Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 13.03.2018 18:33

Tomin123 píše:Strilis do tmy.

>Tzn. že je tady možnost potřeby toto napětí regulovat posunutím potenciometru, ale jak když je napevno?

TPS je u Fordu uz od dob EEC 4 autoadaptavni (v urcitem, pomerne velkem rozsahu)
a tak si ECU sama pri kazdem zapnuti zapalovani najde MINIMALNI hodnotu z TPS tu si interne
prohlasi za polohu "zavrena klapka".
Neni tedy treba resit desetinky na klapce samotne.

Samo. klapka by mela celkem tesnit, ale ani to neni uplne kriticke.
Pokud ECU vi, ze je klapka na minimu=zavrena, zacne ridit volnobeh ventilem
a tak je schopna volnobeh v sirokem spektru doladit. Navic se to i doucuje dlouhodobe, takze
i vetsi odchylky od normalu je schopna se "doucit" a vykompenzovat.

Navic, poloha klapky se u Fordu NEpouziva pro vypocet bohatosti / vstriknuteho mnozstvi.
Poloha klapky se zde pouziva pouze pro obohaceni smesi v prechodech (jak akceleraci, tak deceleraci). Na bohatost ma vliv MAP/MAF, lambda, atd.
Ano, zatim jsem nechtěl investovat, takže takové pokusy v servise od známého, ale evidentně pokud neproběhne ford diag, tak se bude zbytečně měnit za velke penize.

dám vědět co a jak po diagnostice..
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
Permabond
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 03.04.2016 18:43

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od Permabond » 14.03.2018 09:52

Neřešilo se tu něco podobného?!...
Nebyly to nakonec špatně nastavené rozvody? Hlavně to kolisání kolem 2200ot/min
https://www.youtube.com/watch?v=MVsmudQq2V0
Ex: Escort 1.6 16V r.v.98
Ex: Mondeo 1.8 16V r.v. 94
Ex: Focus 1.6 16V r.v. 99
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 01
Ex: Omega 2.6 V6 r.v. 01
Ex: Focus 1.8 TDCi r.v. 03
Je: Focus 1.6 TDCi r.v 05
Ex: Stilo 1.6 16V + LPG r.v. 03
Je: Focus 2.0 TDCi r.v. 12

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 14.03.2018 18:03

Takže chlapi dneska nova lambada :D ale problém stejný, tzn. idea že univerzal lambda nefunguje byla mylná. Dostali jsme se ke koukání na vlnovec a okolí, jelikož jsem měl krycí plech na svodech uvolněný a uchyt nebyl, tak jsme se rozhodli ten plech hodit ven. No a ejhle - prasklina na svodech ! cca 3cm v roznožce. Budeme vařit..

Diag Ford autorizak dnes : 1000kč diagnostika + až 2000kč když to bude déle hledat. Ptal jsem se jako jestli to teda najde a má diagnostiku co je mega turbosuper. Na to mi řekl, že na stará auta bohužel není, jen takový ten základ - tedy to same co jsem dělal 2x zadarmo s různýma diagnostikama. Takže jsem řekl, že to teda ne nedám 3K za nejistou věc, za to si koupím katík :D a k tomu mi zabalí felinu (třeba - kdyby něco). Po opravě svodů budu informovat.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 14.03.2018 18:07

Permabond píše:Neřešilo se tu něco podobného?!...
Nebyly to nakonec špatně nastavené rozvody? Hlavně to kolisání kolem 2200ot/min
https://www.youtube.com/watch?v=MVsmudQq2V0
nene rozvody se chovají jinak a nejsem si jist zda je to realita. Toto téma jsem řešil asi s 5 lidmi co dělají servis aut - dlouho se tím živí a že podle nich je to fáma, takže nevím. Neříkám, že to není pravda, špatné rozvody určo existují, nevím jen jaká je návaznost na emise - můj problém je jinde. Tímto nikoho nechci urazit - říkám jen co jsem slyšel nejsem profík.

ještě chci dodat, že jak mám otevřenou kapotu, tak jde slyšet také jemné syčení, které se při protočení motoru lehce zvyšuje, myslel jsem že to dělá řemen jak jezdí po kolečkách hřídele nebo alternátor, mýlil jsem se. Zvuk byl zavádějící, protože se měnil jen nepatrně * syčela ta prasklina a sem tam je fakt, že jde cítit výfokové plyny vevnitř auta - myslel jsem, že to podfukuje zezadu nebo že venku je smrádek.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 14.03.2018 19:05

Chci se také podělit o poznatky z provozu otáčky řeším dlouuuuuuho :
1. při přidání plynu cca kolem právě 2200 ot. při jízdě - cukání = kabely vadné, jde to poznat na svíčkách, zda je soustava funkční, jedna byla černa, ostatní 3 krásné. Zase garaž test - koupil jsem cívku na doporučení autorizáku za 900kč - na nic nepomohlo. mám tedy dvě, kabely za 500kč.

2. Hučení zadní kola - ložiska 2ks - vyřešeno

3.kousnutá ručka způsobila přehřátí zadních brzdových bubnů, rozteklo se těsnení "prasátek" kapalina unikala po kapkách, jak sem stál přes noc se zatahnutou ručkou, tak při prvním pohybu auta bylo slyšet třísknutí od zadního kola - no prach z brzd + kapalina přilepily obloženi k bubnu - ale fungovalo normálně - výměna obložení a prasátek - vyřešeno

4. pojistka regulátoru ventilátoru přerušená , šla jen pozice 4, řešení : tepená pojistka myslím 10A 99°C, přibodovat na stejnou vzdálenost jako originál nebo zalisovat na dutinky jako kabel - pevně !! ( cena pojistky 20kč, cena odporového pole 350kč - to si člověk rozmyslí) POZOR jiné dráty nebo odpory nedávat - kámošovi vyhořelo auto, protože mu to jeden profík opravil odporem, ten začal průchodem proudu žhavit no a asi 4 dny jezdil a kouř z kapoty, hasiči a plno lidí. Havířov u Globusu asi 2 roky tomu.Fokus byl Fuč.

5. nedojíždí stěrač zadní - dělal si co chtěl, sem tam nejel - zlomené kable v husím krku mezi 5tými dveřmi - jednoduchá oprava - jinak jak nestříká kapalina na okno vzadu, ale ve předu ano, tak je možné i zlomení hadičky v husím krku - ustřihl jsem hadici, strčil ditinku a oblepil el. páskou - tlak tam moc není drží to 2,5 roku. jinak ta kapajina pak teče do dveří nebo do kufru :) nej bonus je flek na polstru střechy vzadu.
Přední stěrač jezdil, ale nevracel se - relé KO. 500kč nové 150 kč vrakáč celá pojistkovka i s pojistkami a relé a ještě v pořadači :)

6. peklo mám s problikávajícím ABS - údajně přístrojovka - abs funguje zkoušeno mnohokrát, diag bez efektu, vše ok. Takže buď ta přístrojovka, nebo nevím. Dá se to vyřešit jednoduše přemostěním - ale to jen pro zkušence. Já jsem zatím lenivec to udělat, blikání tedy toleruji. Nevím zda opravdu typ přístrojovky na to má vliv a nechci vyhodit 500kč jen za pokus - přemostění je jistota, jen jsem to zatím neověřil. Kroužky a ABS čidla, vše mám ok, tím to tedy není.

7. při malo benzínu v nádrži, auto nechtělo jet, po opětovném nastartování, zase cca 2-3 km ok (cesta do práce 5km) doljel jsem na benzín, doplni cca 10L a vše za OK.. - zanesené palivové čerpadlo - byl tam písek a nějaký sliz. Musí se sundat nádrž jinak smůla. Já a nůžky na plech ale měly jiný názor - střihl jsem si hadičku čerpadla, zákonitě poslední střih. Takže čerpadlo čísté, hadice opravené, díra natřena a zakrásněna plastovou krytkou od té doby problém zmizl. Myslel jsem že je to vodou v nádrži, lil jsem tak ethanol (možná proto ten sliz) 1 L eth asi 22kč. 0,5 L směsi s obsahem 90% ethanolu na odstranění vody z nádrže asi 120kč - volba byla jistá 5L ethanolu do nádrže na cca 10L benz.

8. voda v kufru - kde se tam vzala ?? špatné těsnění odfukových žaluzií - zanesené hlínou a při dešti voda hup do kufru + těsnění pod zadními světly.

9. často praskající žárovky - regulátor alternátoru - podle diag ok. ale aby 2x za rok jedno světlo, no nedalo mi to. 650kč a 30minut práce. Od té doby klid a baterka taky lepe v zimě drží :)

Pokud to tu nepatří tak sorry, ale musel jsem se podělit, a budu přidávat poznatky. Jak budou. Auto z NDR rok 2003, já ho koupil 2015 po 2. majiteli.(1. byl němec)
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od vitut » 14.03.2018 19:13

norias píše:nene rozvody se chovají jinak a nejsem si jist zda je to realita. Toto téma jsem řešil asi s 5 lidmi co dělají servis aut - dlouho se tím živí a že podle nich je to fáma, takže nevím.
Zeptej se majitelu FF1, kteri meli rozvody posunute, tady jich neni malo. Jsou i pripady, kdy s tim jeden mistni uzivatel jezdil cca 2 roky. Symptomy stale stejne - nevyrovnany volnobeh a kolisani kolem 2000 - 2200 ot./min. Nejvetsi problem bylo vzdycky najit takovy servis, kde postizene neposlali hned domu s tim, ze je to blbost. Kdo to nakonec rozdelal, tak se nestacil divit ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 14.03.2018 19:25

Smazána zbytečná citace M21

Tak jasne, jak jsem psal neříkám, že ne. Mi to vyřešily kable, rozvody mi dělal kámoš kterému věřím. Problém jsem neměl, najednou se objevil, emise pře dvěmi lety OK i s kolísáním - to bylo před výměnou kabelů. Po výměně kabelů asi rok klid a postupně se objevovalo to samé. Původní majitel měnil vlnovec, lambdu a asi při tom praskl ten svod a dirka se postupně zvětšovala, já jezdím po lesnich cestách polích - dlouhý příběh.. No ale jeden fakt je, že mi auto zůstalo pod vodou při přívalových deštích- přes noc voda opadla, odešla jednotka airbagu, prostě jsem sedl startl a jazda do práce, tak jsem si i říkal, že to může být i tím. Celý vnitřek šel ven, nové koberce kontrola elektrokabelů - musim konstatovat, že těsnost 100%, až na jednotku airbagu - není těsněná záměrně, jinak všechny spojky kabelů ano a funguje to.. Jsem udělal chybu, že jsem to neřešil dříve.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od vladka1 » 16.03.2018 12:27

Obecně: dírou ve svodech si přisává vzduch = kyslík ve spalinách, lambda to vyhodnotí jako chudou směs a přidá palivo = bohatá směs. Tohle bude hlavní problém. Svody praskaj často i v tom kříži kam se nedostaneš, přeplátovat plechem "díru" v kříži nejspíš dlouho nevydrží - pnutí = trhlinky.
Tipuju, že původní lambda byla v pořádku a měnila se zbytečně.

Rozvody dělal kámoš kterým u věřim - kolísání otáček kolem 2200 je příznak nepřesně nastavenýho rozvodu. Určitě bych nastavení zkontroloval. Je nutný trn na kliku pro přesné nastavení HÚ, pak pravítko na vačky. Mmch. rozvody se nepřesně nastaví snadno.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 16.03.2018 14:47

Smazána zbytečná citace M21

ano lambda bude OK, díru jsme zavařili, ale stejně to dělá pořád. Nic se nezměnilo. Bylo to prasklé kolem celé jedné trubky. Přeplátováno, dosedací plocha přebroušená, nové těsnění. Budu hledat dál.

Nakonec budu opravdu řešit i ty rozvody...- no ale kdyby to byly rozvody, tak by se to projevilo už minule na emisich, pul roku před STK jsem nechal dělat rozvody a v pohodě.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 21.03.2018 18:37

takže nový poznatek, čidlo teploty - diagnostika hlásí 40°C po startu a pak skočí na 75°C kde se drží, ventilátor ani při svižné jízdě nefouká, na čidle - kabely konektoru hnědá/bílofialová - studený motor 496 ohm a teplý motor 496 ohm, tak to je divné. Montuju ho ven a budu měřit na stole hodnoty by měly být cca 1,3k ohm - 35 5k ohm. Takže můj měřený údaj na konektoru je divný.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od stano. » 02.04.2018 23:33

Riesis, motas sa, nevies. Kolega ti tu poslal aj video, ze su to pradepodobne rozvody. Ale podla teba sa rozvody prejavuju inak. Ach jaj :roll:

A veruze neprejavuju. Nastavoval som casovanie uz u viacerych. Aj takych, co menili rozody v autorizaku. Tak pod sa hadat, ze podla teba je to inak :nunu:

Takze este raz, citaj: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... t=adaptace
A komu niet rady, tomu niet pomoci.

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 03.04.2018 18:19

stano. píše:Riesis, motas sa, nevies.
A komu niet rady, tomu niet pomoci.
Ahoj, tím to není. Už mám po kontrole tohoto tématu. Přišli jsme na to, že jak odpojíme ventil odvětrání, tak problémy zmizí volnoběh je na 800 a při 2200 ani neškubne, takže se uvidí. Problém je s tím, že motor nemá vzduch - tedy má ale málo. Kdyby někdo měl foto toho ventilu bylo by to fajn, můj je jakoby z poloviny zavřený a celý vnitřek chodí a štěrká, nevím zda to je normální. Tak jako na videu mi to nedělá, to jsem zkoumal mnohokrát.

jinak podle toho co se píše o rozvodech:

volnoběh mám vpohodě
neškube při jízdě
po kontrole kabelů a všeho otáčky při 2200 jsou +/- 30
od 2300+ pohoda ani neškubne podle videa jak to překročí tak letí k 3500 mě to pokračuje dál normálně a neletí.
dělá to jen při zvýšeném volnoběhu při jízdě ne vše šlape
spotřeba 6,8-7,5 podle jízdy
volnoběh kolísal taky +/- 30 pročistil jsem klapu ventil atd a volnoběh stojí a nekolísá
měl jsem prasklé svody ty jsme zavařili a po tom se volnoběh spravil a přestal kolísat

Pokud to nevyřeší ventil, tak ty rozvody projdu sám už po třetí přípravky jsou a ebay za 300

beru v potaz všechny Vaše připomínky neberu to na lehkou váhu !!

Díky
PS: dá se zvládnou udělat rozvody svépomocně s přípravkami kolik se toho musí sundat, nemám zahradu jen parkoviště, nebo detailní popis jak na to jen kontrola podle pravítka jak tu někdo psal -+ co sundat atd. Nechci už to nikomu davat co nevi..
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od stano. » 03.04.2018 19:30

norias píše:ps : zítra se chystám čistit váhu vzduchu, je totiž v motoru vedle alternátoru. Klapka je před ní jak sundám klapku, tak je vidět olej na stěnách a v tomto prostoru se také nachází ta váha vzduchu, třeba to bude příčina problému
To nie je MAF (vaha), ale MAP. Meria tlak vzduchu, nie prietok.

Mna dorazilo toto:
norias píše:
Permabond píše:Neřešilo se tu něco podobného?!...
Nebyly to nakonec špatně nastavené rozvody? Hlavně to kolisání kolem 2200ot/min
https://www.youtube.com/watch?v=MVsmudQq2V0
nene rozvody se chovají jinak a nejsem si jist zda je to realita. Toto téma jsem řešil asi s 5 lidmi co dělají servis aut - dlouho se tím živí a že podle nich je to fáma, takže nevím.
A s tymi 5 ludmi sa ohladom (minimalne) Fordov radit nemusis.

Ak to mas naozaj skontrolovane, a na 110% to nie su rozvody, tak este ma zaujima:

Pises, ze ked odpojis ventil odvetaravania, mas volnobeh 800. Toto upresni. Vytiahnes spodok tej Tckovej hadice z ventilka. Nic nezaslepis, len cisto vytiahnes, a motor drzi ukazkovych 800? A aj jazda bez problemov?

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od petulak » 03.04.2018 19:37

18034283_359996584395887_6338049246174103712_n.jpg
18034283_359996584395887_6338049246174103712_n.jpg (7.31 KiB) Zobrazeno 4774 x
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Málo vzduchu?Bohatá směs, emise CO2 neprošly, Focus mk 1

Příspěvek od norias » 04.04.2018 16:48

stano. píše:
norias píše:ps :
Ak to mas naozaj skontrolovane, a na 110% to nie su rozvody, tak este ma zaujima:

Pises, ze ked odpojis ventil odvetaravania, mas volnobeh 800. Toto upresni. Vytiahnes spodok tej Tckovej hadice z ventilka. Nic nezaslepis, len cisto vytiahnes, a motor drzi ukazkovych 800? A aj jazda bez problemov?
Je těžko se hadat s někým v servise, co budu vykládat. K otázce, ventil je dole jen hadice čouhají, dneska jsem to řešil, má to kolem 930, takže toto není ono. Koumal jsem to a v servise se pomalu modlili, že rozvody jsou ok. Chvilu se to chovalo normálně ale pak to začlo znova. Takže musím ty rozvody zkontrolovat asi sám nebo nevím. Dneska se to projevilo v plne sile jako na videu do 2100 ok pak skok na 3000. Jak to mám zkontrolovat sám? Stačí sundat to plastové víko a dostanu se tam? Abych tam dal nějaké to pravítko nebo viděl okem?

Tak už jsem si to našel výměna rozvodu video - jen potřebuji malou radu- stačí sundat víko motoru a pootočit kolama a změřit? Jinak dá se to opravit bez výměny rozvodů, tu se píše jak se sundá řemen, tak musí být nový, nedá se to nějak jinak ošefovat ta oprava?
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti