nefunkční zámek kapoty motoru
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23442
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
... mam jiny problem se zamkem kapoty: prestalo v nem fungovat spinani pro alarm pri uzamceni. Vubec nevim, jak to vevnitr vypada a jak to spinani vlastne funguje - pres zamek nebo pres vystouplou pruzinu? ... z boku se dam da sice nahlednout, ale kdyz nevim co dal (a nyty se mi nicit nechce).
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23442
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
diky ADOWovi (http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=28118), ktery se nebal a kapotovy zamek "otevrel", uz vim, ze opravit to neslo ... cidlo alarmu je zalite v plastu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Poli
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 15.12.2009 18:09
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Tak mě tento problém taky potkal...ale závada odstraněna:) a otevření kapoty trvalo cca 10 minut:) kdyby chtěl někdo vědět jak na to, stačí SZ a sdělím...
Škoda Fabia 1.4 TDi, r.v. 2007, elegance vybava, bila barva, pekna dracice:)
Ford Galaxy 1.9 TDi, r.v. 1999, 17" Enzo, 81kw:) .......byl
Focus 1.6, r.v. 2000, hatchback 5dv. .......byl
Focus 1.6, r.v. 1999, hatchback 5dv. .......byl
Ford Galaxy 1.9 TDi, r.v. 1999, 17" Enzo, 81kw:) .......byl
Focus 1.6, r.v. 2000, hatchback 5dv. .......byl
Focus 1.6, r.v. 1999, hatchback 5dv. .......byl
- Karet
- Zkušený
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 12.03.2011 19:04
- Bydliště: Jihlava
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Tak to sem napiš, každej se rád poučí. Je to nedokonalost otvíracího mechanizmu a může se to stát každému. Dík za všechny.
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Já bych doporučoval to sem nedávat. Profíci to znají, ale různým týpkům, fetkám a hnědočechům, kterým to dosud bránilo rabovat motor a světla to pomůže. I oni mají přístup na Internet. To chceme? Jak píše Poli maximálně v nouzi na SZ.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- Poli
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 15.12.2009 18:09
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Presne tak....pouze pres SZ...protoze by me pak asi ukamenovali lidi, co maji xenony ci tak....jakmile otevrete kapotu tak si kazdej muze udelat napr ST look...jak rikam, kdyz nekdo bude potrebovat, tak at se ozve...
Škoda Fabia 1.4 TDi, r.v. 2007, elegance vybava, bila barva, pekna dracice:)
Ford Galaxy 1.9 TDi, r.v. 1999, 17" Enzo, 81kw:) .......byl
Focus 1.6, r.v. 2000, hatchback 5dv. .......byl
Focus 1.6, r.v. 1999, hatchback 5dv. .......byl
Ford Galaxy 1.9 TDi, r.v. 1999, 17" Enzo, 81kw:) .......byl
Focus 1.6, r.v. 2000, hatchback 5dv. .......byl
Focus 1.6, r.v. 1999, hatchback 5dv. .......byl
- Karet
- Zkušený
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 12.03.2011 19:04
- Bydliště: Jihlava
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Sorry, uznávám, nenapadlo mě hned, že se najdou i takoví vychcánci, kteří by to mohli zneužít.
- jirkasatyr
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05.04.2012 20:14
- Bydliště: Nehvizdy
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
zapadl mi zámek kapoty musel jsem ji otevřít ručně zevnitř, po otevření jsem zjistil že je ztuhlý a nejde s ním s klíčem otáčet, nepomohlo ani WD, rozdělat nejde je zalisovaný, nemá někdo přebytečný? nebo kde ho sehnat za levný peníz? na vrakovištích už to není jako to bejvalo (myslím tu část kam se strká klíč)
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL
- jirkasatyr
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05.04.2012 20:14
- Bydliště: Nehvizdy
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
tak problém vyřešen, zámek není zalisovaný, troškou zručnosti se dá lehce rozebrat, při důkladnějším ohledání vnitřku zámku jsem zjistil že je přetočená část kde vstupuje klíček do zámku, někdo se mi tam zřejmě pokoušel dostat šroubovákem protože byl i pomačkaný, troškou jemného násilí jsem ji přetočil zpět a zámek běhá bez problému. Pokud by někdo potřeboval zámek z jakéhokoliv důvodu rozebrat a nevěděl jak napište
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Včera se mi při rozebírání a následném skládání masky z důvodu opravy palstů, které jsem trošku "upravil" na dovolené povedlo nezacvaknout táhlo do zámku kapoty. Pokusy s kleštěmi a šroubovákem selhali, tak mě napadlo použýít kupatinu se zářezem a přes mřížku masky zámkem pootočit a kapotu otevřít. Zkoušeli jste už někdo tento způsob, případně máte nějaké jiné řešení krom rozebírání plastu zespodu motoru (nemám na to prostory) nebo drastickéhop vylamování mřížky? Díky.
- jirkasatyr
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05.04.2012 20:14
- Bydliště: Nehvizdy
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
na to sundat kryt motoru nejsou potřeba žádné prostory, udělal jsem to před barákem na ulici mezi autama
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5339
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Nakonec pomohla příslušně vybroušená tyčka na opékaní makrel.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.06.2013 00:42
otevření kapoty?
Technický dotaz: Jak otevřít kapotu, pokud nereaguje klíč? (došlo ke kolizi se srnou, bez větší deformace). prostě potřebuji nějakou náhradní technologii...,prosím o info.
Sloučeno.
Sloučeno.
- Karet
- Zkušený
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 12.03.2011 19:04
- Bydliště: Jihlava
Re: otevření kapoty?
Zkus projít tohle vlákno:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 65&t=14497
Edit: Tak nic, už to někdo sloučil, je to tohle vlákno.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 65&t=14497
Edit: Tak nic, už to někdo sloučil, je to tohle vlákno.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 12.07.2011 20:24
Re: nefunkční zámek kapoty motoru
Měl jsem stejný problém u Ford C-Max. Klíčem šlo lehce pootáčet na obě strany, ale víko motoru nijak nereagovalo.
Víko jsem otevřel celkem pohodlně zespodu. Nejlépe z montážní jámy, ale dá se to i na parkovišti.
1. Na podvozku pod motorem jsou dva plastové kryty. Jeden menší vepředu pod chladičem (viz obrázek 001) a druhý větší, pod vanou motoru. Nejprve musíte sejmout přední šrouby toho většího krytu, aby se dal sklopit.
2. Následně odšroubujete ten menší kryt (viz obrázek 001). Je uchycený na dvou šroubech v ose auta (jeden na křížák a jeden na imbus) a pak na dalších třech imbusových šroubech z každé strany (viz obrázek 002). Jsou tam poblíž i další dva šrouby na křížák, které ale není třeba odšroubovávat.
3. Až kryt odendáte, uvidíte velkou mezeru podél chladiče, kam krásně strčíte ruku (viz obrázek 003). Nahoře na obrázku je vidět černá hřídelka (vyndaná na obrázku 004) . Ta hřídelka při odemykání přenáší kroutící moment mezi vložkou a zámkem. Máte ji buď vyháknutou, nebo ulomenou.
4. Nahmatáte takovou vidličku na zámku. Otočíte s ní na jednu stranu (ozve se cvaknutí) a pak na druhou (to už musíte zároveň přizvedávat víko motoru). Šlo mi to krásně rukou, žádné kleště nebyly potřeba.
5. Víko motoru by mělo být otevřené. Ten plastový kryt na obrázku 005 se dá odehnout a odcvaknout jeho část, není třeba jej odšroubovávat. Pod krytem je hřídelka v celé své kráse a dá se vyjmout ven.
Teď už záleží jen na tom, co se vám s hřídelkou stalo. Mě se naštěstí hřídelka jen vyháknula. Tak jsem tu hřídelku (je teleskopická a byla poněkud zadřená) prostříkal WDčkem, stejně jako vložku a zámek, nasadil zpět mezi vložku a zámek a bylo to.
Když byste měli prasklou hřídelku, nebo kloub na vložce, nebo vidličku na zámku, určitě by to šlo vše řešit nějakým provrtáním plastu a přemostěním pomocí nějakého ocelového drátu. To vám vydrží víc než celý ten plastový šunt. A nebo zkuste vrakáč.
Jako prevenci to chce asi jednou za čas celé prostříkat WDčkem, aby se snížilo tření.
Víko jsem otevřel celkem pohodlně zespodu. Nejlépe z montážní jámy, ale dá se to i na parkovišti.
1. Na podvozku pod motorem jsou dva plastové kryty. Jeden menší vepředu pod chladičem (viz obrázek 001) a druhý větší, pod vanou motoru. Nejprve musíte sejmout přední šrouby toho většího krytu, aby se dal sklopit.
2. Následně odšroubujete ten menší kryt (viz obrázek 001). Je uchycený na dvou šroubech v ose auta (jeden na křížák a jeden na imbus) a pak na dalších třech imbusových šroubech z každé strany (viz obrázek 002). Jsou tam poblíž i další dva šrouby na křížák, které ale není třeba odšroubovávat.
3. Až kryt odendáte, uvidíte velkou mezeru podél chladiče, kam krásně strčíte ruku (viz obrázek 003). Nahoře na obrázku je vidět černá hřídelka (vyndaná na obrázku 004) . Ta hřídelka při odemykání přenáší kroutící moment mezi vložkou a zámkem. Máte ji buď vyháknutou, nebo ulomenou.
4. Nahmatáte takovou vidličku na zámku. Otočíte s ní na jednu stranu (ozve se cvaknutí) a pak na druhou (to už musíte zároveň přizvedávat víko motoru). Šlo mi to krásně rukou, žádné kleště nebyly potřeba.
5. Víko motoru by mělo být otevřené. Ten plastový kryt na obrázku 005 se dá odehnout a odcvaknout jeho část, není třeba jej odšroubovávat. Pod krytem je hřídelka v celé své kráse a dá se vyjmout ven.
Teď už záleží jen na tom, co se vám s hřídelkou stalo. Mě se naštěstí hřídelka jen vyháknula. Tak jsem tu hřídelku (je teleskopická a byla poněkud zadřená) prostříkal WDčkem, stejně jako vložku a zámek, nasadil zpět mezi vložku a zámek a bylo to.
Když byste měli prasklou hřídelku, nebo kloub na vložce, nebo vidličku na zámku, určitě by to šlo vše řešit nějakým provrtáním plastu a přemostěním pomocí nějakého ocelového drátu. To vám vydrží víc než celý ten plastový šunt. A nebo zkuste vrakáč.
Jako prevenci to chce asi jednou za čas celé prostříkat WDčkem, aby se snížilo tření.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů