Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

autumncollection
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 27.04.2014 10:47

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od autumncollection » 09.03.2015 08:30

Byl jsem optimistický...avšak při návratu do Brna, při jízdě do kopce taky konstantní rychlostí po dálnici, opět párkrát vynechal. Trochu jsem potom zpomalil, ale alespoň tentokrát někde nezhasnul. Začíná se z toho stávat černá díra na peníze. A už se mi o tom začíná i zdát :(

Nemůže to mít souvislost se špatným kompresním tlakem na některém válci. Na jednom mi na diagnostice zjistili nižší tlak ...
FF II Combi 1.6 Ti-VCT, 85kW (2006)

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 10.03.2015 11:06

autumncollection:
Tu cívku ti měnili samostatně, nebo i s kabely a svíčkami?
Cena odpovídá spíš kompletní výměně cívka+kabely+svíčky. Originál Bosch je za cca 1300,-
a zvládneš to sám.
Pokud ti vyměnili jen cívku, tak kup kabely a originál svíčky motorcraft.
Svíčky třeba na originaldilyford (cena za jednu cca 80Kč), kabely kdekoliv (tuším, že jsem platil asi 800,-).
Já už kabely vyměnil, teď budu měnit teď svíčky a nakonec jsem si nechal cívku.
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

autumncollection
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 27.04.2014 10:47

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od autumncollection » 10.03.2015 13:03

Bohužel jsem zaplatil svou nevědomostí 3800 za cívku, výměnu, diagnostiku a přeměření kompresních tlaků. Teď už je mi jasné že bych výměnu zvládl sám.
Z té trojky už mi chybí jen nové zapalovací kabely. Včera jsem objednával.
Svíčky mi měnili minulý týden, protože mi na ně zatékalo přes ostřiky a jedna mrazová zátka už byla prohnilá (stejně jako dvě svíčky už nevypadaly úplně ok).
FF II Combi 1.6 Ti-VCT, 85kW (2006)

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 12.03.2015 09:03

Tak držím palce. Já to minule vyřešil taky až výměnou kabelů. Tentokrát jsem tím začal a nic...
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 16.03.2015 09:46

Svíčky vyměněny, cuká.
Změřil jsem odpory kabelů, dvě sady:

Stará (originál FoMoCo): 2.3 3.7 5.0 6.3 kOhm
Nová (NGK): 2.1 2.4 3.7 4.5 k Ohm

Cuká to s oběma, ale je mi divný ten rozdíl...

Cívka dorazí v týdnu.
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 05.04.2015 13:02

Cívka vyměněna, 3 týdny ok, pak odešel alternátor, po opravě opět začalo cukat. Na diagnostice spousta chyb (zjevně související s odešlým altíkem). Vše jsem vymazal a počkám si na další rozsvícení závady motoru, pak to napíchnu znovu.

Ohledně cukání tam byly "Opakované chyby zapalování" a podezřelá mi taky přišla "Příliš chudá směs", ostatní chyby způsobil na 100% vadný alternátor.

Při projížďce s diagnostikou to samozřejmě jako na potvoru ani necuklo.... :/
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 11.04.2015 15:17

Tak jsem na britských fórech zjistil, že FFII 2004-2007 má mít správně odtrh svíček 1.0mm a nikoliv 1.3mm, jak se tady většinou uvádí. Od 2008 se pak prý znovu používá odtrh 1.3mm.

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?t=68968

Důvod, proč Ford změnil specifikaci svíček je právě náchylnost kabelů a cívek k poruchám u cívek s větším odtrhem.
Sklepnul jsem svíčky na 1.0mm, pro jistotu dal jiné kabely Bosch a auto zatím jede výborně (ovšem najel jsem zatím jenom cca 100km). Hladce, bez cukání, bez vynechávání (misfire) a s rychlou reakcí na plyn.

Budu referovat dál, ale věřím, že tohle je řešení mého problému. Pořád jsem tam cpal FoMoCo svíčky s odtrhem 1.3, které vydržely chvíli a pak oddělaly kabel nebo cívku (nebo obojí).

Po přečtení asi 20 různých stránek jsou nejlepší zkušenosti se svíčkami NGK TR5A-10, což mají být v podstatě standardní FoMoCo s odtrhem 1.0mm. Cena je stejná jako u FoMoCo - cca 80,- za kus.
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od jarod72pm » 11.04.2015 16:33

Mno co psali o poruchách v té diskuzi, tak tam psal jeden borec co má Mondeo pokud jsem to správně četl ,odrth je stále uváděný 1,3mm ,tak jsem to měl na původních origo od Fordu i na nových BERU - Ultra-X Titanium - BE UXT7 a motor šlape jako hodinky , netuším proč pár lidí má ten dojem že odtrh 1mm bude to pravé ořechové když 1,3mm funguje naprosto stabilně co jsem zkoušel až do 6000rpm včetně emisí . Za celou dobu nemám jedinný poblém s cívkou nebo výkonem motoru , rozhodně bych odtrh neměnil ten rozdíl tam bude v konečném efektu(něco tam naznačil Junglejames) .Hlavně když už se o tom tolik psalo že Ford je náchylný na druhy svíček a přesném odtrhu.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 14.04.2015 11:06

Hele uvidíme, zatím necuká...(1.0mm)

Btw, stejnou informaci jsem našel i na jiných UK a US fórech, stačí trochu zaguglit. Třeba tady:

http://www.fordownersclub.com/forums/to ... use/page-2


Bohužel nevím číslo tý zprávy ve Ford TSB (Technical Service Bulletin), tak by se to asi povedlo jednoznačně rozlousknout...
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od jarod72pm » 14.04.2015 11:12

Teď si budu trochu protiřečit .
Prodej cívek a svíček má větší rozptyl - u svíček na jeden motor je to odtrh od 0,95mm až po 1,3mm (někde psáno až 3mm ale nevím zda překlep nebo realita?)
Cívek je taky několik výrobců ,kabely jsou taky různé prostě je v tom trochu hokej to kombinovat .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 27.04.2015 15:21

1000km bez cukání
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

autumncollection
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 27.04.2014 10:47

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od autumncollection » 27.04.2015 15:31

Ahoj,

jenom přidám aktuální verzi mého příběhu s cukáním (a umíráním motoru). Problém nakonec není ani ve svíčkách, zapalovacích kabelech, nebo cívce, ale pravděpodobně ve studeném spoji někde mezi cívkou a řídící jednotkou. Po oteplení se auto ne a ne porouchat, takže čekám, aby se podle čerstvých chybových kódu elektrikáři jednodušeji pracovalo. Na palici.
FF II Combi 1.6 Ti-VCT, 85kW (2006)

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 27.04.2015 16:08

Aha, tak se zkus podívat na konektor vedoucí přímo do cívky. Dost lidí na UK fóru to zlobilo a pomohla výměna konektoru. Bohužel se dá blbě sehnat samostatně (u nás ti za ranec nabídnou výměnu celý kabeláže), ale tahle firma ti ho pošle:

http://www.simtekuk.co.uk/search.php/ford%20focus

Zkontroluj, jestli tam máš tenhle hranatej nebo oválnej, nepasovalo by to.
Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

autumncollection
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 27.04.2014 10:47

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od autumncollection » 27.04.2015 16:18

fodera píše:Aha, tak se zkus podívat na konektor vedoucí přímo do cívky. Dost lidí na UK fóru to zlobilo a pomohla výměna konektoru. Bohužel se dá blbě sehnat samostatně (u nás ti za ranec nabídnou výměnu celý kabeláže), ale tahle firma ti ho pošle:

http://www.simtekuk.co.uk/search.php/ford%20focus

Zkontroluj, jestli tam máš tenhle hranatej nebo oválnej, nepasovalo by to.
Taky mě to napadlo i jsem to předhazoval elektrikářům, ale přišlo jim to nepravděpodobné, ačkoliv po "umření" pomáhalá na pár pokusů zamíchat hrstkou kabelů co vedou právě do toho konektoru. Zkusím objednat.

Máš, mimochodem, někde link na diskuzní fórum kde by se to řešilo ?

Dík moc za tip!
FF II Combi 1.6 Ti-VCT, 85kW (2006)

fodera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: 03.08.2010 10:51

Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od fodera » 27.04.2015 16:31

Mondeo combi Titanium 1.6 Ecoboost 2012
S-Max Titanium 2009, 2.0 Duratec, benzin + E85
Ex: FF II 2005/4, 1.6 TiVCT Ghia benzin, kombi
Ex: FF I 1998, 1.6 benzin, hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti