Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 07.02.2022 18:41
Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Ahoj,
moc vás prosím o radu, začínám být v pasti.
Mám Focus r.v. 2005 dvoulitrový benzín.
Byl jsem vyhozen z emisí, že mám vysokej volnoběh a to cca 820 (max povoleno 750)
Šel jsem nejprve po hadicích, že to někde přisává, nic jsem nenašel.
Pak servis nějakou hadici našel co byla načnutý, plus nějaká těsnení.
Vyčistil se filtr, přepad oleje. Vyměnil se alternátor (blbě to dobíjelo), dal jsem novej termostat (byl načnutej), dal jsem novou škrtící klapku. A nic.
Dle servisáka nenašel už nic co by mohlo přisávat vzduch.
Diagnostika hlásí chybu ESP U2023, dále pak U1900, B2103. Jinak nic co by vedlo na chybu, třeba s váhou, lambdou a podobně.
Servisák už neví co s tím, údajně komunikoval s autorizákem a ti taky nic.
Auto jede normálně. kdyby mě nevyhodili z emisí ani bych si nevšiml, že mám "vysokej" volnoběh.
Po výměně klapky se motor ještě více zklidnil a vrčí hladce.
Hledal jsem tady co to šlo, ale k ničemu jsem se nedobral.
Za každou radu budu fakt moc rád.
Jsem strašně vzteklej, přijel jsem na STK s funkčním autem, udělal servis za 20tis, stále mám funkční auto, ale emise nikoli.
Moc Vám děkuji
xSam
moc vás prosím o radu, začínám být v pasti.
Mám Focus r.v. 2005 dvoulitrový benzín.
Byl jsem vyhozen z emisí, že mám vysokej volnoběh a to cca 820 (max povoleno 750)
Šel jsem nejprve po hadicích, že to někde přisává, nic jsem nenašel.
Pak servis nějakou hadici našel co byla načnutý, plus nějaká těsnení.
Vyčistil se filtr, přepad oleje. Vyměnil se alternátor (blbě to dobíjelo), dal jsem novej termostat (byl načnutej), dal jsem novou škrtící klapku. A nic.
Dle servisáka nenašel už nic co by mohlo přisávat vzduch.
Diagnostika hlásí chybu ESP U2023, dále pak U1900, B2103. Jinak nic co by vedlo na chybu, třeba s váhou, lambdou a podobně.
Servisák už neví co s tím, údajně komunikoval s autorizákem a ti taky nic.
Auto jede normálně. kdyby mě nevyhodili z emisí ani bych si nevšiml, že mám "vysokej" volnoběh.
Po výměně klapky se motor ještě více zklidnil a vrčí hladce.
Hledal jsem tady co to šlo, ale k ničemu jsem se nedobral.
Za každou radu budu fakt moc rád.
Jsem strašně vzteklej, přijel jsem na STK s funkčním autem, udělal servis za 20tis, stále mám funkční auto, ale emise nikoli.
Moc Vám děkuji
xSam
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Ahoj,
První nápady:
- senzor teploty chladicí kapaliny - PCM si může myslet, že je motor studený, a držet vyšší otáčky. Můžeš vyčíst, kolik ukazuje na ohřátém motoru?
- jiné senzory (např. v sání, nevím, které všechny tenhle motor má, ale třeba i ta lambda) - pozor, nemusí hlásit přímo chybu, ale přesto mohou měřit zkresleně
- zůstává chybně zapnutý nějaký větší spotřebič nebo špatně signalizuje svůj stav (vyhřívání skel, přímotop, klima...), a tak PCM trvale přidává otáčky
Co spotřeba, je při jízdě normální?
První nápady:
- senzor teploty chladicí kapaliny - PCM si může myslet, že je motor studený, a držet vyšší otáčky. Můžeš vyčíst, kolik ukazuje na ohřátém motoru?
- jiné senzory (např. v sání, nevím, které všechny tenhle motor má, ale třeba i ta lambda) - pozor, nemusí hlásit přímo chybu, ale přesto mohou měřit zkresleně
- zůstává chybně zapnutý nějaký větší spotřebič nebo špatně signalizuje svůj stav (vyhřívání skel, přímotop, klima...), a tak PCM trvale přidává otáčky
Co spotřeba, je při jízdě normální?
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 07.02.2022 18:41
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Dekuji moc za tipy, zkusím se zaměřit.
Teplota mě taky napadla, proto, jsem da ten termostat, ale čidlo mě nenapadlo, to dává smysl.
Jako úplně se mi nechce měnit všechny čidla co mě napadnou, už teď mě to stálo moc, ale asi nic jiného nezbyde:-(
Spotřeba mi přijde normální, kolem 9 litrů mi přijde u tohodle motoru cajk.
Teplota mě taky napadla, proto, jsem da ten termostat, ale čidlo mě nenapadlo, to dává smysl.
Jako úplně se mi nechce měnit všechny čidla co mě napadnou, už teď mě to stálo moc, ale asi nic jiného nezbyde:-(
Spotřeba mi přijde normální, kolem 9 litrů mi přijde u tohodle motoru cajk.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Nemůže být prasklá hadička odvětrání bloku motoru? Je důkladně schovaná pod sacím potrubím a bez jeho demontáže se k tomu nedá dostat - kontroloval to servis?
Ještě mě napadá jednoduchý test - sundat gumovou hadici mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou - nastartovat motor a prsty zcela zavřít klapku - motor by měl zhasnout. Pokud běží dál, tak si vesele přisává faleš. Těch podtlakových hadic naštěstí zase tolik kolem není...
Ještě mě napadá jednoduchý test - sundat gumovou hadici mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou - nastartovat motor a prsty zcela zavřít klapku - motor by měl zhasnout. Pokud běží dál, tak si vesele přisává faleš. Těch podtlakových hadic naštěstí zase tolik kolem není...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Riesil som 1.8 duratec. Volnobeh ako pises ty, 800 otacok, nepreslo na emisiach. Malo aj vysoke korekcie na obohacovanie.
- nova lambda, zelena, prva
- tesnenia pod sacimi parohami (4x zelene k ventilom a 1x modry EGR)
- odvetranie kluky, hadicka a myslim aj ventil
- MAP senzor
- sviecky
- klapka lebo chrastila a na volnobeh sa triasla
- islo aj nove cerpadlo, kedze palivovy filter je sucastou cerpadla, ten uz bol cierny. Toto pomohlo na korekcie a uz dokazalo drzat spravny tlak pod plynom. Predtym tlak klesal a muselo predlzovat dlzku vstreku.
Spravanie volnobehu sa zmenilo tak, ze klesol na cca 750 otacok, ale stale z casu na cas vyskoci cez 800 a hned sa vrati.
Tiez by som rad vedel zazracne riesenie.
- nova lambda, zelena, prva
- tesnenia pod sacimi parohami (4x zelene k ventilom a 1x modry EGR)
- odvetranie kluky, hadicka a myslim aj ventil
- MAP senzor
- sviecky
- klapka lebo chrastila a na volnobeh sa triasla
- islo aj nove cerpadlo, kedze palivovy filter je sucastou cerpadla, ten uz bol cierny. Toto pomohlo na korekcie a uz dokazalo drzat spravny tlak pod plynom. Predtym tlak klesal a muselo predlzovat dlzku vstreku.
Spravanie volnobehu sa zmenilo tak, ze klesol na cca 750 otacok, ale stale z casu na cas vyskoci cez 800 a hned sa vrati.
Tiez by som rad vedel zazracne riesenie.
Naposledy upravil(a) stano. dne 08.02.2022 09:34, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 07.02.2022 18:41
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Děkuji,jenikHK píše: ↑07.02.2022 23:02 Nemůže být prasklá hadička odvětrání bloku motoru? Je důkladně schovaná pod sacím potrubím a bez jeho demontáže se k tomu nedá dostat - kontroloval to servis?
Ještě mě napadá jednoduchý test - sundat gumovou hadici mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou - nastartovat motor a prsty zcela zavřít klapku - motor by měl zhasnout. Pokud běží dál, tak si vesele přisává faleš. Těch podtlakových hadic naštěstí zase tolik kolem není...
hadičku bloku motoru nevím, zeptám se.
Když sundám hadici od klapky a zavřu auto chcípne.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 07.02.2022 18:41
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Hadička na odvětrání bloku motoru je OK.
Lambda na osciloskopu ukazuje né úplně standardní hodnoty.
MAP senzor, taky možný tip.
Objednám lambdu i MAP, když to tím nebude můžu to kdyžtak vrátit.
Těsnění pod parohy je prý OK .
Těsnění odvětrávaní kliky, vyměněno.
Takže mi z toho co tu píšete to ještě tedy vede na tu labmdu a MAP. Dám vědět.
Díky ještě jednou
Lambda na osciloskopu ukazuje né úplně standardní hodnoty.
MAP senzor, taky možný tip.
Objednám lambdu i MAP, když to tím nebude můžu to kdyžtak vrátit.
Těsnění pod parohy je prý OK .
Těsnění odvětrávaní kliky, vyměněno.
Takže mi z toho co tu píšete to ještě tedy vede na tu labmdu a MAP. Dám vědět.
Díky ještě jednou
-
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 12.05.2017 23:10
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Opravdu musí být max 750 ot/min.? Našel jsem v německých papírech od mého auta (2l mondeo 2008 - stejný motor, jen modernizovaný) volnoběh 750 - 850.
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
To je dobrá poznámka - na našem (konstrukcí shodném) 1.8 je na protokolu z STK volnoběh uvedený v intervalu 650-850.
Skoro bych zkusil jinou stanici měření emisí?
Skoro bych zkusil jinou stanici měření emisí?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Spominany Focus 2 1.8 Duratec vyhodili z EK za vyskocenie volnobehu cez 800 ot.
https://www.carrepairdata.com/service/r ... b/1798/92/
Idle speed 650-750rpm
https://www.carrepairdata.com/service/r ... b/1798/92/
Idle speed 650-750rpm
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
No tak to mám v prokolu z měření úplně jiné hodnoty - jak volnoběh, tak zvýšené otáčky...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Ja som vtedy stal pri aute. Vsetko v zelenom, meralo emisie na volnobeh, zrazu otacky 80x a obrazovka cervena. Potom sa meranie resetlo, novy cyklus, znovu zelene, skakali hodnoty, a bum, cervena. Myslim ze 3x a koniec, emisie nepresli.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Technik seděl v autě? Viděl jsi mu na nohy? Když mi jeden kámoš jednou říkal, že viděl jak schválně brknul technik nohou o plyn, tak jsem mu nevěřil. Je to sice spekulace, ale kdo vi?
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Stal v otvorenych dverach pri pocitaci vedla mna.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Vysoké volnoběžné otáčky 2.0 107kw - prosba o radu
Tak jsem si našel poslední protokol o emisích a v kolonce volnoběh předepsané mám 650-900. Motor QQDB 1.8 16v r.v.2010.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti