Vysoký volnoběh jízda
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.10.2019 18:29
Vysoký volnoběh jízda
Ahoj Fanoušci Fordu
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW. Mezi mondei jsem nenašel odpověď.
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.
Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.
Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky
Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?
Díky za každou radu.
Dave II
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW. Mezi mondei jsem nenašel odpověď.
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.
Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.
Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky
Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?
Díky za každou radu.
Dave II
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: Vysoký volnoběh jízda
Si v zlej sekcii. Vidim, ze duplujes tu a aj v sekcii Modeo, moderator nech presunie.
Osobne by som vybral hadicu odvetrania kluky pod plast. sanim a poriadne ju pozrel. Je to choroba Duratecov 1.8. - c.5.
Napatie na akumulatore ti presne nepoviem, ale pokial nameras cca 14,4V je to OK a teplotu berie zo snimaca tlaku-TMAP.
Osobne by som vybral hadicu odvetrania kluky pod plast. sanim a poriadne ju pozrel. Je to choroba Duratecov 1.8.
Kód: Vybrat vše
https://ford.7zap.com/en/car/99/1.15405,6.42969/5/1534/15218/66069/#5
Napatie na akumulatore ti presne nepoviem, ale pokial nameras cca 14,4V je to OK a teplotu berie zo snimaca tlaku-TMAP.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoký volnoběh jízda
Asi bych podezříval buď
- falešný vzduch (pravděpodobnější) a nebo
- snímač natočení škrtící klapky.
Teplotu nasávaného vzduchu měří TMAP snímač v sání (měří žároven teplotu i tlak).
BTW, tu hadici odvětrání klikové skříně jsme na Mondeu už měnili taky - napřed jen haproval studený volnoběh, nakonec se prozradila zlověstným syčením a volnoběh nepadl pod 2000.
- falešný vzduch (pravděpodobnější) a nebo
- snímač natočení škrtící klapky.
Teplotu nasávaného vzduchu měří TMAP snímač v sání (měří žároven teplotu i tlak).
BTW, tu hadici odvětrání klikové skříně jsme na Mondeu už měnili taky - napřed jen haproval studený volnoběh, nakonec se prozradila zlověstným syčením a volnoběh nepadl pod 2000.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.10.2019 18:29
Re: Vysoký volnoběh jízda
Diky za rady.
Ta hadice odvětrání klikovky drží vysoký volnoběh i na stojícm vozidle nebo jen za jízdy?
Problémje prasklina? Nebo ventil odvětrání.
PS: Na modeo foru moc příspěvku neni a myslím že ten motor ve focusu je identický.
Díky
Ta hadice odvětrání klikovky drží vysoký volnoběh i na stojícm vozidle nebo jen za jízdy?
Problémje prasklina? Nebo ventil odvětrání.
PS: Na modeo foru moc příspěvku neni a myslím že ten motor ve focusu je identický.
Díky
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: Vysoký volnoběh jízda
Zalezi podla miesta a velkosti praskliny v hadici. Stretol som sa aj so zvysenymi otackami na volnobeh.
Kód: Vybrat vše
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=10&t=9
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoký volnoběh jízda
V našem případě se zvětšila prasklina hadice odvětrání velmi rychle. Za běžné jízdy ani moc problém nebyl (popisuji slovy majitelky), ale volnoběh musel být vysoký i za jízdy - v koloně za trest. Při stání rovněž.
Motor DURATEC v Mondeu MkIII a Focusu Mk2 má řadu odlišností, hlavně "periferie", základ je sice stejný. Elektronická škrtící klapka, zapalování, sání, Euro 3 vs Euro 4...
Motor DURATEC v Mondeu MkIII a Focusu Mk2 má řadu odlišností, hlavně "periferie", základ je sice stejný. Elektronická škrtící klapka, zapalování, sání, Euro 3 vs Euro 4...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Vysoký volnoběh jízda
Zdravím, chtěl bych se zeptat co by mohlo způsobovat toto. Dneska se mi objevili zvýšené otáčky na volnoběh. Místo 700, tam mám 1000-1500, občas před křižovatkou to vyletělo i k 3000. A další věc, pokud jedu bez plynu a přidám plyn, tak se ozve se taková divná rána. A pokud nastartuji, druhé video tak něco u přední strany hrozně syčí? Poradíte prosím? Jedná se o focus 2005, MK2, 2.0i benzín, 107kW. Oba dva problémy se objevily dnes zároveň. Včera jsem s tím jel a naprosto.
Doufám, že to dávám do správné sekce.
https://www.youtube.com/watch?v=RTj1wFLxfQI video syčení motoru. Co jsem hledal, tak se mi zdá toto jako nejpravděpodobnější řešení. Co myslíte?
https://www.youtube.com/watch?v=TJvsMUQrlCQ - divná rána, když jedu bez plynu a poté přidám plyn.
Dííííky
Doufám, že to dávám do správné sekce.
https://www.youtube.com/watch?v=RTj1wFLxfQI video syčení motoru. Co jsem hledal, tak se mi zdá toto jako nejpravděpodobnější řešení. Co myslíte?
https://www.youtube.com/watch?v=TJvsMUQrlCQ - divná rána, když jedu bez plynu a poté přidám plyn.
Dííííky
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoký volnoběh jízda
V tomto případě je původ syčení a vysokého volnoběhu jasný - falešný vzduch prasklou hadicí odvětrání bloku motoru vpředu pod sáním.
Přeju příjemnou zábavu při výměně , není to nic, co bych chtěl dělat znova...
Ohledně té rány - začal bych kontrolou uložení motoru, především silentblok dole za převodovkou.
Přeju příjemnou zábavu při výměně , není to nic, co bych chtěl dělat znova...
Ohledně té rány - začal bych kontrolou uložení motoru, především silentblok dole za převodovkou.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Vysoký volnoběh jízda
JenikHK: tak s tím prvním si měl nejspíše pravdu. Ted jsem dal auto do servisu a myslí si, že to je tím, případně nějaké jiná hadice.
A rovnou se zeptám k druhé věci, pevně věřím že Moderátoři prominou, že se ptám v tomto tématu, ale dle servisáka by ta rána mohla mít co dočinění s vysokým volnoběhem a prasklou hadicí.
Projeli jsme to a pán ze servisu říkal, že to je něco v pohonu(poloosa, na převodovce), že je tam nějaká vůle u pohonu ale domnívá se, že jakmile se to vyřeší(vysoký volnoběh), tak by se to mohlo spravit. Myslíš, že má pravdu? Nerad bych do toho auta investoval už víc, než je nutné Protože za poslední dva roky jsem na hodnotě cca, aktuální prodejní cena
A rovnou se zeptám k druhé věci, pevně věřím že Moderátoři prominou, že se ptám v tomto tématu, ale dle servisáka by ta rána mohla mít co dočinění s vysokým volnoběhem a prasklou hadicí.
Projeli jsme to a pán ze servisu říkal, že to je něco v pohonu(poloosa, na převodovce), že je tam nějaká vůle u pohonu ale domnívá se, že jakmile se to vyřeší(vysoký volnoběh), tak by se to mohlo spravit. Myslíš, že má pravdu? Nerad bych do toho auta investoval už víc, než je nutné Protože za poslední dva roky jsem na hodnotě cca, aktuální prodejní cena
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoký volnoběh jízda
Jasné, ono naštěstí zase tolik hadic v sání moc není a ty zbylé jdou snadno odhalit.
Mě osobně se ale nezdá, že by rázy při přechodu z režimu brzdění motorem do akcelerace měly přímou souvislost s vysokým volnobehem, respektive mě nenapadá, jak by mohl obvyklý volnoběh rázy utlumit.
Těžko soudit na dálku. Každopádně zvednout, zacloumat bude vědět.
Mě osobně se ale nezdá, že by rázy při přechodu z režimu brzdění motorem do akcelerace měly přímou souvislost s vysokým volnobehem, respektive mě nenapadá, jak by mohl obvyklý volnoběh rázy utlumit.
Těžko soudit na dálku. Každopádně zvednout, zacloumat bude vědět.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Vysoký volnoběh jízda
Tak jsi měl naprostou pravdu. Byla to prasklá hadice u odvětrávání klikové hřídele. Práce jak na kostele.
A co se týče té rány, tak ta stím vymizela. Mechanik mi povídal, že mám nějakou vůli na poloose a převodovce a jak se to díky tomu vysokému volnoběhu "pral motor s pohonem" tak to udělalo ráno. Po vyměnění hadice to zmizelo a auto jede zase jako dřív a bez rány. Tak jen pro info, kdyby musel někdo řešit něco podobného
A co se týče té rány, tak ta stím vymizela. Mechanik mi povídal, že mám nějakou vůli na poloose a převodovce a jak se to díky tomu vysokému volnoběhu "pral motor s pohonem" tak to udělalo ráno. Po vyměnění hadice to zmizelo a auto jede zase jako dřív a bez rány. Tak jen pro info, kdyby musel někdo řešit něco podobného
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů