Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 13:43

Stanley_vy píše: 02.10.2020 12:34 Jezdím do 1500 otáček, tak ho vlastně nepoužívám. :ble2:
Kecáš :blee:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 13:47

Ochrana před kolizí je fajn. Asistent brutálního snížení spotřeby spíš snižuje životnost kdečeho, než zrovna spotřebu :-)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 13:49

S tim S/S jsem to myslel přesně takhle ... neuspoří to nic, ale zničí to asi dost.
Je to fakt uplne nejlepší ukazka toho, když o tom rozhodne někdo od stolu, prostě to udělá, aby to bylo. Když denně na přechodu cestou na oběd vidím auta, co zastaví, vypne se motor - na pár vteřin a zas nahodí, jojo, to je určite úspora jako blázen :mrgreen:
Stejně tak si ale myslim, že naprostá většina lidí to vůbec neřeší, nevypínaj to, at si to auto dělá co chce...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 13:56

spotřeba motoru na volnoběh je asi 0,8l/h. Kolik je to za 20s, minutu... nula nula nic. Ale každé nastartování sebere kapacitu baterii, která se musí nabít, to jde samozřejmě na úkor spotřeby. Baterku za 3 roky vyhodíš, startér už taky nebude napořád. Opotřebení motoru startováním taky nějaké bude. Úspora jednoznačně záporná.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2020 13:58

jenze kdyz to sectes(starty) tak na 100km usetris 0,1l benzinu a o to jde ekologum ne?:mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 14:15

Možná to bude i víc. Když prostojíš 5min ze 60min a prům. rychlost bude ve městě 20km/h, tak je to cca 0,3l/100km. Ale proti tomu jsou pořád ty náklady za "zdevastované" komponenty.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 02.10.2020 14:38

Před asi 10 lety jsem uviznul s autem z půjčovny v koloně - tehdá to bylo moje první setkání se start/stop.
Asi hodinu jsem popojizdel po 4-5m. Nastartovat, popojet. Zhasnout motor. Počkat si půl až minutku, nastartovat, popojet... Říkal jsem si, za jak dlouho vymlatim baterku a nenatocim motor.
Po nějakých 30minutach jsem to už psychicky nevydržel a start/stop vypnul.
Říkal jsem si, takový auto bych jednou chtěl koupit jako jety...

Nebo nesmyslné zhasínání ještě studeného motoru, který se po pár stech metrech rozhodně neohřeje a s/s ho zhasne na první křižovatce :?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 02.10.2020 14:48

Jak píše Jeník,

nemám vypnuto trvale a jak u současnýho, tak u minulýho se mi stalo tak jednou za pár měsíců, že zapomenu SS vypnout. To jak to samo vypne motor na první křižovatce, pár metrů po rozjezdu, to je brutál. I za relativně chladnýho počasí, kdy motor určitě neni prohřátej ... Jojo, to určitě moc pomáhá.

Moc by mě zajímalo, jak moc motorům "pomůže" ted ta poslední ekologická vymoženost a to vypínání jednoho válce. Uspoří to předpokládám úplný hovno, ale budou to mít snad všichni.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 02.10.2020 15:01

Sentik: uspoří to docela hodně ;-) Nebál bych se tvrdit, že klidně i 1-2l na 100km :palec_nahoru: Ale funguje to pouze pokud jedeš defenzivně. Stačí na to maličko začít šlapat a válce se nevypínaj :mrgreen:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 02.10.2020 15:15

1-2l/100km nevěřím. V ten moment, kdy se vypne válec, tak bych to viděl tak na okamžitou úsporu pár desetin a ještě zvaž, kolik km v rámci 100km takhle jedeš. Vždyť ten výkon to auto musí dostat stejně.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 02.10.2020 15:17

taky se pridavam, 1-2 litry? jak jsi k tomu dosel?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 03.10.2020 07:13

Hmm, ten válec to vypíná v režimu víceméně bez zátěže, takže v době, kdy to i tak žere pro daný auto minimum, nedovedu si představit úsporu 2L/100 jen díky vypínání válce...

Ve všech recenzích nás přesvědčujou, že ten 2vál režim uživatel nepozná, já jim to věřim, dost lidí nepozná ani 3válec režim :mrgreen:
Jen mi přijde taková složitost úplně zbytečná, ta úspora bude možná pár deci, jestli vůbec, zato je to složitější, občas se do divně chvěje atd.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 03.10.2020 09:20

Protože pokud jedu s TSI na dvouválcový režim, tak mi to tam sází 2-3l/100km jako okamžiku. Ale když jedu stejně ale přepne se to z dvouválcového na čtyřválcový tka je tam rázem 7-8l/100km jako okamžitá. Tudíž se domnívám a mám určitě pravdu, že to kolem toho 1-2l na 100km i udělat může :nixw:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23445
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 03.10.2020 09:28

podle techto udaju to TEORETICKY udela i 5l/100km :)
abys usetril 2l, musel bys jet na dva valce 40km ze 100 :wink:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 03.10.2020 11:46

Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů