Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
- skier.n
- Pokročilý
- Příspěvky: 794
- Registrován: 01.06.2010 17:05
- Bydliště: Petřvald
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Ahoj, mám obdobný problém. Auto při prudkém přidání cukalo, i vystřelilo do výfuku. Vyměnily se svíčky a cívka. Na měsíc po problému, pak prudce zapršelo a je to tady nanovo. To samé.
Dneska jsem přeměřil kabely a mají odpor - 7- 6,4 - 4,2 - 3,8
není to nějaké divné?
PS: dělá to na plyn i benzn. Na LPG ale daleko více
Dneska jsem přeměřil kabely a mají odpor - 7- 6,4 - 4,2 - 3,8
není to nějaké divné?
PS: dělá to na plyn i benzn. Na LPG ale daleko více
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 03.08.2010 10:51
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
skier.n: podle mě tě nejspíš čeká znovu totéž (cívka, kabely,svíčky - vyměň všechno najednou) a k tomu trysky ostřikovačů, pravděpodobně ti tam jimi zatéká.
Až budeš měnit svíčky, tak zkontroluj stav mrazových zátek mezi nimi, jestli ti tam neteče i tudy.
Ostřikovače můžeš utěsnit i sám, já konektory k hadičkám a trysky zatěsnil černým silikonem, takže jsem nekupoval nové trysky, které prý už mají gumové podložky. Teklo mi to na obou místech.
Na 1.6 Ti-VCT bohužel není kryt motoru, který by to elegantněji vyřešil, jedině si něco zbastlit sám...
Až budeš měnit svíčky, tak zkontroluj stav mrazových zátek mezi nimi, jestli ti tam neteče i tudy.
Ostřikovače můžeš utěsnit i sám, já konektory k hadičkám a trysky zatěsnil černým silikonem, takže jsem nekupoval nové trysky, které prý už mají gumové podložky. Teklo mi to na obou místech.
Na 1.6 Ti-VCT bohužel není kryt motoru, který by to elegantněji vyřešil, jedině si něco zbastlit sám...
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback
- froxic
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 06.08.2014 12:47
- Bydliště: Ostrava
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Ahoj, tak taky přihodím trošku do mlýna... Z ničeho nic mi začalo auto cukat při prudší akceleraci na první rychlostní stupeň. Přisuzoval jsem to prvotně přicpanému katalyzátoru / výfuku a myslel jsem, že bude stačit auto trošku protáhnout a vypálit karbon. Nedávno jsem totiž přešel z VERVA 100 na DRIVE 95 a jezdil často v kolonách - poslední 3 měsíce je Ostrava kompletně rozkopaná.
Problém byl ovšem úplně někde jinde. Diagnostika ukazovala chybu P2303 - Ignition Coil B Primary Control Circuit Low. Protažení auta samozřejmě nepomohlo, byl jsem potom vůbec rád, že jsem dojel domů. Auto už cukalo na každý kvalt, na volnoběh bylo na pokraji chcípnutí a jelo tak na dva válce, tzn. chtělo to fakt hodně citu a přesvědčení aby člověk dojel ty poslední 2 km domů (poslouchat ten motor nebylo opravdu nic příjemného).
Vypadalo to tedy na cívku. Objednal jsem tedy cívku (NGK), tak i zapalovací kabely, protože už nevypadali, jak za mlada (NGK). Nicméně ani po na výměně se problém nevyřešil. Pokračoval jsem tedy dále, další podezřelý byl kulatý konektor od cívky k řídící jednotce. S tím jsem sice už předtím zkoušel hýbat, ale nic nenasvědčovalo tomu, že by byl problém právě zde. Po rozebrání bylo vše jasné, jeden pin neměl kontakt - kabel v něm byl vykroucený. Po chvilce bylo vše opraveno a motor zase běžel na všechny 4 válce s naprostou lehkostí a kultivovaností.
Takže kdyby náhodou někdo sháněl cívku nebo zapalovací kabely, tak mohu nabídnout mé staré, ale plně funkční.
Problém byl ovšem úplně někde jinde. Diagnostika ukazovala chybu P2303 - Ignition Coil B Primary Control Circuit Low. Protažení auta samozřejmě nepomohlo, byl jsem potom vůbec rád, že jsem dojel domů. Auto už cukalo na každý kvalt, na volnoběh bylo na pokraji chcípnutí a jelo tak na dva válce, tzn. chtělo to fakt hodně citu a přesvědčení aby člověk dojel ty poslední 2 km domů (poslouchat ten motor nebylo opravdu nic příjemného).
Vypadalo to tedy na cívku. Objednal jsem tedy cívku (NGK), tak i zapalovací kabely, protože už nevypadali, jak za mlada (NGK). Nicméně ani po na výměně se problém nevyřešil. Pokračoval jsem tedy dále, další podezřelý byl kulatý konektor od cívky k řídící jednotce. S tím jsem sice už předtím zkoušel hýbat, ale nic nenasvědčovalo tomu, že by byl problém právě zde. Po rozebrání bylo vše jasné, jeden pin neměl kontakt - kabel v něm byl vykroucený. Po chvilce bylo vše opraveno a motor zase běžel na všechny 4 válce s naprostou lehkostí a kultivovaností.
Takže kdyby náhodou někdo sháněl cívku nebo zapalovací kabely, tak mohu nabídnout mé staré, ale plně funkční.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění
-
- Junior
- Příspěvky: 239
- Registrován: 07.05.2015 19:52
- Bydliště: Chrudimsko
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Otázka na praktiky:
Jak sundám konektor z cívky? Zjevně má nějakou pojistku, ale nemohu přijít na to, zda se něco mačká nebo je třeba někam strčit šroubovák.
Díky
Jak sundám konektor z cívky? Zjevně má nějakou pojistku, ale nemohu přijít na to, zda se něco mačká nebo je třeba někam strčit šroubovák.
Díky
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.12.2015 21:54
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Ahoj,
tak jsem taky absolvoval anabázi s cukajícím 1.6 ti-vct na mým fokusu (2005). Cukání hlavně na 1, 2 a 3, velmi citelný hlavně při prudší akceleraci (křižovatky jsem projížděl jak při první jízdě v autoškole). No a řešení v mým případě bylo velmi podobný jako býše popisoval froxic, čímž mu moc děkuju, že to tady zmínil. Nejprv klasika - výměna kabelů (ty teda byly načatý kunou)+svíčky+cívka. Plus mi taky chcalo ostřikovačema na svíčky, tak jsem je taky vyměnil. Cukání nepřestalo, domluva se servisem nijaká, výmluvy jak malý dítě, nakonec že neví co s tím. V návalu bezmoci jsem úplně nový NGK svíčky vyměnil za Motorcraft. Žádná změna. Kurva. Next level byl servis u Pavlíčka v Brně, který se specializuje na pozáruční servis Ford a je docela známej. Po půl dni volal, ať si to odvezu s tím, že mám měnit díly a čekat čím to bude. No díky za radu. Nakonec jsem dneska zkusil na základě komentu od froxica (ještě jednou díky) zaviklat s tím kabelem od cívky a zůstal mi v ruce. Klipsna zástrčky co je naspodu byla ulomená (podezírám první servis, že to dolámal při výměně cívky), drželo to silou vůle a rozhodně to nemohlo správně fungovat. Přisponkoval jsem to stahovací páskou jen aby to drželo a auto jelo jak z praku! Ujeto asi 100 km a všechno ok. Ještě zkusim sehnat novej kabel, nejsem zas takovej pankáč, abych s touhle fíčurou jezdil furt ...
Takže asi stojí za to při podobných projevech motoru překontrolovat spoje kabelů, jestli můžu jako technickej analfabet poradit. Mě to teda ušetřilo dost času, nervů, peněz a promrzlých rán a nocí při čekání na mastnou tyč na cestě z práce...
tak jsem taky absolvoval anabázi s cukajícím 1.6 ti-vct na mým fokusu (2005). Cukání hlavně na 1, 2 a 3, velmi citelný hlavně při prudší akceleraci (křižovatky jsem projížděl jak při první jízdě v autoškole). No a řešení v mým případě bylo velmi podobný jako býše popisoval froxic, čímž mu moc děkuju, že to tady zmínil. Nejprv klasika - výměna kabelů (ty teda byly načatý kunou)+svíčky+cívka. Plus mi taky chcalo ostřikovačema na svíčky, tak jsem je taky vyměnil. Cukání nepřestalo, domluva se servisem nijaká, výmluvy jak malý dítě, nakonec že neví co s tím. V návalu bezmoci jsem úplně nový NGK svíčky vyměnil za Motorcraft. Žádná změna. Kurva. Next level byl servis u Pavlíčka v Brně, který se specializuje na pozáruční servis Ford a je docela známej. Po půl dni volal, ať si to odvezu s tím, že mám měnit díly a čekat čím to bude. No díky za radu. Nakonec jsem dneska zkusil na základě komentu od froxica (ještě jednou díky) zaviklat s tím kabelem od cívky a zůstal mi v ruce. Klipsna zástrčky co je naspodu byla ulomená (podezírám první servis, že to dolámal při výměně cívky), drželo to silou vůle a rozhodně to nemohlo správně fungovat. Přisponkoval jsem to stahovací páskou jen aby to drželo a auto jelo jak z praku! Ujeto asi 100 km a všechno ok. Ještě zkusim sehnat novej kabel, nejsem zas takovej pankáč, abych s touhle fíčurou jezdil furt ...
Takže asi stojí za to při podobných projevech motoru překontrolovat spoje kabelů, jestli můžu jako technickej analfabet poradit. Mě to teda ušetřilo dost času, nervů, peněz a promrzlých rán a nocí při čekání na mastnou tyč na cestě z práce...
- froxic
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 06.08.2014 12:47
- Bydliště: Ostrava
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Tak to jsem rád že to pomohlo, jenom je zajímavé že toto v servise nezkontrovali.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 16.12.2016 23:38
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Ahoj, tak přidám svoji dnes už úsměvnou zkušenost s tímto problémem. Chyba byla P2300 - Ignition Coil A Primary Control Circuit Low.
Nejdříve jsem popadl podezření na cívku, jelikož se nová s kabelema dala sehnat za rozumný peníze, objednal jsem to v domění, že to vyměním a bude pokoj (svíčky FoMoCo měněny nedávno).
Výměna zpočátku nepomohla, dalo by se říci, že se to zhoršilo, ale po chvíli problém zázrakem odezněl.
Protože na zázraky nevěřím, tak jsem podvědomě vyčkával, kdy se problém vrátí. No netrvalo to dlouho a po přejetí retardéru se rozsvítilo check engine a po dalším nastartování motor šel i na 2 válce a vypadal, že se hodlá katapultovat.
Po odeznění prvotních emocí jsem se vrhnul na analýzu problému a šel jsem po kabelech. Dejte si do googlu hledat obrázky pro "P2300 ford focus" .
Po chvíli laborování u konektoru koukám, že jeden tam nedrží, tak jak by měl. Koupil jsem tedy v OBI lanko 2.5 mm, který jsem přidělal na konektor (musí se ztenčit, aby se tam vešel, původní byla spíš 1.5) a druhým koncem připájel na původní kabeláž. V tý zimě to chce nějakou lepší pájku a nebo hodně trpělivosti.
Problém byl vyřešen, chyba se už neobjevuje. Jen dodám, že ten problém s kabelem nemusí být úplně zřejmý hned, já jsem ho při výměně cívky zběžně kontroloval a ještě tam zřejme částečně držel, takže to chce fakt zatahat...
Kabel jsem si zároveň prodloužil, ono když se mění např. vzduchový filtr tak není vůbec těžký ten původní mechanicky namáhat....
Foto v příloze..
Nejdříve jsem popadl podezření na cívku, jelikož se nová s kabelema dala sehnat za rozumný peníze, objednal jsem to v domění, že to vyměním a bude pokoj (svíčky FoMoCo měněny nedávno).
Výměna zpočátku nepomohla, dalo by se říci, že se to zhoršilo, ale po chvíli problém zázrakem odezněl.
Protože na zázraky nevěřím, tak jsem podvědomě vyčkával, kdy se problém vrátí. No netrvalo to dlouho a po přejetí retardéru se rozsvítilo check engine a po dalším nastartování motor šel i na 2 válce a vypadal, že se hodlá katapultovat.
Po odeznění prvotních emocí jsem se vrhnul na analýzu problému a šel jsem po kabelech. Dejte si do googlu hledat obrázky pro "P2300 ford focus" .
Po chvíli laborování u konektoru koukám, že jeden tam nedrží, tak jak by měl. Koupil jsem tedy v OBI lanko 2.5 mm, který jsem přidělal na konektor (musí se ztenčit, aby se tam vešel, původní byla spíš 1.5) a druhým koncem připájel na původní kabeláž. V tý zimě to chce nějakou lepší pájku a nebo hodně trpělivosti.
Problém byl vyřešen, chyba se už neobjevuje. Jen dodám, že ten problém s kabelem nemusí být úplně zřejmý hned, já jsem ho při výměně cívky zběžně kontroloval a ještě tam zřejme částečně držel, takže to chce fakt zatahat...
Kabel jsem si zároveň prodloužil, ono když se mění např. vzduchový filtr tak není vůbec těžký ten původní mechanicky namáhat....
Foto v příloze..
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 03.08.2010 10:51
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Pokud je závada na konektoru (cukání nebo chcípání, v nejhorším případě už to ani nejde natočit), tak asi nejčistší oprava bez letování a drátování je výměna konektoru.
Simtek dodává originál konektor s již připojenými dráty 30cm, spojovacími konektory na původní dráty, smršťovacími hadičkami (stačí nahřát fénem nebo horkovzdušnou pistolí) kvůli izolaci a "husím krkem". Instalace mi zabrala cca půl hodiny. Před 2 roky stála celá sada i s dopravou kolem 18 GBP, dnes zhruba o 10 víc:
https://www.simtekuk.co.uk/product.php/ ... :::6451707
Nejhorší, co můžete konektoru dopřát je pořád vyměňovat cívky. Dříve či později se buď ulomí drát nebo se jen neznatelně povysune z konektoru a začne to vesele cukat/chcípat.
EDIT: tak Simtek už balení trochu šidí, dráty už nejsou barevně označeny, chybí husí krk a velká smršťovací hadička na něj. ALe zato je to o 10 GBP dražší
Simtek dodává originál konektor s již připojenými dráty 30cm, spojovacími konektory na původní dráty, smršťovacími hadičkami (stačí nahřát fénem nebo horkovzdušnou pistolí) kvůli izolaci a "husím krkem". Instalace mi zabrala cca půl hodiny. Před 2 roky stála celá sada i s dopravou kolem 18 GBP, dnes zhruba o 10 víc:
https://www.simtekuk.co.uk/product.php/ ... :::6451707
Nejhorší, co můžete konektoru dopřát je pořád vyměňovat cívky. Dříve či později se buď ulomí drát nebo se jen neznatelně povysune z konektoru a začne to vesele cukat/chcípat.
EDIT: tak Simtek už balení trochu šidí, dráty už nejsou barevně označeny, chybí husí krk a velká smršťovací hadička na něj. ALe zato je to o 10 GBP dražší
Naposledy upravil(a) fodera dne 07.03.2017 15:13, celkem upraveno 2 x.
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback
- froxic
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 06.08.2014 12:47
- Bydliště: Ostrava
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Ty piny se dají při trošku šikovnosti z toho konektoru kompletně vysunout a předělat, ale toto bude určitě pohodlnější způsob.
Focus II 1.6 Ti-VCT (85kW), 2005, 5dv. hatchback, Ghia, Machine silver, K&N filtr,
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění
SONY CD132-MP3 + Gladen RS 165 V2 + Gladen M SET 7 (SQX 08 VB + RC 90c2) + komplet odhlučnění
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 03.08.2010 10:51
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Ty dráty tam mají žlutá silikonová těsnění, která tam fakt jdou blbě zpátky. Anebo nemám tu trošku zručnosti
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.01.2019 20:56
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Mám dotaz, u FF MK2 1.6 benzín, ten konektor na cívce má nějakou pojistku? Při sundání se musí nějak zmáčknout či co, že mi nejde sundat?
- Gabo015
- Nováček
- Příspěvky: 175
- Registrován: 02.02.2013 18:51
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Hej, ma to tam poistku. Ale uz si nepamatam ako funguje. Ja som ju sice menil uz dva krat tento rok . By ma zaujimalo preco tak casto odchadza.
Ford Focus II 1,6 Ti-VCT ,r.v.2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 14.11.2015 05:55
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Zdravím. Je toto konektor na zapaľovaciu cievku na FOCUS 1.6 vct, 2005?
Našiel som ho aj v Anglicku, ale tam za to pýtajú 10€. Keby niekto potreboval.
https://m.aliexpress.com/item/400115030 ... .jpg_.webp
Našiel som ho aj v Anglicku, ale tam za to pýtajú 10€. Keby niekto potreboval.
https://m.aliexpress.com/item/400115030 ... .jpg_.webp
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 05.08.2021 19:24
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Na Aliexpressu se dá sehnat konektor do 3 dolarů.
https://www.aliexpress.com/item/1000035 ... 705e304-50
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 3339%22%7D
https://www.aliexpress.com/item/1000035 ... 705e304-50
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 3339%22%7D
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti