Porucha VCT - vyřešeno

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Porucha VCT - vyřešeno

Příspěvek od BoraBora » 16.08.2009 11:45

Řešil jsem problém čidla vačkové hřídele. Třeba se moje zkušenost bude někomu hodit.
Na dovolené na Moravě se mi rozsvítila kontrolka motoru (oranžová) a auto citelně ztratilo výkon v nízkých otáčkách a naložený do prudšího kopce jsem jel sotva 40. Čekalo mne ještě 10 dní dovči a cesta domů, takže jsem začal shánět v oblasti Ford servis. Nakonec jsem sehnal Auto Tichý v Havířově. Později jsem se dozvěděl, že Fordy dělají teprve 2 roky.
No nic - diagnostika zjistila poruchu čidla proměnného časování ventilu sání. Takže se vymění čidlo a že to bude v pohodě. Čidlo se vyměnilo a žádná změna, a že je potřeba vyměnit celý mechanismus sací vačky, a že rovnou doporučují vyměnit obě, i výfukovou. Nutnost sundat celé rozvody, oprava tak za 10ku. Nicméně dodací lhůta dílů byla tak dlouhá - týden, díly až z Německa, takže by se to nestihlo do mého odjezdu udělat. Jezdit se s tím dalo, i když žádná paráda. Takže jsem zaplatil 3ku za ten nový ventil a odjezd.
Hned po návratu jsem to hodil k známému co se mi o auto stará a od kterého jsem ho i koupil - moc šikovnej člověk. Ten s tím zajel do Příbramského Fordu, jelikož sám nemá diagnostiku. No a tam jim stejný software ukázal chybu čidla výfukové vačky. Výměna a všechno v pohodě, žádná výměna mechanismu vaček tedy nebyla nutná. Navíc jsem nic neplatil, bral to jako skrytou vadu :)
Každopádně jsem ušetřil 10ku za opravu, která by to stejně asi nevyřešila.
Jo a motor mám benzín 1.6 16V ZETEC PFI VCT 115PS/85kw
Naposledy upravil(a) BoraBora dne 13.11.2009 09:00, celkem upraveno 3 x.
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 17.08.2009 12:17

Vsechno jinak - 2 dny a uz zase "svitim" :( Se z toho po****
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 18.08.2009 09:00

Zpátky do servisu to jde 27.8. dopoledne, takže dám vědět jak to dopadlo
Naposledy upravil(a) BoraBora dne 21.08.2009 14:13, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od richisan » 19.08.2009 01:29

Mozno sa mylim, ale nema cidlo polohy vackoveho hriadela (Hallov snimac) len TDCi?Nepocul som, ze by ho mal v aute niekto s benzinom :wink:

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 19.08.2009 09:00

Mam tam dokonce 2 - jedno na vacce sani a jedno na vyfukove. Je to na strane jako jsou rozvody. Na druhe strane jsou jeste 2 dalsi mensi cidla, ktere tam ma kazdy benzinak. Vyfotil jsem to, ale nemam s sebou kabel - ale urcite to dodam.
Ty silnejsi 1.6 to pry maji vsechny, urcite bvsechny s VCT. Ty slabsi 74kW to pry nemaji.
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od zirafak » 19.08.2009 09:15

Nebudes mat skor problem s LAMBDA sondami?Tusim to mal aj misoka s rovnakym motorom.
A motor mas asi Ti-VCT,lebo to PFI VCT od Forda motor nieje. :idea:

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 19.08.2009 09:38

Podle VIN kodu je to 1.6 Zetec-S PFI VCT, v technicaku je jenom 1.6i
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od zirafak » 19.08.2009 09:39

Som este nikdy toto oznacenie nepocul.Vsade sa uvadza Ti-VCT :idea:

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 19.08.2009 09:45

No taky jsem koukal, VIN decoding v priloze. V pojistovne to taky nemohli najit, tak tam dali Ti-VCT. Motor je tam 100% puvodni - kupoval jsem sice v Nemecku, ale od svagra (segra se tam vdala), ktery to auto kupoval jako nove a motor urcite nemenil.
Lambda sondu merili v servisu, ta by mela byt v pohode.
Přílohy
focus - VIN decoding.JPG
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od silverwolf » 19.08.2009 09:55

Podle mně je to taky Ti-VCT a jak to že tam máš motor ZETEC, když myslím od roku 2004 nebo 5 se tam dával už Duratec?
Edit: motory se do MK II od roku 2004 dávaly tyto..
1,4 Duratec 80PS
1,6 Duratec 101PS
1,6 Duratec Ti-VCT 115PS
1,8 Duratec 125PS
2,0 Duratec 145PS
2,5 Duratec (ST, RS) ST- 225PS RS-305PS
Motor Zetec se od roku 2006 dává pouze do Ford Focus Mk 2 CC (facelift):
1,6 16V Zetec S 100PS

Teda jsem o tom přesvědčený.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 19.08.2009 10:05

Ja nevim, ze by chyba v dekodovani VINu? Neco podle ceho to na jisto poznam?
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od zirafak » 19.08.2009 10:12

Mas tam ten Ti-VCT.Nikto ti ho nevymenil,bud v klidku :wink: Len sa to znaci asi roznymi kodami.

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od silverwolf » 19.08.2009 10:16

Nejspíš jo, protože v zahraničí se to označení PFI VCT běžně používá. Maj v tom ale u Forda pěknej bordel, že nemají jednotné značení
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Re: Čidla vačkové hřídele

Příspěvek od BoraBora » 19.08.2009 10:22

Jenom me tam mate ten Zetec, protoze to uz je trosku minulost
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
BoraBora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 20.05.2009 11:26
Bydliště: Praha 10

Čidla vačkové hřídele - foto

Příspěvek od BoraBora » 20.08.2009 10:34

Dodavam fotky, co se mi tam presne menilo
Přílohy
Auto 08e.JPG
Auto 09e.JPG
Ford Focus II Combi Ghia, 1.6i Ti-VCT 85 kW, 2/2006
Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host