Prevodovky, typy
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 541
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: Prevodovky, typy
Tak co kde je vysledek toho posledniho navrhu V12? Nic tady nevidim.....
Ted jeste z trosku jineho soudku. V12 mel si uz prilezitost vyzkouset FF2 s benzinovou 1.8 oproti tvojemu 2.0? Zajimalo by me jak si takova motorizace stoji u nekoho, kdo uz je dost dlouho zvykly na 2.0 se 107kW?
U myho chrochtaka uz se blizi stadium klinicke smrti, tak budu muset presedlat na jiny stroj. Tentokrat to bude jezdit na benzin, na misto nafty a kvuli eliminaci nutnych vedlejsich vydaju na opravy me zaujaly jednoduche atmosfericke motory od Forda 1.6 1.8 a 2.0, podobne jako 1.6MPI u Skodky.
Ted jeste z trosku jineho soudku. V12 mel si uz prilezitost vyzkouset FF2 s benzinovou 1.8 oproti tvojemu 2.0? Zajimalo by me jak si takova motorizace stoji u nekoho, kdo uz je dost dlouho zvykly na 2.0 se 107kW?
U myho chrochtaka uz se blizi stadium klinicke smrti, tak budu muset presedlat na jiny stroj. Tentokrat to bude jezdit na benzin, na misto nafty a kvuli eliminaci nutnych vedlejsich vydaju na opravy me zaujaly jednoduche atmosfericke motory od Forda 1.6 1.8 a 2.0, podobne jako 1.6MPI u Skodky.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Kua, na tu hypoteticku seststupnovu prevodovku som akosi zabudol
Urobim, hned ked sa to bude dat.
Nemal som moznost porovnat 1.8i vs 2.0i ale tipujem, ze na patke budu oba rovnake - o co ma 1.8i mensi krutiak, o tolko ma kratsi prevod, takze do nejakych 160 - 180 to pojde rovnako, potom ale 1.8i odpadne na klesajuci krutiaci moment vo vysokych otackach.
Aby sa 2.0i vyrovnal 100kW turbodieslu, treba ho tocit tocit tocit. Az do cerveneho. Inak uvidis zadok rovnako vykonneho diesla. Napr. zrychlenie na stvorke z 80 na 120 pre 2.0i je zhruba rovnake, ako pre 1.6TDCI 80kW. A to je rozdiel vykonu 27kW. Cize opat je jasne, ze vykon je marketingovy udaj a auto je pohanane krutiacim momentom motora

Nemal som moznost porovnat 1.8i vs 2.0i ale tipujem, ze na patke budu oba rovnake - o co ma 1.8i mensi krutiak, o tolko ma kratsi prevod, takze do nejakych 160 - 180 to pojde rovnako, potom ale 1.8i odpadne na klesajuci krutiaci moment vo vysokych otackach.
Aby sa 2.0i vyrovnal 100kW turbodieslu, treba ho tocit tocit tocit. Az do cerveneho. Inak uvidis zadok rovnako vykonneho diesla. Napr. zrychlenie na stvorke z 80 na 120 pre 2.0i je zhruba rovnake, ako pre 1.6TDCI 80kW. A to je rozdiel vykonu 27kW. Cize opat je jasne, ze vykon je marketingovy udaj a auto je pohanane krutiacim momentom motora

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Simuloval som na takto poskladanej prevodovke :kiblik píše:Tak co kde je vysledek toho posledniho navrhu V12? Nic tady nevidim...
2-----2.14
3-----1.46
4-----1.11 ako IB5
5-----0.88 ako IB5
6-----0.77 pridana dlhsia sestka
a teraz casy :
50-150 z II. za 17.7, povodne 18.1
50-100 z II. za 6.2, zhodne s povodnou prevodovkou
80-120 na IV. za 8.5, povodne 9.5 - tu je vidiet velky prinos kratsej stvorky
pridana simulacia
130-160 na IV 8.4, povodne 9.1 - pekne zlepsenie
130-160 na V. 11.5, povodne 13.7 - tak toto je paradny rozdiel

130-160 na VI 15.4 - hmmm, len o slabe 2 sekundy horsie, ako s povodnym 5q
Pri dialnicnej 130-tke by na sestke tocil 3400 otacok, po predlzeni sestky na 0.70 by sice otacky poklesli na 3100, ale cas na akceleraciu zo 130 na 160 by narastol na 19.7 sekundy. Ked to premenim na schopnost prekovanat kopce, v tiahlych stupaniach by bolo potrebne radit patku (ako na Mondeu 1.8 SCi 96kW). Taktiez nie je uplne jasne, ci by to nezvysilo spotrebu. Tych 3400 rpm pre sestku 0.77 za javi lepsie.
Zaver simulacii :
FFII 2.0i 107kW by zniesol 6q prevodovku poskladanu tak, ze prve dva prevody ako ma, III., IV. a V. ako IB5 plus pridany VI. stupen 0.77, podla BSFC, ktory mam pre Zetec 2.0i 96kW (FF I) by mohol byt teoreticky prinos par % nizsej spotreby. No BSFC pre Duratec HE moze byt iny, takze k poklesu spotreby sa velmi vyjadrovat nechcem.
Apropo - nema niekto tabulku s prevodovymi pomermi Mondea 1.8 SCi ?
Naposledy upravil(a) V12 dne 12.05.2014 09:26, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Prevodovky, typy
+1 jj, konkrétně do dálničních kopců za 5tku ze 110 na 150 2.0i zrychluje stejně né li hůře než 1.6TDCI
Jasně, když tam dám 4ku na ej kej ej pohoda, ale jinak





- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Prevodovky, typy
Pozri si, kolko otacok mas na patke pri 110 km/h. To proste tahat nemoze a ani nikdy poriadne nebude. 2.0i ma strop krutiaku az na 4500 rpm, strop vykonu na 6000 rpm. Takze ci chces alebo nechces, na fofrklacek sahnut musis. Tiez to robim nerad, vynimka je iba vtedy, ked vedla mna sedi manzelka v kratkej sukni. Vtedy ale radim skor z dva na jedna pri prekonavani prekazok na lesnej ceste 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jirkasatyr
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05.04.2012 20:14
- Bydliště: Nehvizdy
Re: Prevodovky, typy
dá se u FOFOII facelift 2008 1.6 Ti-VCT tuším převodovka IB5 vypustit olej? Potřebuji ho dolít a jelikož nevím jaký tam kdo přede mnou nalil olej a já nekupoval originál olej ford, tak ho radši chci vyměnit celý, abych ho nemíchal. Když jsem pod něj vlezl, jediné co jsem viděl bylo to, co je v příloze na obrázku. Je ten černý na imbus kontrolní šroub a ten pod nim vypouštěcí? Popřípadě co je na obrázku?
1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Prevodovky, typy
Cierny je kontrolny, napustaci aj vypustaci - treba odsat olej. Vypustak na spodku to nema.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19265
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prevodovky, typy
vyndat poloosu
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- jirkasatyr
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05.04.2012 20:14
- Bydliště: Nehvizdy
Re: Prevodovky, typy
Takže horší varianta
Zvládnu to nasát hadičku a vycucnout to přepadem? Nebo máš nějaký zkušenosti jak to dostat ven aniž bych musel kupovat nějakou speciální pumpu, popřípadě vyndat poloosu? 


1.6 TiVCT Ford Focus 2008FL
- Matas
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 04.09.2016 20:27
- Bydliště: Chrudim
Převodovky B5 ib5
Zdravím, je možné někde zjistit převodový poměr B5/ib5 ff2/cmax 1,6 74/85kw, 2004- 2010? U některých katalog napíše a někdy ne. Nebo jedou pořád stejných 4.06? Díííky
FoFo II FL 1,6 74 kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 22417
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Prevodovky, typy
staly prevodovy pomer se da vycist diagnostikou z jednotky PCM ... pokud vim, tak u FF2 1.6 se to za celou dobu vyroby nemenilo ... nevidim duvod, proc to menit u Cmaxe
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prevodovky, typy
C-Max mel prave snad kratsi prevod, toci strasne moc otacek...
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 22417
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Prevodovky, typy
ja netvrdim, ze FF2 a Cmax maji stejny staly prevod nebo snad celou prevodovku 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Matas
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 04.09.2016 20:27
- Bydliště: Chrudim
Re: Prevodovky, typy
Jj asi to tak bude, jen mě šlo o ten kód, index na konci označení 3m5r 7002 XX co znamená. I když v https://ford.7zap.com/cs/car/ mě u cmaxu 06 a FF 09 vypíše jiný čísla převodovek ( ale jsou tam nějaký pro Rusko) , nakonec jsem se dostal k tomu že mají obě 4.06. Jestli tam ještě nebude rozdíl mezi autem s el.uzávěrkou a bez (ABS). (silnější diferak).
FoFo II FL 1,6 74 kW
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2829
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Prevodovky, typy
C-MAX MK1 má skutečně stálý převod 4.06 (převodovka iB5) - čerpáno z Haynese.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Beetle a 1 host