Svíčky
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Svíčky
Už se to tu řešilo mnohokrát, ale také bych přispěl - podle mého nezáleží tolik na výrobci, jako spíš na konkrétním typu svíčky.
Já mám moc dobré zkušenosti s náhradou originál svíček za ty iridiové, zlepšil se tím volnoběh a vůbec chování v nízkých otáčkách.
Malý pozitivní vliv to mělo i na spotřebu (tím, že to v těch nižších otáčkách táhne a není potřeba to tolik vytáčet).
Jezdím na normální benzin (i když ty iridiové jsou někdy specifikované jako pro CNG/LPG a mají tak menší odtrh).
Staré svíčky - "levný" originál s měděnou nebo niklovou střední elektrodou - např. Bosch HR7MEV = 0242229785 nebo 0242236633
Nové svíčky - "lepší" alternativa s iridiovou střední elektrodou, např. Bosch HR7NII332W = 0242236574 nebo 0242236663
Já mám moc dobré zkušenosti s náhradou originál svíček za ty iridiové, zlepšil se tím volnoběh a vůbec chování v nízkých otáčkách.
Malý pozitivní vliv to mělo i na spotřebu (tím, že to v těch nižších otáčkách táhne a není potřeba to tolik vytáčet).
Jezdím na normální benzin (i když ty iridiové jsou někdy specifikované jako pro CNG/LPG a mají tak menší odtrh).
Staré svíčky - "levný" originál s měděnou nebo niklovou střední elektrodou - např. Bosch HR7MEV = 0242229785 nebo 0242236633
Nové svíčky - "lepší" alternativa s iridiovou střední elektrodou, např. Bosch HR7NII332W = 0242236574 nebo 0242236663
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Svíčky
Sklepni odtrh standarnej sviecky na iridiovu a vysledok bude pravdepodobne rovnaky.
Standard ma 1,3 a iridione LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.
Standard ma 1,3 a iridione LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Svíčky
Jo, to máš asi pravdu, standard má 1,3 (později korigovaný na 1,2 mm) a iridiové 0,9 mm (později 0,8 mm).stano. píše: 12.07.2021 11:47 Sklepni odtrh standarnej sviecky na iridiovu a vysledok bude pravdepodobne rovnaky.
Standard ma 1,3 a iridiove LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.
To jsou právě ta dvě rozdílná čísla, co jsem psal do příspěvku. Takže úprava odtrhu by mohla pomoci v těch nízkých otáčkách.
Zůstal by pak už jen rozdíl v plánované životnosti - standard má doporučený interval výměny 60tkm, iridiové 90tkm.
Já měnil standardní po 80tkm a už nebyly dobré (cukalo to), zatímco na iridiových mám už najeto 100tkm a stále fungují dobře...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 23.04.2018 23:55
Re: Svíčky
Zase odtrh pod 1 údajně také nepřispívá životnosti cívky. S dnešní cenou svíček nemá cenu laborovat, vzít originál a měnit klidně každou druhou výměnu oleje 

Jirka, České Budějovice, Focus 2 2008,1.6, 74 kw
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Svíčky
No, možná trochu pozdě, ale přece...tommanak píše: 10.02.2019 10:19 Zdravim , chtel bych se zeptat mate nekdo zkusenosti se ctyrbodovyma svickama do fofo mk2 1,6 ti vct ? Znami je furt vychvaluje ale ma je v jinem aute tak by me zajimali fordacke zkusenosti
Zkoušel jsem v letech 2013-2015 typ od Brisku ROR15LGS. Stejný design 4 elektrod nabízí třeba ještě Bosch pod názvem Super 4 nebo Autolite pod názvem Racing.
Když je srovnám s OEM specifikací Bosch HR7MEV, tak jsem nepozoroval subjektivní rozdíl. Hledal jsem vliv na spotřebu nebo stabilitu volnoběhu při studených startech. Jediný efekt, který bych mohl popsat bylo, že nová svíčka je lepší, než stará.
Dal jsem je ven po 2 letech (30 tkm, jak doporučuje výrobce) a přešel na ty iridiové s menším odtrhem, u kterých jsem pozoroval větší efekt, a to konkrétně lepší zátah při nižších otáčkách (a s tím pak i trochu nižší spotřeba).
Nejpravděpodobnější příčinou tohoto "vylepšení" bude však zmenšení toho odtrhu z 1,3 na 0,9mm (jak píše Stano o kousek výše).
Od té doby jsem u těch iridiových zůstal (jsou za slušnou cenu a dlouho vydrží).
Důkladnější "test" různých typů je třeba tady (rozdíly minimální...):
https://www.youtube.com/watch?v=jcVF3xL_fzk
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Svíčky
Mimochodom, v 1.8 a 2.0, ktore maju uplne rovnaku zapalovaciu cievku, byvali predpisane AYFS-22PP (platinove), so spicatou elektrodou ako tie iridiove, s odtrhom 1,0mm, s dlhsim intervalom vymeny (nepamatam presne cislo, myslim ze 80t km). Na motory 1.4 a 1.6 boli predpisane AYFS-22CB, s plochou elektrodou (hore na obrazku), odtrhom 1,3mm.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
Re: Svíčky
Já mám 2 roky iridiové BRISK a fungují v pohodě.
Spotřebu neřeknu - odvíjí se od toho, zda jedu já, nebo manželka
Spotřebu neřeknu - odvíjí se od toho, zda jedu já, nebo manželka

Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: Svíčky
V marci 2021 som dal STK/EK so sviečkami Denso TV16TT, ktoré mali cca 40.000km s vozidlom v popise, bez problémov. Za celú životnosť žiaden problém.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21.05.2013 10:44
- Bydliště: Vyškov
Re: Svíčky
Ahoj mám 1.8i Flexifuel (1.8L Duratec-HE PFI FFV(125PS) MI4) a bojuji od koupě s chcípáním po prvním startu na volnoběh a vysokou spotřebou. Svíčky se tam měnil původní majitel před 40tis km, takže je chci vyměnit. Měli by tam jít svíčky Ford 1369704, ale to je trochu široký pojem, když je hledám na internetu..stano. píše: 12.07.2021 16:27 Mimochodom, v 1.8 a 2.0, ktore maju uplne rovnaku zapalovaciu cievku, byvali predpisane AYFS-22PP (platinove), so spicatou elektrodou ako tie iridiove, s odtrhom 1,0mm, s dlhsim intervalom vymeny (nepamatam presne cislo, myslim ze 80t km). Na motory 1.4 a 1.6 boli predpisane AYFS-22CB, s plochou elektrodou (hore na obrazku), odtrhom 1,3mm.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.

Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Svíčky
Jak jsem zde již někde uváděl, pro Duratec 1.8 (včetně FFV) a 2.0 prodává Ford přeznačené NGK TR6AP-13.
Bez nějakých problémů 60.000km vydrží svíčky v těchto motorech fungovat. Mám zkušenost jak NGK, tak ekvivalentní Bosch, vždy se standardní vzdáleností elektrod.
Problémy s chodem motoru za studena dále řeší:
- vyčištění škrtící klapky od karbonu (+ ev. Přesazení ozubeného kolečka v převodovce mezi klapkou a motorkem)
- přehrání FW v PCM na poslední verze (cca z roku 2012) - zde se trochu obávám, zda taková kalibrace byla dostupná i pro verzi FFV.
Bez nějakých problémů 60.000km vydrží svíčky v těchto motorech fungovat. Mám zkušenost jak NGK, tak ekvivalentní Bosch, vždy se standardní vzdáleností elektrod.
Problémy s chodem motoru za studena dále řeší:
- vyčištění škrtící klapky od karbonu (+ ev. Přesazení ozubeného kolečka v převodovce mezi klapkou a motorkem)
- přehrání FW v PCM na poslední verze (cca z roku 2012) - zde se trochu obávám, zda taková kalibrace byla dostupná i pro verzi FFV.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21.05.2013 10:44
- Bydliště: Vyškov
Re: Svíčky
Díky pánové, NGK jsem našel s označením NGK 5809, tak snad to bude ono.
Jinak klapka je vyčištěná, kolečko jsem přesazoval, a FW je tam ten nejnovější dostupný (až to dám na diagnostiku, tak se podívám, co tam vlastně je), taky jsem měnil termostat, protože mi přišlo, že se občas zasekne. Měnilo se tam i palivové čerpadlo, jehož součástí je filtr (sítko) paliva + vzduchové filtry a kontrola sání, výfuku, lamba sond. Ještě mě napadly vířivé klapky na sání, ale od nich se žádné pazvuky nelinou, asi jsou ok. Taky jsem našel zmínky, že potenciálně to může být i špatná funkce relé palivového čerpadla.
Jinak klapka je vyčištěná, kolečko jsem přesazoval, a FW je tam ten nejnovější dostupný (až to dám na diagnostiku, tak se podívám, co tam vlastně je), taky jsem měnil termostat, protože mi přišlo, že se občas zasekne. Měnilo se tam i palivové čerpadlo, jehož součástí je filtr (sítko) paliva + vzduchové filtry a kontrola sání, výfuku, lamba sond. Ještě mě napadly vířivé klapky na sání, ale od nich se žádné pazvuky nelinou, asi jsou ok. Taky jsem našel zmínky, že potenciálně to může být i špatná funkce relé palivového čerpadla.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Svíčky
Otvor klapku v nadrzi, aby sa vyrovnal tlak a potom nastartuj. Ide to aj prstami, alebo lievikom ak mas. Ak nie, po tankovani ide volnobeh v poriadku?
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21.05.2013 10:44
- Bydliště: Vyškov
Re: Svíčky
Díky za tip, vyzkouším, nálevku mám. Volnoběh dělal problém vždy jen při prvním startování ráno, popř. se musel přidat plyn, aby to nezdechlo. Jen od dnešního rána novinka.. auto nenastartuje, motor točí, ale nenaskočí, což se ještě nikdy nestalo, ani předehřev motoru kabely (Flexifuel)+dobití baterky nepomohlo. Paradoxně to poprvé hodilo na displej hlášku o problému s posilovačem řízení, ale od té doby to žádnou hlášku nepíše, ani chybový kód jsem BT diagnostikou nenašel (spolehlivější diagnostika je na cestě). Ve středu snad dojdou svíčky, tak je vyměním a uvidím, jestli to zabere
jen se obávám, že to bude nějaká jiná nepříjemnost 


Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13409
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Svíčky
Pohledal bych tady na fóru témata, které obsahují slova přepájení a budíky.


Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host