Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25.02.2014 10:57
Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
Ahoj,
Prosim, o vas nazor.
Motor 1,6 Zetec 74kw 2005 najeto 213k po generalce (mel slaby tlak v jednom valci) .
Od GO najeto 3000km - dolil jsem tam postupne uz 6l oleje, vybrus se nedelal jen honovani (Ø spotreba 2l oleje na 1000km, Ø 12,5l benzinu/ 100km a otacky volnobehu se drzi na 1300rpm!!!
Davali tam nove svicky, ktere po tech 3000km byly uplne zkarbonovane (na fotce v priloze, je ta vedle ni s najezdem 12000km).
V motoru je podtlak. Coz mechanik, po 3 serich pokus/omyl, vyresil provizorne priskrcenim hadice odvetrani klikove skrine (pak klesly otacky volnobehu na 1000-900rpm).
Podle schema sani by tam mel byt ventil odvetrani klikovky, ktery tam podle nej pry ted nemam (ale udajne jim nikde v dilne nezustal).
Podle toho mechanika je cely problem v tom ventilu.
Na delphi univerzalni diagnostice 0 chyb. Tlaky valcu 13-13-13-12.
Myslite, ze problem bude v tom ventilu (odsavani oleje z klikovky a jeho paleni) anebo je neco spatne slozene? Popr. Vadne krouzky?
Diky za odpoved
Prosim, o vas nazor.
Motor 1,6 Zetec 74kw 2005 najeto 213k po generalce (mel slaby tlak v jednom valci) .
Od GO najeto 3000km - dolil jsem tam postupne uz 6l oleje, vybrus se nedelal jen honovani (Ø spotreba 2l oleje na 1000km, Ø 12,5l benzinu/ 100km a otacky volnobehu se drzi na 1300rpm!!!
Davali tam nove svicky, ktere po tech 3000km byly uplne zkarbonovane (na fotce v priloze, je ta vedle ni s najezdem 12000km).
V motoru je podtlak. Coz mechanik, po 3 serich pokus/omyl, vyresil provizorne priskrcenim hadice odvetrani klikove skrine (pak klesly otacky volnobehu na 1000-900rpm).
Podle schema sani by tam mel byt ventil odvetrani klikovky, ktery tam podle nej pry ted nemam (ale udajne jim nikde v dilne nezustal).
Podle toho mechanika je cely problem v tom ventilu.
Na delphi univerzalni diagnostice 0 chyb. Tlaky valcu 13-13-13-12.
Myslite, ze problem bude v tom ventilu (odsavani oleje z klikovky a jeho paleni) anebo je neco spatne slozene? Popr. Vadne krouzky?
Diky za odpoved
Naposledy upravil(a) fofokar dne 08.11.2021 16:28, celkem upraveno 1 x.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
Začal bych tím, že bych tam dal vše co tam patří a má tam být.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
A ten slabý tlak na jednom válci byl způsoben čím? Opravovali teda pouze hlavu nebo hrabali i do bloku? Protože mi provedli kdysi dávno podobnou věc v servisu. Měl sem motor KO tak sem sehnal od spolehlivého člověka motor na výměnu nechal udělat spojku rozvody celou hlavu na blok se nemělo sahat. Po výměně motoru začal žrát kupy oleje. Následně při další výměně motoru se zjistilo, že hrabali i do bloku a prostě zlomili pístní kruh na jednom válci...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
pbjun - hádej co je honování...
1. dej tam ten ventil odvětrání klikovky, pak uvidíš co to udělá. Ano může sát olejovou mlhu do sání a pálit to ve válci. Pak by ale byly zakarbonovaný všechny válce stejně. Vrazil bych do paliva VIF klidně i větší dávku (slušně čistí od karbonů), leju to už několik let i jako revenci do dobrýho motoru a osvědčilo se, pořád mám původní kat i lambdy a na emisích mám prakticky ideální hodnoty, klidný nízký volnoběh, spotřeba 6,3 průměr (před VIF jsem se ani při "ekorallye" pod 6,5 nikdy nedostal, teď kdykoliv pod 6), jede hezky...
Tlaky válců jsou OK?
Jinak na tomhle generálkovat motor je ekonomicky nesmysl víceméně i když si to uděláš sám za cenu dílů.. Přes servis to je úplně mimo, ledaže bys to měl jako veteránskou leštěnku na příštích X let (= jezdit jen v létě a přes zimní solení to mít v suchý kůlně) A často GO jsou vyloženě vyhozený prachy protože olej to pumpuje velkou axiální vůlí kruhu v pístu = musel bys vyměnit i písty a nakonec i celý blok (protože z válců už jsou šišky)
PS: Ty svíce, pokud to je jeden válec před a po GO tak to může být tim ventilem, ale pokud to je oboje po GO (dva různý válce) tak se GO jaksi moc nepovedla = reklamovat, servis by měl vrátit prachy protože s tim toho už moc nenadělá (bez legrace, sestava válec - píst je vzájemně zaběhlá, pokud honuje válec tak se s tim starý píst kamarádit nebude... Přehonovat všechny válce, 4 nový písty, nový šály atd. Prostě to je pojebaný celý
1. dej tam ten ventil odvětrání klikovky, pak uvidíš co to udělá. Ano může sát olejovou mlhu do sání a pálit to ve válci. Pak by ale byly zakarbonovaný všechny válce stejně. Vrazil bych do paliva VIF klidně i větší dávku (slušně čistí od karbonů), leju to už několik let i jako revenci do dobrýho motoru a osvědčilo se, pořád mám původní kat i lambdy a na emisích mám prakticky ideální hodnoty, klidný nízký volnoběh, spotřeba 6,3 průměr (před VIF jsem se ani při "ekorallye" pod 6,5 nikdy nedostal, teď kdykoliv pod 6), jede hezky...
Tlaky válců jsou OK?
Jinak na tomhle generálkovat motor je ekonomicky nesmysl víceméně i když si to uděláš sám za cenu dílů.. Přes servis to je úplně mimo, ledaže bys to měl jako veteránskou leštěnku na příštích X let (= jezdit jen v létě a přes zimní solení to mít v suchý kůlně) A často GO jsou vyloženě vyhozený prachy protože olej to pumpuje velkou axiální vůlí kruhu v pístu = musel bys vyměnit i písty a nakonec i celý blok (protože z válců už jsou šišky)
PS: Ty svíce, pokud to je jeden válec před a po GO tak to může být tim ventilem, ale pokud to je oboje po GO (dva různý válce) tak se GO jaksi moc nepovedla = reklamovat, servis by měl vrátit prachy protože s tim toho už moc nenadělá (bez legrace, sestava válec - píst je vzájemně zaběhlá, pokud honuje válec tak se s tim starý píst kamarádit nebude... Přehonovat všechny válce, 4 nový písty, nový šály atd. Prostě to je pojebaný celý
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
Já sem četl honování OK a ně že je udělané no Holt sem ještě spinkal Každopádně po honování se měří rozměry a podle toho se buď nechaj starý kruhy když ještě sedí v tolerancích nebo se dávají nové kruhy, písty jen když je ovalitost a musí se dělat výbrus tuším. On ten Ford věděl proč na to origo prodával jen polomotor
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25.02.2014 10:57
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
vladka1
Zakarbonovane byly vsechny 4 svicky (nove s 3000km vypady hrozne v porovnani s tema staryma po 12000).
Vif se dava tusim do 20l cela piksla, ze?
Tlaky valcu sou ted 13-13-13-12- predtim bylo na jednom vlaci 7
Nevim, cim byl zpusobeny nizky tlak pred go. mechanik nejprve tvrdil, ze se udela jen hlava a oprava bude 10k. nakonec to stalo 40k. Ano ted vim, ze to byl nonsens, kdyz funkcni motor z vrakace se da sehnat za 4k.
delal se i blok, konkretne motorar:
Pohonovani bloku 0,01,
vymena 4 pistu,
prebrus bloku 0,1,
prebrus hlavy valcu 0,12,
16x oprac sedel.
16x brus vent
16x guf. Driky
16x vent. vule
+ dily mechanika na fotce
+ 12k za rozebrani s slozeni.
prijde mi blbost, ze by tam ten ventil predtim nebyl. nepoznam laicky z fotky ani ted, jestli tam je nebo ne. ten mechos s fordama ma pramalo zkusenosti, proto se ptam driv, nez ten dil koupim a vymenim, aby to zas nebyl jen dalsi pokus omyl...
Zakarbonovane byly vsechny 4 svicky (nove s 3000km vypady hrozne v porovnani s tema staryma po 12000).
Vif se dava tusim do 20l cela piksla, ze?
Tlaky valcu sou ted 13-13-13-12- predtim bylo na jednom vlaci 7
Nevim, cim byl zpusobeny nizky tlak pred go. mechanik nejprve tvrdil, ze se udela jen hlava a oprava bude 10k. nakonec to stalo 40k. Ano ted vim, ze to byl nonsens, kdyz funkcni motor z vrakace se da sehnat za 4k.
delal se i blok, konkretne motorar:
Pohonovani bloku 0,01,
vymena 4 pistu,
prebrus bloku 0,1,
prebrus hlavy valcu 0,12,
16x oprac sedel.
16x brus vent
16x guf. Driky
16x vent. vule
+ dily mechanika na fotce
+ 12k za rozebrani s slozeni.
prijde mi blbost, ze by tam ten ventil predtim nebyl. nepoznam laicky z fotky ani ted, jestli tam je nebo ne. ten mechos s fordama ma pramalo zkusenosti, proto se ptam driv, nez ten dil koupim a vymenim, aby to zas nebyl jen dalsi pokus omyl...
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
Podle mě nemůže přes to odvětrání sežrat tolik oleje. Toto bude chyba motoráře, někde udělali chybu.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
Základní dávkování VIFu je 1ml/1litr paliva, ale používá se dlouhodobě. Bomba 1 piksla (0.5l) na nádrž co jsem se na fórech dočetl taky neuškodí, pořád to je jen 1%. Nebo zkus např. BG 208 44K, toho se dává plechovka 350ml na nádrž jednorázově.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Problemy po GO 1,6 Zetec 74kw
Jinou možnost nemáš než to zkusit.. Ventil klidně někde z vrakáče - Fordů s chcíplým motorem je víc než dost, asi bude stejný jako na z MK1 (??) Cucat olejovou mlhu to podle mě může dost, klidně to může být ono..... Nebo na vyzkoušení nechat z kliky volnej konec (přes molitan?) a díru do sání zaslepit (odvětrání kliky být musí jinak klidně vystřelí gufero nebo měrka..)
VIF normální dávkování je panák na 20L, dával bych tak dva tři víc asi nemá smysl.. Ta celá piksla je pro naftu a pokus oddálit smrt vstřiků.. Ale problém to nevyřeší jen po odstranění příčiny urychlí vyčištění motoru + výfuku..
Ale normálně bych to vyreklamoval, normová spotřeba by měla být asi litr na 1000 km, pokud je vyšší tak chybná oprava = předělat nebo vrátit prachy..
Ty kráso 40k.. Klasika servisu - návnada na relativně přijatelnou částku a pak přisypávat, je to rozebraný na dílně a když nepřihodíš tak neodjedeš.. I ty tlaky 12, 12, 12, 11 - ten válec s 11 je v hajzlu a dlouho to nevydrží, to je tak zbavit se toho dokud jezdí...
Ceny dílů taky dobrý, klasika polovina až jednou tolik navíc za objednání.. Na ceny koukni třeba na motora.cz. a kolik si servis přisypal i když budeš brát nejznačkovější Victor Reinz... Hajzli.
Ten ventil musíš fyzicky zkontrolovat jestli tam je a jestli je funkční... Podle fotky těžko říct, černej se dělá taky ale na fotce mi přijde jinej..: https://www.fordshop.cz/p/ventil-odvetr ... ine-ford-1#
https://www.bazos.cz/img/1/020/143633020.jpg
Určitě je plechovej, na tvojí ftce vypadá plastově..
VIF normální dávkování je panák na 20L, dával bych tak dva tři víc asi nemá smysl.. Ta celá piksla je pro naftu a pokus oddálit smrt vstřiků.. Ale problém to nevyřeší jen po odstranění příčiny urychlí vyčištění motoru + výfuku..
Ale normálně bych to vyreklamoval, normová spotřeba by měla být asi litr na 1000 km, pokud je vyšší tak chybná oprava = předělat nebo vrátit prachy..
Ty kráso 40k.. Klasika servisu - návnada na relativně přijatelnou částku a pak přisypávat, je to rozebraný na dílně a když nepřihodíš tak neodjedeš.. I ty tlaky 12, 12, 12, 11 - ten válec s 11 je v hajzlu a dlouho to nevydrží, to je tak zbavit se toho dokud jezdí...
Ceny dílů taky dobrý, klasika polovina až jednou tolik navíc za objednání.. Na ceny koukni třeba na motora.cz. a kolik si servis přisypal i když budeš brát nejznačkovější Victor Reinz... Hajzli.
Ten ventil musíš fyzicky zkontrolovat jestli tam je a jestli je funkční... Podle fotky těžko říct, černej se dělá taky ale na fotce mi přijde jinej..: https://www.fordshop.cz/p/ventil-odvetr ... ine-ford-1#
https://www.bazos.cz/img/1/020/143633020.jpg
Určitě je plechovej, na tvojí ftce vypadá plastově..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů