Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 16.09.2022 10:46

Elektrický trabant.

YouTube Video
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23378
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 22.09.2022 08:24

https://www.idnes.cz/technet/technika/e ... chnika_nyv

spis je to reklamni clanek na pouzivani elektromobilu (s vetsinou uvedenych argumentu nesouhlasim a daji se snadno vyvratit), ale doporucuji precist si i nazory lidi, kde nektere jsou mnohem prinosnejsi nez samotny clanek :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.09.2022 09:57

Urcite to podobne vyzeralo, ked do konskych povozov zacali montovat parne motory :lol:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6581
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.09.2022 10:23

to tezko, nikdo konske povozy direktivne nevyrazoval z vyroby a taky nedonutil danemi vyrobce podstatne zdrazovat jejich vyrobu ci chov koni :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.09.2022 10:36

Tak urcite. Vobec nezakazovali vstup konom do miest. Lebo boli obsrate vsetky cesty a chodniky.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6581
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.09.2022 11:09

stano, to byla spise ironie na "Urcite to podobne vyzeralo" :lol: , v tomhle si kazdej najde argument, jakej se mu zrovna hodi :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 22.09.2022 13:50

stano. píše: 22.09.2022 09:57 Urcite to podobne vyzeralo...
To omlouvá autora článku, který šíří nepravdy?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 22.09.2022 14:21

O com tocis? Ty si tiez ten z mudrlantov, co mali parne auta za diablove stroje. Ludia na nich nemohli jazdit, lebo by urcite umreli z vysokej rychlosti. A bolo treba zostat na konoch, len s vylepsovakom aby tahali kanalizacne hadice za sebou.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 22.09.2022 20:23

:) koukám, že jsi další šiřitel hoaxů a asi netušíš, že se tu rozebírá článek o Nývlta

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 23.09.2022 07:15

„... můžete mi prosím vysvětlit, proč bych si měl kupovat auto, které stojí min 2x tolik, váží min 2x tolik dojede maximálně polovinu (ale v realitě a v porovnání s turbodiesely spíše čtvrtinu)? A vejde se do něj polovina objemu?...“

Zjevnou nadsázku pan Nývlt bere doslova a ve svém článku vyvrací:

Nývlt píše, že elektrické Volvo XC40 je dražší o 17%, elektrický Hyundai Kona o 70%... u Dacie spring cenu ani neuvedl, odpovídající benzínové auto Dacia nemá (Sandero je větší); u Renaultu můžete mít benzínové Clio za 363 tisíc nebo elektrické Zoe za cenu lehce přes milion (to Nývlt nezmiňuje vůbec).

Že jsou elektrická auta dotovaná ať už přímo nebo skrytě, je veřejné tajemství, tzn. sami výrobci mají nastavené vyšší marže na spalovacích autech, aby kompenzovali nižší marže na elektro, protože je MUSÍ vyrábět a prodávat, jinou volbu nemají...

Elektroauto je těžší, konkrétně XC40 o 37% (což není málo), OK, není to 2x tolik, ale taky to není zanedbatelné.

Dacia spring má objem kufru 270 litrů, Sandero 410, přitom spring stojí lehce přes půl mega, sandero 289 tisíc (a např. v roce 2008 stálo 179 tisíc)...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 23.09.2022 08:57

Tak elektroauta už se dost rozšiřujou, tak má člověk i zkušenosti z okolí...

Známej koupil ID3, jedno z těch prvních. Protože je to multimilionář :mrgreen:, tak si to umí zařídit a slušnou část ceny vykrejvala nějaká dotace, tzn. né jako my pitomci, že si auto zaplatí komplet ze svyho, ale část jsme mu zaplatili my všichni.
No a po pár letech když jsem se ho teď ptal jak jde život a co ID3ka, tak - pokusím se citovat: "Na běžnej život je to nepoužitelný, na pendlování mezi Prahou a JČ totálně, tak jsem to dal dětem..."

A to je člověk, kterej si elektroauto může asi nabíjet u svých baráků, firem atd.

Naopak pro moje každodenní využití by bylo elektroauto v principu uplně OK, denně najedu běžně málo. Ale nařizovat to direktivně všem, zvlášt mimo města - imho totální hovadina :nixw:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 23.09.2022 09:01

on si celkově dost vybírá to, co se mu hodí do krámu a dokonce i lže :)

Zajímalo by mne jakou alternativu by třeba vybral k Hyundai Staria ... něco podobného ani snad neexistuje :D

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6581
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 23.09.2022 09:14

https://www.bloomberg.com/news/articles ... #xj4y7vzkg
no pokud to udela vice velkych firem, tak pujde EU do kopru, mozna ale jen strasi, aby dnesni problemy politici vyresili :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 23.09.2022 10:46

Sentik píše: 23.09.2022 08:57 No a po pár letech když jsem se ho teď ptal jak jde život a co ID3ka, tak - pokusím se citovat: "Na běžnej život je to nepoužitelný, na pendlování mezi Prahou a JČ totálně, tak jsem to dal dětem..."
ID3 má mít dojezd 400km, to nedojede z Prahy do Budějc a zpátky? Nebo ho prostě sralo, že kamkoliv přijede, musí hledat nějakou zásuvku?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 23.09.2022 10:56

No, podle infa, který mi dával .. a neni důvod mu nevěřit, tak ta ID3ka nedojede ani z Prahy na Lipno.... když se sejdou okolnosti a to je fakt vopruz.
(že by to otočila tam i zpět je úplná říše snů....)

I s nejužranějším autem, co má v garáži, tak i kdyby stejnou trasu na nádrž taky nedojel, tak má ale dotankováno za 5 min.
Jinak jo, prej je to nepraktický, otravný a tak vůbec. Nejezdí v tom, at si to řeší děti a manželka prej.
(jak jsem nakoupil, tak prodávám.... :mrgreen:, mně by ta ID3 na courání do kanclu a zpět stačila... :roll: )
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host