Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Odpovědět
xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Příspěvek od xkendy » 04.08.2023 20:42

Nezáleží na venkovní teplotě. Když vyjedu jde mi hůř podřazovat ze 3 na 2. Klade to odpor, pak tam po chvíli mírného tlaku nebo případně dvojím vyšlápnutím spojky bez okolků ta 2 vleze. Když se však s autem trošku projedu a prohřeju ho, tak je ten odpor při podřazování téměř neznatelný.
Auto má najeto 140tis, olej jsem v převodovce ještě neměnil a původní majitel (měl auto do 122tis) pochybuji taky.
Mohlo by to být olejem nebo mám začít plnit prasátko, že by mohl být načnutý synchron?

Našel jsem správně množství oleje a jeho specifikaci?
6-speed manual MMT6 (1.8 TDCi, 2.0 TDCi). Manual transmission fluid WSS-M2C200-D2 (1,75 L)
Doporučíte mi nějaký dobrý olej ?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12898
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Příspěvek od stano. » 04.08.2023 20:59

Daval som Castrol.
Co ti odporucim, je zostat pri D2 specifikacii.
Na Smaxe bol problem s radenim za studena, najma jednotka, a ciastocne dvojka. Olej stary, nikdy nemeneny. Myslel som, ze pouzitie hustejsieho oleja, M2C200-C specifikacie, pomoze synchronom. Presne naopak, este sa to zhorsilo. Tak som dal novy M2C200-D2. Nieze by to bolo dokonale, ale vyrazne lepsie.

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Příspěvek od xkendy » 04.08.2023 22:13

Asi jsem ho našel: EAN 4008177161612 (např: https://www.olejacek.cz/castrol-transma ... 92501.html) ale ta cena se mi zdá nějako málo (230 Kč). Je to vůbec on? Nechci tam nalejt nějaky spatny. Zrovna dnes jsem sháněl cenu na výměnu oleje v automatu bmw x2 a řekli mi že 9000, takže se mi pětikilo za náplň do mondeo prevodovky zdá nějako málo.

Ma vůbec cenu udělat proplach tohohle manuálu nebo jen nechat vytect stary a nalit nový?
Naposledy upravil(a) xkendy dne 05.08.2023 00:32, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12898
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Příspěvek od stano. » 04.08.2023 22:42

Necituj predchadzajuci prispevok.
Ano, podla popisu je to on. Ja som ho kupoval este za menej.
Olej do automatu stoji 3-5x tolko. Plus cena za pracu navyse. Ak to robia preplachovou masinou, tak nevedia, co si za to pytat...

V manuali preplach netreba. Vymen ho znovu o 2-3 roky, spolu s motorovym. Najprv povol vrchny nalievaci srob za poloosou. Potom spodny. Ak je auto v rovine, vytecie to takmer dokonale vsetko.

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Příspěvek od xkendy » 28.08.2023 22:32

Tak to moc nepomohlo.
Ujeto cca 800km na novej origo olej a stale je to to same, takze asi uz unavenejsi synchron. Snazim se radit s meziplynem, ale bud to delam blbe, nebo to nepomaha...
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Při neohřátém motoru hůře podřazuje 3->2

Příspěvek od phofy » 30.08.2023 11:58

Obávám se aby si neměl prasklý synchron, dost podobně jsme to měli v práci, buď si musel dlouho počkat a s mírným tlakem to tam narvat a nebo mezi plyn, pak šla převodovka na repas a byl právě prasklý synchron na jednom kvaltu.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů