1.8 16V cuká při větším zatížení

Odpovědět
Peckin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.10.2020 15:33

1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od Peckin » 01.12.2020 15:50

Ahoj,
mám problém s Focusem 1.8 16V. Když jedu sám je to v pohodě ale když jedeme dva nebo je auto těžší, tak při přidání plynu jakoby cuká/vibruje. Připomíná mi to jízdu na 3 válce. Občas mi přijde, že i motor zhasíná při přeřazení, respektive hodně klesají otáčky. Na autě jsem vyměnil:
palivové čerpadlo a filtr, svíčky, kabely a cívku.
Máte někdo nápad čím by to mohlo být? Mám ještě jednoho na ND ale úplně bezmyšlenkovitě přehazovat díly nechci.
A ještě jeden dotaz. Vedle zapalovací cívka je taková malá kostka, to je nějaký senzor?

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od petulak » 01.12.2020 17:53

změř tlak na liště. + dej foto té " kostky".
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od spooon » 02.12.2020 13:54

Projevuje se to jinak když je motor studený a teplý? Mohla by to být váha vzduchu.
Focus 1999, benzín 1.8

Peckin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.10.2020 15:33

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od Peckin » 03.12.2020 00:01

Za tepla i zastudena pořád je to stejné

Peckin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.10.2020 15:33

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od Peckin » 03.12.2020 00:08

Dnes jsem se bavil s automechanikem a podezřívá hadici od PCV ventilu. Prý to ve Fordu měnil jak na běžícím pásu.

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od spooon » 09.12.2020 22:38

a ještě zkusit jednoduchý test a to odpojit váhu vzduchu, co to bude dělat.
Focus 1999, benzín 1.8

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od stano. » 10.12.2020 08:25

Kocka je odrusovac.

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od Olut » 13.12.2020 22:32

Přesně tohle mi dělala vydřená dráha na snímači polohy škrticí klapky. Závadu šlo vyčíst normání diagnostikou OBD II, přišli na to náhodou na STK. Snímač jsem (draze) koupil za nehorázných asi 400 Kč a od výměny a vymazání chyby z ŘJ se to neopakovalo.
Po výměně snímače se musí motor po zahřátí na pracovní teplotu několikrát vytočit od volnoběhu po omezovač, aby se do ŘJ uložily kalibrované hodnoty úplně uzavřené a úplně otevřené klapky.
Výměna snímače zabere pár minut, je snadno přístupný po otevření kapoty.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 16V cuká při větším zatížení

Příspěvek od stano. » 13.12.2020 22:40

Olut píše: 13.12.2020 22:32 Po výměně snímače se musí motor po zahřátí na pracovní teplotu několikrát vytočit od volnoběhu po omezovač, aby se do ŘJ uložily kalibrované hodnoty úplně uzavřené a úplně otevřené klapky.
Alebo kluc v polohe II. (rozsvietene kontrolky, motor nebezi), preslapnut par krat plyn na podlahu :P

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů