Kecáš
Budoucí vývoj automobilismu
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ochrana před kolizí je fajn. Asistent brutálního snížení spotřeby spíš snižuje životnost kdečeho, než zrovna spotřebu
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3699
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
S tim S/S jsem to myslel přesně takhle ... neuspoří to nic, ale zničí to asi dost.
Je to fakt uplne nejlepší ukazka toho, když o tom rozhodne někdo od stolu, prostě to udělá, aby to bylo. Když denně na přechodu cestou na oběd vidím auta, co zastaví, vypne se motor - na pár vteřin a zas nahodí, jojo, to je určite úspora jako blázen
Stejně tak si ale myslim, že naprostá většina lidí to vůbec neřeší, nevypínaj to, at si to auto dělá co chce...
Je to fakt uplne nejlepší ukazka toho, když o tom rozhodne někdo od stolu, prostě to udělá, aby to bylo. Když denně na přechodu cestou na oběd vidím auta, co zastaví, vypne se motor - na pár vteřin a zas nahodí, jojo, to je určite úspora jako blázen
Stejně tak si ale myslim, že naprostá většina lidí to vůbec neřeší, nevypínaj to, at si to auto dělá co chce...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
spotřeba motoru na volnoběh je asi 0,8l/h. Kolik je to za 20s, minutu... nula nula nic. Ale každé nastartování sebere kapacitu baterii, která se musí nabít, to jde samozřejmě na úkor spotřeby. Baterku za 3 roky vyhodíš, startér už taky nebude napořád. Opotřebení motoru startováním taky nějaké bude. Úspora jednoznačně záporná.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6594
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
jenze kdyz to sectes(starty) tak na 100km usetris 0,1l benzinu a o to jde ekologum ne?:mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Možná to bude i víc. Když prostojíš 5min ze 60min a prům. rychlost bude ve městě 20km/h, tak je to cca 0,3l/100km. Ale proti tomu jsou pořád ty náklady za "zdevastované" komponenty.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Před asi 10 lety jsem uviznul s autem z půjčovny v koloně - tehdá to bylo moje první setkání se start/stop.
Asi hodinu jsem popojizdel po 4-5m. Nastartovat, popojet. Zhasnout motor. Počkat si půl až minutku, nastartovat, popojet... Říkal jsem si, za jak dlouho vymlatim baterku a nenatocim motor.
Po nějakých 30minutach jsem to už psychicky nevydržel a start/stop vypnul.
Říkal jsem si, takový auto bych jednou chtěl koupit jako jety...
Nebo nesmyslné zhasínání ještě studeného motoru, který se po pár stech metrech rozhodně neohřeje a s/s ho zhasne na první křižovatce
Asi hodinu jsem popojizdel po 4-5m. Nastartovat, popojet. Zhasnout motor. Počkat si půl až minutku, nastartovat, popojet... Říkal jsem si, za jak dlouho vymlatim baterku a nenatocim motor.
Po nějakých 30minutach jsem to už psychicky nevydržel a start/stop vypnul.
Říkal jsem si, takový auto bych jednou chtěl koupit jako jety...
Nebo nesmyslné zhasínání ještě studeného motoru, který se po pár stech metrech rozhodně neohřeje a s/s ho zhasne na první křižovatce
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3699
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jak píše Jeník,
nemám vypnuto trvale a jak u současnýho, tak u minulýho se mi stalo tak jednou za pár měsíců, že zapomenu SS vypnout. To jak to samo vypne motor na první křižovatce, pár metrů po rozjezdu, to je brutál. I za relativně chladnýho počasí, kdy motor určitě neni prohřátej ... Jojo, to určitě moc pomáhá.
Moc by mě zajímalo, jak moc motorům "pomůže" ted ta poslední ekologická vymoženost a to vypínání jednoho válce. Uspoří to předpokládám úplný hovno, ale budou to mít snad všichni.
nemám vypnuto trvale a jak u současnýho, tak u minulýho se mi stalo tak jednou za pár měsíců, že zapomenu SS vypnout. To jak to samo vypne motor na první křižovatce, pár metrů po rozjezdu, to je brutál. I za relativně chladnýho počasí, kdy motor určitě neni prohřátej ... Jojo, to určitě moc pomáhá.
Moc by mě zajímalo, jak moc motorům "pomůže" ted ta poslední ekologická vymoženost a to vypínání jednoho válce. Uspoří to předpokládám úplný hovno, ale budou to mít snad všichni.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Sentik: uspoří to docela hodně Nebál bych se tvrdit, že klidně i 1-2l na 100km Ale funguje to pouze pokud jedeš defenzivně. Stačí na to maličko začít šlapat a válce se nevypínaj
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
1-2l/100km nevěřím. V ten moment, kdy se vypne válec, tak bych to viděl tak na okamžitou úsporu pár desetin a ještě zvaž, kolik km v rámci 100km takhle jedeš. Vždyť ten výkon to auto musí dostat stejně.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6594
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
taky se pridavam, 1-2 litry? jak jsi k tomu dosel?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3699
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Hmm, ten válec to vypíná v režimu víceméně bez zátěže, takže v době, kdy to i tak žere pro daný auto minimum, nedovedu si představit úsporu 2L/100 jen díky vypínání válce...
Ve všech recenzích nás přesvědčujou, že ten 2vál režim uživatel nepozná, já jim to věřim, dost lidí nepozná ani 3válec režim
Jen mi přijde taková složitost úplně zbytečná, ta úspora bude možná pár deci, jestli vůbec, zato je to složitější, občas se do divně chvěje atd.
Ve všech recenzích nás přesvědčujou, že ten 2vál režim uživatel nepozná, já jim to věřim, dost lidí nepozná ani 3válec režim
Jen mi přijde taková složitost úplně zbytečná, ta úspora bude možná pár deci, jestli vůbec, zato je to složitější, občas se do divně chvěje atd.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Protože pokud jedu s TSI na dvouválcový režim, tak mi to tam sází 2-3l/100km jako okamžiku. Ale když jedu stejně ale přepne se to z dvouválcového na čtyřválcový tka je tam rázem 7-8l/100km jako okamžitá. Tudíž se domnívám a mám určitě pravdu, že to kolem toho 1-2l na 100km i udělat může
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
podle techto udaju to TEORETICKY udela i 5l/100km
abys usetril 2l, musel bys jet na dva valce 40km ze 100
abys usetril 2l, musel bys jet na dva valce 40km ze 100
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4797
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů