Porucha VCT - vyřešeno
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Porucha VCT - vyřešeno
Řešil jsem problém čidla vačkové hřídele. Třeba se moje zkušenost bude někomu hodit.
Na dovolené na Moravě se mi rozsvítila kontrolka motoru (oranžová) a auto citelně ztratilo výkon v nízkých otáčkách a naložený do prudšího kopce jsem jel sotva 40. Čekalo mne ještě 10 dní dovči a cesta domů, takže jsem začal shánět v oblasti Ford servis. Nakonec jsem sehnal Auto Tichý v Havířově. Později jsem se dozvěděl, že Fordy dělají teprve 2 roky.
No nic - diagnostika zjistila poruchu čidla proměnného časování ventilu sání. Takže se vymění čidlo a že to bude v pohodě. Čidlo se vyměnilo a žádná změna, a že je potřeba vyměnit celý mechanismus sací vačky, a že rovnou doporučují vyměnit obě, i výfukovou. Nutnost sundat celé rozvody, oprava tak za 10ku. Nicméně dodací lhůta dílů byla tak dlouhá - týden, díly až z Německa, takže by se to nestihlo do mého odjezdu udělat. Jezdit se s tím dalo, i když žádná paráda. Takže jsem zaplatil 3ku za ten nový ventil a odjezd.
Hned po návratu jsem to hodil k známému co se mi o auto stará a od kterého jsem ho i koupil - moc šikovnej člověk. Ten s tím zajel do Příbramského Fordu, jelikož sám nemá diagnostiku. No a tam jim stejný software ukázal chybu čidla výfukové vačky. Výměna a všechno v pohodě, žádná výměna mechanismu vaček tedy nebyla nutná. Navíc jsem nic neplatil, bral to jako skrytou vadu
Každopádně jsem ušetřil 10ku za opravu, která by to stejně asi nevyřešila.
Jo a motor mám benzín 1.6 16V ZETEC PFI VCT 115PS/85kw
Na dovolené na Moravě se mi rozsvítila kontrolka motoru (oranžová) a auto citelně ztratilo výkon v nízkých otáčkách a naložený do prudšího kopce jsem jel sotva 40. Čekalo mne ještě 10 dní dovči a cesta domů, takže jsem začal shánět v oblasti Ford servis. Nakonec jsem sehnal Auto Tichý v Havířově. Později jsem se dozvěděl, že Fordy dělají teprve 2 roky.
No nic - diagnostika zjistila poruchu čidla proměnného časování ventilu sání. Takže se vymění čidlo a že to bude v pohodě. Čidlo se vyměnilo a žádná změna, a že je potřeba vyměnit celý mechanismus sací vačky, a že rovnou doporučují vyměnit obě, i výfukovou. Nutnost sundat celé rozvody, oprava tak za 10ku. Nicméně dodací lhůta dílů byla tak dlouhá - týden, díly až z Německa, takže by se to nestihlo do mého odjezdu udělat. Jezdit se s tím dalo, i když žádná paráda. Takže jsem zaplatil 3ku za ten nový ventil a odjezd.
Hned po návratu jsem to hodil k známému co se mi o auto stará a od kterého jsem ho i koupil - moc šikovnej člověk. Ten s tím zajel do Příbramského Fordu, jelikož sám nemá diagnostiku. No a tam jim stejný software ukázal chybu čidla výfukové vačky. Výměna a všechno v pohodě, žádná výměna mechanismu vaček tedy nebyla nutná. Navíc jsem nic neplatil, bral to jako skrytou vadu
Každopádně jsem ušetřil 10ku za opravu, která by to stejně asi nevyřešila.
Jo a motor mám benzín 1.6 16V ZETEC PFI VCT 115PS/85kw
Naposledy upravil(a) BoraBora dne 13.11.2009 09:00, celkem upraveno 3 x.
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
Vsechno jinak - 2 dny a uz zase "svitim" Se z toho po****
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
Zpátky do servisu to jde 27.8. dopoledne, takže dám vědět jak to dopadlo
Naposledy upravil(a) BoraBora dne 21.08.2009 14:13, celkem upraveno 1 x.
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Čidla vačkové hřídele
Mozno sa mylim, ale nema cidlo polohy vackoveho hriadela (Hallov snimac) len TDCi?Nepocul som, ze by ho mal v aute niekto s benzinom
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
Mam tam dokonce 2 - jedno na vacce sani a jedno na vyfukove. Je to na strane jako jsou rozvody. Na druhe strane jsou jeste 2 dalsi mensi cidla, ktere tam ma kazdy benzinak. Vyfotil jsem to, ale nemam s sebou kabel - ale urcite to dodam.
Ty silnejsi 1.6 to pry maji vsechny, urcite bvsechny s VCT. Ty slabsi 74kW to pry nemaji.
Ty silnejsi 1.6 to pry maji vsechny, urcite bvsechny s VCT. Ty slabsi 74kW to pry nemaji.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Čidla vačkové hřídele
Nebudes mat skor problem s LAMBDA sondami?Tusim to mal aj misoka s rovnakym motorom.
A motor mas asi Ti-VCT,lebo to PFI VCT od Forda motor nieje.
A motor mas asi Ti-VCT,lebo to PFI VCT od Forda motor nieje.
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
Podle VIN kodu je to 1.6 Zetec-S PFI VCT, v technicaku je jenom 1.6i
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Čidla vačkové hřídele
Som este nikdy toto oznacenie nepocul.Vsade sa uvadza Ti-VCT
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
No taky jsem koukal, VIN decoding v priloze. V pojistovne to taky nemohli najit, tak tam dali Ti-VCT. Motor je tam 100% puvodni - kupoval jsem sice v Nemecku, ale od svagra (segra se tam vdala), ktery to auto kupoval jako nove a motor urcite nemenil.
Lambda sondu merili v servisu, ta by mela byt v pohode.
Lambda sondu merili v servisu, ta by mela byt v pohode.
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čidla vačkové hřídele
Podle mně je to taky Ti-VCT a jak to že tam máš motor ZETEC, když myslím od roku 2004 nebo 5 se tam dával už Duratec?
Edit: motory se do MK II od roku 2004 dávaly tyto..
1,4 Duratec 80PS
1,6 Duratec 101PS
1,6 Duratec Ti-VCT 115PS
1,8 Duratec 125PS
2,0 Duratec 145PS
2,5 Duratec (ST, RS) ST- 225PS RS-305PS
Motor Zetec se od roku 2006 dává pouze do Ford Focus Mk 2 CC (facelift):
1,6 16V Zetec S 100PS
Teda jsem o tom přesvědčený.
Edit: motory se do MK II od roku 2004 dávaly tyto..
1,4 Duratec 80PS
1,6 Duratec 101PS
1,6 Duratec Ti-VCT 115PS
1,8 Duratec 125PS
2,0 Duratec 145PS
2,5 Duratec (ST, RS) ST- 225PS RS-305PS
Motor Zetec se od roku 2006 dává pouze do Ford Focus Mk 2 CC (facelift):
1,6 16V Zetec S 100PS
Teda jsem o tom přesvědčený.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
Ja nevim, ze by chyba v dekodovani VINu? Neco podle ceho to na jisto poznam?
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Čidla vačkové hřídele
Mas tam ten Ti-VCT.Nikto ti ho nevymenil,bud v klidku Len sa to znaci asi roznymi kodami.
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čidla vačkové hřídele
Nejspíš jo, protože v zahraničí se to označení PFI VCT běžně používá. Maj v tom ale u Forda pěknej bordel, že nemají jednotné značení
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Čidla vačkové hřídele
Jenom me tam mate ten Zetec, protoze to uz je trosku minulost
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Čidla vačkové hřídele - foto
Dodavam fotky, co se mi tam presne menilo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů