focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
- Occil22
- Pokročilý
- Příspěvky: 665
- Registrován: 14.12.2011 10:25
- Bydliště: Šumperk
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Nechal sem je měnit hned jak sem koupil auto. Mají za sebou cca 30tis. Nejspíš mě to dělá celou dobu co mám auto, ale přišlo se na to před zhruba 2 měsíci.
byly: Ford Escort 1.6 16V r.v. 1998, hatchback 3dv. a 5dv.
je: Ford Focus 1.6i 16V, r.v. 2001, hatchback 5dv.
galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=32860
je: Ford Focus 1.6i 16V, r.v. 2001, hatchback 5dv.
galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=32860
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
To pak asi zvyšuje pravděpodobnost, že to bude tím. Takové ty klasiky typu potenciometru škrtící klapky nebo cívky/svíčky/kabley jsou zkontrolované?
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- Occil22
- Pokročilý
- Příspěvky: 665
- Registrován: 14.12.2011 10:25
- Bydliště: Šumperk
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Jediné co sem ještě nekontroloval je ta klapka.
byly: Ford Escort 1.6 16V r.v. 1998, hatchback 3dv. a 5dv.
je: Ford Focus 1.6i 16V, r.v. 2001, hatchback 5dv.
galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=32860
je: Ford Focus 1.6i 16V, r.v. 2001, hatchback 5dv.
galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=32860
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.12.2012 21:43
- Bydliště: Hradec Králové
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Ahoj, chtěl bych trochu oživit toto téma.
Dosud se potýkám se zmiňovaným problémem, který je popsán v tomto vláknu. Na základě toho jsem teda před 3 lety zakládal toto i téma: divný zvuk z motoru a po zkouknutí videa z yt, co tu je mám asi hlavního viníka problému.
z oscilo z fordiagu mám tento výsledek: 1) 2) 3) Mohl by mi někdo zkušenejší prosím ještě potvrdit, jestli mířím správně na problém v rozvodech?
Popřípadě nevíte o někom poblíž okolo Hradce Králové, kdo by dokázal rozvody opravdu dobře zkontrolovat za nějakou úplatu? v Autorizovaných servisech moc důvěry nemám.
Kdysi mi rozvody dělal jeden garážmistr protože jsem poukazoval na tento problém, ale po té výměně rozvodů zůstalo vše při stejném a tak sem bral v potaz, že rozvody jsou OK. Nicméně v to už moc nevěřím.
Ještě jeden dotaz, je i normální toto poškození rysek při nastavovaní rozvodů?
Dosud se potýkám se zmiňovaným problémem, který je popsán v tomto vláknu. Na základě toho jsem teda před 3 lety zakládal toto i téma: divný zvuk z motoru a po zkouknutí videa z yt, co tu je mám asi hlavního viníka problému.
z oscilo z fordiagu mám tento výsledek: 1) 2) 3) Mohl by mi někdo zkušenejší prosím ještě potvrdit, jestli mířím správně na problém v rozvodech?
Popřípadě nevíte o někom poblíž okolo Hradce Králové, kdo by dokázal rozvody opravdu dobře zkontrolovat za nějakou úplatu? v Autorizovaných servisech moc důvěry nemám.
Kdysi mi rozvody dělal jeden garážmistr protože jsem poukazoval na tento problém, ale po té výměně rozvodů zůstalo vše při stejném a tak sem bral v potaz, že rozvody jsou OK. Nicméně v to už moc nevěřím.
Ještě jeden dotaz, je i normální toto poškození rysek při nastavovaní rozvodů?
Ford Focus II combi po FL, 2008, 1.6 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Vypadá to, že to dotahovali "přez pravítko", což je špatně.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Videl som uz aj horsie. Pri dotahovani odlomili celu tu polovicu na konci hriadela. Toto je len roh. I ked...ani to by nemalo byt...
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Já nevím, podle těch grafů tam sice padá předstih níž, než byl, ale otáčky působí dojmem, že stoupají v reakci na přidávání plynu celkem plynule, ne? Nebo ty grafy čtu špatně?
IMO ten propad předstihu nemusí znamenat žádný zásadní problém, ne? Respektive může mít víc různých příčin. Mně, pokud si dobře vzpomínám, lítal v těch kritických otáčkách předstih sem a tam, to tady moc nevidím, leda snad na tom posledním grafu. A taky ten předstih nepadá do kdovíjak kritických hodnot, pořád se IMO drží na relativně rozumné úrovni, ne?
IMO ten propad předstihu nemusí znamenat žádný zásadní problém, ne? Respektive může mít víc různých příčin. Mně, pokud si dobře vzpomínám, lítal v těch kritických otáčkách předstih sem a tam, to tady moc nevidím, leda snad na tom posledním grafu. A taky ten předstih nepadá do kdovíjak kritických hodnot, pořád se IMO drží na relativně rozumné úrovni, ne?
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.12.2012 21:43
- Bydliště: Hradec Králové
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Grafy určitě nečteš špatně, pravdou je, že to není tak výrazný jako je vidět na videu, ale i tak si myslím, že by předstih neměl takto lítat, myslel sem, že by se měl držet k těm 35°
K těm rozvodům přisuzuju i strašně nekultivovanej start a houpání otáček za studena, motoru se něco evidentně nelíbí
Samo, že za podmínek, že ostatní součásti jsou v pořádku(cívka,kabely,svíčky,hadičky k podlaku,tlak paliva,potenciometr klapka,map senzor,apod. poslední dobou mě i motor hází chybu P0420 - učinnost katalyzátoru a možný přičinu k tomu, teoreticky by to s tim taky všechno mohlo souviset?
K těm rozvodům přisuzuju i strašně nekultivovanej start a houpání otáček za studena, motoru se něco evidentně nelíbí
Samo, že za podmínek, že ostatní součásti jsou v pořádku(cívka,kabely,svíčky,hadičky k podlaku,tlak paliva,potenciometr klapka,map senzor,apod. poslední dobou mě i motor hází chybu P0420 - učinnost katalyzátoru a možný přičinu k tomu, teoreticky by to s tim taky všechno mohlo souviset?
Ford Focus II combi po FL, 2008, 1.6 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Oba grafy mas dufam z lambdy PRED katom. Pretoze mas aj druhu ZA katom.
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.12.2012 21:43
- Bydliště: Hradec Králové
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Na grafech neni zadny udaj z lambdy
Ford Focus II combi po FL, 2008, 1.6 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Ach sorry. To je ine vlakno
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
tomasl2256: Já na rovinu přiznávám, že zrovna předstih je věc, ve které se zas až TAK neorientuju, ale jak říkám, snad kromě toho třetího obrázku, kde evidentně párkrát skáče sem tam, bych ten předstih zase až tak moc neřešil. Jo, padá tam trochu dolů, ale pořád jsi někde na nějakých 20 stupních. To IMO může být způsobeno lecčím, co ani nemusí být špatně - třeba tím, že v daných otáčkích dojde k přechodu ŘJ do jiného pole adaptační tabulky? Navíc tu myslím bylo vícekrát zmiňováno, že ŘJ prostřednictvím právě změny předstihu dolaďuje všechno možné pro optimální chod motoru.
Mně při těch mých problémech s rozvody (viz to video) lítal předstih fakt extrémně sem tam mezi hodnotami kolem 35 stupňů a kolem 0, občas i do mínusu. To v tom tvém případě je leda trochu vidět na tom třetím obrázku, ale současně tam není moc vidět, že by ti nějak výrazně kolísaly otáčky, ty během toho pořád celkem plynule stoupají. Mně mezi těmi zhruba 2200-2800 otáčkami prakticky přestal reagovat plynový pedál, předstih lítal nahoru dolů a otáčky stály na místě a jenom kolísaly sem tam, až pak po překonání toho kritického pásma najednou otáčky prudce vystřelily na 3000 (a víc). To tam u tebe v těch grafech nikde nevidím.
Můžu se ti podívat, jak se mi chová předstih na volnoběh při zvyšování otáček teď, přiznávám, že vůbec netuším (BTW je to zahřátý motor v closed loop režimu?). Ale za jízdy mi rozhodně pořád kolísá v dost širokém rozmezí a nepřijde mi, že by to bylo vyloženě špatně, motor se pocitově (nakolik můžu posoudit) chová dobře. Ostatně na předstih bude mít nezanedbatelný vliv taky třeba kvalita benzínu.
Já bych se na tvém místě asi spíš snažil získat nějaká další data - teploty hlavy i chladící kapaliny, tlak sání (nebo průtok, jestli máš ještě motor s MAF senzorem), chování lambda sond...a tak. A zkoušel vyčíst spíš něco z nich. Například říkáš, že ti to hází chybu P0420 - to by pro mě osobně byl asi důvod se zrovna na lambda sondy celkem zaměřit a zjistit, co se tam teda přesně odehrává a jestli ten katalyzátor špatný fakt je, nebo jestli ten kód způsobuje něco jiného.
Mně při těch mých problémech s rozvody (viz to video) lítal předstih fakt extrémně sem tam mezi hodnotami kolem 35 stupňů a kolem 0, občas i do mínusu. To v tom tvém případě je leda trochu vidět na tom třetím obrázku, ale současně tam není moc vidět, že by ti nějak výrazně kolísaly otáčky, ty během toho pořád celkem plynule stoupají. Mně mezi těmi zhruba 2200-2800 otáčkami prakticky přestal reagovat plynový pedál, předstih lítal nahoru dolů a otáčky stály na místě a jenom kolísaly sem tam, až pak po překonání toho kritického pásma najednou otáčky prudce vystřelily na 3000 (a víc). To tam u tebe v těch grafech nikde nevidím.
Můžu se ti podívat, jak se mi chová předstih na volnoběh při zvyšování otáček teď, přiznávám, že vůbec netuším (BTW je to zahřátý motor v closed loop režimu?). Ale za jízdy mi rozhodně pořád kolísá v dost širokém rozmezí a nepřijde mi, že by to bylo vyloženě špatně, motor se pocitově (nakolik můžu posoudit) chová dobře. Ostatně na předstih bude mít nezanedbatelný vliv taky třeba kvalita benzínu.
Já bych se na tvém místě asi spíš snažil získat nějaká další data - teploty hlavy i chladící kapaliny, tlak sání (nebo průtok, jestli máš ještě motor s MAF senzorem), chování lambda sond...a tak. A zkoušel vyčíst spíš něco z nich. Například říkáš, že ti to hází chybu P0420 - to by pro mě osobně byl asi důvod se zrovna na lambda sondy celkem zaměřit a zjistit, co se tam teda přesně odehrává a jestli ten katalyzátor špatný fakt je, nebo jestli ten kód způsobuje něco jiného.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Schválně jsem to teda dneska zkoušel. Kupodivu jsem zjistil, že mi to kolísání v tomhle kritickém rozmezí otáček a poskakující volnoběh auto dělá i teď:
http://foto.mfiala.cz/photos/i-LPpQCmc/ ... PpQCmc.png
Ale jenom po určitou dobu. Když jsem motor nechal ještě pár minut běžet a zkusil to znova, tak to kolísání už zmizelo. Předstih v těch kritických otáčkách hodně spadne pořád, ale už neposkakuje sem a tam:
http://foto.mfiala.cz/photos/i-PMmNndF/ ... MmNndF.png
Možná to je obojí prostě normální. Vím rozhodně jedno - nehodlám řešit, čím to je, protože jsem s chodem motoru jinak teď po té výměně MAP senzoru už zcela spokojený a nemám dojem, že by se tam dělo něco nepatřičného.
Jediný rozdíl, kterého jsem si mezi těmi dvěma stavy všiml, byl ten, že v tom prvním případě ještě nenaběhla lambda sonda za katalyzátorem, v tom druhém případě už ano. Možná to spolu nějak souvisí. Ale motor byl na normální provozní teplotu zahřátý v obou případech a v obou případech už běžel v closed loop režimu.
http://foto.mfiala.cz/photos/i-LPpQCmc/ ... PpQCmc.png
Ale jenom po určitou dobu. Když jsem motor nechal ještě pár minut běžet a zkusil to znova, tak to kolísání už zmizelo. Předstih v těch kritických otáčkách hodně spadne pořád, ale už neposkakuje sem a tam:
http://foto.mfiala.cz/photos/i-PMmNndF/ ... MmNndF.png
Možná to je obojí prostě normální. Vím rozhodně jedno - nehodlám řešit, čím to je, protože jsem s chodem motoru jinak teď po té výměně MAP senzoru už zcela spokojený a nemám dojem, že by se tam dělo něco nepatřičného.
Jediný rozdíl, kterého jsem si mezi těmi dvěma stavy všiml, byl ten, že v tom prvním případě ještě nenaběhla lambda sonda za katalyzátorem, v tom druhém případě už ano. Možná to spolu nějak souvisí. Ale motor byl na normální provozní teplotu zahřátý v obou případech a v obou případech už běžel v closed loop režimu.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.12.2012 21:43
- Bydliště: Hradec Králové
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Motor byl v closed loop režimu, byl jízdou zahřatý, tzn. i lambdy obě a kat. Kat jsem dával před 20kkm nový, jelikož při koupi mi auto neprošlo emisema a údajně tam nebyl žádný kat kdysi jsem se ani nezajímal o protokoly z STK ( technický stav a emise ) prostě jsem dostal zelenou a jezdil jsem. Tenkrát jsem řešil i lambdy, obě jsou Ok., můžu ještě zkusit, jak říkáš zkusit vyčíst něco z teploty hlavy válců, ale popravdě mi ten údaj stejně nic reálně neřekne. Nevím, jak by se měla pohybovat teplota, tak, aby bylo něco reálnějc poznat, že je něco v nepořádku
Auto má pouze MAP senzor, ten kdysi na test byl dávanej jinej, ještě bych možná našel doma další, to je taky v pořádku.
Ze zajímavosti jsem se v neděli stavil u známé, která má stejného focuse ve stejné motorizaci ( myslel sem si, že v dobrým stavu ) alespoň nikdo na nic neupozorňoval a za zmínku zde stojí určitě tento graf. Jen zmiňuju, že motor se chová teda stejně jako ten můj, pocitově při jízdě a rozhodně je tam teda znát extrémní kolísání otáček v těch zmiňovaných 2200ot/m
Tak jsem z toho ve výsledku zmatenej, že by další focus s blbě nastavenýma rozvodama.... Ještě mě napadlo, sám mám focuse mk2 se stejným motorem 1.6 (viz.podpis) změřit to samé na něm, tam jsem si jist, že jsou rozvody ještě původní a auto je v pořádku. Vyjímkou je teda další elektronika navíc, ale příkládám...
Auto má pouze MAP senzor, ten kdysi na test byl dávanej jinej, ještě bych možná našel doma další, to je taky v pořádku.
Ze zajímavosti jsem se v neděli stavil u známé, která má stejného focuse ve stejné motorizaci ( myslel sem si, že v dobrým stavu ) alespoň nikdo na nic neupozorňoval a za zmínku zde stojí určitě tento graf. Jen zmiňuju, že motor se chová teda stejně jako ten můj, pocitově při jízdě a rozhodně je tam teda znát extrémní kolísání otáček v těch zmiňovaných 2200ot/m
Tak jsem z toho ve výsledku zmatenej, že by další focus s blbě nastavenýma rozvodama.... Ještě mě napadlo, sám mám focuse mk2 se stejným motorem 1.6 (viz.podpis) změřit to samé na něm, tam jsem si jist, že jsou rozvody ještě původní a auto je v pořádku. Vyjímkou je teda další elektronika navíc, ale příkládám...
Ford Focus II combi po FL, 2008, 1.6 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
Ford Focus combi 2003, 1.6 16V 74kW
- Ivos73
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 19.08.2016 19:44
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Zdravím přátelé
Měl bych dotaz k problému který se zde řeší v pondělí jsem se stal majitelem Focusu 1,6-16V
r.v. 2004 samozřejmě z bazaru je to dovoz po prvním majiteli z německa ,nikdy jsem forda nevlastnil byl jsem nějak zatížený na Golfy první dojmy v celku dobrý hned po projížce jsem věděl že se auto neobejde bez investic s čímž jsem ale počítal.
K věci, co se týká motoru šlape tiše, starty bez problémů za jízdy přesně při 2200ot/min začne auto škubat a ručička tachometru začne lítat nahoru dolů po přidání už to pak jede v pohodě ručička tachometru kolísá jen nepatrně když to zkusím při stojícím autě na volnoběh pomalu postupně přidávat plyn zastavím se na těch 2200ot/min nic to nedělá žádné cukání ani náznak jde plynule za plynem ve yšších se taky tak nic neděje mám podezření na čidlo rychlosti nebo otáček co by mělo být na převodovce jelikož to dělá pouze za jízdy věděly by jste mi nějak poradit s čím začít ? Za všechny rady předem Díky Ivoš .
Měl bych dotaz k problému který se zde řeší v pondělí jsem se stal majitelem Focusu 1,6-16V
r.v. 2004 samozřejmě z bazaru je to dovoz po prvním majiteli z německa ,nikdy jsem forda nevlastnil byl jsem nějak zatížený na Golfy první dojmy v celku dobrý hned po projížce jsem věděl že se auto neobejde bez investic s čímž jsem ale počítal.
K věci, co se týká motoru šlape tiše, starty bez problémů za jízdy přesně při 2200ot/min začne auto škubat a ručička tachometru začne lítat nahoru dolů po přidání už to pak jede v pohodě ručička tachometru kolísá jen nepatrně když to zkusím při stojícím autě na volnoběh pomalu postupně přidávat plyn zastavím se na těch 2200ot/min nic to nedělá žádné cukání ani náznak jde plynule za plynem ve yšších se taky tak nic neděje mám podezření na čidlo rychlosti nebo otáček co by mělo být na převodovce jelikož to dělá pouze za jízdy věděly by jste mi nějak poradit s čím začít ? Za všechny rady předem Díky Ivoš .
Ford Focus Combi 1,6-16V r.v. 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů