Rozvody benzín 2004-2010
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13079
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Až někdo ten šroubek tím utahovací momentem zlomí, nebo ohne, může mu pak tady poděkovat.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.11.2021 20:40
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Zdar, komentáře k Vašim vítkám:
1/ trn na kliku - ano, na délce dle mého nezáleží. Už to někde tady v diskuzi řešil, já jen ověřoval a došel ke stejnému názoru. Ale samozřejme použil jsem ten nejmenší co snad někdo radil že by mohl být on k 1.6tce.... Kdyby záleželo přesně na délce to tady můžem diskutovat i dotažení šroubu, zda pod něj dát podložku která tam je pod původním šroubem apod...když se teda bavíme o desetinách mm.
2/ když nemam držák na vačkové ozubené kolo tak holt držím klíčem aspon vačkovou hřídel a snažím se netahat řemen (dle logiky velké velikosti dosedacích ploch te veké matky na ozubene vačkové kolo versus menší dosedací plochy šroubu na podložku - dle mého musí fungovat a stačí jen držet vačkovou hřídel). Pro sichr jsem dal vazelinu mezi šroub a podložku (ne mezi podložku a ozub vackove kolo!). Určitě ne ideál ale lepší než nedržet nic. Rady kup si vercajk za trojku nebo si to nech udělat, neberu
3/ utahovani dole pres trn na klice. Cetl jsem i nejaky debilni navody od auto kelly a taky tam zadne varovani nebylo. Je to 10 mm zavit o delce 10mm v hliniku, to neco unese. Tyčka uvnitř 50 mm dlouhá průmer 5 mm namahaná na vzpěr taky neco unese - názor. Zase jsem prevzal informaci někoho kdo už to tady psal a řešil prý to přímo s Ford servisem. Přístě bych to po Vašich vítkách asi držel brzdou a dotahoval dole řemenici přes ni. To by me fakt zajímalo jaký je správný postup v servisu. Vyndavat startér a cpát tam nejaký ozub kolo (abych zazaretoval) a utahl řemenici - to snad ne!
Jinač díky za rady, kdo nic nedělá nic nezkazí...
1/ trn na kliku - ano, na délce dle mého nezáleží. Už to někde tady v diskuzi řešil, já jen ověřoval a došel ke stejnému názoru. Ale samozřejme použil jsem ten nejmenší co snad někdo radil že by mohl být on k 1.6tce.... Kdyby záleželo přesně na délce to tady můžem diskutovat i dotažení šroubu, zda pod něj dát podložku která tam je pod původním šroubem apod...když se teda bavíme o desetinách mm.
2/ když nemam držák na vačkové ozubené kolo tak holt držím klíčem aspon vačkovou hřídel a snažím se netahat řemen (dle logiky velké velikosti dosedacích ploch te veké matky na ozubene vačkové kolo versus menší dosedací plochy šroubu na podložku - dle mého musí fungovat a stačí jen držet vačkovou hřídel). Pro sichr jsem dal vazelinu mezi šroub a podložku (ne mezi podložku a ozub vackove kolo!). Určitě ne ideál ale lepší než nedržet nic. Rady kup si vercajk za trojku nebo si to nech udělat, neberu
3/ utahovani dole pres trn na klice. Cetl jsem i nejaky debilni navody od auto kelly a taky tam zadne varovani nebylo. Je to 10 mm zavit o delce 10mm v hliniku, to neco unese. Tyčka uvnitř 50 mm dlouhá průmer 5 mm namahaná na vzpěr taky neco unese - názor. Zase jsem prevzal informaci někoho kdo už to tady psal a řešil prý to přímo s Ford servisem. Přístě bych to po Vašich vítkách asi držel brzdou a dotahoval dole řemenici přes ni. To by me fakt zajímalo jaký je správný postup v servisu. Vyndavat startér a cpát tam nejaký ozub kolo (abych zazaretoval) a utahl řemenici - to snad ne!
Jinač díky za rady, kdo nic nedělá nic nezkazí...
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Při utahování šroubu řemenice se opravdu sundává startér a dělá se aretace setrvačníku do ozubení pomocí tohoto přípravku
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13079
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Rozvody benzín 2004-2010
A přípravek na vačkové kola si z plocháče a dvou šroubů svaří za 5 miut kdokoliv.
To není o tom mít nářadí za tisíce,jen je třeba dodržet správný postp. Těch protočených a potkaných motorů byly spousty.
To není o tom mít nářadí za tisíce,jen je třeba dodržet správný postp. Těch protočených a potkaných motorů byly spousty.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody benzín 2004-2010
1) na délce záleží. Délka trnu totiž vymezuje při jakém úhlu natočení se o ní opře klika.
2) Když nemám držák vačkovýho kola tak si ho za 10 minut vyrobim. Mmch. vim o ukroucený vačce tvým způsobem.
3) Ano správný postup podle dílenskýho manuálu je aretace setrváku. Jestli to někdo prasí a radí jako správnej postup - podejte si ruce...
Shrnuto - hádej proč je tolik blbě nastavených nebo potkaných rozvodů
Nepropadej depresím že tě tu máme za blba - spousta i servisů to nastavuje na fixu, ty jsi aspoň zjistil že to je blbost
PS ověř si nastavení rozvodu - jiný trn = máš to blbě. = sundat ventildekl, kliku o trn a pravítko musí sedět do vaček. Když nesedí tak se povolí vačkový kola a srovná se to. Vyrobit si držák kola je primitivní záležitost plocháč vrtačka, dva kolíky a šroub...
2) Když nemám držák vačkovýho kola tak si ho za 10 minut vyrobim. Mmch. vim o ukroucený vačce tvým způsobem.
3) Ano správný postup podle dílenskýho manuálu je aretace setrváku. Jestli to někdo prasí a radí jako správnej postup - podejte si ruce...
Shrnuto - hádej proč je tolik blbě nastavených nebo potkaných rozvodů
Nepropadej depresím že tě tu máme za blba - spousta i servisů to nastavuje na fixu, ty jsi aspoň zjistil že to je blbost
PS ověř si nastavení rozvodu - jiný trn = máš to blbě. = sundat ventildekl, kliku o trn a pravítko musí sedět do vaček. Když nesedí tak se povolí vačkový kola a srovná se to. Vyrobit si držák kola je primitivní záležitost plocháč vrtačka, dva kolíky a šroub...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.05.2023 17:40
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Nevie niekto kedy meniť rozvody na 1.6 Duratec? Štandard je 160000/8r. Auto z roku 2009 malo robené rozvody v 2017 pri 160000 predošlým majiteľom. Teoreticky teda vychádza 2025 /320000km. Dovtedy však toľko km auto neprejde. Teraz mám 235000. Kedy to vymeniť? O dva roky bez ohľadu na kilometre? Prip ešte som sa dočítal o 6 ročnom intervale,tj už tento rok. Ma niekto vedomosť kedy spraviť druhu výmenu ak kilometre nenabeham? 6 rokov či 8? Diki
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Rozvody benzín 2004-2010
8 roků od poslední výměny je oficiálně správně. Prodloužení na vlastní riziko (na Felicii 1.6 kde interval na řemen vůbec není predepsany, jsou jen vizuální kontroly, jsem to menil po puvodnim majiteli preventivně snad po 16 letech a ještě nevypadal špatně ).
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12916
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody benzín 2004-2010
Felicia mala 2 vackovy rozvod, obmedzovac na 6500ot a najlepsie tahala cez 4000?
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Rozvody benzín 2004-2010
OT: Jasně že ne, proto tam píšu, že to nebyl Ford a prodloužení je riziko . Chci tím jen připomenout, že ty roky na stárnutí jsou hodně orientační a v ideálních podmínkách to je klidně několikanásobek. (A naopak bývá slyšet o selháních před intervalem, ale to se týká snad jen řemenů na 1.0 EB provozovaných v oleji s nesprávnou specifikací, kdyžtak mě oprav).
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 13.04.2024 11:15
Je tento stav rozvodového řemene kritický?
Dojedu s tímhle stavem rozvodového řemenu aspoň do servisu bojím se že se mi to potká. Předem děkuji jedná se fofo II 1.6 74 kw.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti