Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

hertzwatt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 20.06.2022 21:18
Bydliště: Zlín

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od hertzwatt » 15.09.2022 11:38

Díky moc za popis. Mám ho uložený z jiné/ých diskuzí. :palec_nahoru:
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od stano. » 15.09.2022 11:56

Dviha ti LOAD. Servo? Klima? Altik (sahara)?

hertzwatt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 20.06.2022 21:18
Bydliště: Zlín

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od hertzwatt » 15.09.2022 13:44

stano. píše: 15.09.2022 11:56 Dviha ti LOAD. Servo? Klima? Altik (sahara)?
Takže teorie s potenciometrem vyvrácena. Nemá vliv na funkci rostlináře. Sahary jsou off jak AC tak chlazení.
Foto 1: S zátěží světla, ventilace na 2 pohyb volantu. AC - off odpojený potenciometr klapky.
Foto 2: Bez světel , ventilace OFF a bez pohybu volantu , ACC - off

Jinak řečeno pokud půjdeme po této teoretické lince. Jaký je normální stav zatížení na motoru který je prohřáty. Jaké PIDy sledovat. Má tady někdo tuto motorizaci ok před FL? Je ochoten zaslat nachodit data. A pro ty co vladnou diagnostice se ptám co sledovat.

Vím moc otázek ale kdo se ptá moc se dozví. Lína huba hotové neštěstí.
Všem díky již předem.
Milan :hhura:
Přílohy
Foto 2
Foto 2
Foto 1
Foto 1
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3915
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od djdekl » 17.09.2022 14:00

Adaptace mas jaky ? Co PCV ventil a hadicky kolem sani ?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od stano. » 17.09.2022 14:23

Mna tam zaujalo hlavne vyskocenie LOAD v grafe.

hertzwatt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 20.06.2022 21:18
Bydliště: Zlín

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od hertzwatt » 19.09.2022 09:59

stano. píše: 17.09.2022 14:23 Mna tam zaujalo hlavne vyskocenie LOAD v grafe.
To zvýšení jsem udělal já dva krát jsem klepnul na pedál plynu. Jestli si to ventil nahodou neprovede koreci.
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA

hertzwatt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 20.06.2022 21:18
Bydliště: Zlín

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od hertzwatt » 19.09.2022 11:13

djdekl píše: 17.09.2022 14:00 Adaptace mas jaky ? Co PCV ventil a hadicky kolem sani ?
Adaptace dnes nahraji. Ale mazal jsem je asi 3-4 krát a najižděl je cca po 150-200km město mimo město. Zlín je samý semafor a mám už trasu kde jen radíš brzdíš atd. 50-70-90 pak to vezmu dálnice. Ale jak říkam. Jak pojedu dnes na oběd , nahraji sem k posouzení. Volnoběžný ventil nový (Pierburg), hadičky odvětraní nové , ventil na odětrání nový.Hadice odvětrání nádže ok. Hadice na posilovač utěsněna. Záslepka pokd klapkou volný vývod utěsněn.
Tady problém asi nebude. Jediné co mne příde je tá klapka. Proč si to myslím. Teď je venku kosa 13 stupnů a jezdil jsem po městě no 20km a volnoběžné otáčky ok. Popojížděl jsem kolem zlína a až ve Vizovicích se motor prohrál a otačky viz. foto hezky 850-900 atd.

Logicky mne příde. Ad jedna jelikož to má zavyslost s tepelnou roztažností materialu. A jediné v čem se se vrtal byla klapka. A jelikož jsem odstranil tu tesnící vrstvu ze škrtící klapky. Takže při pokojové teplotě neboli jinak dokud se klpaka neprohřeje. Tedy těleso klapky jakš takš těsní. Jak se prohřeje plast se mírně roztáhne a přisává si to vzduch. Toliko moje teorie. Jeiné na co jsem kolem nešáhl je těsnění pod sáním. To je původní.

Ale taky to může být něčím jiným. Můžu se plést.

Milan
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od Jemar » 19.09.2022 15:28

Kdysi jsem klapku čistil, dělal jsem i návod. Jestli tu je netuším, už do nich nemám přístup.
Každopádně klapka musí být těsná, při jejím zavření musí jít do motoru vzduch jen přes volnoběžný ventil. Těsnost jsem zkoušel nalitím technického benzínu na klapku, teprve po minutě se objevil průsak na druhé straně. Pokud je těsnění klapky pryč, volnoběžný ventil už nedokáže zregulovat přístup vzduchu do motoru. Asi nejjednodušší řešení je na vrakovišti sehnat jinou klapku s těsněním na obvodu a vyměnit. To si myslím že pomůže.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.

Příspěvek od miki21 » 19.09.2022 16:50

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti