za studena špatně startuje 1.6 16 v

Odpovědět
dolezalmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.09.2015 09:11

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od dolezalmichal » 03.10.2015 07:50

petulak píše:ale, je to první modul při startování.

""Spouštění motoru:
• Při startu motor potřebuje volný přísun vzduchu, proto je signálem ŘJ ventil otevřen na 100%.
• Po snížení otáček a stabilizaci provozu motoru musí být zabezpečen přísun vzduchu pro volnoběh.
"" :D

moc tomu nevěřím, že je to tím, ale známej mi ho objednal nový na zkoušku s tím, že by měl jít vrátit tak to zkusím tedy a dám vědět.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 03.10.2015 11:18

ja myslim ze tim ventilem to nebude....ja mam kanal volnobehu v klapce zalepen a je v nem jen 5 mm vyvrtana dira aby mnel vzduch jen a pouze pro volnobeh aby se to za jizdy nechovalo jako tempomat(a muze si to ventil otevirat jak chce :D )....a startuje to na prvni otoceni kliky vzdycky...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dolezalmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.09.2015 09:11

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od dolezalmichal » 03.10.2015 13:47

tak tym volnoběžným ventilem to taky není dneska jsem tam zkoušel dát ten novej a taky nic, ještě někdo nějakej nápad?Jinak to pude myslím brzo někde ze skaly uz my dochází trpělivost :)

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 03.10.2015 21:47

aspon vidis ze mam pravdu...ze "preventivni" vymeny vseho mozneho jen a pouze prodrazuji opravu....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od pkadecka » 04.10.2015 08:22

Jo, ale jak chceš poznat, co je špatně? Z křišťálový koule? Např. trojkombinace svíčky - kabely - cívka. Jedno z toho je blbý a proto motor blbne a jak to tak bývá, až když vyměníš svíčky a kabely, přijdeš na to, že je špatná cívka.

Budu se zase opakovat, vyměnil jsem svíčky, protože si o to už říkaly, cukalo to, po vyndání na nich bylo vidět, že maj dost. S novejma svícema to ale blblo taky i když jinak. Pak jsem koupil nový kabely (ty moje měly dost naběháno, cca 60000, co jsem na nich najezdil já plus to, co na nich najezdil původní majitel a vlastně ani nevím který - páč mi měnili motor a nevím který kabely tam nechali, ale to je vlastně jedno), sada NGK stála 650Kč, za ty prachy se na fordshop.cz dá koupit tak jeden. Nový kabely nepomohly, tak jsem nakonec místo cívky za 1000Kč koupil spárové měrky za 100vku a sklepal svíčky z 1,3 na 1,1mm a pomohlo to. A to mi tu lidi radili, abych koupil novou cívku, že to není zas tak moc peněz.

Taky někdo říká, že špatný svíčky mohly odpálit kabely a ty zas cívku, což se mi moc nezdá.

Někdy prostě za podobnou závadu může X věcí a pokud nemáš např. přístup ke skladu náhradních dílů, abys metodou pokus-omyl našel, co je špatně, tak se to opravuje fakt blbě. A když už něco vyměníš, nebudeš tam dávat zpátky ten původní starý díl, který už měl něco naběháno, ten nový ani vrátit nejde a prachy jsi za něj stejně už vyhodil... a protože věci se kazí, třeba bys ho měnil tak jako tak za půl roku.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 05.10.2015 15:11

svicky muzou zabit civku jen tim ze protoze palej v paru je strasne dulezite aby meli stejnej odtrh...pokud nemaj tak na vinuti kde ma svicka vetsi odtrh je vetsi napeti zazehu jiskry a hrozi pruraz vinuti civky
..mezi nama--kabely jdou bezproblemu promerit jak na tom jsou,inducka v podstate taky a svicky mnohdy staci po vyndani sklepnout zpet na predepsanej odtrh elektrod(v pripade ze na pohled uz maji elektrody ohorele na pulku tak samo vymenit)
ale jak to tu stale dokola ctu je lepsi dat za opravu cukani 5 tisic aby to necukalo nez 1200...aby to necukalo...vidim ze s marzi 20 procent na autodilu jsem udelal dobre ze delam v autodilne...proc mit za opravu 300kc kdyz muzu mit 1000...to je super :perfect:
..skoda ze jsem jeste stara skola autoopravare a ne vymenovace...mne to neda nekoho zbytecne oblozit o koruny...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od pkadecka » 05.10.2015 15:44

To s tím zabitím cívky odrthem svíček jsem nějak nepochopil a to jsem to čet několikrát. Pokud maj svíčky odtrh dle výrobce, tak nevím, jak by mohly cívku zabít? Máš tam jedno vinutí na dva kabely v sérii a dvě svíčky = dvě jiskřiště v sérii. Takže tam máš 2x odpor kabelu a 2x mezeru mezi elektrodami. Na to je cívka stavěná. Pro 1.6 motor je odtrh 1,3mm, x2 = 2,6mm. Když budou svíčky sklepané na míň nebo platinky, bude to celkem 2mm.

Podle mě cívka nepozná, jesli má jedna svíčka 1mm a druhá 1,3. Jo, kdyby měly 2mm nebo jsi odpojil kabely, tak možná, ale stejně se mi to nezdá. (Ovšem zkušenosti s tím nemám.)

Na kabelech se proměří jednoduše jejich odpor, na cívce taky, ale jak proměříš, jestli to někde neprobíjí? Nebo neprobíjí občas nebo neprobíjí za studena, za mokra... To obyčejným multimetrem za 300Kč nezměříš.

Jinak ke kalkulaci ceny, za svíčky jsem dal asi 330 Kč (jedna kolem 80Kč), za kabely 650 Kč (samozřejmě, kdybych měl za ně dát 3000 u Forda, to bych se na to pěkně...). Pak spárové měrky asi za 100vku. To jsem na 1100Kč. I kdybych kupoval ještě cívku za 1000, pořád mi do těch 5000 něco chybí.

(Že jsem vedle toho vyměnil i prorezlej a děravej kat za 4000, to nepočítám, páč s tím nesouvisel a nejspíš by to s ním jezdilo až do další technický, ale holt jsem to radši vyměnil hned, než abych to pak musel řešit v nejblbější dobu, například tejden před Vánocema, to se obvykle posere nejvíc věcí.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 05.10.2015 21:47

vysvetlovat v dobe chytreho googlu funkci transformatoru(coz inducka je) a dej v nrm pri vyboji a hlavne napetove deje se mne fakt nechce...to je jen obycejnej fyzikalni dej....ale zkus nasavit odtrh na svickach palicich spolu jednu na 1.4 mm a druhou na 0.8 a jak dlouho to inducka prezije? ...nez ji hodis do popelnice
...nehlede na to ze vetsi odtrh meni cas zazehu
ale tyhle fyzikalni zakony jsou k nalezeni no googlu
a odtrh svicek se provozem(opotrebenim) zvetsuje....sa je jednou za rok vyndam z motoru a musim je vzdysklepat zpatky na ten 1 mm....a uz jezdej vc nez 80 tis km a stale v pohode...inducku ma osobne z roku99 nekolikat zalepenou a stale funguje bez skubani
...na promereni kabelu mame v dilne pamatecnej socialistickej merak...nekde zachranenenej v zrusnym JZD :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od pkadecka » 06.10.2015 06:51

Vysvětlení "najdi si to na googlu", to jsem nečekal. Jsem elektrikář, jak funguje transformátor, to vím. A proto nechápu, proč mělo vadit, že jedna svíčka má 0,8 a druhá 1,4 mm, když jsou v sérii a cívka nemá jak to poznat. Dohromady je to 2,4 a to je pod těch 2x1,3, kolik maj ty svíčky mít.

("Památnej socialistickej měřák" nemá doma každej, navíc je to specifikace jak noha. Pokud to měří, jestli kabely neprobíjej, je to dost speciální meřidlo a taky drahé - pro normálního člověka je lepší a levnější koupit za 600 nový kabely.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 06.10.2015 10:48

:D :D ...civka ten rozdil pozna uplne jednoduse tak ze dojde na vysokonapetovem vinuti k prurazu izolace z duvodu ze na 0.8mm je zazehove napeti rekneme 10 tisic(obrazne receno a pri normalnim tlaku-v tlaku je to nasobne vic)voltu a na 1.4mm uz klidne i 35 tis voltu..a klidne to izolace vynuti vydrzet nemusi a misto na svicce to zacne jiskrit ve vinuti ...tyhle deje jsou fakt jine nez pri zapojovani zasuvky na zdi...ale to jiste vis kdyz jsi elektrikar ne? ..urcite taky vis ze rele v aute jsou proti indukcnim napeti chraneny diodou paralerne prave kvuli indukcni spicce ktera je az 10nasobek napeti tzn pri 12v tam pri odpojeni vznikne az 120 voltu indukcni napetova spicka ktera klidne muze bez problemu zabit polovodic co to spina
atd
to nemam z vlastni hlavy-to mne vysvetloval zkusenej autotronik
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od pkadecka » 06.10.2015 11:18

Tak znovu: máš sekundární vinutí trafa a na něj připojené dvě svíčky = dvě vzduchové mezery v sérii. Jaký je rozdíl mezi:

dvě vzduchové mezery 1mm a 1,6mm
dvě vzduchové mezery 1,3mm
jedna vzduchová mezera 2,6mm?

Mně se všechny tři případy z pohledu trafa jeví stejně. Samozřejmě, pokud by ta mezera byla výrazně větší, bude to problém, protože jiskra si najde lepší cestu a může to být právě ve vinutí trafa, jak píšeš.

(A když píšu, že jsem elektrikář, nemyslím tím, že se živím zrovna zapojováním zásuvek; jsem projektant.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 06.10.2015 12:50

pozor..tou hlaskou o zasuvkach jsem nechtel vubec nikoho urazit a nebo nasrat...jen tahle "elektrika" je jina nez u zapojeni zasuvek....tak jestli te to rozdrazdilo tak se omlouvam.
...ale sam uznas ze kdyz se zvetsi odtrh( vlastne odpor vn okruhu i z duvodu preruseni kabelu) tak opravdu hrozi pruraz vinuti v civce....ze jo?
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od pkadecka » 06.10.2015 13:30

Je to možné, ale to píšeš o něčem jiném, než předtím - to jsi tvrdil, že musí mít stejný odtrh. (Ta cívka by šla udělat i tak, aby při sekundáru naprázdno nehrozilo její zničení, tj. musela by tam být dostatečná izolace vinutí. V praxi to ale není potřeba, protože naprázdno ji nikdo neprovozuje, v autě je vždycky zatížená svíčkami, takže napětí na sekundáru bude nižší. A proč by výrobce dělal lepší, než je potřeba, je to drahé...)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od vitr73 » 06.10.2015 18:24

musej mit stejnej odtrh...uz jen proto ze kazda je jeden konec vinuti a prez kostru hlavy se prez obe svicky kostri...a stale tvrdim ze cim vetsi bude odtrh svicek vetsi tim je vetsi napeti na vinuti ktere na civce zustane nez dojde k jistre...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v

Příspěvek od pkadecka » 06.10.2015 18:45

Tvrdil jsi přesně tohle:
vitr73 píše:svicky muzou zabit civku jen tim ze protoze palej v paru je strasne dulezite aby meli stejnej odtrh...pokud nemaj tak na vinuti kde ma svicka vetsi odtrh je vetsi napeti zazehu jiskry a hrozi pruraz vinuti civky
- no a mě se nelíbí to tvrzení, že cívku zabije jenom to, že svíčky nebudou mít stejný odtrh.

Že jsou svíčky ukostřené na motor, to je vlastně jedno, protože to sekundární vinutí cívky (resp. trafa) to nepozná - to totiž ukostřené není, od auta je izolovoané a oba jeho konce jsou ve vzduchu, resp. každý je připojený na jeden zapalovací kabel (a ten na svíčku).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti