Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
-
x46x
- Nováček

- Příspěvky: 21
- Registrován: 17.10.2010 16:37
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Ahoj. nikde jsem to tu nenašel a to jsem hledal i na celým širým internetu. Nevíte někdo jaká je rozteč šroubů pro příčníku u modelu rv 2005 5Dv. ? Našel jsem na bazaru originál příčníky ford za docela slušné peníze ale pán neví na jaké modely jsou určené a než se dostanu domu a změřím to, mohl by mi je někdo vyfouknout. Píš že je měl na mondeu ale že jsou stavitelné v rozmezí pár centimetrů. Díky za rychlou odpověd
FoFo II 1.6 TDCi 2005
-
Vacino
- Nováček

- Příspěvky: 6
- Registrován: 28.10.2015 18:01
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Zdravím.
Nemáte náhodou někdo na prodej ty černé mističky pod šrouby k originál střešnímu nosiči? Koupil jsem starší nosiče na bazoši, ale ty mističky tam úplně chybí
Nebo nenechával jste je někdo vyrobit někde třeba?
Nemáte náhodou někdo na prodej ty černé mističky pod šrouby k originál střešnímu nosiči? Koupil jsem starší nosiče na bazoši, ale ty mističky tam úplně chybí
Nebo nenechával jste je někdo vyrobit někde třeba?
- Přílohy
-
- sroub.jpg (43.26 KiB) Zobrazeno 2419 x
Focus II combi 1,8 tdci, 85kW, r.v. 2009
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
tyhle mističky jsou gumové a dříve nebo později svisle prasknou vejpůl. Proto nejspíš chyběly.
Samostatně jsou nesehnatelné, ale neviděl bych jako problém je nahradit něčím jiným. Myslím, že jedna návštěva Hornbachu by to vyřešila.
Samostatně jsou nesehnatelné, ale neviděl bych jako problém je nahradit něčím jiným. Myslím, že jedna návštěva Hornbachu by to vyřešila.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
Vacino
- Nováček

- Příspěvky: 6
- Registrován: 28.10.2015 18:01
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Nic jinýho mi asi nezbude, než je něčím nahradit.
Snad něco vhodného najdu...
Focus II combi 1,8 tdci, 85kW, r.v. 2009
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Viděl bych to na kratší šroub s inbusovou hlavou a podložkou(tak to má Thule). Adekvátní náhradní gumový díl by podle mě bylo obtížnější sehnat.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
Vacino
- Nováček

- Příspěvky: 6
- Registrován: 28.10.2015 18:01
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Nad tím už jsem taky přemýšlel. Šroub, velkou podložku a pod to ještě asi ještě gumové těsnění a mohlo by to být OK... Jinak díky za odpověď 
Focus II combi 1,8 tdci, 85kW, r.v. 2009
- LeonardoTM
- Junior

- Příspěvky: 333
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Ahoj všem Forďákům,lubomir.stastny píše:Nejde mi ještě do hlavy jedna věc. Ta svislá stojka příčníku (červeně na obrázku) je přeci dost vysoká. To opravdu nemusim vydlabat všechen tmel v díře na střeše? Nemám teď příčníky u sebe, ale podle toho, jak sem se prohlídl a podle obrázků se mi to zdá divné.
chtěl bych poděkovat diskutérovi "stary_pes" za užitečný souhrnný návod a za komentáře od ostatních. Také jsem si nakonec zakoupil střešní nosič s nižšími patkami Thule 753 + Kit 3015 pro FFII (mám hatchback r.v. 2008).
Chtěl bych také přispět fotodokumentací dalším uživatelům, co se rozhodují, co koupit, případně co hledají detailnější info k instalaci.
Pokusil jsem se vydlabat co nejmenší množství tmelu (úplně normálním plochým šroubovákem). Očekávané místo se dá odhadnout podle větší obdélníkové prohlubně lemující tuto díru. Do vzniklé kulaté díry jsem dal uříznutou plastovou čepičku (pro laboratorní zkumavky). Tím je to myslím dostatečně zatešněné proti zatékání do závitu. Každá díra byla tak práce na 15 minut.
Pro zamezení hvízdání při jízdě jsem si vystřihl z tvrdší gumy takové utěsňovací podložky, které jsem dal o děr po původních originál krytkách - viz fotky. Krytky jsem dolaďoval odlamovacím nožem na místě, díru pro šroub jsem si označil pro každé místo speciálně, protože nejsou úplně souměrné, trvalo to asi tak 15 minut na každou krytku.
Souhlasím s tím, že střešní nosič pro FFII je tak trochu z kategorie DIY, ale Thule z toho pořád vychází nejlépe (bytelnost konstrukce) a s těmito dodělávkami je to téměř dokonalé.
Všechny ostatní nosiče, co jsem viděl naživo (Piccola, Hakr, Bohm atd.) také nemají dostatečné řešení proti zatékání.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- C-Maxis
- Zkušený

- Příspěvky: 1866
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Za mě je Hakr celkem OK. Ale co mi hodně vadí, je přílišná výška nad střechou. Už bych to samé nekoupil (Hakr Alu).
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Je to tak, HAKR je vysoký. Ale zase, 3 tisíce HAKR, 5 tisíc THULE... a nikdo Ti to nebude krást.
Co má HAKR nedotažené je, že neřeší sklon střechy, dosedací gumy jsou rovné. Takže u kulatějších střech je příční sklopený a při uchycení do T drážky to nemusí být ideální. A i třeba u boxu nemusí být dosedací plocha příliš velká kvůli tomu sklonu.
Jinak konkrétně u montáže do přípravy ve střeše se jednoduchost montáže tolik neliší. Daleko diametrálnější rozdíl je u aut bez přípravy, třeba Focus III, cyhcení za lemy karoserie. Tam každopádně Thule a nehledět na korunu.
Co má HAKR nedotažené je, že neřeší sklon střechy, dosedací gumy jsou rovné. Takže u kulatějších střech je příční sklopený a při uchycení do T drážky to nemusí být ideální. A i třeba u boxu nemusí být dosedací plocha příliš velká kvůli tomu sklonu.
Jinak konkrétně u montáže do přípravy ve střeše se jednoduchost montáže tolik neliší. Daleko diametrálnější rozdíl je u aut bez přípravy, třeba Focus III, cyhcení za lemy karoserie. Tam každopádně Thule a nehledět na korunu.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- C-Maxis
- Zkušený

- Příspěvky: 1866
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Za mě je prostě nejvýhodnější uchycení na hagusy. Pro mě tedy Escort lepší Maxíka. Rozteč příčníků nastavitelná v širokém rozmezí. Nebo celé to jde posunout dopředu/ dozadu - dle potřeby.
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Tak o tom zadna. Jen skoda, ze auta s klasickymi hagusy mizi a nahrazuji je integrovane podleniky. Jejichz ucel, respektive prinos oproti klasickym hagusum, nechapu.
Ja mam klasicke hagusy a pricniky vozim trvale. Takove, ktere nejsou nad vysku hagusu a nelze je za jizdy slyset. Kupodivu to neni Thule:-D
Ja mam klasicke hagusy a pricniky vozim trvale. Takove, ktere nejsou nad vysku hagusu a nelze je za jizdy slyset. Kupodivu to neni Thule:-D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- LeonardoTM
- Junior

- Příspěvky: 333
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Jo, souhlasím, také jsem měl jako druhou variantu Hakr, protože má gumu přes celý otvorC-Maxis píše:Za mě je Hakr celkem OK. Ale co mi hodně vadí, je přílišná výška nad střechou. Už bych to samé nekoupil (Hakr Alu).
a není tam potřeba dodělávat ty ucpávací podložky proti pískání nebo zatékání.
Bohužel je Hakr ale dost vysoký (kvůli omezení při vjezdu do garáže), takže jsem musel vzít to nejnižší na trhu, což jsou Thule patky 753.
Něco se dá ušetřit tím, že místo Thule tyčí použiješ nějaké jiné levnější.
Výběr tyčí je také kapitola sama pro sebe, když chce člověk zkombinovat nosič kola, střešní box a ponechat si možnost na budoucí komponenty na T-šrouby...
Docela jsem se u toho navztekal
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
To by mě celkem zajímalo, od jakého výrobce jdou tyče zkombinovat s patkou Thule? Pokud to tedy není tvoje know how:-)
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- C-Maxis
- Zkušený

- Příspěvky: 1866
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Hakr má třeba oproti Fordu výhodu, že tyče mohou být delší- patky jsou průchozí... A už jsem i uvažoval, že bych nějak pořešil nižší patky. Ty originál Hakr stejně nějak super masivně odolně nevypadají... Ale- zase dávat na střechu něco není úplně safe.
- LeonardoTM
- Junior

- Příspěvky: 333
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Stresny nosic - vsetky informacie a navod na montaz
Myslím, že žádné speciální know how to nevyžaduje. Podle toho, co jsem viděl v různých obchodech jsou např. klasické hranaté tyče dobře kompatibilní. U hliníkových to vypadá podobně, i když v mém případě bylo nutné použít pilník a trochu ty tyče doupravit.enjoy píše:To by mě celkem zajímalo, od jakého výrobce jdou tyče zkombinovat s patkou Thule? Pokud to tedy není tvoje know how:-)
Když si někdo koupí patky Thule a pak s nimi obejde kamenné obchody, kde mají tyče, tak to je nejjistější způsob, aby získal představu jak to půjde dohromady.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Boocheer a 1 host


