Kolísání otáček a zhasnutí motoru
- Stavi
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 01.04.2012 11:34
Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zdravím,
poslední dobou se mi objevuje u auta problém a to ten, že někdy při nastartování mi začnou kolísat otáčky, auto začne cukat a zhasne motor. Nevíte čím by to mohlo být?
Ford Focus 1.4 16V 59kW.
poslední dobou se mi objevuje u auta problém a to ten, že někdy při nastartování mi začnou kolísat otáčky, auto začne cukat a zhasne motor. Nevíte čím by to mohlo být?
Ford Focus 1.4 16V 59kW.
Ford Focus Combi 1.4 16V, 2006
- truman
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 24.10.2008 14:12
- Bydliště: Opava-Komárov
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Ahoj. Mám stejný problém asi měsíc.Možná to bude vodou v benzínu ale nejsem si jistý.
- Pourys
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05.04.2012 20:48
- Bydliště: Praha Radotín a Planá (TC)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Mě to začlo tak na podzim jak bylo 5 stupňů a méně......nastartuju v pohodě, pak kolísání a pak chcípnutí. Asi tak 29 startů z 30. Po ohřátí v pohodě. Svíčky origo, kabely, vzduch filtr, olej, vše měněno v létě. Těch příčin jsem četl mraky (svíčky, kabely, cívka, volnoběžný ventil, škrtící klapka, čidlo teploty chl. kapaliny, lambda sonda....,vlhkost). Diagnostika nic neukázala, na nic konkretního se nepřišlo (prasklá hadička). Po výměně rozvodů motoru se to výrazně zlepšilo, až bych řekl zmizelo. Zatím 5 startů a kolísání nikde! Určitě mi i odpojily baterku (podle resetu radia), možná pomohlo to. Každopádně leju teď do benzínu i aditivum.
FF2 combi, 1.6 74kw, 12/2007, LPG Lovato easy fast
-
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 29.08.2010 17:22
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
nejspíš špatný benzín, jednou se mi to stalo na leonu.motor jako by vynechával a nechtěl držet volnoběžné otáčky.hodil jsem to na diagnostiku a kamoš mi říka že mi vynechavají všechny válce.nalil jsem tam vervu na pohlcení vody a dolil nádrž novým benzínem a zmizelo to
FII r.v.2007,1.6 16V
- Ryko
- Nováček
- Příspěvky: 170
- Registrován: 02.02.2010 13:33
- Bydliště: PO, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zdravim pani, ako som pisal v inom vlakne podobny presne tento problem sa zacal pred nedavnom vyskytovat aj na mojom Focuse s Duratecom HE 2.0:
Dnes sa situacia este zhorsila po zvukovej stranke, po starte a zacani kolisania otacok a cikani auta sa zacal ozyvat velmi neprijemny klepavy zvuk... po druhom nastartovani to uz ale bolo ok, otacky sa za chvilku ustalili a mohol som vyrazit... toho zvuku som sa riadne zlakol, dufam, ze to nebude nic vazne... ako zelenac ale neviem urcit, co by to kovove klepanie mohlo sposobovat...Pani, mam ale jeden problem. Pisal som davnejsie, ze obcas mi motol nechcel startovat a stacilo pridat plyn a motor naskocil. Neskor mi zacali po starte malicko kolisat otacky. No a posledne tyzdne neskurocna zmena k horsiemu. Nie je problem nastartovat na prvy krat, chyba je v tom, ze mi velmi lietaju otacky. Najpr klasika okolo 1000, potom vyskocia asi na 1500 a okamzite prusko klesnu na 500 a motor zhasne... nepomoze ziadne pridavanie plynu, skratka otacyk idu dole aj ked sa snazim motor vytocit. Po druhom nastartovani uz je to lepsie, ale minimalne prvych 15-20 sekund musim nechat motor ukludnit, ak nechcem pri pridavani plynu a pustani spojky motor trapil pri kolisani otacok. Je to velmi neprijemne.
Na jednom webe som sa doctial nasledovne:
V modeloch zo začiatku výroby sa v prípade zážihových motorov môžu objaviť chybné snímače polohy plynového pedála a tiež nepravidelný chod motora na voľnobehu, čo bolo spôsobené chybným spínačom voľnobehu škrtiacej klapky.
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.04.2013 08:59
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Hlásím se mezi postižené tímto problémem. Nastartuju v pohodě, po pár vteřinách začnou klesat otáčky, začne se to zakuckávat, a pak už je to o náhodě, někdy to ustojí, někdy chcípne. Po téhle epizodce už motor šlape perfektně. Když to chcípne, druhý start už je OK.
Jak to tu čtu, asi u mě půjde o to teplotní čidlo, protože celou zimu to sekalo dobrotu. Teď se trochu oteplilo (8 st. C) a už to zase ráno kuckalo. Přijde mi, že čím je tepleji, tím se to víc projevuje. Když po startu podržím plynem otáčky kolem 1000, žádné kuckání se nekoná, takže to tím provizorně řeším. Jestli někdo víte co pomůže, dejte prosím vědět. Dík.
Ford Focus II, r.v. 2007, 1.6 16V
Jak to tu čtu, asi u mě půjde o to teplotní čidlo, protože celou zimu to sekalo dobrotu. Teď se trochu oteplilo (8 st. C) a už to zase ráno kuckalo. Přijde mi, že čím je tepleji, tím se to víc projevuje. Když po startu podržím plynem otáčky kolem 1000, žádné kuckání se nekoná, takže to tím provizorně řeším. Jestli někdo víte co pomůže, dejte prosím vědět. Dík.
Ford Focus II, r.v. 2007, 1.6 16V
- Pourys
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05.04.2012 20:48
- Bydliště: Praha Radotín a Planá (TC)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Tak po cca 3 měsících se mi to zas vrátilo, ale čím je tepleji, není to tak markantní! Benzínem to asi nebude, tankoval jsem u OMV, a nemělo to vliv. Ještě zkouším jednu věc, jestli to není tím, že mám LPG. Poslední asi 3km jsem dojížděl na benzín a pak zkusím nastartovat..... No ještě zavolám mechanikovi, co mi konkrétně dělal s těma otáčkama, jestli vůbec něco, protože když jsem od něj odjížděl tak to šlapalo suprově!
FF2 combi, 1.6 74kw, 12/2007, LPG Lovato easy fast
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zdravím. Se svým autem Focus II 1.6i mám podobný problém. Při studeném startu motor naskočí a otáčky během 3. vteřin klesnou na cca. 750 a chcípne. Pokud se mi povede těsně po startu lehce prošlápnou plyn otáčky se po chvíli ustálí na cca. 1200 a pak je to v pohodě. Když je motor alespoň trochu zahřáty, není se startováním vůbec žádný problém. Auto jsem měl v autorizovaném servisu dlouho si s tím nevěděli rady. Diagnostikou prošlo, vyčistili klapku, dali originál svíčky a doporučili mi tankovat kvalitní palivo. Toto nepomohlo. Po druhé návštěvě servisu mi sdělili, že to je na 99% palivové čerpadlo. Jenže je to oprava za 10-12 tisíc a já si tak jistý nejsem, neboť se domnívám, že kdyby to bylo čerpadlo, tak by byly problémy i se zahřátým motorem. Co si o tom myslíte? Máte nějaký nápad jak dál pokračovat? Předem díky za odpovědi.
Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18.01.2011 17:30
- Bydliště: kroměřížsko
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Měl jsem ten samej problém, a mě to vyřešilo tankování N98. Od té doby to nikdy nezdechlo.
FFII combi 1.6 74kw r.v.2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 27.11.2009 15:30
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
U fofo I mi to nedrzelo volnobeh,myslel jsem ze ventil,ale byl to konektor od aktivniho uhli,nebo jak se tomu rika,zacal bych u nej
Focus 1.6 16V 74Kw Trend+ 12/2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 27.11.2009 15:30
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 27.11.2009 15:30
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Nebo cidlo teploty anebo nasavaneho vzduchu a vycistit klapku atd. ...
Focus 1.6 16V 74Kw Trend+ 12/2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
RRoman: Jak dlouho po natankování lepšího benzínu to přestalo? Já dal Vervu 100 projeta tak nádrž a půl. Problém zatím bohužel trvá.
Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18.01.2011 17:30
- Bydliště: kroměřížsko
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Vervu 100 jsem zkoušel, a nic moc. Mně pomohl N98, po vyjetí starého benzínu to po startu párkrát ještě zakolísalo, ale nezdechlo a pak dál už to ani nezakolísalo.
FFII combi 1.6 74kw r.v.2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16.04.2013 08:35
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Čím dál víc si myslím, že bude někde nějaká netěsnost. Pokud startuji standardně, tak první start vždy zdechne, bezprostředně druhý občas taky, napotřetí jsem nastartoval zatím vždy. Jakmile již motor naskočí a nechám ho běžet třeba pouhých 5 vteřin, tak potom nastartuji napoprvé klidně i za další 3h. Se zahřátým / studeným motrorem to tedy přímo nesouvisí. Teplotní čidla bych vyloučil. Vypadá to jako by se někde v přívodní palivové hadici udělala při delším stání vzduchová "bublina". Nenapadá vás co zkontrolovat, nebo co nechat zkontrolovat? Díky.
Focus II Combi, Duratec 1.6 74kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů