Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 12:56

s cistym elektrem jsem nejezdil, jedine s hybridem (ani ten bych nechtel). A s malym turbobenzinem taktez, proto mam srovnani se svym autem a jsem rad, ze jsem vybral, jak jsem vybral a kdyby mi nekdo nabidl EB vymenou se stejnym najezdem, vybavou, rocnikem, tak do toho nejdu a to verim, ze proti tomu foukanymu litru ta 1,6ka uz aspon slusne jede. Jenze to neni zdaleka vse, co od auta ocekavam.
Nicmene znamena to, ze pokud jsem s elektrem nejel a znam cenu, dojezd a dobu nabijeni, nemuzu mit nazor? Fakt nechci utopit tolik penez na courani kolem komina, kdyz na to staci male auto za par korun. A tech par km tydne na courackach zvladne i Mondeo, sice s detmi do skoly/ze skoly udela na palubaku klidne krasnych 12l/100km :) ale celkovy prumer mam 7,6 a to neni nic, co by me ruinovalo. Na dlouhe trasy elektro fakt neni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 25.03.2020 13:09

Tak porovanie novy elektromobil (s automatom) vs. x rocny benzin s manualom je uplne mimo.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 25.03.2020 13:22

Na tý spotřebě je vidět jak ten vývoj pokročil.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 13:52

Leda tak kulový. Kolega s 1.0EB je na stejné trase tak o litr lepší (nejvíc jsme měli 1,5 a já mám nevýhodu, že vyjíždím takřka se studeným motorem, kdežto on už má 10km za sebou, když nulujeme PP), jenže lehčí auto a slabší motor. 1.6EB bude při mém ježdení tak sotva o litr, když mu půjde na ruku vhodný režim. Vím, že na spritmonitor jsou rozdíly větší, ale pokud bych měl tak blbej režim, že bych jezdil za 9, tak budu uvažovat raději o TDCi. Na druhou stranu s atmomotorem nebudu řešit nikdy nic, s mým režimem by ten EB dostával slušnou čočku a pak je to jen věc statistiky a náhody, jestli by to přežil nebo ne. Zajímavý je, že od 2.0 mě odrazují jedině pisálkové na netu :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23444
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 25.03.2020 13:59

mel jsem pujdene mondeo HEV (nekde jsem to tu psal) - na elektriku to nic neujede, ta je opravdu jen na rozjezd a pak se vezu atmosferou :nixw:

soused ma sluzebni teslu - parkrat jsem s ni jel (a ridil) - akcelerace dobry, ticho krasny ... ale on ji ma na jezdeni do prace (cca 30km tam a zpet), v praci maji celkem 4 kusy a stridaji se, kdo bude ten den dobijet (maji jen jednu nabijeci stanici) ... kdyz jede sluzebne mimo Prahu, bere si sve druhe sluzebni auto (naftove) + na vikend nechava teslu v praci a jede domu naftakem, kdyby rodina chtela jet nekam na vylet ... obavam se, ze takhle to ma vic lidi (tim myslim elektriku jako ekologii pro "divaky" a spalovaci motor pro dlouhe vylety) - neznam nikoho s detma, kdo by planoval rodinny vylet s tim, ze cesou bude trcet nekolik hodin u nabijecek

3valec s turbem - v rodine jsou 2, obema jsem jel - ano, z jizdy nepoznam, ze je to 3valec ... ale kdyz zvednu kapotu, tak vidim, jak se cely i na volnobeh klepe a kolik je kolem soucastek a vim, jak rychle se toci turbo, na kterem zavisi "zivot" motoru, tak se na to nejak nemuzu vnitrne spolehnout :wink:
(a pak s kazdou jizdou resit zahrati a dochlazeni - atmosfera mi toho vic odpusti :twisted: )
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 14:31

...když se točí turbo. A když se ještě netočí, musí to utáhnout ty tři velký panáky :-D
Jako já neříkám, že se s litrem nedá jezdit, ale to co papíry slibují, to tam prostě není. Navíc atmosféra dává možnost lépe konkurovat cenou, většině lidí 100 atmokoní k cestování stačí.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.03.2020 14:37

Nezapomeň, že tam jeden válec chybí, takže ty válce vzhledem k objemu zas tak malé nejsou.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 25.03.2020 15:03

Oni už i ty turbo motory jsou celkem blbuvzdorný,mají dochlazování po zhasnutí motoru vodou, když je to potřeba,proto ty turba neodcházejí :D i dřív se ohřívají motory díky třem okruhům chlazení,chlazeným svodům integrovaným do hlavy atd.To vše má vliv na lepší spolehlivost a spotřebu.Atmosféra se ani třeba neohřeje a turbo už dávno jede v pracovní teplotě.U různých výrobců se to může lišit.

Elektro jako druhý auto na šmrdlačky ideál.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 25.03.2020 15:15

A co kdyby se tyto tři okruhy chlazení implantovaly do atmosféry, snížila by se spotřeba?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 25.03.2020 15:22

Nevím,ale co vím,že atmosféra a přímej vstřik to nedělalo moc dobrotu a jak to má Mazda nevím.Takže chlazení by nic nevyřešilo.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 25.03.2020 15:51

U nových malobsahových to již řešeno je , ale před léty jestě nebyla technologie výroby, aby se chladící kanálky vyrobily . Studie jak vyrobit dvoulitr se sníženou spotřebou byly, ale vše ztroskotalo na chlazení a tím na nestejnoměrné diletaci materiálu při tepelném zatížení. Respektivně nedovedli odvést teplo z určitých míst , hlava se kroutila a voda šla do oleje. Proto se to přesunulo směrem na malé oturbované motory , s vidínou okamžité úspory benzínu a tím emisí.
Jenomže , základem byl princip závodního motoru, s předpokladem plynu stále na podlaze. To se však neslučovalo s povahou rodiné jízdy. Proto ty počáteční problémy s písty....atd ,které se snaží odstranit dalšíma kurvítky, které spolehlivosti motoru nepřidají.
Naposledy upravil(a) ballu dne 25.03.2020 20:01, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.03.2020 16:02

Problém s písty bych viděl v přilepení turba na staré atmo 1.6 a 2.0
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 17:43

321910336 píše:Nezapomeň, že tam jeden válec chybí, takže ty válce vzhledem k objemu zas tak malé nejsou.
co?? :) Litr ma tretinky, takze valce jak u trinactistovky.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 17:47

321910336 píše:Problém s písty bych viděl v přilepení turba na staré atmo 1.6 a 2.0
proč? Problém není turbo jako takové, ale přímý vstřik s karbonem a LSPI, kde turbo tenhle problém umocňuje, protože každý pak jezdí na 1500 otáčkách, aby mu to nežralo trávu kolem cesty. koneckonců to tu píše každý, jak je super, že nemusí motor točit, ale tohle chování není dobré ani pro starou atmošku
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 17:49

fofok píše:Oni už i ty turbo motory jsou celkem blbuvzdorný,mají dochlazování po zhasnutí motoru vodou, když je to potřeba,proto ty turba neodcházejí :D i dřív se ohřívají motory díky třem okruhům chlazení,chlazeným svodům integrovaným do hlavy atd.To vše má vliv na lepší spolehlivost a spotřebu.Atmosféra se ani třeba neohřeje a turbo už dávno jede v pracovní teplotě.U různých výrobců se to může lišit.

Elektro jako druhý auto na šmrdlačky ideál.
atmoška se ohřeje velmi rychle. Je fakt, že ta malá olejová náplň u turbomotorů se asi ohřívá taky rychle, jenže je to akorát zdroj známých problémů, navíc v kombinaci s předepsanými servisními km je to spíš průser.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů