Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 22.05.2019 10:38

Já s tím šroubem laborovat zkoušel. Jeho funkci rozumím (nejedná se o pevný doraz, ale o prevenci přimrznutí klapky v poloze zavřeno), tak vím, kam až ho můžu maximálně zašroubovat. Pružná část musí jít motorkem stlačit až do úplného zavření klapky. Povolit lze teoreticky úplně, tím zkazit nic nejde. Problém je, že se těžko pozoruje změna. Někdy mi přijde, že to je lepší, někdy horší, jenomže tyhle změny přichází i se změnou venkovní teploty, rychlosti kdy vyřadím apod. Takže vliv to možná nějaký má, ale takovou polohu, při které bych mohl říct, že je to perfektní, jsem nenašel.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 23.05.2019 18:40

Přitažením toho šroubu si nejsem jistej jestli by se odstranila přícina toho kolísání, spíš jen to houpání jako důsledek něčeho. Ta nová klapka tento šroub skutečně nemá. Každopádně mám dojem, že ten zlobivej motor mi byl čert dlužnej :lol: . Někdy volnoběh drží, někdy houpe jen trošku a někdy je to katastrofa. Taky má dost možná ford to řízení motoru hodně intolerantní k lehčímu opotřebení čidel a ovládacích prvků. A měnit vše možné je dražší sranda.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 23.05.2019 20:12

Souhlas, příčina to určitě nebude, jenom to může zmírnit důsledky. Každopádně jestli to ani s novou klapkou není OK, tak už asi došly všechny rozumný možnosti. Výborný je, že jsem si tenhle motor vybral na doporučení z fóra, zatímco předtím jsem měl 3x za sebou obyčejnou 1.6 (dohromady najetý stovky tisíc km) a s motorama nebyly žádný problémy. No dobře, ať tomu jenom nekřivdím, na tahání karavanu a pro LPG (verze flexifuel) je ta 1.8 lepší :-)
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 23.05.2019 21:05

Mě 1,6 přišla hrozně chcíplá na dynamice v běžných otáčkách. Proto jsem šel do 1,8 (2,0 nikde slušná nebyla) a papírově je to jednoduchej motor. V praxi už asi moc ne no :lol: . Nevim co zkusím dál, nemám čas sundat sání, tak asi egr a jeho ovládání. Paradoxně je to i levnější než komplet výměna odvětrání kliky :lol: .
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 23.05.2019 21:10

Sání jsem dole měl, hadice odvětrání nová a změna NULA. Takže tím se ani nezdržuj. Jo a EGR jsem sundanej měl, ani nevypadal moc zasranej a pohyboval se volně.

Mně 1.6 bez karavanu přišla v pohodě = stejně strašná jako 99% aut. Na to moje "šukání" dostačující. Na a když chci bejt na stovce za 3 vteřiny, tak jedu na motorce.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 23.05.2019 21:41

A ten ventilek odvětrání jsi měl vyndanej ? Nemůže se stát, že se tam bude usazovat nějakej šlem z výparů a že by pak příležitostně váznul ? Egr jsem myslel hlavně ten selenoid na ovládání a motorek. Někde jsme čet, že ten motorek taky umírá. A jestli je načatej... jednotka to nemusí vědět, když nekontroluje jeho skutečnou pozici. Ale to je všechno jen teorie. Hele 11 let s dieslama pak jsem u tý 1,6 měl otáčkoměr permanentně nad 3 tic. a to pak papá celkem dost :lol: .
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 23.05.2019 21:47

Ventilek byl OK a čistej. U EGRu jsem motorek nezkoušel, takže třeba je ještě zakopanej pes tam a rád si od tebe počkám na výsledek.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jenikHK » 23.05.2019 22:29

MerHanz: pomohlo tedy to prehrani FW na VJ, nebo ne?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 24.05.2019 13:44

Ještě na to nedošlo, servis je cca 40 km a není kapacita tam bejt jak oni chtěj. Musím naplánovat asi až na nějaký volno, nebo si vzít dovolenou a to je u nás sprostý slovo. Nechat jim tam auto tak jsem bez dopravy a to taky nejde. Tohle musej udělat na počkání i kdyby nevím co.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 06.06.2019 18:30

Momentálně jsem v poloze dorazového šroubku klapky, kdy si dovolím říct, že se to ZLEPŠILO. Houpe to, ale v naprosté většině situací tak, že to nechcípne, což je oproti původnímu stavu úspěch. Někdy se to dokonce po pár zhoupnutí úplně ustálí.

Pokud to v tomhle stavu zůstane, tak budu jakž takž spokojenej a už to s tím autem takhle klidně dožiju (žiju s tím už přes 2 roky).

Apatičnost auta při studeném startu zůstává, stejně tak nutnost těsně po startu trochu podržet plyn.

Teším se na info ohledně SW a taky ohledně kontroly EGR, takže sem nezapomeňte hodit info.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jenikHK » 07.06.2019 12:37

Jsem rád, že to pomohlo aspoň trochu :palec_nahoru:

Pořád pociťuji jisté váhání při akceleraci s plným plynem a plynem na podlaze. Podezřívám mj. EGR. Projevuje se kolem 2700 otáček a tím víc, čím je tepleji.
Ale taky závisí, kde natankuju.
Benzína N95 tragédie, Tank ONO lepší, nejlepší Optimál u EuroOil. Posledně jsem bral v Polsku u Orlen - zatím asi nejlepší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 09.06.2019 18:07

Včera jsem sundal motorek z EGRu. Samotnej ventil nijak nevázne a chodí hladce ( míru zašpinění bez demontáže nezjistím ). Proved jsem zkušební jízdu. Přišlo mi to cukání a váhání v tahu míň výrazný. Apatyčnost při studeným startu zjistit moc nešla, to by muselo auto stát přes noc a bejt chladno. Volnoběh za jízdy takřka bezezměny. Takže egr to asi umocní svojí regulací, ale není to prvopůvodce problému. Takže už asi jen soft a zhodit sání.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jenikHK » 22.07.2019 22:41

Já jsem teda taky vyměnil TMAP, abych se vlastně ujistil, že mě trápí EGR. Resp. ještě si to chci potrvdit, potřebuju navodit extrémní stav: kolona a vedro, kdy při akceleraci začne motor cukat kolem 2700-2800 otáček opravdu výrazně, takže vlastně ztrácí výkon.
Zatím mi přijde (jestliže si to nenamlouvam), že nový TMAP pomohl v tom, že je motor živější (což jsem pocítil i při jeho vyčištění) a cukání se projevuje daleko méně.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 09.08.2019 00:21

To cukani se mi taky zhoršilo. Tak jsem egr vypojil a změna nula.Dokonce si při lehkým tahu (stoupání někde po městě) zacvrlika. A to jak na trojku tak na 4ku. Dělá to když je to prohraty a venku teplo. Tak nevím, takovýhle motor by detonovat neměl. Že by čidlo klepání bylo unavený? Teď se vrtam v oktavce pro přítelkyni. Tak teď nijak nepokracuju.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 04.09.2019 21:17

Takže sání dole (práce pro trestance, ale měl jsem nacvik z výměny svíček na koncernovy 1.6mpi 75KW). Ventilek odvětrání cajk, hadička cajk. Na senzor čekám, snad zejtra ráno bude. Jestli tohle nepomůže sundam z egru motorek a budu jezdit a pozorovat. Jinak už snad jen vstřiky nějak zkontrolovat. A nebo s provázkem k lesu a ten motor tam pověsit za sání do průvanu.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů