nefunkční zámek kapoty motoru

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od ZaQik » 13.04.2011 22:40

... mam jiny problem se zamkem kapoty: prestalo v nem fungovat spinani pro alarm pri uzamceni. Vubec nevim, jak to vevnitr vypada a jak to spinani vlastne funguje - pres zamek nebo pres vystouplou pruzinu? ... z boku se dam da sice nahlednout, ale kdyz nevim co dal (a nyty se mi nicit nechce). :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od ZaQik » 31.10.2011 19:54

diky ADOWovi (http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=28118), ktery se nebal a kapotovy zamek "otevrel", uz vim, ze opravit to neslo ... cidlo alarmu je zalite v plastu :(
Přílohy
ff2_alarm_bonnet_switch_decoder.jpg
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Poli
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 15.12.2009 18:09
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od Poli » 18.04.2012 11:39

Tak mě tento problém taky potkal...ale závada odstraněna:) a otevření kapoty trvalo cca 10 minut:) kdyby chtěl někdo vědět jak na to, stačí SZ a sdělím...:)
Škoda Fabia 1.4 TDi, r.v. 2007, elegance vybava, bila barva, pekna dracice:)
Ford Galaxy 1.9 TDi, r.v. 1999, 17" Enzo, 81kw:) .......byl
Focus 1.6, r.v. 2000, hatchback 5dv. .......byl
Focus 1.6, r.v. 1999, hatchback 5dv. .......byl

Uživatelský avatar
Karet
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1119
Registrován: 12.03.2011 19:04
Bydliště: Jihlava

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od Karet » 18.04.2012 12:28

Tak to sem napiš, každej se rád poučí. Je to nedokonalost otvíracího mechanizmu a může se to stát každému. Dík za všechny.
Ford Focus II HB 2005, 1.6 - 16V, LJUBA
Obrázek
Galerie

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od spanel » 18.04.2012 12:56

Já bych doporučoval to sem nedávat. Profíci to znají, ale různým týpkům, fetkám a hnědočechům, kterým to dosud bránilo rabovat motor a světla to pomůže. :nunu: I oni mají přístup na Internet. :nnou: To chceme? :shocked: Jak píše Poli maximálně v nouzi na SZ. :!:
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Poli
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 15.12.2009 18:09
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od Poli » 18.04.2012 18:07

Presne tak....pouze pres SZ...protoze by me pak asi ukamenovali lidi, co maji xenony ci tak....jakmile otevrete kapotu tak si kazdej muze udelat napr ST look...jak rikam, kdyz nekdo bude potrebovat, tak at se ozve... :palec_nahoru:
Škoda Fabia 1.4 TDi, r.v. 2007, elegance vybava, bila barva, pekna dracice:)
Ford Galaxy 1.9 TDi, r.v. 1999, 17" Enzo, 81kw:) .......byl
Focus 1.6, r.v. 2000, hatchback 5dv. .......byl
Focus 1.6, r.v. 1999, hatchback 5dv. .......byl

Uživatelský avatar
Karet
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1119
Registrován: 12.03.2011 19:04
Bydliště: Jihlava

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od Karet » 18.04.2012 22:58

Sorry, uznávám, nenapadlo mě hned, že se najdou i takoví vychcánci, kteří by to mohli zneužít.
Ford Focus II HB 2005, 1.6 - 16V, LJUBA
Obrázek
Galerie

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 13.05.2012 15:36

zapadl mi zámek kapoty musel jsem ji otevřít ručně zevnitř, po otevření jsem zjistil že je ztuhlý a nejde s ním s klíčem otáčet, nepomohlo ani WD, rozdělat nejde je zalisovaný, nemá někdo přebytečný? nebo kde ho sehnat za levný peníz? na vrakovištích už to není jako to bejvalo (myslím tu část kam se strká klíč)
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 15.05.2012 15:34

tak problém vyřešen, zámek není zalisovaný, troškou zručnosti se dá lehce rozebrat, při důkladnějším ohledání vnitřku zámku jsem zjistil že je přetočená část kde vstupuje klíček do zámku, někdo se mi tam zřejmě pokoušel dostat šroubovákem protože byl i pomačkaný, troškou jemného násilí jsem ji přetočil zpět a zámek běhá bez problému. Pokud by někdo potřeboval zámek z jakéhokoliv důvodu rozebrat a nevěděl jak napište
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5335
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od Stanley_vy » 22.08.2012 08:13

Včera se mi při rozebírání a následném skládání masky z důvodu opravy palstů, které jsem trošku "upravil" na dovolené povedlo nezacvaknout táhlo do zámku kapoty. Pokusy s kleštěmi a šroubovákem selhali, tak mě napadlo použýít kupatinu se zářezem a přes mřížku masky zámkem pootočit a kapotu otevřít. Zkoušeli jste už někdo tento způsob, případně máte nějaké jiné řešení krom rozebírání plastu zespodu motoru (nemám na to prostory) nebo drastickéhop vylamování mřížky? Díky.

Uživatelský avatar
jirkasatyr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 05.04.2012 20:14
Bydliště: Nehvizdy

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od jirkasatyr » 22.08.2012 14:36

na to sundat kryt motoru nejsou potřeba žádné prostory, udělal jsem to před barákem na ulici mezi autama
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5335
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od Stanley_vy » 22.08.2012 22:14

Nakonec pomohla příslušně vybroušená tyčka na opékaní makrel. :cooler:

Kejml8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26.06.2013 00:42

otevření kapoty?

Příspěvek od Kejml8 » 24.08.2013 16:23

Technický dotaz: Jak otevřít kapotu, pokud nereaguje klíč? (došlo ke kolizi se srnou, bez větší deformace). prostě potřebuji nějakou náhradní technologii...,prosím o info.

Sloučeno.

Uživatelský avatar
Karet
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1119
Registrován: 12.03.2011 19:04
Bydliště: Jihlava

Re: otevření kapoty?

Příspěvek od Karet » 26.08.2013 15:08

Zkus projít tohle vlákno:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 65&t=14497
Edit: Tak nic, už to někdo sloučil, je to tohle vlákno.
Ford Focus II HB 2005, 1.6 - 16V, LJUBA
Obrázek
Galerie

vslavicek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12.07.2011 20:24

Re: nefunkční zámek kapoty motoru

Příspěvek od vslavicek » 30.09.2013 20:35

Měl jsem stejný problém u Ford C-Max. Klíčem šlo lehce pootáčet na obě strany, ale víko motoru nijak nereagovalo.

Víko jsem otevřel celkem pohodlně zespodu. Nejlépe z montážní jámy, ale dá se to i na parkovišti.

1. Na podvozku pod motorem jsou dva plastové kryty. Jeden menší vepředu pod chladičem (viz obrázek 001) a druhý větší, pod vanou motoru. Nejprve musíte sejmout přední šrouby toho většího krytu, aby se dal sklopit.
001.jpg
2. Následně odšroubujete ten menší kryt (viz obrázek 001). Je uchycený na dvou šroubech v ose auta (jeden na křížák a jeden na imbus) a pak na dalších třech imbusových šroubech z každé strany (viz obrázek 002). Jsou tam poblíž i další dva šrouby na křížák, které ale není třeba odšroubovávat.
002.jpg
3. Až kryt odendáte, uvidíte velkou mezeru podél chladiče, kam krásně strčíte ruku (viz obrázek 003). Nahoře na obrázku je vidět černá hřídelka (vyndaná na obrázku 004) . Ta hřídelka při odemykání přenáší kroutící moment mezi vložkou a zámkem. Máte ji buď vyháknutou, nebo ulomenou.
003.jpg
004.jpg
4. Nahmatáte takovou vidličku na zámku. Otočíte s ní na jednu stranu (ozve se cvaknutí) a pak na druhou (to už musíte zároveň přizvedávat víko motoru). Šlo mi to krásně rukou, žádné kleště nebyly potřeba.

5. Víko motoru by mělo být otevřené. Ten plastový kryt na obrázku 005 se dá odehnout a odcvaknout jeho část, není třeba jej odšroubovávat. Pod krytem je hřídelka v celé své kráse a dá se vyjmout ven.
005.jpg
Teď už záleží jen na tom, co se vám s hřídelkou stalo. Mě se naštěstí hřídelka jen vyháknula. Tak jsem tu hřídelku (je teleskopická a byla poněkud zadřená) prostříkal WDčkem, stejně jako vložku a zámek, nasadil zpět mezi vložku a zámek a bylo to.

Když byste měli prasklou hřídelku, nebo kloub na vložce, nebo vidličku na zámku, určitě by to šlo vše řešit nějakým provrtáním plastu a přemostěním pomocí nějakého ocelového drátu. To vám vydrží víc než celý ten plastový šunt. A nebo zkuste vrakáč.

Jako prevenci to chce asi jednou za čas celé prostříkat WDčkem, aby se snížilo tření.

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti