Právě je 25.05.2019 06:54



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 309 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další
 Kolísání otáček a zhasnutí motoru 
Autor Zpráva
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2008 18:15
Příspěvky: 627
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ok, díky. No tak aspoň je to třeba informace pro ostatní, že to blbne i s touhle poslední verzí SW. Ach jo.
Takže asi klapka, ale za ty prachy se mi to jako další pokus zdá neakceptovatelný :D

_________________
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek


04.05.2019 17:58
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
ZaQik napsal:
po verzi VH byla jeste verze VJ z 16.02.2012 ... nejprve se vzdy dava do novych aut a po 3-6 mesicich je uvolnena k prehravani do starsich aut

Kamos ma VJ, ale SW date mu pise 3.9.2010. Alebo to nie je datum vydania softu?

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


06.05.2019 08:31
Profil E-mail
Admin
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30.05.2010 17:33
Příspěvky: 15581
Bydliště: exit 82 na D0
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
ZaQik napsal:
to je datum puvodni konfigurace/fw ... pri prehrani fw se nemeni

_________________
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.


07.05.2019 08:22
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: 07.05.2018 18:39
Příspěvky: 19
Bydliště: Vamberk
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Nahozena nová klapka. Efekt klokaního benzínu zmizel a za studena se s tím dá rozjet normálně. I lehký škubaní v malých otáčkách (hlavně za studena) je to tam. Ale volnoběh pořát neposedně lítá.

_________________
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw


11.05.2019 07:11
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2008 18:15
Příspěvky: 627
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ach jo :dih:

_________________
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek


14.05.2019 09:49
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2008 18:15
Příspěvky: 627
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Mně furt vrtá hlavou, jak je možný, že výměna klapky pomohla provozu za studena. Pokud je klapka vadná, mělo by auto blbnout i za tepla, ne? Klapka jen otevírá podle signálu aniž by sama dokázala zohlednit teplotu.

Tím pádem jsem čekal, že výsledek bude volnoběh bez houpání a jízda za studena naopak bez zlepšení :)

Musel jsi dřív ráno startovat 2x nebo s plynem a teď je to pohoda?

_________________
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek


15.05.2019 15:12
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 15:30
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Není to tak, ze klapka ridi volnoběh studeného i tepleho motoru? Tedy pokud bude klapka bez signálu, je natolik tesna, ze motor zhasne, a to nezávisle na tom, zda je studeny a nebo teply? Analogicky je potom potřeba jiné otevteni klapky pro teply a studeny motor. Pak bych ale cekal, ze bude něco spatne v oblasti malých otevteni - ale to by mela resit prave nova klapka.
Spis mi ale připadá, ze klapka by mohla mit něco jako obtokovy kanál pro základní volnoběh - a za studena ci podle zátěže doregulovat natoceni dle zatizeni a potřeby. Čili za studena by vse jakz tak fungovalo, ale za tepla by zásahy vedly k rozhoupani otacek.
Nemate někdo fotky? Mel jsem ji venku někdy loni, uz si to nevybavuju.

A ještě dotaz - co tak reset RJ po výměně klapky?

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


15.05.2019 17:53
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2008 18:15
Příspěvky: 627
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Jo, klapka zařizuje volnoběh u všech režimů, ale sama k tomu nemá žádnou logiku, tzn. otevírá jenom podle toho, co jí říká řídicí jednotka. Za to, že je motor za studena apatický a po prudším přidání plynu naopak otáčky klesnou nebo dokonce motor chcípne, by snad sama o sobě neměla moct. No leda by byla tak pomalá, že vstřiky přesytí směs, protože se klapka nestihla otevřít dost rychle. Ale to by pak byla úplně stejně pomalá i za tepla, a to asi právě není.

Při studeným motoru si musím fakt dávat pozor, abych přidával plyn pomalu. Teprv když slyším, že lezou otáčky nahoru (docela to trvá), tak můžu začít s pouštěním spojky, jinak okamžitě chcíp.
Za tepla se rozjíždím už docela normálně.

_________________
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek


15.05.2019 18:10
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 15:30
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Dovedu si predstavit, ze pokud by byla treba klapka vytlucena, tak by jeji prutocny prurez a tim i prutok neodpovídal kalibraci a RJ nevi, co s tim. To se projeví nejvíc kolem volnobehu...

RJ ale vi, ze je motor studeny a podle toho ridi klapku - ta logiku nepotřebuje, jen da zpět signal o tom, jak je otevřena.
Ještě me napada, ze by treba mohl blbnout prave signal natoceni klapky - pokud by byla hodnota sice v toleranci, ale presto mírné odlišná, nez by mělo byt.

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


15.05.2019 18:26
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2008 18:15
Příspěvky: 627
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zní to logicky. Já si tu klapku snad koupím :D

_________________
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek


15.05.2019 18:40
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 15:30
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ideální by bylo zkusit jinou - at do nedopadne jak s tou hadici odvetrani :/

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


15.05.2019 18:43
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 15:30
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Už jsem našel - obtokovy kanálek neni, ale za to ma klapka šroubek dorazu pro nastaveni základní polohy. Tady to je dobre vidět.
http://autokadabra.ru/shouts/79576

Zkusil bych prvne hrabnout do zakladniho nastavení klapky, mohlo by to aspoň pomoct za tepla, otacky by nemusely padat pod nějakou minimální hodnotu, danou dorazem.

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


15.05.2019 18:53
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 07.05.2018 18:39
Příspěvky: 19
Bydliště: Vamberk
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Mě to startuje normálně, cca 3krát se otočí a běží. Občas trošku kolíšou otáčky, ale nic dramatickýho. Efekt klokaního benzínu se malinko navrátil po vytvoření nových adaptací ( po výměně klapky jsem resetoval přes forscan ). Po natankování vervy se situace zlepšila. Dia jsem za jízdy teď neměl napíchlou ( nestíhám nic ). Dotahovat dorazovej šroubek... nevím no. Klapka reguluje i přivíráním a nevím co by se pak dělo, když by se RJ snažila klapku přivřít, ale ta byla nechanicky na dorazu. Co by na to řek motorek a plastový převody a ve výsledku i RJ. Ale to je jen logická úvaha. Jinak nevím jistě ( dělal jsem to ve spěchu ) ale ta klapka od pierburgu ani ten šroub asi nemá. Až se k tomu dostanu mrknu pod kapotu, stejně potřebuju udělat olej, jen teď furt leje a víkend fotím na rally :D . V plánu mám vomrknout egr a jeho motorek, aspň jak to půjde bez rozborky. Větši rozborka asi až o dovolený v létě :D . Jinak jak píše jarous350 ty rozjezdy za studena a to přidávání plynu dřív než pouštění spojky mě taky sssss rozjezdy v kopci s ručkou, jinak je to jak z autoškoly. K tomu při rozjezdu RJ obohacuje směs a jakmile pustím spojku srazí to směs zpět do normálu a poskočí to a nebo hobluju spojku.

_________________
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw


15.05.2019 19:37
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 28.01.2009 23:46
Příspěvky: 3896
Bydliště: Brno
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
jenikHK napsal:
Už jsem našel - obtokovy kanálek neni, ale za to ma klapka šroubek dorazu pro nastaveni základní polohy. Tady to je dobre vidět.
http://autokadabra.ru/shouts/79576

Zkusil bych prvne hrabnout do zakladniho nastavení klapky, mohlo by to aspoň pomoct za tepla, otacky by nemusely padat pod nějakou minimální hodnotu, danou dorazem.

Tak od tebe bych si nechal radit. Větší pičovinu jsem neslyšel. To tvou hovadinou totálně rozdrbe chod motoru a seřízení . Věnuj se raději obhajování oturbených babet.

zakladani flame - ban 24 hodin
ZaQik

_________________
Fungující veterán 2,0L benzín


15.05.2019 23:38
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 10.03.2008 15:30
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Jde o to, ze motorek klapku otevírá - zavírá ji pak i pruzina. Motorku klapky jiné nastavení nijak neublizi.

Ohledně hodnot TPS - klapka ma dvě odporove dráhy, takže teorii ohledne mírné odlišných hodnot TPS bych si dovolil vyloučit.

Primárně jsem minil jarouse350 - nez bude pořizovat novou klapku, dat ještě šanci te stávající a zkusit si pohrát s dotazem.
Minimálně jeden člověk (viz link) zkusil s dotazem manipulovat a pry uspesne.
Je potřeba si uvědomit, ze doraz nechává klapku pootevrenou i ve vychozim nastaveni. Samozřejmě je třeba s dorazem manipulovat pomalu v malých prirustcich.
Nebal bych se toho, přinejhorším se puvodni nastaveni vrátí zpět.

_________________
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX


Naposledy upravil jenikHK dne 22.05.2019 17:41, celkově upraveno 1

16.05.2019 09:19
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 309 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.096s | 14 Queries | GZIP : Off ]