zaklepání ventilů při akceleraci

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3106
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od jenikHK » 30.09.2022 18:32

Taky mám z Německa nějak rozmlsanej motor :nixw:

Nejlíp to jezdí na N98 od KM Prona nebo Verva100 s dodatečnou dávkou VIFu taky super, ač je v tom víc ETBE.
O dovolené jsem zkusil čistý N95 bez biolihu, rovněž fajn.
Naproti tomu Effecta95 běží motor tvrdě a při akceleraci pocukávání.
Jak jsem už psal jinde, mám podezření, že ta N95 E5 nefunguje tak, jak by měla N95.
Pro zajímavost: i starý dvoutaktní motory jedou na Vervu jak utržený.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13485
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od stano. » 30.09.2022 19:25

Olej riesi svojvolne LSPI, nie klasicku detonaciu kvoli zlemu predstihu.
Nemoze tam byt chiptuning a vyzadovanie vyssieho oktanoveho cisla sponovanim predstihu?

Djukenzie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 07.07.2021 17:07

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od Djukenzie » 27.10.2022 20:04

Vy se máte já neustále řeším problém s detonačním hořením u duratecu. Vyzkoušel jsem všemožné čističe ventilů, VIF liju pravidelně. Dělá to dokonce i u vysokooktanového benzínu, byť méně. Auto jsem dával do několika servisů a tam mi řekly, že je to normální. Vždy ale bylo chladno, a to je jediná věc, která to trochu omezí.

Dokonce jsem auto dával i do originálního servisu. Bohužel neúspěšně. Chlap mě odbyl s tím, že nic nenašli a že to duratec dělá. A když v létě jedu třeba po dálnici do táhlého kopce a je opravdu teplo, tak jsou to takové rány, že musím okamžitě zpomalit (ani to úplně nepomůže). A mám strach o motor. Už vážně nevím komu mám co zaplatit za to aby to opravil. A to jsem ochotný, pro ten klid, za to zaplatit.

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od djdekl » 02.11.2022 07:16

Cidlo , cidla klepani ? Nastavena RJ na jine oktany ?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9480
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od phofy » 02.11.2022 08:37

A co vlastně máš za motor? 1.6, 1.8, 2.0?

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 329
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 25.01.2023 13:12

LeonardoTM píše: 30.09.2022 14:19 - zkusím také nějakou přísadu na přímé zvýšení oktanového čísla (tj. jako, že koupím nejlevnější N95 a tu N98/N100 si vyrobím sám)
Tak další praktická zkušenost po vyjetí skoro 2 nádrží - přísada Octane Booster / Octan 10+ Verbesserer od Wynn's nalitá do obyčejné N95 z ní udělá něco jako N98/N100. Cena se tím dostane o cca 3 Kč/l nahoru, což odpovídá běžné ceně 98/100 oktanového benzinu (záleží kde se tankuje...).
Mně toto domácí aditivování vyhovuje více, mám to prostě pod kontrolou, co tam liji.

Problém s klepáním je tímto +/- vyřešen, ale stále mi vrtá hlavou, jestli tam nebyl nějaký ten chiptuning (jak psal dříve stano)...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 11.10.2023 14:40, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Djukenzie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 07.07.2021 17:07

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od Djukenzie » 09.03.2023 17:06

phofy píše: 02.11.2022 08:37 A co vlastně máš za motor? 1.6, 1.8, 2.0?
Mám 1.8. Nastavení ŘJ na vyšší oktany jak psal kolega ? O tom jsem ještě neslyšel. Čidlo klepání zkoušeli v servisu na nějaké zkoušečce a říkaly, že dává dobré hodnoty.

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od MerHanz » 08.05.2023 13:21

Sranda je, jak každej řeší detonace při velký zátěži. Já to mám opačně. Když je horko a motor je dost prohřátej, tak to detonuje při lehkým přidání plynu prakticky až do 4 tic. (pak nevím, přehluší to zvuk motoru ). A když mu naložím aby vyrazil, tak je klid. Takže to v provozu během léta detonuje dost často. Čidlo klepání nový, sdružený senzor v sání novej, EGR, Klapka nový. Přetěsněno co se dalo včetně odvětrání kliky i s novou hadičkou. Vstřikovače profouknutý čističem ( prášej pěkně ) a samo, že nový gumičky. Svíčky a cívky taky new . Tlak paliva Ok. Při pohledu do sacích kanálů to nijak moc zasviněný nebylo. Už mě napadá snad jen vstřikovače vyměnit 8O . Vzhledem ke stoupajícím teplotám očekávám brzký nástup cvrlikacího období :x . Jo a dělá to na každej benzín i s wifem.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od djdekl » 09.05.2023 19:35

Je mozny a i logicky ze auta s cidlem klepani nastaveni mit nemusi...

Zde napr. Fiesta 1.4
ids-oktany.jpg

Djukenzie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 07.07.2021 17:07

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od Djukenzie » 20.05.2023 00:10

MerHanz píše: 08.05.2023 13:21 Sranda je, jak každej řeší detonace při velký zátěži. Já to mám opačně. Když je horko a motor je dost prohřátej, tak to detonuje při lehkým přidání plynu prakticky až do 4 tic. (pak nevím, přehluší to zvuk motoru ). A když mu naložím aby vyrazil, tak je klid. Takže to v provozu během léta detonuje dost často. Čidlo klepání nový, sdružený senzor v sání novej, EGR, Klapka nový. Přetěsněno co se dalo včetně odvětrání kliky i s novou hadičkou. Vstřikovače profouknutý čističem ( prášej pěkně ) a samo, že nový gumičky. Svíčky a cívky taky new . Tlak paliva Ok. Při pohledu do sacích kanálů to nijak moc zasviněný nebylo. Už mě napadá snad jen vstřikovače vyměnit 8O . Vzhledem ke stoupajícím teplotám očekávám brzký nástup cvrlikacího období :x . Jo a dělá to na každej benzín i s wifem.
Ale já mám přesně to stejné. Musím tomu šlápnout aby to nedělalo. Ale když je kopec, tak to ani nepomůže a naopak je to horší, prostě to musím nohou neustále korigovat. Všude mě řekly, že je to ok, že to duratec dělá, ale vždy bylo chladno a nedělalo to jako za tepla. Tohle prostě není normální, ty rány co od toho jdou jsou někdy šílený, když je fakt teplo. Četl jsem, že teplotu může zvedat vadné EGR, ale to jsi měnil. Čistil jsi i kanálky ? Napadaly mě už i zoufalosti jako sundat plastový dekl na motoru, aby se líp chladil motor :lol: :lol: :lol: :lol: prostě už fakt nevím co, když nikde, včetně origo servisu nepomůžou. A to tam pravidelně liji aditivum a najedu ročně 30K. Nic se nezlepšilo.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 329
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 19.01.2024 14:16

Další praktická zkušenost s potlačením klepání ventilů...
Ze zvědavosti jsem zkusil do motorového oleje přidat přísadu NanoTech (prý nějaké kulovité nanočástice wolframu), které vytvoří lépe mazivou vrstvu. Motivací bylo snížit spotřebu oleje, která byla asi 0,15l/1000km (což znamená dolévání 2-3l mezi výměnami). Fusion má sice najeto už slušných 200tkm, ale Focus se stejným motorem a najetými 250tkm v podstatě žádné dolévání nevyžaduje. Jestli to zde pomohlo zatím nemůžu říci, protože je to krátce od aplikace.

Pozoroval jsem ale efekt eliminace klepání při nízkých otáčkách, když je motor v zátěži. Prostě to, co mě trápilo také a řešil jsem to tím vysokooktanovým benzinem (viz moje příspěvky výše v tomto vláknu). Po aplikaci přísady jsem zkusil natankovat obyčejnou 95ku (bez přísad) na kterou to původně dost klepalo a teď to už nedělá, prostě to po aplikaci přísady přestalo.
Nechci být nějakým propagátorem přísady, snažím si držet nadhled. Pro nové motory to určitě není třeba, ale pro ty staré vyběhané to asi může pomoci, viz test ze SM: https://www.auto.cz/nanocastice-v-motor ... uje-125022
Možná se tedy "dotěsněním" motoru (vodících prvky ventilů, zvětšením tlaku ve válcích atd.) potlačil ten skon ke klepání.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 329
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 23.04.2025 11:46

Tak po dalším skoro roce ještě jedna relevantní praktická zkušenost. Vím, že má motor vůle, protože žere olej a měl jsem trable na emisích. Proto jsem (trochu ze zvědavosti a trochu za zoufalství) zkusil hustší olej, tj. olej, který vytváří tlustší film. Z originál 5W-30 jsem přešel rovnou na 5W-50. A jak to dopadlo... ?

No, vlastně dost podobně jako před rokem s olejem 5W-30 a nanočásticocou přísadou. Sklony ke klepání jsou potlačené tak, že při běžném užívání se klepání nevyskytuje. Zaznamenal jsem ho jen vyjímečně při komplikovaných rozjezdech do kopce na jedničku.

Závěr: hustší olej dočasně pomáhá a jeho efekt je srovnatelný s přísadou do normálního řidšího oleje.
PS. Vím, že jediným správným řešením je generálka motoru (přebrousit válce, přetěsnit písty...), ale do toho se mi nechce a nedává to ekonomický smysl.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host