Inteligentni dobijeni - mk V

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1167
Poszewka jedwabna 40x60
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od FLA »

ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky »

To vypada zajimave :)

Objednano z aliexpress - diky
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2927
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl »

u EFB baterek je nizsi napeti bezny... uz jsme to spolu resili jednou.
Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky »

jj v RS mam tu samou, ale nikde na netu nikde o tomto nepisou - respektive i u EFB uvadej, ze napeti pod 12,5V zpusobuje sulfataci....


Po 12 hodinach odpojena baterka od auta mela 12,58V, po 24 hod ma 12,56V
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga »

FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga »

Vytáhnul jsem pár obrázků z výše prezentovaného videa
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
na kterých je vidět, které parametry systém inteligentního dobíjení kontroluje a podle kterých a při splnění jakých dalších podmínek systém řídí nabíjení prostřednictvím regulátoru alternátoru.
Sleduje se např.
• Teplota baterie
• Teplota interiéru
• Zapnutí hlavních svétlometů
• Zapnutí vyhřívání zadního skla
• Poloha škrtící klapky
• Stav nabití baterie
• Stupeň nastavení otáček ventilátoru klimatizace
• Stupeň dávkování palivového čerpadla
• Je stanoveno, za jakých podmínek se zapíná rozmrazování čelního skla – např. při teplotě „vody“ vyšší než 75°C se nezapne vyhřívání čelního skla
• Je naprogramován tzv. měkký start (tzn. po jaké době po nastartování alternátor může začít dobíjet)
Překvapilo mě, že při splnění daných podmínek, zvýšeným napětím dobíjení po stanovenou dobu je prováděna desulfatace baterie.
Jisté ale je, že nabíjení probíhá tak, že baterie je udržována na minimálním možném napětí, stanoveném na 12,1V, což je stav nenabité baterie a alternátor dobíjí teprve, když jsou splněny předem dané podmínky.
Takže pokud před tím, než jste zaparkovali vozidlo, jste nejeli alespoň 3 km z kopce a nebrzdili motorem, tak zaparkujete s baterií, která je nabitá na 12,1V. Píše se, že za takového stavu baterie sulfátuje v závislosti na teplotě již po několika hodinách.
Řešením je deaktivovat inteligentní dobíjení, nebo alespoň 1x měsíčně připojit baterii na „chytrou nabíječku“, která baterii desulfátuje a nabije na plnou kapacitu.
Přílohy
Snímek obrazovky (61).png
Snímek obrazovky (62).png
Snímek obrazovky (63).png
Snímek obrazovky (64).png
Snímek obrazovky (65).png
Snímek obrazovky (66).png
Snímek obrazovky (68).png
Snímek obrazovky (69).png
Snímek obrazovky (70).png
Snímek obrazovky (71).png
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga »

Pokračování
Přílohy
Snímek obrazovky (47).jpg
Snímek obrazovky (48).png
Snímek obrazovky (49).png
Snímek obrazovky (51).png
Snímek obrazovky (54).png
Snímek obrazovky (55).png
Snímek obrazovky (57).png
Snímek obrazovky (58).png
Snímek obrazovky (59).png
Snímek obrazovky (60).png
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga »

..
Přílohy
Snímek obrazovky (45).png
Snímek obrazovky (46).png
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky »

No jo,a le s tim nabijenim jen pri brzdeni a udrzovanim cca na 12,1 sem to mal na RS (do vytazeni pojistky F22 u motoru - ale po 1,5roce uz ej baterka KO a po kazde jizde pripojuju nabijecku - vikendovka)...

Ale na mondeu uz po vyjeti ze salonu se takhle nechova (mondeo rok 2018) - nabiji normalne...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2176
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od Raada »

Me by teda zajimalo jak to funguje, protoze v cervnu bude memu Mondeu 5 let a je tam stale puvodni baterka... Zatim teda dobry a snad vydrzi.
Mondeo Mk.5 kombi 2.0 TDCi 110kW, powershift 06_2015
FF II kombi, 1,6 TDCI 80kW r.v. 11/2006 - prodáno


Galerie http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =a&start=0
Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1575
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky »

Zalezi jak jezdis - me auto stoji treba tyden - a to nabita baterka ma pak 12,1V po tydnu
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2176
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od Raada »

Jo, presne. Vetsinou jezdim mene casto a na vetsi vzdalenosti. Mam druhy, benzinovy auto, se kterym jezdim "kolem komina".
Mondeo Mk.5 kombi 2.0 TDCi 110kW, powershift 06_2015
FF II kombi, 1,6 TDCI 80kW r.v. 11/2006 - prodáno


Galerie http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =a&start=0
Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5“