Ventilové vůle - mýty a fakta

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od Radekjo » 13.11.2019 16:40

Ahoj.
Když si to tak tady pročítám je možné, že můj fousek propouští přes ventily?
Jde o to, když stojím (zaparkovaný) v prudkém kopci a mám zařazený kvalt (1) bez ručky tak se mě auto po chvíli pohne a protočí se motor. Za cca minutu zase cukne zpět. Je to ventily ?
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od Jardak » 13.11.2019 20:11

Normální stav. Tlak z válce ale uteče spíš přes kroužky.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od Karel2 » 14.11.2019 07:33

To pretlaci i ropaka?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od Jardak » 14.11.2019 19:38

Za určitých okolností ano. Ale KP je u nafty větší, takže to dá víc práce. Když dělám rozvody na naftě, tak jak se pak následně motor ručně protáčí, tak to dělám tak, že klíčem podržím píst v kompresi, chvilku počkám až tlak uteče a půlotáčku dokončím. Samozřejmě, čím je motor opotřebovanější, tím to jde snáze. Jenže to u dieslu nastává až daleko za 300 tkm...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

MichalFoFo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.08.2018 16:30

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od MichalFoFo » 05.01.2020 14:08

Zdravím, nevím kam s tím jinam, ale bylo mi řečeno že tuty 1.8 od Mazdy maj hydroštely a že by bylo drahý to řešit a měnit, tady píšete že ne. Mě to cvaká jak šicí stroj viz video https://youtu.be/v5A7E9eIfCM. Co s tím kam to mám dát do servisu na to vymezení vůlí, v autorizáku to bude za ranec nebo ne? A dělaj to vůbec? Je to Focus rv. 2009 1.8 92kw qqdb najeto to má 160tkm

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od jojto » 05.01.2020 22:17

Mas tam klasicke hrnceky, nie hydrostely (https://ford.7zap.com/en/car/50/6.8870/ ... 558/67869/). Doporucujem zmerat ventilove vole a pripadne urobit vymenu hrncekov (viewtopic.php?f=181&t=46828).
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

yeaah
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 10.10.2013 17:10
Bydliště: Praha

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od yeaah » 24.03.2021 23:05

Ahoj, jak časově náročný je změřit v.vůle u 2.0 Duratec HE LPG? Díky
FFIIC 2.0 LPG

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od miki21 » 25.03.2021 11:36

Otázka je, za jak dlouho shodíš ventilové víko a jak se dostaneš ke šroubu na klice, abys motorem otočil. Doporučuji ještě vytáhnout svíčky, nebudeš se muset s motorem přetlačovat. Co má lpg nahoře navíc, aby se víko sundalo, netuším.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Pavel 123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 31.10.2023 19:02
Bydliště: Nový Bor

Re: Ventilové vůle - mýty a fakta

Příspěvek od Pavel 123 » 11.02.2024 22:26

Ahoj, je to již delší dobu, co tady Jurawood a Jardak napsali, že na Duratecu HE není třeba při výměně hrníčků rozhazovat rozvody. Měl jsem taky pocit, že by to snad nějak mohlo jít. Zvažoval jsem, že by šlo skrz otvor v ozubeném kole na vačkové hřídeli zafixovat řetěz k ozubenému kolu plastovými stahovacími páskami, aby se vzájemná poloha nezměnila. Odhadoval jsem, že by potom mohlo jít vačkovou hřídel nějak nadzvednout a posunout, aby se bylo možno dostat k hrníčkům. Každopádně myslím, že nemá smysl laborovat a hledat nový způsob, pokud už má někdo postup ověřený a vyzkoušený.
Mohu poprosit toho, kdo s tím má zkušenost, jestli by sem mohl napsat nějaký postup a návod, jak je nejlepší měnit hrníčky bez rozhození rozvodů?
Díky moc
Pavel
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti