Zdravim majitelov Fordov, S-Max a Mondea zvlast
Stal som sa majitelom zanovneho S-Maxa II (v popise) a po precitani tohto a k nemu pribuznych vlakien som hned po kupe prikrocil ku kontrole stavu napatia baterie (budem pouzivat tento vyraz namiesto akumulatora). Bateria vykazovala v klude napatie 12,2V. Je vsak pravda, ze po otvoreni dveri. Napojil som Lidl nabijacku, ktora nabijala niekolko hodin (odhadom asi 5-6 hodin), kym ohlasila stav nabity.
Diagnostiku zatial nemam, ale BMS mam aktivovane, sudiac podla funkcneho Start&Stop. Chcel by som najst odpovede na niekolko praktickych otazok ohladne vypnutia BMS, pretoze som zvykuty na zivotnost autobaterii v rozsahu od 8 rokov vyssie a v tom by som rad aj pokracoval. Vypnuty Start&Stop ako dosledok vnimam pozitivne, nemusel by som ho zakazdym vypinat. Preberalo sa to tu, ale jednoznacne riesenia nepadli. Takze:
1. Odpojenie BMS modulu na + pole baterie
Nema to dosledky typu ulozena chyba, svietiaca kontrolka ci ine na pohlad detekovatelne znaky? Nerad by som riesil pripadne otazky servisu (auto je v zaruke), resp. neskor STK (cas utecie rychlo a uz si mozno ani nespomeniem na navrat povodneho zapojenia)
2. Deaktivacia cez diagnostiku
Je situacia v niecom ina? Chyba, nezvycajny stav kontroliek...
3. Dosledky vypnuteho BMS
Ako je to s vedlajsimi efektami vypnuteho BMS? Pridem iba o vyhrievanie celneho skla? Co vyhrievanie sedaciek? Vyhrievanie sedaciek by som stratil nechcel...
4. Diagnostika
Ak to bude potrebne, diagnostiku by som si kupil. Aku vybrat? ELM327 modul sice mam, ale iba na bluetooth, takze ten asi nebude vhodne pouzit na zapis parametrov. Aky SW k tomu?
---
5. Typ baterie
Toto skor do buducna: ked pride na vymenu baterie a rozhodol by som sa (
pri vypnutom BMS) pre obycajnu (nie AGM a ani EFB), je potrebne zmenit parameter typu baterie v systemovom nastaveni (cez diag)?