Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 730
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Mel bych takovy blby dotaz. Jde nejak jednoduše odebrat potřebné komponenty z darce tak, aby byl poté provozuschopny s klasickymi h7 světly?
Možná bude možnost, ze majitel pristoupi na výměnu, ale nejsem si jistej, jestli tu výměnu zvládnu....
Teoreticky by tam mel byt opačný postup, ktery je popsány, že?
Možná bude možnost, ze majitel pristoupi na výměnu, ale nejsem si jistej, jestli tu výměnu zvládnu....
Teoreticky by tam mel byt opačný postup, ktery je popsány, že?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
U MY2009 (vyrobeno od cca 09/2009) by stačilo vyměnit potřebné komponenty:
- Vyměnit světla
- Vyndat modul
- Vyměnit kroužek pod volantem + vyndat kabel s odbočkou.
Co konektor modulu? Ustřihnout a izolovat? Osobně bych jej nechal a vzal konektor z jiného auta. Modul není úplně dobře přístupný. A nakonec přehodit kódovací konektor v motorovém prostoru. Pak by měla na dárci fungovat obyč světla.
(V tomto duchu jsem instaloval AFS světla já - původní kódovací konektor si nechávám pro případ nouze a vrácení obyč. světel).
U starších aut bude třeba ještě přepinovat C111 reverzně k zde uvedenému návodu (není třeba komplet, stačí piny pro sklápění)
- Vyměnit světla
- Vyndat modul
- Vyměnit kroužek pod volantem + vyndat kabel s odbočkou.
Co konektor modulu? Ustřihnout a izolovat? Osobně bych jej nechal a vzal konektor z jiného auta. Modul není úplně dobře přístupný. A nakonec přehodit kódovací konektor v motorovém prostoru. Pak by měla na dárci fungovat obyč světla.
(V tomto duchu jsem instaloval AFS světla já - původní kódovací konektor si nechávám pro případ nouze a vrácení obyč. světel).
U starších aut bude třeba ještě přepinovat C111 reverzně k zde uvedenému návodu (není třeba komplet, stačí piny pro sklápění)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 730
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Konektor modulu z jineho auta je téměř nesehnatelny, jak modul samotný....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Konektor i piny lze koupit jako nový (koncern VW), ale holt to nějakou stovku stojí.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
konektor modulu je stejny s cernym konektorem pro digiklimu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Moduly se pořád objevují, momentálně v nabídce jeden Německu a druhý v Británii.
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 7-223-6821
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 7-223-6821
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 730
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Tak jinak... mám možnost si to vymontovat komplet s vymenou svetel za mé s doplatkem 2000kc.
Neresme tu, jestli se da neconkoupit jinde. Jde mi o to, jestli to je realizovatelné....
Neresme tu, jestli se da neconkoupit jinde. Jde mi o to, jestli to je realizovatelné....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
jde to - podobnou prestavbu (tj. prohozeni funkce mezi dvema autama) jsem delal 2x nebo 3x ... demontaz: vyndas svetla, krouzek pod volantem s prechodkou (z prechodky vede jeden drat do HCM, ktery muzes prestrihnout), vyndas HCM (v konektoru propojis signal na naklapeni svetel), prehazes piny v konektoru C111 ... montaz viz navod
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Jenom ještě dotaz / upozornění - co vlastně od té výměny světel očekáváš?
Proč se ptám: superDE světlomety (čočkové) časem slepnou vlivem tepla a to rychleji, než klasické reflektory (vypalování odrazové vrsty je intenzivnější, kvůli menší "parabole", zakalení čočky z obou stran...).
Dále mají čočkové světlomety hezky ostrou hranici světla a stínu, ale jelikož stín je tvořený skutečně zacloněním a ne rozložením světla na "parabole", tak nad hranici svítí mnohem méně než klasické reflektory.
Tím chci říct, že pokud bych měl zvažovat výměnu světlometů za použité, řekněme 15 let stáří, jete 150 tis km, které ještě byly používány i pro denní svícení, tak do toho nejdu, protože ve výsledku je dost velké riziko, že budou vysvícený a budou svítit hůř, než stávající reflektory (které IMHO zrovna u Focusu svítí dost dobře). Abys nevěnoval čas, námahu a finance do něčeho a ve výsledku nebyl zklamaný.
Těch případů, kdy degradují H7 čočkové světlomety je dost - napadá mě dvojkové fabie, řada všemožných BMW, ostatně u xenonů to není o nic lepší...
Proč se ptám: superDE světlomety (čočkové) časem slepnou vlivem tepla a to rychleji, než klasické reflektory (vypalování odrazové vrsty je intenzivnější, kvůli menší "parabole", zakalení čočky z obou stran...).
Dále mají čočkové světlomety hezky ostrou hranici světla a stínu, ale jelikož stín je tvořený skutečně zacloněním a ne rozložením světla na "parabole", tak nad hranici svítí mnohem méně než klasické reflektory.
Tím chci říct, že pokud bych měl zvažovat výměnu světlometů za použité, řekněme 15 let stáří, jete 150 tis km, které ještě byly používány i pro denní svícení, tak do toho nejdu, protože ve výsledku je dost velké riziko, že budou vysvícený a budou svítit hůř, než stávající reflektory (které IMHO zrovna u Focusu svítí dost dobře). Abys nevěnoval čas, námahu a finance do něčeho a ve výsledku nebyl zklamaný.
Těch případů, kdy degradují H7 čočkové světlomety je dost - napadá mě dvojkové fabie, řada všemožných BMW, ostatně u xenonů to není o nic lepší...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 730
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Děkuju za názor. Je pravda, ze o čočkách a parabolach jsem četl. Samozřejmě, že nejdriv zkusim, jak sviti, jejich stav bude důležitý aspekt k tomu, jestli to provedu
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

- Kolda
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rokycany
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ahoj, úplně to asi nepatří do tohoto tématu, ale zeptám se - čistil někdo čočky na AFS světlech (před FL) bez rozlepení světel? Zevnitř lze čočku jakž takž vyčistit, ale vyndat se mi ji nepodařilo. A rozlepovat světla se mi úplně nechce..
Našel jsem návody na vyndání čočky z xenonů, ale této ne. Předem díky za postřehy.

Našel jsem návody na vyndání čočky z xenonů, ale této ne. Předem díky za postřehy.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
za mě:
- očištění čočky je rešení jen poloviny problému - druhou je degradace (zmatnění) odrazové vrstvy
- nejspíš bude čočka ve světle držet podobně jako u xenonu - postřehl jsem, že xenon má ale čočku menší
- pro ideální stav nejpíš nebude jiné cesty, než rozlepení
- očištění čočky je rešení jen poloviny problému - druhou je degradace (zmatnění) odrazové vrstvy
- nejspíš bude čočka ve světle držet podobně jako u xenonu - postřehl jsem, že xenon má ale čočku menší
- pro ideální stav nejpíš nebude jiné cesty, než rozlepení
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1803
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Vnútro je cca rovnaké ako má xenon, ale myslím že na pred-FL ani xenon nejde vybrať bez rozlepenia. Tiež ma to zrejme čaká za krátku dobu, buď repas, alebo výmena za inú čočku, myslím že jedno svetlo bude už na tom horšie. Škoda že otvor na žiarovky nie je o niečo väčší, k tým horným skrutkám by sa dalo potom krásne dostať aj bez rozlepenia svetla ako napr. na Mondeu mk4 

-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.02.2023 11:18
Vydané svetlometu za iný typ
Ahojte,vie mi niekto poradiť, či je možné vymeniť na FF II roč.2009 svetlomet za typovo iný...Auto má samonatáčacie svetlomety do zákruty, pôvodné od výroby, podľa servisu svietivosť šošovky asi 50%, nutná výmena oboch svetiel.
Vzhľadom na vek auta a najazdené km(320 000) by sme tam radšej dali obyčajné svetlomety, keďže životnosť auta asi nebude taká,ako komplet nové originálne svetlomety. Zaujíma ma funkčnosť jednoduchých svetlometov a ako by to bolo na STK. Dík za radu.
Vzhľadom na vek auta a najazdené km(320 000) by sme tam radšej dali obyčajné svetlomety, keďže životnosť auta asi nebude taká,ako komplet nové originálne svetlomety. Zaujíma ma funkčnosť jednoduchých svetlometov a ako by to bolo na STK. Dík za radu.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
ano, lze dat obycejne, ale bude potreba vyndat modul HCM a v jeho konektoru propojit draty na naklapeni svetel + v konektoru do motoroveho prostoru prehazet piny (proste revers navodu na dodelani adaptivnich svetel viewtopic.php?t=34330 )
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: finsa a 1 host