Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 01.02.2020 19:42

Čaute, ospravedlňujem sa, že zakladám novú tému, no už som toho pomeral a pozrel tolko, že svoj Focus 1.6 Zetec r.v.2000 resp. jeho správanie považujem za "jedinečné" :D
Auto má jedinú odlyšnosť od sériovej výroby, a to, nomontovaným LPG. Už tu však upozorňujem, že LPG momentálne neriešim, mám vypnuté, motor aj adaptácie resetované, a všetky merané hodnoty sú počas prevádzky len na benzín.
Pred cca 2 mesiacmi som toto auto radostne poskladal po trochu radikálnejšej oprave (riešil som tu vtedy problém s prehrievaním). na aute som úspešne najazdil necelých 70000Km, a prestalo sa mi páčiť jeho chovanie... dosť mi pri prevádzke na benzín parilo z výfuku a to aj po cca 1hod. dlhej jazde. Navyše tento biely "paro-dym" zaváňal nespáleným palivom, čo sa mi už vôbec nepáčilo.
Začal som teda s diagnostikou. Keďže ta posledná oprava bola väčšia, a auto dostalo nové krúžky + jeden nový piest, a hlava bola na GO, tak som sa rozhodol odmerať tlaky.
Za ešte vlažného motora s trochu vybitou baterkou som každému valcu nameral 14,5 - 15 bar. Studený motor a nabitá baterka mi pri neskoršom motore vytlačili každý valec na cca 15 - 16 bar.
Super povedal som si.... tlaky sú ok, nebude to až taký prúser, krúžky si zrejme sadli. Olej mi to tiež nežerie, voda sa netratí, proste ideál. AVŠAK, po už pri prezeraní sviečok, ktoré som z motora vykrútil som zistil, že niečo tu nehrá, a moje obavy sú opodstatnené. Všetky 4 sviečky boli totiž očernené.. aj z pohľadu laika mi doplo, že to asi dobré nebude. Ich foto mám tuto v albume:
https://drive.google.com/open?id=1g2ZvR ... OI_RxLk0Ma

Mrkol som, či sa náhodou neposunuli a trochu nerozčasovali rozvody, no sú 100percentne OK.

Moje ďalšie pokusy smerovali k výmene lambdy za starú - áno menil som starú za ešte staršiu, no obidve sa chovajú rovnako(neviem či rovnako zle - uleteno, alebo rovnako - v poriadku).
Keď máme tak bohatú dávku, povedal som si, že MAF senzor je druhý podozrivý... vymenil som ho z druhého focusa, čoi máme doma... obe autá však po tejto výmene nezmenili správanie.
Mažem adaptácie motru každú chvílku, nakolko, neviem podľa akého algoritmu , no adaptačná tabuľka niekedy býva extrémne obohatená, a inokedy extrémne ochudobnená(ochudobnenie som však zrejme spôsobil nejakým časom prevádzky na LPG). slovom extrémne myslím lietanie adaptačných hodnôt až ku 11 či 25 percentám.
Povedal som si, že to asi bude tým, že auto má strašne bohaté dávkovanie. Tlak paliva sa pohybuje medzi 3.2 - 3,5 bar. voľnobežné vstreky benzínu jednotka volí o dĺžke cca 3,4ms.
Vytiahol som teda vstrekovaciu lištu.

Môj test som natočil, tu je video:
https://www.youtube.com/watch?v=aPaDRkw ... e=youtu.be
Má niekto z vás skúsenosti s týmito focusáckymi vstrekovačmi? nerozprašujú totiž, doslova striekajú, a zdá sa mi , že aj dosť veľké množstvo. (aj keď riadiaca jednotka si myslím volí šsartovaciu dávku okolo 110ms)
Nikde na nete som nenašiel, ako majú tieto vstrekovače fungovať, tak som vytiahol vstrek. lištu z druhého focusu, a na moje prekvapenie, výsledok sa dosť podobal, aj keď z môjho pohľadu asi tam je menšia dávka... posúdťe sami:
https://www.youtube.com/watch?v=ydDqO-QZejo

som teraz trochu dosť v rozpakoch... nové vstrekovače niesu až tak lacné, aby som ich kupoval, pokiaľ nezistím, že tie stzaré tak naozaj fungovať nemajú... tiež zvažujem kúpu novej lambdy, test signálu zo snímača vačky, a už začínam podozrievať aj oba MAF senzory :D Ak Vás máte skúsenosti s takýmito poruchami, alebo vás napadne nejaký ďalší diagnostický krok, budem vďačný za každé slovo :)


ako bonus pridávam video s prevádzkovými hodnotami cez fordiag. Motor bol zohriaty, adaptácie boli vynulované...(počas videa zablúdim aj do končín adaptačnej mapy)
https://www.youtube.com/watch?v=PwtTgms ... e=youtu.be
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od jojto » 02.02.2020 19:02

Sviecky tam su ake? Aj ked podla fotiek su OK.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 02.02.2020 21:50

na znacku si teraz nespomeniem, no pocitam ze nieco stylu NGK. Su to klasicke benzinove sviecky, nie plynove. (nakolko plynove maju pri prevadzke na benzin vraj horsie vzsledky). Menene boli pred tymi 7 tisicami, ked som robil spominanu velku opravu.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od jojto » 03.02.2020 18:39

Spotreba je v pohode? Nejake prepady výkonu, strielanie do vyfuku, trhanie, starty na 3 valce? Snimac teploty chlad. kvapaliny na dia hlasi aktualne teploty?
Sviecky by som vymenil za original. Skontroloval kable (zahrdzavenie kontaktov, praskliny v kabelazi...), a rovnako cievku (praskliny), ale to by vynechavalo. Skontroloval by som vyf. zvody, pletenec a vedenie pred lambdou na prienik a celkovu priechodnost vyfuku. Live data z lambd by pomohli. Na mojom aute je tlak pal. cerpadla cca 3,9 bar a systemovy tlak/vstrekovania +- 3,8bar. Vstreky su myslim v pohode.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 04.02.2020 13:52

Spotreba je vysoká. Nemeral som presne na nabehané kilometre, ale proste mi to moc žerie a smrdí zle spáleným benzínom. Prepady výkonu niesu, len to má celkovo nízky výkon. Začalo sa prejavovať na volnobeh pri pozvolnom pridavani otaciek aj kolisanie otacok okolo 2200-2300ot/min. Kontroloval som rozvody, tie sú však časované OK.. tak to pripisujem asi skôr zlému dávkovaniu paliva. Do vyfuku nestriela, startuje zta studena na brnk, za tepla občas chytí dosť ťarbavo, avšak nie na 3 valce. Snimac teploty chlad. kvapaliny toto auto nema, a teplotu hlavy hlasi ok - prevadzkova teplota je u mna okolo 100 - 106 st.C. Zapalovacie kable a zapalovací modul sú staré cca 2 - 3 roky. Vyfukove zvody som podozrieval na prasklinu medzi trubkami v zvare, no asi je to len podozrenie, nakolko ziadny dym z toho miesta som ešte nevidel. Lambdu má toto auto len jednu, tesne za zvodmi, pred vlnovcom. Vyfuk, okrem katalizatora meneny 2 roky dozadu. Nahrate data mam len v "ručičkovom režime", môžeš vidieť ako chodí lambda na tom poslednom linku nba video čo som zdielal. Osciloskop som nanestastie nenahral. Lambda vsak robi pravidelne oblucky, v rozmedzi, ako vidis vychylovat sa rucicku.. aj na volnobeh. az sa mi podari nahrat to, uploadnem to. Vstreky sú v pohode? Mňa strašne udivuje, že nerozprašujú, len striekajú.. máte niekto skúsenosť s dobrými vstrekmi pre tieto autá? hľadal som video, no nič som na webe nenašiel (preto som robil to druhé video - vstrekov z otcovho fofa, no ani to nemusí byť v dobrom stave).
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od petulak » 04.02.2020 16:04

a co snímač klapky?? ten je O.K.?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od jojto » 04.02.2020 18:07

Benzinakom s urcitym najazdom takto normalne chčijú vstrekovace. Jedine, ze by tam boli nevhodne sviecky a zle zapalovali zmes, ale to by tie sviecky vyzerali uplne inak. Tlak paliva mas v norme. Pri tej lambde ide aj o dlzku reakcnej doby (cez 120ms). Potenciometer skrt. klapky zmeras napr. voltmetrom. Ihly na piny 1 a 2, zatvorena klapka 0,7V, uplne otvorena 4,75V (+-). Napatie musi stupat plynule.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 06.06.2020 23:22

Čaute páni, tak po dlhšej dobe sa ozývam.
Ďalší pokus boj výmena lambda sondy. Adaptácie začali klesať, motor sa zdal, že ide v pohode, a tak som začal znovu spokojne zajdiť na LPG.
Väčší problém nastal teraz. Emisná sa mi blíži behom týždňa, a tak som sa minulý týždeň zastavil na jednej emisnej - predbežne si skontrolovat emisie, a že ak by mi to klaplo, tak mi hneď vystavia aj emisnú. Tesne pred meraním emisií som si znuloval adaptácia, bo s LPG sa vyšplhali trocha vyššie do kladných čísel. Počas merania som sledoval obrazovku. Boli tu 3 údaje HC lambda a CO.
CO som mal stále trolinku zvýšené (medzi 0,40 - 0.50). lambda sa technikovi rozosvietila na červeno aj s HC vždy, keď zmenil otáčky. Po ustálení otáčiek však oba symboly zhasli. výsledok testu však bol že neprechádzam.... trochu zvýšené CO, a vraj HC som mal 330ppm + nejaký kyslík. Technik sa vyjadril, že to môže byť odpaseným katalizátorom.
Rozhodol som sa teda jazdiť na benzín, by som videl, kam idú adaptácie.
Vyzerá to, že všatky hodnoty v mape majú tendenciu sa ochudobňovať, lambda pekne cvičí, a oleja mi to zožerie 0.6l na 13000Km.
Pozorujem tu však ten nemylý chod motora , keď na neutrál pomaly pridávam plyn, motor prestane u 2200 otáčok reagovať, predzápal začne skákať ako divý a celé to potom skočí do točiek cca 2800. Dočítal som sa, že to býva zlým nastavením rozvodov. a vraj aj kvôli tomuto problému sa dokážu emisie úplne pokaziť. Kontroloval som nastavenie rozvodov aj pomocou prípravkov, a tiež orientačným meraním úvrate. 1. valec horná úvrať, a vačky na prvom valci sú vztýčené v cca 45 stupnovom uhli oproti sebe smerom do hora... proste, ak som neprečítal nejaké zlé postupy na nastavenie rozvodov, vyzerá to, že rozvoďák mám načasovaný OK.
Keďže som si prečítal čo to o tom, že hopdnoty predzápalu rieši snímač vačky, pomeral som ho osciloskopom. snímaču sa však v inkriminovaných otáčkach vôbec radikálne nemení výstupný signál...pekne hádže impulzy podľa otáčiek takže je OK. Ďalší test bol TPS senzor, čo je vlastne potenciometer....priebeh úplne lineárny, čiže zase slepá ulička. Objednal som si originál sviečky vo forde. Dnes som ich menil. Pri ich výmene som si povedal, že hneď aj zmeriam tlaky. výsledok : 15.1 , 15.1, 15.1, 14.3. Čiže 4tý valec má o 0.8 Bar menšie tlaky.
Chystám sa vymeniť ešte MAF senzor, a tiež už mám doma zabalený nový kat.
Zatiaľ jazdím stále na benzín, ktorý má stále vyššiu spotrebu(aspoň subjektívne to tak hodnotím).
Dočítal som sa, že pred emisnou ešte pomáha natankovať s benzínom 1:1 palivo E85. Mám možnosť skočiť do ČR, chcem sa spýtať, ako radikálne to zmení výsledky? Inak kamaráti mechanici mi ešte radili aj natankovať 100 oktánový benzín, vraj aj s tým bude emisná fajn.

Čo by ste mi poradili v danej situácii? Budem vďačný za každý tip.
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 11.06.2020 13:47

Ok páni, mám aktualizáciu..a to zrovna 3 novinky.... na základe problému s kolísaním otáčok na volnobehu pre 2200 ot, som najprv šiel riešiť časovanie rozvodov, ktoré som však predtým už 2x kontroloval. Chcel som na osciloskope chytiť signály z oboch snímačov polohy (klukovky a vačkovky).....problém je, že by som musel mať nejaký spoločný potenciál, voči ktorému impulzy sú generované. ....oproti kostre však nieje merateľné nič... musel by som merať trochu komplikovanejšie. Medzičasom mi však dorazil nový MAF senzor, ktorý som si objednal. Tiež som kúpil a vymenil origo motorcraft sviečky. Po tejto výmene spotreba výrazne klesla, a tiež zmizol smrad nespáleného paliva (korekcie v celom spektre padli na -5 až -7 percent) a problém s otáčkami na neutrál u 2200.(čiže tento problém nespôsobuje len zlé nastavenie rozvodov a som rád že som sa ho zbavil). Dnes som sa dal do výmeny katalyzáztora. Po demontáži starého ma však čakalo veľké prekvapenie.... bola tam len prázdna banka. Katalyzator nikde. Buďto sa mu podarilo vysypať a vypáliť sa úplne na kompletku, bez smietky a nejakého zvyšku.. lebo banka bola naozaj prázdna... alebo sa jedná o nejaký podvod, ktorého obeťou som pred 8 rokmi bol. Zvláštne však je, že ten výfuk vyzeral jak originál namontovaný od výroby. Dnes teda montujem nový kat. Držte palce, snáď sa mi zajtra podarí konečne EK prejsť:)
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od petulak » 11.06.2020 14:33

Jen pro zajímavost, moje 1.8 16v ,, r.v. 2000
78173761_676526752912026_4807226340291903488_n.jpg
101348061_600110284272136_5887938062989656064_n.jpg
za studena volnoběh cca 1150 ot.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 11.06.2020 19:52

Fuha, to vyzera na speedo senzor v prevodovke.. či?
Inac to mas celkom malý nájazd. Ja som to s podobnou kilometrážou kupoval v roku 2013... dnes tam mam 386000Km.
Speedo senzor som menil hneď jak som to kúpil.. a potom ešte raz, bo ten náhradný som kúpil šmejd :/
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od miki21 » 11.06.2020 21:15

No naproti těm vratům bude těžko na pravém budíku kilo. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od petulak » 11.06.2020 22:01

To je za jízdy, bez kvaltu z kopce😀😀
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

whiteraven
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 22.09.2013 11:07

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od whiteraven » 12.06.2020 21:24

Páni, tak to klaplo, emisna aj STK su v kapse...zas je na 2 roky pokoj :)
Každopádne, dnes som prepočítal spotrebu, klesla mi na 6.2l / 100Km. Tak super spotrebu to nemalo ani keď som to kupoval pred 8 rokmi ako 13 ročné :)
namerali mi hodnoty:
HC 38ppm
CO - BA -volnobeh - 0.12
CO - BA - zvysene otacky (2700)- 0.18
CO - LPG - volnobeh - 0.02
CO - LPG - zvysene otacky (2700)- 0.03
:hhura: :hhura: :hhura: :hhura: :hhura:
Ford Focus Combi Mk1 1.6 FYDA r.v 2000

Dusan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 22.01.2021 11:24

Re: Vysoka spotreba, dymivost, citit palivo, nizky výkon

Příspěvek od Dusan » 22.01.2021 11:52

Zdravím
Dnes som bol na emisnej a neprešiel som kvôli uhlíkovom na voľnobehu, norma je 100 a ja som mal 116. V otačkach je to v pohode, ale ako nahle pustil plyn HC vy letilo do 500 a potom klesalo na tych 111 - 118,, skusal to tri krát a nevišlo. Neviete kde by bol problém?
Dakujem

Ford focus 1.6 16v 2002

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů