
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 02.10.2020 12:34

Jezdím do 1500 otáček, tak ho vlastně nepoužívám. :ble2:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 13:19

Ono je to těžký, mrak "asistentů a pomocníků" je v dnešním novým autě at už chceš nebo ne, spousta z nás si vypíná asistent pro jízdy v pruzích, asistent čtení dopravních značek, asistent brutálního snížení spotřeby a záchrany planety jménem S/S, asistent vyhýbacího manévru atd.

No a pak je spousta věcí, za který si jeden rád připlatí a nikdy bych to nevypnul .. například i ten občas otravnej pre-collision assist, případně autonomní brždění. Za to jsem rád a cíleně jsem to chtěl, sice si mi to nikdy nestalo, ale co neni, může bejt .. člověk se začumí na nějakou vybavenější slečnu a neštěstí je na světě. (myslim v podobně pocuchanýho auta, né rozvratu manželství :mrgreen: )

Případně parkovací asistenti apod., na jednu stranu jen "frajeřina", na druhou stranu jak je dneska i z blbýho malýho FoFo prd vidět, tak je to fajn.

Takovýhle věci at mi do auta klidně nabízej a já za to budu platit...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 13 hostů