Stránka 34 z 158

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 18:11
od miki21
A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček. :totlsmile:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 18:20
od 321910336
Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.

1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 18:49
od Ma.rt
miki21 píše:A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček. :totlsmile:
Uz jsem Ti myslim jednou psal, ze je mam taky :Dancer:
Ale moc to se spotřebou nekoreluje. Kolikrat prijedu treba za 6 a pry mam radit driv :irre:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 19:09
od fofok
321910336 píše:Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.

1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní
Přijde mi,že už nevědí čeho se chytnout.Já mám v litru přes čtyři litry taky a každý svého štěstí strůjcem,kdy mění olej.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 19:23
od Ma.rt
Niceho se chytat nemusim, jsou dnes motory, ktere maji treba jen 3,5l oleje a neni to az tak vyjimecne.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 20:24
od ballu
Někdo z konstruktérů kdysi prohlásil, není problém udělat rychlé auto, ale ubrzdit ho.
To samé u motorů, není problém udělat výkoný motor, ale uchladit ho. Neuchladíš, zadřeš. Ve starých knihách o závodních motorech to bylo suprově popsáno. Již u určeného obsahu motoru, jakou variantu volit, volba vrtání ,zdvih a počet válců, neuvěřitelné čarování s chladícími kanálky v hlavě.
A toto se v dnešní době odrbává, a vše se snaží řešit elektronikou, na vše čidla. Pak stačí jen jedno posrané čidlo z katóóda holomóc, a motor má infarkt.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 20:36
od ballu
Ma.rt píše:
321910336 píše:Nezapomeň, že tam jeden válec chybí, takže ty válce vzhledem k objemu zas tak malé nejsou.
co?? :) Litr ma tretinky, takze valce jak u trinactistovky.
Já mám jen dva válce :lol:
99 vrtání a 70 zdvih :lol: a taky 100 koní a to chybí dva válce :lol:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 20:45
od 321910336
Myslím, že to docela odpovídá tématu.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 21:22
od jenikHK
BTW, svody integrované do hlavy není z konstrukčního hlediska žádná výhra.
A primovstrikovych atmosfericky plněných motorů není úplně málo. Jen jaksi z principu postrádají to kouzlo jednoduchosti a začly se rozšiřovat +- ve stejné době, jako přeplňované.
Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 22:23
od Ma.rt
Ford v r. 2003 zacal delat primovstrikovy 1.8sci, dostalo to 6kvalt a uspora proti klasicke 1.8 papirove asi 0,7/100km, realne nic. Uz tehdy se vědělo, ze je problem s karbonem pri spalovani chude smesi. Motor byl mnohem složitější a pokud clovek resil poruchu, i servisy s tim mely co delat a casto auto dlouho stalo.
Jak uz jsem psal, kombinace přímého a neprimeho vstrikovani cast problemu vyresi, ale porad to bude slozity a zbytecne drahy motor s minimálním pozitivním (jestli vubec) prispevkem do skladby emisi.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 23:21
od stano.
jenikHK píše:Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.
Ake? Viem iba o 1.4 multijet.

Ma.rt: A tie vase ospevovane Skyactiv su co? To maju este viac kurvitok v sebe, nielen variabilne casovanie ventilov, ale aj variabilny zdvih. Priamy vstrek. EGR. Dvojhmota. A plne fora problemov.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 25.03.2020 23:43
od 321910336
Ještě Renault 1.0 aby mohla dáčka jezdit na LPG

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 10:15
od Ma.rt
stano: Já skyactive opěvuju jen v tom smyslu, že to docela drží na to, jak je to složité. A v podstatě neříkám nic jiného, že byla chyba zabít atmošky s nepřímým vstřikem, protože pro to není ani jeden racionální důvod. Naopak - ty motory u mnoho lidí budou mít mnohem mírnější dopad do ekologie než ty moderní. A tím, že z principu berou o něco víc, tak si je nekoupí asi nikdo na nájezd 50 tis. km ročně po dálnicích.
Jinak EGR a dvojhmota je v autech sakra dlouho. Dvojhmota už je třeba v Mondeu 20 let. A na ní je zrovna vidět, že postupem času se naučili dělat ty dvojhmoty kvalitnější, ze začátku se taky pěkně sypaly, hlavně v naftách. Stejně tak si tím prochází i ty moderní motory, ale kdo nevidí ty průsery, kterými si to prošlo, tak asi těžko pochopí názor, že někdo obětuje pár decek paliva a krouťák odspoda za statisticky jasně prokázanou spolehlivost.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 13:27
od stano.
Posledny odstavec: Ved to je vyvoj. Aj tieto maloobjemky budu o par rokov vychytane a bez problemov (v ramci moznosti). Ci uz pred davnymi rokmi nemali nasadzovat commonrail, nechat komorkove dizle? Nenasadzovat dvojhmotu? Nedavat DPF, ani katalyzator? To by sa vonku nedalo dychat. Ci len hejtovat kazdy pokrok? Tak sa vratme na stromy. Ano, mozno sa ukaze, ze priamovstrek zakape. Zostane nepriamy vstrek, ale vylucne v kombinacii s elektro ako hybrid. Ale aby sme sa niekam dostali, spravime aj kroky, ktore sa ukazu ako chybne.
K pokroku: Nastuduj si historiu a ako sa ludia stavali k prvym autam. V porovnani s konmi. Auta boli pomale, komplikovane, drahe. Bola predstava, ze v buducnosti bude mat kazdy doma kona. Tie krcmove reci si viem predstavit....

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 13:59
od IvanSt
Je to marné. Oni bezhlavě obhajují, co mají (měli) doma a nebo to, co neexistuje. Bez ohledu, jaký krám nebo kravina to je. Takový hospodský folklór.