Výměna oleje v převodovce

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23445
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od ZaQik » 12.08.2021 20:03

... a co to "prelit", jak to bylo puvodne?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od kPetr » 12.08.2021 20:13

To jsem udělal. Auto jsem včera neměl v rovině, postavil jsem jej schválně trochu do kopce, odčerpal jsem obvyklých cca 1,9l a nalil jsem tam ten původně odčerpaný starý olej všechen, tedy cca 2,1-2,2l . Přelité je to tedy na 100% stejně, jak to bylo původně.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od jenikHK » 12.08.2021 21:20

No, já teda fanda dodatečných aditiv nejsem - nevíš nikdy, co z oleje s dodatečným aditivem vznikne.
Nemluvě o tom, co na to synchronizace. Zjednodušeně by se dalo říct, že převodovku s čelním ozubením umaže kde co, ale aby fungovala synchronizace tak jak má, to je už náročnější na sladění...

Na druhou stranu, s touto převodovkou už asi moc do budoucna počítat nejde... Takže proč to nezkusit. Osobně bych ale šel spíš cestou hodně viskózního oleje (byť mě takhle z hlavy nenapadá nějaký tip).

Zajímalo by mě, co je příčinou, nechce se mi věřit, že by takové hučení udělala bohapusta výměna oleje - nemluvě o tom, že hučení zůstalo i po návratu původní náplně. Špatná souhra okolností?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od kPetr » 12.08.2021 21:45

jenikHK píše: 12.08.2021 21:20 ......Zajímalo by mě, co je příčinou, nechce se mi věřit, že by takové hučení udělala bohapusta výměna oleje - nemluvě o tom, že hučení zůstalo i po návratu původní náplně. Špatná souhra okolností?
Nevím, taky by mě to zajímalo, protože s něčím takovým jsem vůbec nepočítal. Jinak bych se do toho vůbec nepouštěl. Pravdou ale je, že před výměnou převodovka rozhodně nijak nehučela, nic takového jsem prostě nezaznamenal. Po výměně a ujetí cca 300km to začalo nenápadně hučet a pak už se to jenom zhoršovalo.
Fanda dodatečných aditiv do čehokoliv taky nejsem, ale v tomto případě je to ono známé "tonoucí se i stébla chytá".

Chtěl bych se ještě zeptat, nevíte někdo, zda je převodovka IB5 stejná pro motorizaci 1,6 74kW s mojí motorizací 1.8 92kW? Projel jsem celý internet a našel jsem pouze tuto: https://nejautodily.cz/26442-repasovana ... eAQAvD_BwE . Protože i pokud bych hledal někde na vrakovišti, určitě větší šance je sehnat z Focusu s motorem 1.6 než 1.8.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Jemar » 13.08.2021 07:36

Převodovka určitě nebude stejná. Předpokládám minimálně jiný stálý převod, možná i jiné odstupňování rychlostních stupňů

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od jenikHK » 13.08.2021 09:15

Jako ruku do ohně za to nedám (chtělo by to prověřit finis kódy převodovek), ale s velikou pravděpodobností budou stejné.
1.6 a 1.8 s ib5 (jen z počátku výroby se na 1.8 dávala i MTX75) mají převody stejně odstupňované - včetně stálého převodu.
Jestliže by se něco lišilo, tak příruba k motoru...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od phofy » 13.08.2021 09:25

A co tu puvodni, nechat opravit?

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Konik » 13.08.2021 10:51

Já jsem nechával z důvodu hlučnosti opravovat 6 st. převodovku na mém Focusu a výměna ložisek a gufer vyšla na 9 tis. Kč (plus doprava). Můžu poslat kontakt na servis, je jižně od Plzně. Ale pán potřebuje dodat převodovku vyndanou z auta.

Jenom mě ještě napadla možná taková blbost, ale hučí vůbec převodovka? Vím, že tomu všechno nasvědčuje, ale u mě hučela jenom v tahu a na volnoběh ne. Nemůže to být třeba ložiskem na poloose? To údajně taky umí dělat docela kravál.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od kPetr » 13.08.2021 11:14

Konik píše: 13.08.2021 10:51 Já jsem nechával z důvodu hlučnosti opravovat 6 st. převodovku na mém Focusu a výměna ložisek a gufer vyšla na 9 tis. Kč (plus doprava). Můžu poslat kontakt na servis, je jižně od Plzně. Ale pán potřebuje dodat převodovku vyndanou z auta.......
Urcite, za kontakt bych byl moc rad. Co ja jsem na netu nasel, to je vse hodne z ruky, Plzensko by bylo idealni, to bych memel tak daleko, tam bych si ji odvezl. Na demontaz prevodovky z auta a zpetnou montaz bych si mechanika nasel.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Karel2 » 13.08.2021 13:46

jak uz psal Konik, mne se taky nezda, ze je to prevodovkou a tak nahle a olejem +- stejnym, napred bych asi proveril zbytek, dobrej mechanik to pozna, preci jenom "umlceni" diferaku pilinami jsou uz pryc :)
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1660
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od Jemar » 14.08.2021 05:28

Jemar píše: 13.08.2021 07:36 Převodovka určitě nebude stejná. Předpokládám minimálně jiný stálý převod, možná i jiné odstupňování rychlostních stupňů
Pokud se vrátím k převodovce, zjistil jsem, že převodové stupně i stálý převod jsou pro 1.6 i 1.8 opravdu stejné, ale nepasují FINIS kódy, takže nějaké rozdíly tam zřejmě budou.
Pro 1.6 je označení 3M5R 7002-NF až NK (platí pro výrobu 2008-2011)
Pro 1.8 je označení 6M5R 7002-NA až NJ (platí pro výrobu 2008-2011)
Takže, aby stoprocentně převodovka pasovala, musí mít označení 6M5R a předposlední znak musí být N

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od vladka1 » 16.08.2021 13:40

Pokud to je převodovka tak bych to řešil jinou z bazaru, oprava jedině udělat to sám.. Nebo shnilý auto "za odvoz", přehodit převodovky a poslat ho do hutí. Pokud to změnilo zvuk po vrácení původního oleje tak to v převodovce bude, asi se něco uvolnilo a začlo dělat bordel.. Aditiva do oleje - bych investoval leda do bukových pilin a jezdil do rozsypání nebo co snese řidič :mrgreen:
U těch olejů na specifikaci a novější náhrady pozor, do starších převodovek pro olej GL4 nesmí GL5 - aditiva v GL5 se nekamarádí s materiálem synchronů (bronz). Pokud je to olej který má GL5 i GL4 tak je to takový kočkopes, aditiv je míň ale jsou tam a bronzový synchron taky můžou poškodit.
Olej Ford je Castrol, aspoň u mýho Fíka 1,6 MK1 IB5.. Dával jsem Syntrans multivehicle 75W90
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od kPetr » 16.08.2021 22:00

Tak včera jsem to zvedl, abych se ze zvědavosti podíval, kde je to ložisko na poloose. Začínám totiž pomalu věřit, že by to mohla být skutečná příčina.

Dnes mě přišel Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. Auto bylo v rovině, nechal jsem kontrolním otvorem odtéct přebytečný olej, který tam byl navíc, no a pak jsem odčerpal přesně 2l toho původního černého maglajzu, který jsem tam ze zoufalství minulý týden vrátil zpět. Nalil jsem nový Castrol, přesně 2l než začal otvorem ukapávat ven. Zbylo mě možná nějakých 40ml. Musím říct, že to odsávací čerpadlo je pecka, nasávací hadička je dlouhá a tenká 6mm, takže se dostane téměř všude. Odsát 2l je myslím docela úspěch, i když tam ještě cca 0,3 l oleje zbyde.

S olejem jsem objednal také aditivum Liqui Moly, ale rozmyslel jsem si to a nedal jsem ho tam. Pokud by to náhodou převodovkou nebylo, nechci tam dávat nic navíc. A pokud to je převodovkou, stejně bych si tím nepomohl. Ten kravál je opravdu velký.

Jinak po výměně oleje se nic nezměnilo. Minule jsem psal, že se mě zdály ty zvuky možná trochu jiné, ale to byl spíše omyl v mých uších. Už z toho blbnu :nixw: . Udělal jsem si po dnešní výměně oleje záznam z jízdy a při porovnání je to stále stejné. Hučí to bez ohledu na zařazenou rychlost, je jedno jestli je v tahu nebo jede třeba pouze na volnoběh, ten rachot se mění pouze v závislosti na rychlosti: https://youtu.be/aH8L5rOmFzU
Při určité, spíše nižší rychlosti, se mě pak zdá, že to cítím i v noze na plynovém pedálu a případně na volantu, takové slabé brnění. Předpokládám, že když ložisko hodně hučí a zřejmě drhne, tak se to prostě přenáší. A když jedu pomalu, například 40km/hod. a prudce zatočím vlevo, tak je to řekl bych trochu intenzivnější.

Zítra zavolám do Plzně pánovi, co opravuje převodovky a poradím se. Případně to budu muset dát do servisu, ať se na to podívají. Pokud by to bylo skutečně ložisko poloosy, asi bych zvolil originál. Existují náhrady od jiných výrobců, za zlomek ceny originálu, originál jsem našel v autopalace.cz za 3113Kč :dih: . Ale nevím, jestli by se v tomto případě vyplatilo šetřit. Je to díl, který si sám nevyměním, takže pokud by to skutečně bylo tím ložiskem, vsadil bych asi raději na jistotu.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od vladka1 » 16.08.2021 22:34

Ložisko si představ že má v oběžný dráze vymletej dolík a jak přes něj jedou kuličky tak to vrní. Dej si na ložisko ruku a zatoč s hřídelí, ucítíš jestli to vrnění je v něm. Výměna ložiska poloosy je celkem jednoduchá, dal bych asi Swag nebo Bilstein, 3k za origo je nesmysl...
Vrnět může i ložisko v diferáku nebo i ložisko kola (to obvykle reaguje na volant)
Opravovat převodovku je ekonomicky nesmysl.
Pokud to závisí na rychlosti auta a ne na otáčkách motoru, tak to je od výstupního hřídele převodovky po kolo.. Zvedni si kolo zatoč s nim a rukou osahej kde přesně to vrní, jde to slyšet i endoskopem nebo přes šroubovák/ tyčku přiloženou k dílu.. Jestli to dělá velkej kravál tak bys to měl najít snadno, budou tam už hranatý kuličky a v ložisku i vakl...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje v převodovce

Příspěvek od kPetr » 17.08.2021 16:55

Tak rozhodnuto. Specialista na převodovky mě napsal, že pokud se hluk nemění při přidání nebo ubrání plynu a vyřazené rychlosti, převodovka by to být neměla. A potvrdil mě, že častou příčinou je skutečně to kuličkové ložisko pravé poloosy. Dnes jsem to probral ještě s jedním místním, dobrým, servisem a majitel mě tuto možnost jako nejpravděpodobnější potvrdil taky. Takže jsem objednán na čtvrtek, mám to ráno přivézt a odpoledne by to mělo být hotové. Nabídl mě na výběr ze tří možností, buď originál za 3200Kč (což rovnou označil za nesmysl), pak nějaká "čína" a nebo FEBI Bilstejn. Takže jsme se dohodli na Febi. Pak dám vědět, jak to dopadlo.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů