zaklepání ventilů při akceleraci

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 01.11.2021 23:00

petulak píše: 05.10.2021 15:25 Příčiny detonačního hoření:
Použití paliva s nízkým oktanovým číslem.
Zvýšení kompresního poměru, vlivem karbonových úsad.
Nastavení příliš velkého základního předstihu zážehu.
Příliš vysoké teploty nasávaného vzduchu...
Našel jsem ještě jeden možný důvod - "Karbonové povlaky na pístech...", a to zde:
https://www.petrol.cz/petrol-awards/pet ... cinku-6499

Pozoroval jsem totiž na svém autě, že se to klepání (čili detonační spalování) trochu zlepšilo, tj. v některých situacích (např. výjezd ze stejného kruháče na 3-ku), kde to předtím dělalo pokaždé, to najednou už nedělá. Tj. něco se v motoru zlepšilo, aniž bych do něj zasáhl.
Jediné, co by s tím třeba mohlo souviset, je pravidelné přidávání přísady VIF do benzinu.
Pokud jsem tedy měl motor trochu zakarbonovaný a po několika nádržích s VIFem se vyčistil, tak by to asi bylo možné vysvětlení, proč se to s tím klepáním zlepšilo. Netvrdím, že už to vůbec nedělá, ale rozhodně viditelně méně.
Co myslíte, je ten VIF opravdu tak zázračný lék na starší motor plný karbonových úsad?
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od Marlosk » 02.11.2021 07:35

Ahoj,
Samotné detonace to nevyřeší, ale jako doplněk pro "kulatější chod" motoru a nástup do otáček můžeš zkontrolovat/vyměnit svíčky, popř. zmenšit odtrhy (originál jsem měl 1,3mm, po snížení na 1,1mm se při první delší jízdě zlepšil chod v otáčkách 2000-3500 pod zatížením, typicky na trojku zrychlení do kopce - že by se postupně optimalizovaly adaptace?). Nad 3500 bez rozdílu, tam to bylo vždy jak střela (na poměry 1.6). Ale VIFuju taky bohatě a snažím se to postupně rozjezdit, tak to může být jedno s druhým :-). Máš-li endoskop, můžeš přitom nakouknout dovnitř :-).

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 03.11.2021 09:20

Díky za komentář, s výměnou svíček jsem měl podobnou zkušenost a byla to zatím největší pozitivní změna na chování motoru. Projevy stejné, jak píšeš ty, tj. svíčky s menším odtrhem zásadně zlepšily zátah v nízkých otáčkách (a umožnily mi jezdit některé pomalejší zatáčky na 3ku, když se staršími svíčkami se to kuckalo a musel jsem to jezdit na vytočenou 2ku). Svoje zkušenosti jsem psal do tohoto vlákna:
viewtopic.php?f=68&t=33955&start=273
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 04.01.2022 17:44

Tak po dalších asi 2 měsících ježdění mám relativně dobré zprávy: zdá se mi, že se to klepání při rozjezdech tak minimalizovalo, že ho nebudu řešit. Tj. že se vyskytuje jen při "velmi velkém zatížení", konkrétně, když hodně přišlápnu plyn v nízkých otáčkách. Tohle jsem se ale naučil jízdním stylem eliminovat.
Na autě jsem nic neměnil, jen také bohatě přidávám přísadu VIF do benzinu. V XII/2021 vyšel ve SM článek, že složení VIFu se změnilo, aby se vylepšila schopnost nejen čistit ventily (dříve), ale i trysky u přímovstřikových motorů (nově): https://www.auto.cz/jak-se-testuje-znac ... -si-141997

Tak mám pocit, že mi to asi pomohlo... Super :bravo22: :lol:
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od Marlosk » 04.01.2022 18:33

Díky za report, ať jezdí! VIF mám už asi taky ten novej, modrej :perfect:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od jenikHK » 04.01.2022 22:09

LeonardoTM píše: 04.01.2022 17:44 V XII/2021 vyšel ve SM článek, že složení VIFu se změnilo, aby se vylepšila schopnost nejen čistit ventily (dříve), ale i trysky u přímovstřikových motorů (nově): https://www.auto.cz/jak-se-testuje-znac ... -si-141997

Tak mám pocit, že mi to asi pomohlo... Super :bravo22: :lol:
Ten VIF se změnil už vcelku dávno - snad 2017 (osobně používám VIF do benzínu někdy od 2014?)
https://m.facebook.com/vifaditiva/photo ... 979307286/
ale docela dlouho se ještě doprodaval starší - v 2019 jsem ještě kupoval plechovku původního, čirého, ale v létě 2020 mi v 5l balení přišel ten nový, modrý.
Dávám 1.5ml/l, na kontrolu endoskopem se chystám při výměně svíček.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 05.01.2022 09:42, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od phofy » 05.01.2022 07:44

Já ten modrý používám už asi 3 roky určitě 8)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 11.04.2022 12:17

Ještě další relevantní zkušenost - natankoval jsem benzin N98 a s tím klepáním se to výrazně, ale opravdu výrazně zlepšilo. V podstatě by se dalo říci, že se při rozjezdech z nízkých otáček úplně eliminovalo. Zatím mám vyjeto 1,5 nádrže.
Vím, že do N98 se dává jiná "biopřísada" a také, že má lepší antidetonační vlastnosti. Myslím, že tím se to vyřešilo. Prostě na N98 běží motor tak, jak bych si to představoval (tj. zdravý zvuk a žádné trápení).

Jako vedlejší efekt se mi zdá, že se spotřeba trochu zvýšila (třeba tak o 0,5 l/100 km), ale je příliš brzo na hodnocení (mohly do toho zasáhnout další faktory jako počasí, použití klima a jiný typ tras). Budu průběžně informovat, až to bude po více nádržích...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od LeonardoTM » 30.09.2022 14:19

LeonardoTM píše: 11.04.2022 12:17 Ještě další relevantní zkušenost - natankoval jsem benzin N98 a s tím klepáním se to výrazně, ale opravdu výrazně zlepšilo. V podstatě by se dalo říci, že se při rozjezdech z nízkých otáček úplně eliminovalo. Zatím mám vyjeto 1,5 nádrže.
Tak asi po 5 nádržích bych přidal další zkušenosti s tím, jaký efekt má benzin. V minulém příspěvku jsem hlásil, že po natankování N98 to klepání ustalo. To platí a po natankování Vervy 100 je to snad ještě lepší. Mezitím jsem tam zkusil opět obyčejný N95 a na ten to zase více klepe. Tj. můj motor je nějak nastavený tak, že vyžaduje pro klidný běh benzín s vyšším oktanovým číslem... Ale proč? Normální Zetec/Duratec jezdí krásně i na obyčejný N95. Už jsem jich měl několik a tohle je první případ takového zmlsaného motoru :| .
Že by ho v tom Německu (kde bylo uvedeno na trh a provozováno 14 let asi dvěma majiteli) nějak potunili?
V Německu se hodně jezdí na ten E10 a pokud je vyroben s přísadou ETBE, tak je to vlastně benzín s vyšším oktanovým číslem (viz zde: https://www.auto.cz/pozor-do-ceska-se-b ... ory-138953)
Vím, že nějaké úpravy na E85 ve smyslu SW úpravy parametrů řídící jednotky (pro větší množství vstřikovaného paliva) byly nabízeny. Nepřímým indikátorem by bylo, že když jezdím podobné trasy s Focusem se stejným motorem, tak mám o trochu nižší spotřebu, takže nastevení Fusiona na vyšší spotřebu by nebylo tak překvapivé... :nixw:

Zatím tedy budu ještě zkoušet následující postupy:
- když přidám dost VIFu do N95, tak to vypadá lépe (myslím tím asi dvojnásobek doporučeného množství; v popisu VIFU totiž píšou kouzelnou alibistickou větičku: "působí preventivně proti zvyšování požadavku na oktanové číslo" :irre:)
- zkusím také nějakou přísadu na přímé zvýšení oktanového čísla (tj. jako, že koupím nejlevnější N95 a tu N98 nebo N100 si vyrobím sám): https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=zv ... D%C3%ADsla
- v SM jsem se dočetl zkušenosti, že i prý použití správného motorového oleje (takového, co má LSPI přísady) způsobuje omezení klepání (i když to bylo míněno primárně pro turbo-motory); takový olej je ale dost drahý
- úprava SW do řídící jednotky (pokud byl upravován, tak zpět na originál nastavení) nebo nějaké HW seřízení předstihu... (to zní jako příliš náročná akce a dokud to jezdí, tak se mi nechce do toho vrtat :nnou: )
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od djdekl » 30.09.2022 17:27

LSPI olej stoji stejne jako beznej... pouzivam Millers

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od jenikHK » 30.09.2022 18:32

Taky mám z Německa nějak rozmlsanej motor :nixw:

Nejlíp to jezdí na N98 od KM Prona nebo Verva100 s dodatečnou dávkou VIFu taky super, ač je v tom víc ETBE.
O dovolené jsem zkusil čistý N95 bez biolihu, rovněž fajn.
Naproti tomu Effecta95 běží motor tvrdě a při akceleraci pocukávání.
Jak jsem už psal jinde, mám podezření, že ta N95 E5 nefunguje tak, jak by měla N95.
Pro zajímavost: i starý dvoutaktní motory jedou na Vervu jak utržený.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od stano. » 30.09.2022 19:25

Olej riesi svojvolne LSPI, nie klasicku detonaciu kvoli zlemu predstihu.
Nemoze tam byt chiptuning a vyzadovanie vyssieho oktanoveho cisla sponovanim predstihu?

Djukenzie
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 07.07.2021 17:07

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od Djukenzie » 27.10.2022 20:04

Vy se máte já neustále řeším problém s detonačním hořením u duratecu. Vyzkoušel jsem všemožné čističe ventilů, VIF liju pravidelně. Dělá to dokonce i u vysokooktanového benzínu, byť méně. Auto jsem dával do několika servisů a tam mi řekly, že je to normální. Vždy ale bylo chladno, a to je jediná věc, která to trochu omezí.

Dokonce jsem auto dával i do originálního servisu. Bohužel neúspěšně. Chlap mě odbyl s tím, že nic nenašli a že to duratec dělá. A když v létě jedu třeba po dálnici do táhlého kopce a je opravdu teplo, tak jsou to takové rány, že musím okamžitě zpomalit (ani to úplně nepomůže). A mám strach o motor. Už vážně nevím komu mám co zaplatit za to aby to opravil. A to jsem ochotný, pro ten klid, za to zaplatit.

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od djdekl » 02.11.2022 07:16

Cidlo , cidla klepani ? Nastavena RJ na jine oktany ?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Příspěvek od phofy » 02.11.2022 08:37

A co vlastně máš za motor? 1.6, 1.8, 2.0?

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů