Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23445
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 25.07.2022 08:54

k delce doby vlastnictvi dotovaneho elektromobilu v BRD: mas pravdu, aktualne je to 6 mesicu :oops: ; nova pravidla budou az od 2023 a puvodni navrh byl zkracen jen na rocni vlastnictvi :roll:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.07.2022 09:07

No právě. Jenom další penězovod.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 25.07.2022 09:20

pkadecka: Najprv sa stazujes, ze elektro su len pozitivne vychvalovane a kritizujes sposob pisania o nich. A potom to, co napises, je presny protiklad - zmes negativnych nezmyslov. Zaqik ti uz komentoval nieco. Narychlo dodam, ze ten dojazd si si ucelovo vybral. A baterie: iba negativne skusenosti? Iba? To bude ako s informovanim medii o nehodach: ludi zaujimaju kto kde zomrel. Takze niektore antielektro portaly (to je tiez na debatu o ich motivaciach) pisu samozrejme o problemoch s bateriami, nedaju rozhovor s majitelom alebo statistiku kolko tisicov dalsich je bez problemov. Uz som to tu pisal, firemne elektro mame najstarsie myslim uz vyse 15 rokov. Ubytok dojazdu tam je, nic vazne. A to sa s tym jazdilo samozrejme tak, ze kazdy ide skusat odpich na semafore...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.07.2022 09:41

stano: OK, tak nejsou JEN negativní zkušenosti s bateriemi, ale když takové jsou, tak jsou prohlášeny za hoax. Proč?

Co myslíš tím, že dojezd jsem si účelově vybral? Od začátku elektromobility je to stále jen o dojezdu, první novodobé pokusy jako golf citystromer, rychle skončily na kapacitě baterií. A je to problém do dnes, aby mělo auto rozumný, dojezd, musí být drahé (a velké a těžké, je tam prostě víc baterií). A ani pak auta nedosahují katalogových čísel:

https://elektrickevozy.cz/clanky/test-o ... y-tragicke

EDIT: článek o tom focusu je i na eletrickevozy.cz, z toho by Vomáčka snad rovnou sral magi v kostkách:

https://elektrickevozy.cz/clanky/rodina ... uz-samotny
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 674
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 25.07.2022 10:21

stano. píše: 25.07.2022 09:20 Uz som to tu pisal, firemne elektro mame najstarsie myslim uz vyse 15 rokov. Ubytok dojazdu tam je, nic vazne. A to sa s tym jazdilo samozrejme tak, ze kazdy ide skusat odpich na semafore...
Nechceš být sdílnější o jaký model vozu a typ baterie jde, kolik to nalítalo a jaký servis ten vůz i baterie dostávají? Nějak tomu tvému zázračnému "nic" nevěřím .. jasně jsou baterie, které při vzorné péči vydrží i desítky tisíc cyklů, ale i tak degradace tam bude vždy, ale ty se v moderních BEV nepoužívají..

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 25.07.2022 10:35

Pkadecka: Na male mestske auto dojazd okolo 200km je uplne ok. U vacsich tam vidim raz tolko.
Neviem kde sa clanok o pokazenej baterii oznacuje za hoax. Pise sa o tom v zmysle ako ja. Stane sa, ale to neznamena, ze vsetkym. Ked niekomu vyhori naftak, alebo mu vyleti ojnica, vidis o tom hejtovacie clanky a zaver, ze vsetky spalovaky su zle?

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.07.2022 10:50

stano. píše: 25.07.2022 10:35 Pkadecka: Na male mestske auto dojazd okolo 200km je uplne ok. U vacsich tam vidim raz tolko.
Teď se mnou souhlasíš nebo spíš ne? Psal jsem reálný dojezd 200-300km, při tom reálným testu má fiat 500 cca 140km, enyaq 200, taycan 281, mach-e 302.
stano. píše: 25.07.2022 10:35 Neviem kde sa clanok o pokazenej baterii oznacuje za hoax. Pise sa o tom v zmysle ako ja. Stane sa, ale to neznamena, ze vsetkym. Ked niekomu vyhori naftak, alebo mu vyleti ojnica, vidis o tom hejtovacie clanky a zaver, ze vsetky spalovaky su zle?
Na linkedin, posílal jsem odkaz. Redaktor Vomáčka článek označil za lživý, protože nedokáže otevřít zdroj. V diskuzi pod článkem "nojo, hoax", "nojo, autoforum" atd.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 25.07.2022 11:13

Jaj pod editom. Zavzdusnovanie jedneho cloveka berieme ako vseobecny smer?
Odhliadnuc od tohto clanku, autoforum je fakt etalon (ne)objektivity.

Pozri si youtube kanaly vladtnikov elektromobilov. Ci uz Ioniq, Tesla, etron, atd. Vyzera, ze mas predpojaty nazor a sledujes len nazorovo tebe podobnych.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.07.2022 11:29

Těch lidí je trošku víc než jeden.

Vlastníci elektromobilů mají zhusta právě ten nekritický pohled, kdy všechna ta negativa tak nějak přehlížejí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 25.07.2022 12:06

Nebo nechtějí vidět. Když je to tak kur... drahé a všude se to vychvaluje, tak to taky musí být nejlepší. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 25.07.2022 12:32

Pkadecka: Jednostranne krcmove hejty su v poriadku? Tam ti nevadi zaujatost? Casto od ludi, ktori elektromobil videli len na fotkach.

Tak si to aspon pozri. Mas zatial len jednu stranu.
A ked vynechas teda emocionalne vyjavy, casto tam vyvracaju klasicke hoaxy - v 3 hodinovej kolone zacnu umierat zeny a deti, lebo sa vybiju baterie. Bude tam musiet prist tisic odtahoviek, lebo elektromobily sa nerozbehnu, atd.
Popripade ukazuju pridanu hodnotu elektromobilov, ktoru ani nepoznas, necakas, lebo spalovaky takym nedisponuju. Potom to nie je porovnanie 1:1. Pripadne porovnanie ze zo spalovakov si vyberiem len plusy, z elektro len minusy, a napisem hodnotenie - ako to casto byva.
Kedy si cital na "tvojich" portaloch hejtujucich elektro aspon jeden clanok, ktory opisuje aj ich plusy? Nevrav mi, ze ziadne nie su, len same nevyhody.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 25.07.2022 12:43

Už jsem tu kdysi psal, že elektro ano, ale jako městské- příměstské, autíčko.
Druhé auto do rodiny určené na pojíždění typu děti do školky- práce- supermarket a zpět. Doma píchneš do zásuvky a je klid. To jak se tlačí dvoutunové kolosy a za každou cenu. :irre:
Na dovolenou bych s tím opravdu nechtěl. Pokud by to nebylo někde za kopcem.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.07.2022 13:03

stano. píše: 25.07.2022 12:32 Tak si to aspon pozri. Mas zatial len jednu stranu.
Na co se mám podívat?
stano. píše: 25.07.2022 12:32 A ked vynechas teda emocionalne vyjavy, casto tam vyvracaju klasicke hoaxy - v 3 hodinovej kolone zacnu umierat zeny a deti, lebo sa vybiju baterie. Bude tam musiet prist tisic odtahoviek, lebo elektromobily sa nerozbehnu, atd.
Mně se nelíbí hoaxy ani na jedné straně. Potíž je v tom, že za hoax je prohlášeno něco, co není hoax - viz co jsem už psal.
stano. píše: 25.07.2022 12:32 Popripade ukazuju pridanu hodnotu elektromobilov, ktoru ani nepoznas, necakas, lebo spalovaky takym nedisponuju. Potom to nie je porovnanie 1:1. Pripadne porovnanie ze zo spalovakov si vyberiem len plusy, z elektro len minusy, a napisem hodnotenie - ako to casto byva.
Kedy si cital na "tvojich" portaloch hejtujucich elektro aspon jeden clanok, ktory opisuje aj ich plusy? Nevrav mi, ze ziadne nie su, len same nevyhody.
Co to je přidaná hodnota elektromobilu? Co mi takové auto nabízí víc oproti spalovacímu?

1) Nemusím řadit --> to je mi úplně buřt, řadit umím; kdo neumí, spalovací auta mají automatické převodovky už dávno.
2) Elektrický odpich z místa, tzn. 0-100km za 5s. --> pro mě naprosto bezvýznamné, nepotřebuju pálit gumy nebo oslňovat spolujezdkyni, navíc to ani nemusí být každému příjemné, brácha měl půjčený enyaq (ale mě nepozval na zkušební jízdu, asi zapomněl...) a vezl našeho tátu. Ten mi říkal, že když mu předvedl ten odpich, dělalo se mu zle.
3) Nabiješ doma ze zásuvky, takže nemusíš na benzínku atd. --> tankováním na benzínce strávím měsíčně tak hodinu čistého času, to s tím elektroautem ztratíš víc času jen připojováním a uklízením kabelu.
4) Auto je na nabíječce vyhřáté nebo vyklimatizované --> moje benzínové auto topí po pár kilometrech, klimatizaci mám taky, když je horko, vyvětrám ho za pár minut a nejsem žádná slečinka, abych nevydržel těch pár minut, než se upraví teplota.
5) Nabíjíš zadarmo --> jo, u obchoďáku apod., akorát jak se zvětšuje počet elektroaut, tak to "zadarmo" obchoďáky postupně ruší. Nejsou blbí.
6) Náklady na kilometr jsou nízké, protože elektřina je levná --> jistě, ale jen pokud zanedbáš kupní cenu auta a to je u elektro 2x-3x tolik. TCO už tak skvělé není. Někde jsem viděl článek, co srovnával 4x Hyundai Kona po 3 letech / 90 000 km podle druhu provozu (benzín, nafta, hybrid, elektro). Nejlepší TCO měl diesel.
7) Auto je úplně tiché --> normální benzínové auto si jen tak brumlá, pokud majitel / řidič není kokot. Hlučné jsou různé tuzingy, motorky, motorky v tuzingu nebo když někdo vytáčí motor až do ruda.
8 ) Auto nesmrdí --> moje auto není žádný trabant a po 18 letech a 230 tisících km legálně a bez problémů prochází měřením emisí. Jde z něj prakticky jen vodní pára a CO2 (stejně jako z uhelné elektrárny).


Já fakt nevidím u e-auta žádnou kruciální super vlastnost.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.07.2022 13:35

1. Elektromobily jsou v tomhle zase trošku někde jinde.
2. Pro někoho je to důležité, ale mainstreamové elektromobily jsou kolem těch 10s a to je úplně v pohodě.
3. Tady je to obrovské bonus pro majitele fotovoltaiky, kdy si uloží přebytky a nějaké připojení kabelu je maličkost.
4. Tohle je hloupá argumentace. Je to prostě komfortní prvek, pro někoho dost zásadní.
5. I s drahou elektřinou to vyjde levněji než benzín.
6. Kupní cena není 2x-3x tolik. Třeba ta Kona se s bonusy cenou blíží benzínové verzi. Rozdíl se poměrně rychle vrátí na PHM. Levnější je i servis, ale to se mi teď nechce hledat.
7. Je tiché, uvnitř i venku
8. Z elektromobilu neletí nic a nemusíme snad zase otevírat debatu, jestli je lepší vyrobit efektivně elektřinu v elektrárně, nebo s mizivou účinností spálit v motoru benzín.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 25.07.2022 14:28

1) Kde jinde? Nestaráš se o kvalty, na řadící "páku" saháš jen když chceš couvat. Z pohledu řidiče mi to přijde prašť jako uhoď jestli jedeš na benzín nebo na elektro.
2) Jinými slovy žádný rozdíl oproti benzínu (až na dacii spring, která je pomalejší než dacia 1300, 40-letá, rezavá...).
3) Jasně. Takže abys měl obrovský bonus, pořídíš si k elektroautu za milion ještě fotovoltaiku za dalšího půl mega. Pokud ji máš kam dát.
4) Tenhle komfortní prvek může mít i benzínové / naftové auto, nezávislé topení je taky hodně starý vynález. (Dokonce vw golf citystromer ho měl jako standard, takže sice jezdil na elektřinu, ale měl naftové topení.) (Nezávislá klimatizace taky, pokud to někomu za ty peníze stojí.)
5) Jo, pokud zanedbáš to, že jsi za auto musel dát 2x-3x tolik, viz bod 6:
6) Aktuální ceník renault zoe: cena od 936 tisíc, renault clio: cena od 363 tisíc. OK, není to 3x, ale jen 2,57x vyšší cena, ale clio je větší auto. Dacia sprign vs. sandero: 511 vs. 289 tisíc, 1,77x vyšší cena (opět, sandero je větší). Kona elektro vs. Kona benzín: 849 vs. 429 tisíc, 2x vyšší cena... (a to jsou všechny ty ceny už uměle deformované, kdy automobilky skrytě dotují elektro a hojí se na fosilních autech).
7) Jo, tak tiché, že se vážně uvažuje o umělém zvuku, kvůli bezpečnosti chodců, kteří neslyší přijíždějící auto.
8 ) Efektivita výroby elektřiny z uhlí taky není nijak závratná, ani z toho jádra. Plus ztráty transformací a přenosem, ty taky nejsou zanedbatelné.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: fofok, martyG, phofy a 20 hostů