Protože mi u auta prosakoval olej pod tím bočním krytem převodovky (B5/IB5), rozhodl jsem se to přetěsnit a rovnou vyměnit olej. Na vše jsem se připravil, pročetl i toto vlákno a na "Jubutu" našel videonávody.
Rozhodl jsem se nepovolovat ten šroub od řadící páky a tím pádem nehledat kuličku.
Připravil jsem si odsávačku. Vytvořil jsem si hadičku, která drží tvar a je stále ohnutá. Podařilo se mi odsát něco málo přes litr oleje s tím, že hadička opravdu víc nenasála. Myslel jsem, že olej prosakoval už tak dlouho, že ho tam víc nebylo, neboť i po odšroubování té boční krytky tam opravdu už víc nebylo.
Krytku jsem přetěsnil tmelem na převodovky a šel doplnit olej. K mému překvapení se dolil zase něco přes litr oleje a začalo to tím dolévacím šroubem přetékat.
Zkusil jsem tedy ještě znovu odsát a nasál jsem tak 1/4l černého oleje. Dál už byl olej světlý. To znamená, že tam olej byl, akorát jsem jej neodsál všechen. Nechápu, když ta hadička opravdu narazila na dno. Jasně, auto bylo na heveru a předek trochu zdvižený, ale od pohledu je vidět, že ten šroub s kuličkou, je níž položený, než ta část převodovky s tím nápustním šroubem.
Tak to prostě nechám promíchat a na jaře to znovu "naředím", až budu zároveň měnit olej v motoru.
Výměna oleje v převodovce
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 124
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Výměna oleje v převodovce
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8447
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Výměna oleje v převodovce
Krásně popsané, přesně to jsem hledal.
Jen dotaz, ohledně demontáže aretačního čepu. Co má být zařazeno za rychlost, nebo je to jedno? Dík.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3088
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna oleje v převodovce
Je to v podstatě jedno - doporučuju nechat v neutrálu - pružiny vracející řadící páku nebudou tahat za řadící tyč.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti