Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Odpovědět
Hlavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.07.2019 20:33

Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Hlavik » 14.07.2019 20:39

Dobrý den,

Mám takový krátký dotaz. Ma tento motor váhu vzduchu?
Při volnobehu mi za jízdy kolisani otacky, když auto stojí tak drží jak přibite. Jeden mechanik mi řekl. Vadna vaha vzduchu. Další 2: tento motorku váhu vzduchu nemá?
Děkuji za odpověď.
Ide

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od jenikHK » 14.07.2019 21:06

Ahoj, tato motorizace váhu vzduchu nemá.
Má MAP senzor, resp. TMAP (zároveň měří tlak vzduchu v sání a teplotu).
Ohledně kolísání otáček se dost řešilo zde:
viewtopic.php?f=68&t=33449&st=0&sk=t&sd=a&start=300

Svíčky, čistá škrtící klapka a TMAP je základ.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od jarous350 » 22.07.2019 22:07

Řešilo se dost, nevyřešilo skoro nic :-) Mně výměna TMAP nepomohla.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Hlavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.07.2019 20:33

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Hlavik » 25.07.2019 20:09

Tak za posledních 14 dní najeto 1500 km většina po dálnicích .... dnes znojmo praha a zpět. Auto po dosažení cca 2700 otáček zaskube (většinou pri potřebě výkonu) a pak jakoby mě někdo chytl za kufr a už to tak nezrychluje. Ma to i takový divný chod - na 4. A 5. Při seslapnuti plynu se sice ozve motor ale výkon se nedostaví. Zrychluje pomalu. Když ale dosáhnou na rovině 130 140 a lechtam plyn tak jede slušně.. Dnes jsem natankovat vervu 100 a žádná změna. Navic spotreba na teto trase cca 8 litru, coz je tak o 1 - 1.5 vic nez drive. Mohl by to být ucpané katalyzátor?
Diagnostika drive nic neukázala...

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Jemar » 25.07.2019 20:12

Tlak paliva na vstřikovací liště je v pořádku? Stálý tlak 3,6-4 bary.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od jenikHK » 25.07.2019 20:37

Škubání pod plným zatížením kolem 2700 otáček řeším také. Pokud se hodně mění styl jízdy(okresky), neprojeví se. Objeví se po delší jízdě na dálnici a zhoršuje se s rostoucí venkovní teplotou (v zimě zmizí).
Vše mi ukazuje na váznoucí EGR ventil.
Zkus odpojit konektor EGR, zda cukání zmizí. Ale pozor, odpojení EGR povede k rozsvícení kontrolky motoru - bude třeba vymazat chybu po připojení konektoru.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Hlavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.07.2019 20:33

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Hlavik » 25.07.2019 21:27

Jeste jedna vec: kdyz jsem vyhodil v klesanich rychlost tak otáčky lítali jak silene - 1200 až třeba 500 tak že to o pomalu chcipalo tak jsem toho nechal
EGR ventil. Zkusím dekuji

Hlavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.07.2019 20:33

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Hlavik » 13.08.2019 15:21

Ještě takový krátký dotaz. Zvládnu vyměnit TMPA sám? Kde ho přesně najdu?
Normalne bych do toho sam nevrtal, ale můj mechanik je bohuzel na delší dovolené ...

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od jarous350 » 27.08.2019 15:03

Jak už jsem psal, stejný problém mám taky a i další uživatelé. Výměna TMAP u mě nepomohla vůbec ničemu.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Hlavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.07.2019 20:33

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Hlavik » 29.10.2019 20:06

Tak problém vyřešen- vyměněny lambda sondy - zlepšení male, následně senzor tlaku plus současné vyčištěná klapka a opravena netesnost ve filterboxu. Teď vše Ok. Motor jako nový...snad to někomu pomůže

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od jarous350 » 30.10.2019 12:21

A co přesně bylo s lambdou? Úplně KO nebo jen pomalá? Zjistil jsi to diagnostikoku? Předpokládám, že jsi měnil jenom jednu (první) lambdu.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Hlavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.07.2019 20:33

Re: Motor 1.8 Duratec 92 Kw, r.v 2006.

Příspěvek od Hlavik » 30.10.2019 21:12

Vyměnil jsem obě 2. Dal jsem tam Denso.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti