Kolísání otáček a zhasnutí motoru
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ok, díky. No tak aspoň je to třeba informace pro ostatní, že to blbne i s touhle poslední verzí SW. Ach jo.
Takže asi klapka, ale za ty prachy se mi to jako další pokus zdá neakceptovatelný
Takže asi klapka, ale za ty prachy se mi to jako další pokus zdá neakceptovatelný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12850
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Kamos ma VJ, ale SW date mu pise 3.9.2010. Alebo to nie je datum vydania softu?ZaQik píše:po verzi VH byla jeste verze VJ z 16.02.2012 ... nejprve se vzdy dava do novych aut a po 3-6 mesicich je uvolnena k prehravani do starsich aut
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23377
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
ZaQik píše:to je datum puvodni konfigurace/fw ... pri prehrani fw se nemeni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Nahozena nová klapka. Efekt klokaního benzínu zmizel a za studena se s tím dá rozjet normálně. I lehký škubaní v malých otáčkách (hlavně za studena) je to tam. Ale volnoběh pořát neposedně lítá.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Mně furt vrtá hlavou, jak je možný, že výměna klapky pomohla provozu za studena. Pokud je klapka vadná, mělo by auto blbnout i za tepla, ne? Klapka jen otevírá podle signálu aniž by sama dokázala zohlednit teplotu.
Tím pádem jsem čekal, že výsledek bude volnoběh bez houpání a jízda za studena naopak bez zlepšení
Musel jsi dřív ráno startovat 2x nebo s plynem a teď je to pohoda?
Tím pádem jsem čekal, že výsledek bude volnoběh bez houpání a jízda za studena naopak bez zlepšení
Musel jsi dřív ráno startovat 2x nebo s plynem a teď je to pohoda?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Není to tak, ze klapka ridi volnoběh studeného i tepleho motoru? Tedy pokud bude klapka bez signálu, je natolik tesna, ze motor zhasne, a to nezávisle na tom, zda je studeny a nebo teply? Analogicky je potom potřeba jiné otevteni klapky pro teply a studeny motor. Pak bych ale cekal, ze bude něco spatne v oblasti malých otevteni - ale to by mela resit prave nova klapka.
Spis mi ale připadá, ze klapka by mohla mit něco jako obtokovy kanál pro základní volnoběh - a za studena ci podle zátěže doregulovat natoceni dle zatizeni a potřeby. Čili za studena by vse jakz tak fungovalo, ale za tepla by zásahy vedly k rozhoupani otacek.
Nemate někdo fotky? Mel jsem ji venku někdy loni, uz si to nevybavuju.
A ještě dotaz - co tak reset RJ po výměně klapky?
Spis mi ale připadá, ze klapka by mohla mit něco jako obtokovy kanál pro základní volnoběh - a za studena ci podle zátěže doregulovat natoceni dle zatizeni a potřeby. Čili za studena by vse jakz tak fungovalo, ale za tepla by zásahy vedly k rozhoupani otacek.
Nemate někdo fotky? Mel jsem ji venku někdy loni, uz si to nevybavuju.
A ještě dotaz - co tak reset RJ po výměně klapky?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Jo, klapka zařizuje volnoběh u všech režimů, ale sama k tomu nemá žádnou logiku, tzn. otevírá jenom podle toho, co jí říká řídicí jednotka. Za to, že je motor za studena apatický a po prudším přidání plynu naopak otáčky klesnou nebo dokonce motor chcípne, by snad sama o sobě neměla moct. No leda by byla tak pomalá, že vstřiky přesytí směs, protože se klapka nestihla otevřít dost rychle. Ale to by pak byla úplně stejně pomalá i za tepla, a to asi právě není.
Při studeným motoru si musím fakt dávat pozor, abych přidával plyn pomalu. Teprv když slyším, že lezou otáčky nahoru (docela to trvá), tak můžu začít s pouštěním spojky, jinak okamžitě chcíp.
Za tepla se rozjíždím už docela normálně.
Při studeným motoru si musím fakt dávat pozor, abych přidával plyn pomalu. Teprv když slyším, že lezou otáčky nahoru (docela to trvá), tak můžu začít s pouštěním spojky, jinak okamžitě chcíp.
Za tepla se rozjíždím už docela normálně.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Dovedu si predstavit, ze pokud by byla treba klapka vytlucena, tak by jeji prutocny prurez a tim i prutok neodpovídal kalibraci a RJ nevi, co s tim. To se projeví nejvíc kolem volnobehu...
RJ ale vi, ze je motor studeny a podle toho ridi klapku - ta logiku nepotřebuje, jen da zpět signal o tom, jak je otevřena.
Ještě me napada, ze by treba mohl blbnout prave signal natoceni klapky - pokud by byla hodnota sice v toleranci, ale presto mírné odlišná, nez by mělo byt.
RJ ale vi, ze je motor studeny a podle toho ridi klapku - ta logiku nepotřebuje, jen da zpět signal o tom, jak je otevřena.
Ještě me napada, ze by treba mohl blbnout prave signal natoceni klapky - pokud by byla hodnota sice v toleranci, ale presto mírné odlišná, nez by mělo byt.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zní to logicky. Já si tu klapku snad koupím
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ideální by bylo zkusit jinou - at do nedopadne jak s tou hadici odvetrani :/
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Už jsem našel - obtokovy kanálek neni, ale za to ma klapka šroubek dorazu pro nastaveni základní polohy. Tady to je dobre vidět.
http://autokadabra.ru/shouts/79576
Zkusil bych prvne hrabnout do zakladniho nastavení klapky, mohlo by to aspoň pomoct za tepla, otacky by nemusely padat pod nějakou minimální hodnotu, danou dorazem.
http://autokadabra.ru/shouts/79576
Zkusil bych prvne hrabnout do zakladniho nastavení klapky, mohlo by to aspoň pomoct za tepla, otacky by nemusely padat pod nějakou minimální hodnotu, danou dorazem.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Mě to startuje normálně, cca 3krát se otočí a běží. Občas trošku kolíšou otáčky, ale nic dramatickýho. Efekt klokaního benzínu se malinko navrátil po vytvoření nových adaptací ( po výměně klapky jsem resetoval přes forscan ). Po natankování vervy se situace zlepšila. Dia jsem za jízdy teď neměl napíchlou ( nestíhám nic ). Dotahovat dorazovej šroubek... nevím no. Klapka reguluje i přivíráním a nevím co by se pak dělo, když by se RJ snažila klapku přivřít, ale ta byla nechanicky na dorazu. Co by na to řek motorek a plastový převody a ve výsledku i RJ. Ale to je jen logická úvaha. Jinak nevím jistě ( dělal jsem to ve spěchu ) ale ta klapka od pierburgu ani ten šroub asi nemá. Až se k tomu dostanu mrknu pod kapotu, stejně potřebuju udělat olej, jen teď furt leje a víkend fotím na rally . V plánu mám vomrknout egr a jeho motorek, aspň jak to půjde bez rozborky. Větši rozborka asi až o dovolený v létě . Jinak jak píše jarous350 ty rozjezdy za studena a to přidávání plynu dřív než pouštění spojky mě taky sssss rozjezdy v kopci s ručkou, jinak je to jak z autoškoly. K tomu při rozjezdu RJ obohacuje směs a jakmile pustím spojku srazí to směs zpět do normálu a poskočí to a nebo hobluju spojku.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Tak od tebe bych si nechal radit. Větší pičovinu jsem neslyšel. To tvou hovadinou totálně rozdrbe chod motoru a seřízení . Věnuj se raději obhajování oturbených babet.jenikHK píše:Už jsem našel - obtokovy kanálek neni, ale za to ma klapka šroubek dorazu pro nastaveni základní polohy. Tady to je dobre vidět.
http://autokadabra.ru/shouts/79576
Zkusil bych prvne hrabnout do zakladniho nastavení klapky, mohlo by to aspoň pomoct za tepla, otacky by nemusely padat pod nějakou minimální hodnotu, danou dorazem.
zakladani flame - ban 24 hodin
ZaQik
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Jde o to, ze motorek klapku otevírá - zavírá ji pak i pruzina. Motorku klapky jiné nastavení nijak neublizi.
Ohledně hodnot TPS - klapka ma dvě odporove dráhy, takže teorii ohledne mírné odlišných hodnot TPS bych si dovolil vyloučit.
Primárně jsem minil jarouse350 - nez bude pořizovat novou klapku, dat ještě šanci te stávající a zkusit si pohrát s dotazem.
Minimálně jeden člověk (viz link) zkusil s dotazem manipulovat a pry uspesne.
Je potřeba si uvědomit, ze doraz nechává klapku pootevrenou i ve vychozim nastaveni. Samozřejmě je třeba s dorazem manipulovat pomalu v malých prirustcich.
Nebal bych se toho, přinejhorším se puvodni nastaveni vrátí zpět.
Ohledně hodnot TPS - klapka ma dvě odporove dráhy, takže teorii ohledne mírné odlišných hodnot TPS bych si dovolil vyloučit.
Primárně jsem minil jarouse350 - nez bude pořizovat novou klapku, dat ještě šanci te stávající a zkusit si pohrát s dotazem.
Minimálně jeden člověk (viz link) zkusil s dotazem manipulovat a pry uspesne.
Je potřeba si uvědomit, ze doraz nechává klapku pootevrenou i ve vychozim nastaveni. Samozřejmě je třeba s dorazem manipulovat pomalu v malých prirustcich.
Nebal bych se toho, přinejhorším se puvodni nastaveni vrátí zpět.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 22.05.2019 17:41, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů