Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 26.03.2020 17:30

Karel2 píše:jenze je to presne naopak :D malej najezd v delsim case, je vetsi problem jak ujet 50k/rok
To nevím jestli se to dá paušalizovat.

Jinak ještě k těm spolehlivejm atmosféram a proč jsem se tý mojí nejspolehlivější jednašvestky pod sluncem s radostí zbavil a nechtěl sem to tu nějak moc rozebírat, když to sem nepatří,ale když je tu ten bazar tak to sdělím.No vloni v létě při cestě zpět ze Slovenska s rodinou auto třikrát na dálnici padlo do nouzáku bez varování i jednou při předjíždění kamionu najednou max 90 a prd.Po sjetí z dálnice a chcípnutí to zase do dalšího stejnýho stavu jelo normálně.Dost nepříjemný no a jak to pokračovalo.Trochu to pocukávalo doma na diag P2135 chyba škrtící klapky.Říkám špatnej benzín Jurki.Ne další tři nádrže furt vyplivávalo a pocukávalo.Potom nový kabely,svíčky a cívka a stále.Pak to najednou nějak přestalo,ale pořád jakoby malinko pocukávání no a to ve mě ztratil náš Focus a jeho spolehlivá atmosféra veškerou důvěru.Jezdíme třikrát až čtyřikrát za rok do ciziny a potřebuju auto co jezdí spolehlivě.Ještě tam byly další věci co už jsem nemínil řešit,tak šel z baráku protiúčtem a v podstatě jsem se ho rád zbavil.Takže to jenom k tý neprůstřelný spolehlivosti.Najeto nějakej 110t km.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 26.03.2020 17:48

to ale nemá s motorem nic společného. Dost možná to taky mohl být EGR, nebo co já vím. A to je zrovna další proletářské kurvítko ve jménu zelené, která bude ještě zelenější. No ale dojel jsi, ne? Až budeš mít smůlu s turbobenzinem, tak nejspíš neodjedeš po svých.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 26.03.2020 17:52

EGR kdy by se tam vzal a jak víš,že to není motorem,navíc EGR je součást motoru,v tom případě ani turbo není motor :dih:Proto říkám zmetek jde vyrobit i z pár součástek,stejně jako jde vyrobit složitej spolehlivej motor.
Naposledy upravil(a) fofok dne 26.03.2020 17:54, celkem upraveno 1 x.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 26.03.2020 17:54

IvanSt píše:Díky druhému pohonu se kompenzují její "horší" vlastnosti. A atmosféra má výbornou účinnost ve velice malém spektru otáček, kdy by byla jako samotný pohon v autě nepoužitelná. Což je pro hybrid zdá se ideální.
...a protože s hybridem má atmoška emise v povolených limitech. Jenže u té atmošky ty papírové emise aspoň souhlasí, u tb ne, to si soudruzi namalovali jen v laboratoři. On by i ten tb byl dostatečně účinný, ale tím by prodražovali již tak drahý hybrid a komplikovali již tak komplikované auto. S variátorem se ta atmoška dá držet dlouho v efektivním pásmu. Je to jen věc názoru, zda se vyplatí takhle komplikované a drahé auta, které náklady na spotřebu až tak závratně nesníží.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 26.03.2020 17:55

fofok píše:EGR kdy by se tam vzal a jak víš,že to není motorem,navíc EGR je součást motoru,v tom případě ani turbo není motor :dih:
Nevím, jen mě to napadá, EGR taky způsobuje problémy s cukáním. EGR ale není nic, co by odlišovalo turbomotor od atmosféry. Takže pokud jsi jej tam neměl, tak teď jej tam nejspíš máš :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 26.03.2020 17:56

Ma.rt píše:...a protože s hybridem má atmoška emise v povolených limitech.
:palec_nahoru:

viz mondeo HEV - na elektriku ujede cca 6km, k cemu to je? no, hezky se to zapocita do prumerne spotreby a vypoctem pak jsou emise v norme
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 26.03.2020 17:59

Ma.rt píše:
stano. píše:Posledny odstavec: Ved to je vyvoj. Aj tieto maloobjemky budu o par rokov vychytane a bez problemov (v ramci moznosti). .
Tak tohle úplně stačí :Dancer: v rámci možností :bravo22:
A právě proto tu maloobjemku nemám... až budou vychytané, tak si ji klidně pořídím

solved, locked... :hhura:
Lebo nepriamovstrekovane atmosfery, ktore vynasas do nebies, boli bezporuchove, vsak? Ci uz to bola zvysena spotreba oleja, praskajuce bloky, pridierajuce vacky, vyvaklane ulozenia hydrzostelov v hlave, atd.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6589
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 26.03.2020 18:03

fofok píše:
To nevím jestli se to dá paušalizovat.
Da, pokud jezdim kratke trasy, nebo priskokem ve meste, tak nejen motor dostava zabrat nekolikanasobne vic, jak v skoro optimalnich otackach a teplote treba na dalnici. Tohle prece plati pro vsechny motory i nove.

k problemu cukani, mel jsi si nechat proverit/vymenit tu skrt. klapku a bylo po problemu, mne se to stava take tak 1x rocne, ale hned pri startu nouzak, staci vymazat chybu a jede se dal, pro tuhle "blbost" neprochazel (zpocatku kontrol) na emisich tenhle motor na readiness kody, pry :D u te klapky to dela vybehane ulozeni hridelky na ktere je ta klapka ulozena a el. snimani to vyhodnoti jako chybu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 26.03.2020 18:06

Ma.rt píše:
fofok píše:EGR kdy by se tam vzal a jak víš,že to není motorem,navíc EGR je součást motoru,v tom případě ani turbo není motor :dih:
Nevím, jen mě to napadá, EGR taky způsobuje problémy s cukáním. EGR ale není nic, co by odlišovalo turbomotor od atmosféry. Takže pokud jsi jej tam neměl, tak teď jej tam nejspíš máš :)
Nemám,mám to reklamovat?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 26.03.2020 18:08

Určitě.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 26.03.2020 18:10

jenikHK píše:Účinnost ten důvod fakt nebude. Tu má přeplňovaný motor vyšší.
Nezmysel. Po prve, pocitaj, ze hybrid nestartuje motor vtedy, ked startujes ty auto. Za dalsie, pracuju v Atkinsonovom cykle. A maju oproti klasickym atmosferam na svoj objem nizsi vykon. Odpadaju veci ako variabilne casovanie ventilov (a/alebo zdvih).

A ku kupe jazdenky: Maloobjemove turbomotory su nachylnejsie na sposob zaobchadzania. Jednak je to pouzitim novych procesov vyroby kvoli ekologii (to by mali aj tie vase atmosfery, keby ich vyrabali "po novom" ako chcete) typu stensovane piestne kruzky, lahkobezne oleje, start-stop atd. A zaroven tym, ze "tahaju odspodu" motivuju ludi jazdit v nizkych otackach. Co by nebolo az tak zle, su na to stavane. Nie su stavane na to - a to ani atmosfery - ze davaju plny plyn pri 1600 otackach. Atmosfera nejde, tak nauci sofera podradit, nedusit ho. Turbomotor potiahne, podradit nemusi. Ale casom ho takto znici.
A ked ides kupovat jazdenku, ako vies, kto jazdil na nej predtym? Su ludia, ktori dokazu dojebat aj gulicky z loziska.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2986
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 26.03.2020 18:30

Nesmysl :?: - chceš snad říci, že přeplňovaný motor nemá vyšší účinnost, než nepřeplňovaný?
Nebo snad myslíš účinnost spalovacího motoru pracujícího v malých zatizenich s Atkinsonovym cyklem ve srovnání s motorem pracujícím v Ottově cyklu? Jak s účinností souvisí to, kdy motor nastartuje?

BTW, použití Atkinsonuva cyklu se konstrukčně řeší právě variabilním časováním.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 27.03.2020 05:47, celkem upraveno 4 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 26.03.2020 18:50

https://autobible.euro.cz/hon-za-emisem ... tromobily/
... a ja myslel, ze CNG nakonec nejak prorazi :(
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 27.03.2020 04:58

Dokud bude spalovací motor,bude i CNG.Škoda že se to víc nechytlo.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 27.03.2020 06:40

A ponaučení i zde pro všechny. Nechoďte na pivo(samozřejmě až otevřou restourace) protože dle některých automaticky sedíte u stolu se saméma trotlama. Ikdyž to je šéf autoservisu. Od něj jsou informace o nových motorech hospodské řeči.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů