Palubní počítač - okamžitá spotřeba paliva

Interier, sedačky, palubní deska ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od mehturt » 07.01.2009 08:50

deejaayy píše:
zewl píše:deejaayy: u FFI ukazuje okamzitou spotrebu, prumernou spotrebu, dojezd, venkovni teplotu, prumernou rychlost.
nojo,ve FOFOI :(
:idea: toto ukazuje aj vo Fofo II, ale (asi) az po 04/2007.. teda v mojom to ukazuje urcite
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
miro
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od miro » 07.01.2009 15:17

ano ale niektore rocniky nemaju tu aktualnu spotrebu :-(
ale mam miesto toho hlasku o nedostatku vody v ostrekovacoch :roll: a ine somariny :idea:
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od jarous350 » 10.01.2009 21:26

Rady nekoho, ze pri stanim delsim nez 30 vterin se vyplati motor vypnout, mi neprijdou uplne v poradku. Sice mnozstvi benzinu se mozna po 30 vterinach vyrovna (startovani vs. bezici motor), ale kdyz to takhle budu provadet na kazde druhe krizovatce, tak co na to starter a baterka? Tomu starteru se urcite zasadnim zpusobem snizi zivotnost, kdyz ho misto jednoho pouziti pred jizdou pouziju jeste 10x behem jizdy.

Co se tyce otazky, jak intenzivne je nejlepsi zrychlovat, aby vysledna spotreba byla co nejnizsi, tak se rika:
motor pri malem zatizeni neni moc efektivni (pomer spotreby a vykonane prace)
stejne tak neni efektivni pri plnem zatizeni
svizne zrychleni (nikoliv nadoraz) tedy muze byt nejlepsi variantou, protoze motor pracuje efektivne a rychle dosahne zadane vyssi rychlosti
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od zewl » 10.01.2009 21:31

jarous350 píše:Rady nekoho, ze pri stanim delsim nez 30 vterin se vyplati motor vypnout, mi neprijdou uplne v poradku. Sice mnozstvi benzinu se mozna po 30 vterinach vyrovna (startovani vs. bezici motor), ale kdyz to takhle budu provadet na kazde druhe krizovatce, tak co na to starter a baterka? Tomu starteru se urcite zasadnim zpusobem snizi zivotnost, kdyz ho misto jednoho pouziti pred jizdou pouziju jeste 10x behem jizdy.
to je mysleno tak, ze kdyz stojis u vlakoveho prejezdu a padaji dolu šraňky, tak muzes vypnout motor. Samozrejme se bavime o zahratem motoru a dobe delsi jak minutu. Pokud budes takto vypinat motor na kazde krizovatce, opravdu to bude mit opacny efekt :wink:
jarous350 píše:Co se tyce otazky, jak intenzivne je nejlepsi zrychlovat, aby vysledna spotreba byla co nejnizsi, tak se rika:
motor pri malem zatizeni neni moc efektivni (pomer spotreby a vykonane prace)
stejne tak neni efektivni pri plnem zatizeni
svizne zrychleni (nikoliv nadoraz) tedy muze byt nejlepsi variantou, protoze motor pracuje efektivne a rychle dosahne zadane vyssi rychlosti
svizne zrychleni neni moc dobre, pokud mas BC a mrknes na aktualni spotrebu, tak kdyz na trojce dam plyn nadoraz = 20 litru, kdyz postupne zrychluju = 12 litru. Vim, ze jsi nemyslel nadoraz, ale i tak je z ekonomickeho hlediska lepsi plynula, neuspechana jizda bez vyrazne akcelerace :idea:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od jarous350 » 10.01.2009 22:08

Ted presne nevim, jak je ta krivka efektivity spalovani v zavislosti na zatizeni motoru. Ale pokud je nejefektivnejsi rekneme pri 70% zatizeni, tak je lepsi zrychlovat na toto zatizeni motoru (i pres vyssi aktualni spotrebu), protoze rychleji dosahnu pozadovane rychlosti a pak uz je pri jejim udrzovani spotreba minimalni. V prumeru je to tedy vyhodnejsi. Skoda, ze tu krivku ted nemuzu dohledat.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od zewl » 10.01.2009 22:11

Souhlasim s tim, ze je potreba jezdit v tzv. pracovnich otackach motoru, kde je nejlepsi pomer vykon/spotreba. U diesela (konkretne meho 1.8 TDDi) je to vrchol krouticiho momentu (1900-2500 otacek), u benzina nevim, ale tam budou otacky vyssi. Ale to uz neresime palubni pocitac a jeho okamzitou spotrebu, ale spotrebu obecne, na kterou je tu jine vlakno :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od jarous350 » 10.01.2009 22:12

OK, souhlas :wink:
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od Miroslav K » 15.01.2009 19:18

zdravím....já bych měl jednu otázku...když brzdím motorem, tedy zařazena rychlost, ale bez plynu, někdy mi okamžitá rychlost neklesne na 0, někdy jo. Když jsem se na to ptal v servisu, řekli mi, že to je normální, že to je jenom informativní údaj...nechci rýt, ale předtím jsem měl octávku a když noha z plynu, tak prostě 0...neví někdo, jak to tedy po pravdě je??
Miro
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od zewl » 15.01.2009 19:21

ja sundam nohu z plynu a udaj = 0. Mozna je neco spatne. Chvilku to samozrejme trva, nez se tam ta nula objevi...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od chmelko » 15.01.2009 19:27

Miro:mám to uplne rovnako..podla mna by ale mal byt BC celkom presny, pretože si priamo berie data zo vstrekov, a nepostrehol som nejake opozdenie..podla mna počítač pri určitých otáčkach, alebo režime/aj ked ideš so zaradenou rychlostou skratka niečo crkne..

inak mame ešte swifta a tam zase hned automaticky ta 0 naskočí..takže možno ma pravdu aj ten servis

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od Miroslav K » 15.01.2009 19:30

proto píši, že se mi nezdá odpověď mechaniků od forda :) ..nečekám okamžité spadnutí, ale někdy neklesne na 0 ani při sjezdu dlouhého klesání..pořád se pohybuje od 1,8 tak do 2,3 l...jezdím denně tu samou trasu do práce a z5...na tom samém úseku jednou tak a podruhé s 0...asi nemají pravdu...
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od zewl » 15.01.2009 19:33

ja mam zato, ze jak jedes se zarazenou rychlosti, nepodtacis motor, tak se proste zavre privod paliva a srumec, nic uz tam nejde. Myslim, ze se to tu kdesi uz dost resilo...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od chmelko » 15.01.2009 19:34

zewle:mám to uplne rovnako ako Miro, ale bral som to tak,že ked som si ho dorabal,že je možno niečo inak

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od Miroslav K » 15.01.2009 19:38

omlouvám se, než jsem začal psát, snažil jsem se pročíst co nejvíce příspěvků..ale je to tak rozsáhlé fórum :lol: , že se to nedá..mám FoFo jenom pár dnů a tak někdy tápu a porovnávám s tím, co jsem měl...je jasný, že tyhle motory se vstřikováním jsou v takovém režimu bez přísunu paliva, tak proč to ukazuje?? Mám totiž dojem, že to má vliv i na ukazování průměrné spotřeby....tak pak není ten údaj taky přesný, ne?
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Příspěvek od zewl » 15.01.2009 19:41

ee, udaj z BC (s porovnanim oproti spocitane spotrebe) je trosku zkresleny, u kazdeho jinak. Na to tu opet mame jine vlakno, ale v pohode :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Interier“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů